Ο τουρισμός στην περιοχή μας βρίσκεται σε ιδιαίτερες συνθήκες καθώς έχει ανακτήσει το χαμένο έδαφος μετά την πανδημία του κορωνοϊού και κερδίζει συνεχώς σε δημοφιλία στον εσωτερικό τουρισμό. Παρά ταύτα απαιτούνται πολλές ενέργειες για να εδραιωθεί καλά και, ενώ παρουσιάζει ενδιαφέρον ως διεθνής προορισμός, οι ευκαιρίες που έχουν προκύψει έμειναν, δυστυχώς, αναξιοποίητες.
Υπενθυμίζεται πως η Ένωση Ξενοδόχων Νομού Ιωαννίνων είχε αλληλογραφία με την αεροπορική εταιρεία χαμηλού κόστους Ryanair για να εντάξει το Διεθνές Αεροδρόμιο των Ιωαννίνων στα δρομολόγιά της, κάτι που ήταν γνωστό στο Υπουργείο Τουρισμού. Αντίστοιχο ενδιαφέρον είχε δείξει και η επίσης αεροπορική εταιρεία χαμηλού κόστους Wizzair. Επιπλέον, εκκλήσεις για αεροπορική σύνδεση των Ιωαννίνων με τη Γερμανία είχαν απευθύνει οι τεχνολογικές εταιρείες που δραστηριοποιούνται στα Ιωάννινα όπως και το Παγκόσμιο Συμβούλιο Ηπειρωτών του εξωτερικού. Παράλληλα, αναμενόταν να συμπεριληφθεί και ο Νομός Ιωαννίνων στο πρόγραμμα στήριξης του χειμερινού τουρισμού από το Υπουργείο Τουρισμού. Τίποτα από όλα αυτά δεν έγινε όμως.
Από την πλευρά της η Ένωση Ξενοδόχων είχε ετοιμάσει πρόταση προς την τοπική αυτοδιοίκηση, ζητώντας να διατεθούν αναξιοποίητα κονδύλια για προκήρυξη διεθνούς διαγωνισμού για προσέλκυση αεροπορικής εταιρείας χαμηλού κόστους στο Αεροδρόμιο των Ιωαννίνων. Συγκεκριμένα είχε γίνει συνάντηση στο Επιμελητήριο Ιωαννίνων, στην οποία συμμετείχε μόνο η διοίκηση του Επιμελητηρίου, ο πρόεδρος της Ένωσης Ξενοδόχων, ο αερολιμενάρχης του Αεροδρομίου Ιωαννίνων, ο Δήμαρχος Κόνιτσας και ο Αντιδήμαρχος Πολιτικής Προστασίας και Προστασίας και Περιβάλλοντος του Δήμου Βορείων Τζουμέρκων.Από τη συνάντηση απουσίαζαν, αν και είχαν κληθεί, εκπρόσωποι από την Περιφέρεια Ηπείρου καθώς και από τους υπόλοιπους δήμους του Νομού Ιωαννίνων.
Την ίδια ώρα, η γειτονική Αλβανία γίνεται ολοένα και πιο δημοφιλής ως τουριστικός προορισμός με τα σχετικά δημοσιεύματα στον διεθνή τύπο να πληθαίνουν. Πλέον είναι εύκολα και οικονομικά προσβάσιμη από διάφορες ευρωπαϊκές χώρες, με τα 17 νέα δρομολόγια που ξεκινά η Ryanair.
Όλα αυτά, αντί να αποθαρρύνουν, θα έπρεπε να κινητοποιήσουν ενεργά την Πολιτεία, την τοπική αυτοδιοίκηση και τους τοπικούς φορείς, ώστε με στοχευμένες ενέργειες να ανοίξουν τον δρόμο για να ενταχθεί επιτέλους και το Αεροδρόμιο των Ιωαννίνων σταθερά στους προορισμούς αεροπορικών εταιρειών χαμηλού κόστους. Υπογραμμίζεται πως η αεροπορική βιομηχανία αποτελεί έναν σημαντικό κρίκο της τουριστικής αλυσίδας, άμεσα συνδεδεμένο με την οικονομική ανάπτυξη της εκάστοτε περιοχής, ενώ με συγκεκριμένες ενέργειες μπορούμε να επιτύχουμε θετικές εξελίξεις για τον προορισμό μας.
Μια από αυτές είναι η διαφημιστική προβολή (marketing agreement) αεροπορικών προορισμών, η οποία θα αποτελέσει μια ενεργητική και στοχευμένη τουριστική στρατηγική που θα συμβάλλει στην καταπολέμηση της εποχικότητας του τουριστικού μας προϊόντος αλλά και στην επιμήκυνση της τουριστικής περιόδου. Επισημαίνεται πως στην αύξηση των επισκεπτών μέσω της προσέλκυσης αεροπορικών εταιρειών χαμηλού κόστους πρωτοστατούν εδώ και χρόνια φορείς στη Χαλκιδική, στη Καλαμάτα, στη Κεφαλλονιά, στο Βόλο και αλλού.
Σας παρουσιάζω κάποιες :
Ο δήμος Κεφαλλονιάς υπέγραψε σύμβαση με την εταιρία χαμηλού κόστους Jet2 για την ψηφιακή προβολή του προορισμού, με σκοπό την έναρξη πτήσεων με το Ηνωμένο Βασίλειο.
Από την πλευρά της η Ένωση Ξενοδόχων είχε ετοιμάσει πρόταση προς την τοπική αυτοδιοίκηση, ζητώντας να διατεθούν αναξιοποίητα κονδύλια για προκήρυξη διεθνούς διαγωνισμού για προσέλκυση αεροπορικής εταιρείας χαμηλού κόστους στο Αεροδρόμιο των Ιωαννίνων. Συγκεκριμένα είχε γίνει συνάντηση στο Επιμελητήριο Ιωαννίνων, στην οποία συμμετείχε μόνο η διοίκηση του Επιμελητηρίου, ο πρόεδρος της Ένωσης Ξενοδόχων, ο αερολιμενάρχης του Αεροδρομίου Ιωαννίνων, ο Δήμαρχος Κόνιτσας και ο Αντιδήμαρχος Πολιτικής Προστασίας και Προστασίας και Περιβάλλοντος του Δήμου Βορείων Τζουμέρκων.Από τη συνάντηση απουσίαζαν, αν και είχαν κληθεί, εκπρόσωποι από την Περιφέρεια Ηπείρου καθώς και από τους υπόλοιπους δήμους του Νομού Ιωαννίνων.
Την ίδια ώρα, η γειτονική Αλβανία γίνεται ολοένα και πιο δημοφιλής ως τουριστικός προορισμός με τα σχετικά δημοσιεύματα στον διεθνή τύπο να πληθαίνουν. Πλέον είναι εύκολα και οικονομικά προσβάσιμη από διάφορες ευρωπαϊκές χώρες, με τα 17 νέα δρομολόγια που ξεκινά η Ryanair.
Όλα αυτά, αντί να αποθαρρύνουν, θα έπρεπε να κινητοποιήσουν ενεργά την Πολιτεία, την τοπική αυτοδιοίκηση και τους τοπικούς φορείς, ώστε με στοχευμένες ενέργειες να ανοίξουν τον δρόμο για να ενταχθεί επιτέλους και το Αεροδρόμιο των Ιωαννίνων σταθερά στους προορισμούς αεροπορικών εταιρειών χαμηλού κόστους. Υπογραμμίζεται πως η αεροπορική βιομηχανία αποτελεί έναν σημαντικό κρίκο της τουριστικής αλυσίδας, άμεσα συνδεδεμένο με την οικονομική ανάπτυξη της εκάστοτε περιοχής, ενώ με συγκεκριμένες ενέργειες μπορούμε να επιτύχουμε θετικές εξελίξεις για τον προορισμό μας.
Μια από αυτές είναι η διαφημιστική προβολή (marketing agreement) αεροπορικών προορισμών, η οποία θα αποτελέσει μια ενεργητική και στοχευμένη τουριστική στρατηγική που θα συμβάλλει στην καταπολέμηση της εποχικότητας του τουριστικού μας προϊόντος αλλά και στην επιμήκυνση της τουριστικής περιόδου. Επισημαίνεται πως στην αύξηση των επισκεπτών μέσω της προσέλκυσης αεροπορικών εταιρειών χαμηλού κόστους πρωτοστατούν εδώ και χρόνια φορείς στη Χαλκιδική, στη Καλαμάτα, στη Κεφαλλονιά, στο Βόλο και αλλού.
Σας παρουσιάζω κάποιες :
Ο δήμος Κεφαλλονιάς υπέγραψε σύμβαση με την εταιρία χαμηλού κόστους Jet2 για την ψηφιακή προβολή του προορισμού, με σκοπό την έναρξη πτήσεων με το Ηνωμένο Βασίλειο.
Η περιφέρεια Θεσσαλίας και το επιμελητήριο Μαγνησίας υπέγραψαν σύμβαση για την ψηφιακή προβολή του προορισμού με την εταιρία χαμηλού κόστους Eurowings, με σκοπό την έναρξη αεροπορικών συνδέσεων με τη Γερμανία.
Άλλωστε υπάρχουν αρκετές εξειδικευμένες εταιρείες που έχουν την κατάλληλη τεχνογνωσία και εμπειρία, ώστε να προωθήσουν έναν προορισμό στις αγορές-στόχους όπου υπάρχουν αεροπορικές συνδέσεις.
Συνοψίζοντας, ο νομός Ιωαννίνων ως προορισμός έχει μεγάλες προοπτικές τουριστικής ανάπτυξης, ειδικά σε διάφορα είδη θεματικού τουρισμού, που μένουν όμως αναξιοποίητες. Με σωστό marketing όμως θα μπορούσε να προσελκύσει τουριστικά ρεύματα από διάφορες περιοχές της Ευρώπης με τεράστια οφέλη στην τοπική οικονομία.
Κάτι τέτοιο δεν αποτελεί ούτε σενάριο φαντασίας ούτε είναι ακατόρθωτο αλλά για να γίνει χρειάζεται ουσιαστική διάθεση από πολλούς φορείς και όχι την καλή θέληση ορισμένων μόνον ατόμων.
Του Στάθη Σιούτη – Πρώην προέδρου και νυν μέλους του ΔΣ της Ένωσης Ξενοδόχων Νομού Ιωαννίνων
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου