Σημαντική μείωση του τζίρου στις επιχειρήσεις του λιανεμπορίου καταγράφεται φέτος παρά τις θερινές εκπτώσεις. Αποτελεί, μάλιστα, συνέχεια μιας αρνητικής πορείας καθ’ όλη τη διάρκεια του 2024, όπως σημειώνουν παράγοντες της αγοράς εν μέσω της ακρίβειας.
Αυτό καταγράφεται έρευνας που διεξήχθη από τον Εμπορικό Σύλλογο Πειραιώς για την κίνηση της αγοράς τον πρώτο μήνα των εκπτώσεων. Είναι χαρακτηριστικό ότι σε ποσοστό 87,5% οι επιχειρήσεις απαντούν ότι έχουν μείωση στις πωλήσεις.
Σύμφωνα με την έρευνα, η μείωση του διαθέσιμου εισοδήματος των καταναλωτών έχει άμεσο αντίκτυπο στις αγοραστικές τους συνήθειες. Εξ ου και οι θερινές εκπτώσεις δεν είναι αρκετές για να τονώσουν τον τζίρο στα μαγαζιά.
Δίνουν προτεραιότητα σε βασικές ανάγκες
Οι καταναλωτές εμφανίζονται πιο επιφυλακτικοί σε σύγκριση με την αντίστοιχη περίοδο του προηγούμενου έτους. Δίνουν προτεραιότητα στις βασικές ανάγκες, όπως είναι τα τρόφιμα, τα καύσιμα, η στέγαση, περιορίζοντας τις αγορές σε αγαθά και υπηρεσίες, που θεωρούνται πλέον πολυτέλεια.
Οι εκπτώσεις, όσο κι αν δείχνουν ελκυστικές, με ποσοστά που ξεπερνούν ακόμη και το 50%, δεν φαίνεται να αποτελούν επαρκές κίνητρο για να κάνουν τους καταναλωτές να ψωνίσουν. Να αυξήσουν, δηλαδή τις δαπάνες όταν δίνουν έμφαση για βασικά.
Σε αυτό το πλαίσιο, η συνεχής αύξηση του κόστους ζωής, κυρίως λόγω του πληθωρισμού στις τιμές και τα τιμολόγια ρεύματος, είναι επόμενο να έχει οδηγήσει σε σημαντική μείωση του διαθέσιμου εισοδήματός τους.
Αποτέλεσμα, ο περιορισμός των αγορών.
Οι καταναλωτές είναι επιφυλακτικοί, ανησυχούν για τις μελλοντικές οικονομικές προοπτικές και περιορίζονται στα απολύτως απαραίτητο.
Μέχρι πότε είναι οι καλοκαιρινές εκπτώσεις
Μέχρι τα τέλη Αυγούστου θα διαρκέσουν οι θερινές εκπτώσεις, οι οποίες έχουν ξεκινήσει στις 8 Ιουλίου, δίνοντας τη δυνατότητα στους καταναλωτές να κάνουν τα ψώνια τους και να επωφεληθούν από τις προσφορές που κάνουν τα μαγαζιά.
Ειδικότερα, η περίοδος των θερινών εκπτώσεων 2024 θα διαρκέσει μέχρι την 31η Αυγούστου.
Τι να προσέξουν οι καταναλωτές στις θερινές εκπτώσειςΌπως σε κάθε περίοδο εκπτωτική περίοδο, έτσι και στις θερινές εκπτώσεις οι καταναλωτές θα πρέπει να επιδείξουν ιδιαίτερη προσοχή.
Εφόσον παρέχεται μειωμένη τιμή σε περισσότερα από το 60% του συνόλου των πωλούμενων ειδών, η επίδειξη του παρεχόμενου ποσοστού έκπτωσης επιβάλλεται.
Το ποσοστό της έκπτωσης θα πρέπει να αναγράφεται στην προθήκη του καταστήματος και σε οποιαδήποτε άλλη εμπορική επικοινωνία.
Στην περίπτωση που υπάρχουν διαφορετικά ποσοστά έκπτωσης ανά κατηγορίες προϊόντων, θα πρέπει να αναγράφεται το εύρος του παρεχόμενου ποσοστού («από …. % έως …. %»).
Σε κάθε άλλη περίπτωση θα αναγράφεται ότι οι εκπτώσεις αφορούν επιλεγμένα είδη με αναφορά στο αντίστοιχο ποσοστό.
Ο τρόπος με τον οποίο υπολογίζεται και προβάλλεται η μειωμένη τιμή, πρέπει να ανταποκρίνεται στην αλήθεια και να μην είναι ανακριβής.
Οι καταστηματάρχες θα πρέπει, σε περίπτωση ελέγχου, να είναι σε θέση να αποδείξουν, ότι η παλαιά τιμή πώλησης που αναγράφεται στην πινακίδα, ανταποκρίνεται στην πραγματικότητα.
Οι καταναλωτές θα πρέπει να ζητάνε απόδειξη. Εκτός από λόγους φορολογικής εντιμότητας, σε περίπτωση αγοράς ελαττωματικού προϊόντος η απόδειξη είναι απαραίτητη για την επιστροφή των χρημάτων στους καταναλωτές.
Αυτό καταγράφεται έρευνας που διεξήχθη από τον Εμπορικό Σύλλογο Πειραιώς για την κίνηση της αγοράς τον πρώτο μήνα των εκπτώσεων. Είναι χαρακτηριστικό ότι σε ποσοστό 87,5% οι επιχειρήσεις απαντούν ότι έχουν μείωση στις πωλήσεις.
Σύμφωνα με την έρευνα, η μείωση του διαθέσιμου εισοδήματος των καταναλωτών έχει άμεσο αντίκτυπο στις αγοραστικές τους συνήθειες. Εξ ου και οι θερινές εκπτώσεις δεν είναι αρκετές για να τονώσουν τον τζίρο στα μαγαζιά.
Δίνουν προτεραιότητα σε βασικές ανάγκες
Οι καταναλωτές εμφανίζονται πιο επιφυλακτικοί σε σύγκριση με την αντίστοιχη περίοδο του προηγούμενου έτους. Δίνουν προτεραιότητα στις βασικές ανάγκες, όπως είναι τα τρόφιμα, τα καύσιμα, η στέγαση, περιορίζοντας τις αγορές σε αγαθά και υπηρεσίες, που θεωρούνται πλέον πολυτέλεια.
Οι εκπτώσεις, όσο κι αν δείχνουν ελκυστικές, με ποσοστά που ξεπερνούν ακόμη και το 50%, δεν φαίνεται να αποτελούν επαρκές κίνητρο για να κάνουν τους καταναλωτές να ψωνίσουν. Να αυξήσουν, δηλαδή τις δαπάνες όταν δίνουν έμφαση για βασικά.
Σε αυτό το πλαίσιο, η συνεχής αύξηση του κόστους ζωής, κυρίως λόγω του πληθωρισμού στις τιμές και τα τιμολόγια ρεύματος, είναι επόμενο να έχει οδηγήσει σε σημαντική μείωση του διαθέσιμου εισοδήματός τους.
Αποτέλεσμα, ο περιορισμός των αγορών.
Οι καταναλωτές είναι επιφυλακτικοί, ανησυχούν για τις μελλοντικές οικονομικές προοπτικές και περιορίζονται στα απολύτως απαραίτητο.
Μέχρι πότε είναι οι καλοκαιρινές εκπτώσεις
Μέχρι τα τέλη Αυγούστου θα διαρκέσουν οι θερινές εκπτώσεις, οι οποίες έχουν ξεκινήσει στις 8 Ιουλίου, δίνοντας τη δυνατότητα στους καταναλωτές να κάνουν τα ψώνια τους και να επωφεληθούν από τις προσφορές που κάνουν τα μαγαζιά.
Ειδικότερα, η περίοδος των θερινών εκπτώσεων 2024 θα διαρκέσει μέχρι την 31η Αυγούστου.
Τι να προσέξουν οι καταναλωτές στις θερινές εκπτώσειςΌπως σε κάθε περίοδο εκπτωτική περίοδο, έτσι και στις θερινές εκπτώσεις οι καταναλωτές θα πρέπει να επιδείξουν ιδιαίτερη προσοχή.
Εφόσον παρέχεται μειωμένη τιμή σε περισσότερα από το 60% του συνόλου των πωλούμενων ειδών, η επίδειξη του παρεχόμενου ποσοστού έκπτωσης επιβάλλεται.
Το ποσοστό της έκπτωσης θα πρέπει να αναγράφεται στην προθήκη του καταστήματος και σε οποιαδήποτε άλλη εμπορική επικοινωνία.
Στην περίπτωση που υπάρχουν διαφορετικά ποσοστά έκπτωσης ανά κατηγορίες προϊόντων, θα πρέπει να αναγράφεται το εύρος του παρεχόμενου ποσοστού («από …. % έως …. %»).
Σε κάθε άλλη περίπτωση θα αναγράφεται ότι οι εκπτώσεις αφορούν επιλεγμένα είδη με αναφορά στο αντίστοιχο ποσοστό.
Ο τρόπος με τον οποίο υπολογίζεται και προβάλλεται η μειωμένη τιμή, πρέπει να ανταποκρίνεται στην αλήθεια και να μην είναι ανακριβής.
Οι καταστηματάρχες θα πρέπει, σε περίπτωση ελέγχου, να είναι σε θέση να αποδείξουν, ότι η παλαιά τιμή πώλησης που αναγράφεται στην πινακίδα, ανταποκρίνεται στην πραγματικότητα.
Οι καταναλωτές θα πρέπει να ζητάνε απόδειξη. Εκτός από λόγους φορολογικής εντιμότητας, σε περίπτωση αγοράς ελαττωματικού προϊόντος η απόδειξη είναι απαραίτητη για την επιστροφή των χρημάτων στους καταναλωτές.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου