Πρόστιμα για τη Black Friday 2024 σε μεγάλες αλυσίδες ανακοίνωσε ο υπουργός Ανάπτυξης, Τ. Θεοδωρικάκος. Τα πρόστιμα είναι για πλασματικές εκπτώσεις και εντοπίστηκαν από τους ελέγχους που κάνει το αρμόδιο υπουργείο.
Υπάρχουν 14 περιπτώσεις αλυσίδων και καταστημάτων οι οποίες έχουν κάνει παραπλανητικές εκπτώσεις και θα υπάρξουν τα σχετικά πρόστιμα, είπε ο υπουργός Ανάπτυξης.
«Οι ενδείξεις που είχαμε τις τελευταίες ημέρες από σημαντικούς ηλεκτρονικούς ελέγχους που κάνει το υπουργείο Ανάπτυξης, είναι ότι υπάρχει σημαντικός αριθμός κωδικών που έχει τεθεί υπό έλεγχο και η εικόνα που έχω από τις αρμόδιες υπηρεσίες γενικής γραμματείας Εμπορίου είναι ότι υπάρχουν 14 περιπτώσεις αλυσίδων και καταστημάτων οι οποίες έχουν κάνει παραπλανητικές εκπτώσεις και εφόσον αυτό σήμερα επιβεβαιωθεί προφανώς θα υπάρξουν τα σχετικά πρόστιμα», δήλωσε ο κ. Θεοδωρικάκος στον realfm 97,8.
Ο υπουργός επεσήμανε ότι πρόκειται για μεγάλες και γνωστές αλυσίδες. Οι έλεγχοι θα ολοκληρωθούν το μεσημέρι και αν επιβεβαιωθούν θα πέσουν πρόστιμα και θα ανακοινωθούν.
Σε ερώτηση αν πρόκειται για ηλεκτρονικά ή για αθλητικά είδη και ρούχα πρόσθεσε ότι αφορά ο έλεγχος όλα τα προϊόντα.
Τα ονόματα θα ανακοινωθούν αν τα πρόστιμα είναι πάνω από 50.000 ευρώ.
Προσοχή σε Facebook και Instagram
Στις πλατφόρμες κοινωνικής δικτύωσης, όπως το Facebook και το Instagram, εμφανίζονται συνεχώς διαφημίσεις για καταστήματα που υπόσχονται τεράστιες εκπτώσεις. Τα περισσότερα από αυτά τα καταστήματα δεν διαθέτουν ιστοσελίδα, ενώ λειτουργούν αποκλειστικά μέσω των κοινωνικών δικτύων. Καταναλωτές που προχωρούν σε παραγγελία και πληρωμή είτε δεν λαμβάνουν ποτέ τα προϊόντα είτε παραλαμβάνουν αντικείμενα χαμηλής ποιότητας που δεν ανταποκρίνονται στις περιγραφές.
Ένα ακόμα φαινόμενο είναι οι κρυφές χρεώσεις στις αγορές. Σε πολλά ηλεκτρονικά καταστήματα, το τελικό ποσό που χρεώνεται περιλαμβάνει έξοδα αποστολής, ασφάλειας ή άλλες κρυφές επιβαρύνσεις που δεν εμφανίζονται αρχικά. Έτσι, η τιμή της προσφοράς ανεβαίνει σημαντικά κατά την ολοκλήρωση της αγοράς, χωρίς ο καταναλωτής να έχει ενημερωθεί εκ των προτέρων.
Πολλοί καταναλωτές παραπονιούνται ότι αγοράζουν επώνυμα προϊόντα σε χαμηλές τιμές, μόνο για να παραλάβουν απομιμήσεις ή αντικείμενα που δεν ανταποκρίνονται στην περιγραφή. Ειδικά στις κατηγορίες τεχνολογίας και ένδυσης, οι απάτες αυτού του είδους είναι εξαιρετικά συχνές.
Η παραπλάνηση δεν περιορίζεται μόνο στις τιμές και τα προϊόντα. Πολλά ηλεκτρονικά καταστήματα δημιουργούν ψεύτικες αξιολογήσεις που εμφανίζουν τα προϊόντα τους ως ιδιαίτερα αξιόπιστα και δημοφιλή. Παράλληλα, χρησιμοποιούν τεχνικές πίεσης, όπως μηνύματα του τύπου «η προσφορά λήγει σε 2 ώρες» ή «μόνο 3 τεμάχια διαθέσιμα», για να αναγκάσουν τους καταναλωτές να αγοράσουν χωρίς να έχουν χρόνο να ελέγξουν τις λεπτομέρειες.
dnews.gr
Υπάρχουν 14 περιπτώσεις αλυσίδων και καταστημάτων οι οποίες έχουν κάνει παραπλανητικές εκπτώσεις και θα υπάρξουν τα σχετικά πρόστιμα, είπε ο υπουργός Ανάπτυξης.
«Οι ενδείξεις που είχαμε τις τελευταίες ημέρες από σημαντικούς ηλεκτρονικούς ελέγχους που κάνει το υπουργείο Ανάπτυξης, είναι ότι υπάρχει σημαντικός αριθμός κωδικών που έχει τεθεί υπό έλεγχο και η εικόνα που έχω από τις αρμόδιες υπηρεσίες γενικής γραμματείας Εμπορίου είναι ότι υπάρχουν 14 περιπτώσεις αλυσίδων και καταστημάτων οι οποίες έχουν κάνει παραπλανητικές εκπτώσεις και εφόσον αυτό σήμερα επιβεβαιωθεί προφανώς θα υπάρξουν τα σχετικά πρόστιμα», δήλωσε ο κ. Θεοδωρικάκος στον realfm 97,8.
Ο υπουργός επεσήμανε ότι πρόκειται για μεγάλες και γνωστές αλυσίδες. Οι έλεγχοι θα ολοκληρωθούν το μεσημέρι και αν επιβεβαιωθούν θα πέσουν πρόστιμα και θα ανακοινωθούν.
Σε ερώτηση αν πρόκειται για ηλεκτρονικά ή για αθλητικά είδη και ρούχα πρόσθεσε ότι αφορά ο έλεγχος όλα τα προϊόντα.
Τα ονόματα θα ανακοινωθούν αν τα πρόστιμα είναι πάνω από 50.000 ευρώ.
Προσοχή σε Facebook και Instagram
Στις πλατφόρμες κοινωνικής δικτύωσης, όπως το Facebook και το Instagram, εμφανίζονται συνεχώς διαφημίσεις για καταστήματα που υπόσχονται τεράστιες εκπτώσεις. Τα περισσότερα από αυτά τα καταστήματα δεν διαθέτουν ιστοσελίδα, ενώ λειτουργούν αποκλειστικά μέσω των κοινωνικών δικτύων. Καταναλωτές που προχωρούν σε παραγγελία και πληρωμή είτε δεν λαμβάνουν ποτέ τα προϊόντα είτε παραλαμβάνουν αντικείμενα χαμηλής ποιότητας που δεν ανταποκρίνονται στις περιγραφές.
Ένα ακόμα φαινόμενο είναι οι κρυφές χρεώσεις στις αγορές. Σε πολλά ηλεκτρονικά καταστήματα, το τελικό ποσό που χρεώνεται περιλαμβάνει έξοδα αποστολής, ασφάλειας ή άλλες κρυφές επιβαρύνσεις που δεν εμφανίζονται αρχικά. Έτσι, η τιμή της προσφοράς ανεβαίνει σημαντικά κατά την ολοκλήρωση της αγοράς, χωρίς ο καταναλωτής να έχει ενημερωθεί εκ των προτέρων.
Πολλοί καταναλωτές παραπονιούνται ότι αγοράζουν επώνυμα προϊόντα σε χαμηλές τιμές, μόνο για να παραλάβουν απομιμήσεις ή αντικείμενα που δεν ανταποκρίνονται στην περιγραφή. Ειδικά στις κατηγορίες τεχνολογίας και ένδυσης, οι απάτες αυτού του είδους είναι εξαιρετικά συχνές.
Η παραπλάνηση δεν περιορίζεται μόνο στις τιμές και τα προϊόντα. Πολλά ηλεκτρονικά καταστήματα δημιουργούν ψεύτικες αξιολογήσεις που εμφανίζουν τα προϊόντα τους ως ιδιαίτερα αξιόπιστα και δημοφιλή. Παράλληλα, χρησιμοποιούν τεχνικές πίεσης, όπως μηνύματα του τύπου «η προσφορά λήγει σε 2 ώρες» ή «μόνο 3 τεμάχια διαθέσιμα», για να αναγκάσουν τους καταναλωτές να αγοράσουν χωρίς να έχουν χρόνο να ελέγξουν τις λεπτομέρειες.
dnews.gr
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου