Η εφαρμογή του νέου πρότυπου μέτρησης WLTP από την 1η Ιανουαρίου 2021 αλλάζει ριζικά τα δεδομένα στην ελληνική αγορά αυτοκινήτου με αποτέλεσμα να αυξηθεί πάρα πολύ το κόστος κτήσης αλλά και χρήσης των νέων αυτοκινήτων αν δεν αλλάξουν οι συντελεστές στο Τέλος Ταξινόμησης αλλά και στα Τέλη Κυκλοφορίας!
Ειδικότερα είναι επιβεβαιωμένο πως ο νέος τρόπος μέτρησης των ρύπων στα οχήματα (WLTP) αυξάνει κατά τουλάχιστον 20% το μέσο όρο των εκπομπών CO2 των αυτοκινήτων ενώ σε κάποια σπορ μοντέλα οι εκπομπές τους μπορεί να αυξηθούν ακόμη και πάνω από 45%!
Αποτέλεσμα της παραπάνω εφαρμογής στο ελληνικό φορολογικό σύστημα θα είναι η αύξηση του Τέλους Ταξινόμησης αλλά των ετήσιων Τελών Κυκλοφορίας.
Πέρυσι το φθινόπωρο το Newsauto.gr είχε αποκαλύψει τις αυξήσεις που θα επιφέρει η εφαρμογή του νέου πρότυπου μέτρησης WLTP στα Τέλη Κυκλοφορίας και στο Τέλος Ταξινόμησης με αποτέλεσμα ο κυβερνητικός εκπρόσωπος Στέλιος Πέτσας να ανακοινώσει ότι η κυβέρνηση θα αναπροσαρμόσει τους συντελεστές ώστε οι ιδιοκτήτες οχημάτων να μην επιβαρυνθούν από την συγκεκριμένη αλλαγή. Ωστόσο η εφαρμογή του WLTP αναβλήθηκε για το καλοκαίρι του 2020 και κατόπιν αναβλήθηκε και πάλι για την 1η Ιανουαρίου του 2021. Σύμφωνα με πληροφορίες του Newsauto.gr δεν μπορεί να δοθεί άλλη αναβολή στην εφαρμογή του WLTP οπότε ο νέος τρόπος μέτρησης των εκπομπών CO2 θα εφαρμοστεί από τη νέα χρονιά.
Η Ειδική Επιτροπή που εξετάζει τις αλλαγές στο Τέλος Ταξινόμησης αλλά και στα Τέλη Κυκλοφορίας έχει ήδη συνεδριάσει δύο φορές αλλά ακόμη το τοπίο παραμένει θολό καθώς κάποια μέλη της θέλουν να αλλάξουν ριζικά τον τρόπο υπολογισμού του Τέλους Ταξινόμησης!
Σύμφωνα με πληροφορίες του Newsauto.gr μεταξύ των προτάσεων που έχουν πέσει στο τραπέζι των διαβουλεύσεων περιλαμβάνεται η πρόταση το Τέλος Ταξινόμησης να υπολογίζεται συνδυαστικά από την ιπποδύναμη, το βάρος, τον κυβισμό, τις εκπομπές CO2 και την Αξία Λιανικής προ Φόρων. Κάποιοι βέβαια θέλουν διακαώς να αφαιρεθεί από τον τρόπο υπολογισμού του δασμού η Αξία Λιανικής προ Φόρων αλλά κάτι τέτοιο θα ήταν άκρως επικίνδυνο καθώς εξαιτίας της συμπαραγωγής των κινητήρων θα είχαμε μοντέλα πολύ ακριβά με χαμηλούς δασμούς και αντίθετα οχήματα φθηνά με υπέρογκους δασμούς.
Στα παραπάνω προσθέστε και την καταγγελία που υπάρχει στην Κομισιόν και αναμένεται εντός των ημερών να υπάρξει η πρώτη επίσημη αντίδραση από την ΕΕ που επίσης είναι πολύ πιθανό να αναγκάσει τα στελέχη του ΥΠΟΙΚ να αλλάξουν ριζικά το Τέλος Ταξινόμησης.
Στα Τέλη Κυκλοφορίας τα πράγματα φαίνεται να είναι πιο εύκολα και ήδη φαίνεται ότι όλα συγκλίνουν στο γεγονός ότι τα όρια των ρύπων ανά κατηγορίες αναμένεται να αυξηθούν κατά 20% ώστε οι ιδιοκτήτες νέων ΙΧ να μην επιβαρυνθούν από το νέο τρόπο μέτρησης των εκπομπών CO2.
Βέβαια μεγάλο «αγκάθι» παραμένουν τα παλαιότερα αυτοκίνητα που δεν υπάρχουν οι μετρήσεις WLTP με αποτέλεσμα σε εκείνους τους ιδιοκτήτες να μειωθούν αρκετά τα Τέλη Κυκλοφορίας καθώς η αύξηση των ορίων των εκπομπών CO2 μπορεί να τους αλλάξει κλιμάκια και τα Τέλη Κυκλοφορίας των οχημάτων τους να υπολογίζονται με χαμηλότερους συντελεστές οπότε το κόστος να είναι πολύ χαμηλότερο!
Ωστόσο κάποια στελέχη του ΥΠΟΙΚ έχουν προτείνει να ισχύσει μια νέα κλίμακα Τελών Κυκλοφορίας για οχήματα με 1η Άδεια Κυκλοφορίας από την 1η Ιανουαρίου 2021 και μετά οπότε τα παλαιότερα να παραμείνουν ως έχουν και τα Τέλη Κυκλοφορίας τους να υπολογίζονται με το παλαιό τρόπο υπολογισμού NEDC…
Πως επηρεάζουν οι εκπομπές CO2 τους δασμούς
Το Τέλος Ταξινόμησης πέραν της Αξίας Λιανικής προ Φόρων υπολογίζεται και από τις εκπομπές CO2 και ειδικότερα αν οι ρύποι είναι μικρότεροι ή ίσοι των 100 γρ./χλμ, οι συντελεστές του τέλους ταξινόμησης της περ. α΄ της παρ. 2 μειώνονται κατά 5%.
Για εκπομπές CO2 μεγαλύτερες από 120 έως και 140 γρ./χλμ, οι συντελεστές του τέλους ταξινόμησης της περ. α΄ της παρ. 2 αυξάνονται κατά 10%.
Για μεγαλύτερη από 140 έω και 160 γρ./χλμ, οι συντελεστές του τέλους ταξινόμησης της περ. α΄ της παρ. 2 αυξάνονται κατά 20%.
Για μεγαλύτερη από 160 έως και 180 γρ./χλμ, οι συντελεστές του τέλους ταξινόμησης της περ. α΄ της παρ. 2 αυξάνονται κατά 30%.
Για μεγαλύτερη από 180 έως και 200 γρ./χλμ, οι συντελεστές του τέλους ταξινόμησης της περ. α΄ της παρ. 2 αυξάνονται κατά 40%.
Για μεγαλύτερη από 200 έως και 250 γρ./χλμ, οι συντελεστές του τέλους ταξινόμησης της περ. α΄ της παρ. 2 αυξάνονται κατά 60%.
Για μεγαλύτερη από 250 γρ./χλμ, οι συντελεστές του τέλους ταξινόμησης αυξάνονται κατά 100%.
https://www.newsauto.gr/
Ειδικότερα είναι επιβεβαιωμένο πως ο νέος τρόπος μέτρησης των ρύπων στα οχήματα (WLTP) αυξάνει κατά τουλάχιστον 20% το μέσο όρο των εκπομπών CO2 των αυτοκινήτων ενώ σε κάποια σπορ μοντέλα οι εκπομπές τους μπορεί να αυξηθούν ακόμη και πάνω από 45%!
Αποτέλεσμα της παραπάνω εφαρμογής στο ελληνικό φορολογικό σύστημα θα είναι η αύξηση του Τέλους Ταξινόμησης αλλά των ετήσιων Τελών Κυκλοφορίας.
Πέρυσι το φθινόπωρο το Newsauto.gr είχε αποκαλύψει τις αυξήσεις που θα επιφέρει η εφαρμογή του νέου πρότυπου μέτρησης WLTP στα Τέλη Κυκλοφορίας και στο Τέλος Ταξινόμησης με αποτέλεσμα ο κυβερνητικός εκπρόσωπος Στέλιος Πέτσας να ανακοινώσει ότι η κυβέρνηση θα αναπροσαρμόσει τους συντελεστές ώστε οι ιδιοκτήτες οχημάτων να μην επιβαρυνθούν από την συγκεκριμένη αλλαγή. Ωστόσο η εφαρμογή του WLTP αναβλήθηκε για το καλοκαίρι του 2020 και κατόπιν αναβλήθηκε και πάλι για την 1η Ιανουαρίου του 2021. Σύμφωνα με πληροφορίες του Newsauto.gr δεν μπορεί να δοθεί άλλη αναβολή στην εφαρμογή του WLTP οπότε ο νέος τρόπος μέτρησης των εκπομπών CO2 θα εφαρμοστεί από τη νέα χρονιά.
Η Ειδική Επιτροπή που εξετάζει τις αλλαγές στο Τέλος Ταξινόμησης αλλά και στα Τέλη Κυκλοφορίας έχει ήδη συνεδριάσει δύο φορές αλλά ακόμη το τοπίο παραμένει θολό καθώς κάποια μέλη της θέλουν να αλλάξουν ριζικά τον τρόπο υπολογισμού του Τέλους Ταξινόμησης!
Σύμφωνα με πληροφορίες του Newsauto.gr μεταξύ των προτάσεων που έχουν πέσει στο τραπέζι των διαβουλεύσεων περιλαμβάνεται η πρόταση το Τέλος Ταξινόμησης να υπολογίζεται συνδυαστικά από την ιπποδύναμη, το βάρος, τον κυβισμό, τις εκπομπές CO2 και την Αξία Λιανικής προ Φόρων. Κάποιοι βέβαια θέλουν διακαώς να αφαιρεθεί από τον τρόπο υπολογισμού του δασμού η Αξία Λιανικής προ Φόρων αλλά κάτι τέτοιο θα ήταν άκρως επικίνδυνο καθώς εξαιτίας της συμπαραγωγής των κινητήρων θα είχαμε μοντέλα πολύ ακριβά με χαμηλούς δασμούς και αντίθετα οχήματα φθηνά με υπέρογκους δασμούς.
Στα παραπάνω προσθέστε και την καταγγελία που υπάρχει στην Κομισιόν και αναμένεται εντός των ημερών να υπάρξει η πρώτη επίσημη αντίδραση από την ΕΕ που επίσης είναι πολύ πιθανό να αναγκάσει τα στελέχη του ΥΠΟΙΚ να αλλάξουν ριζικά το Τέλος Ταξινόμησης.
Στα Τέλη Κυκλοφορίας τα πράγματα φαίνεται να είναι πιο εύκολα και ήδη φαίνεται ότι όλα συγκλίνουν στο γεγονός ότι τα όρια των ρύπων ανά κατηγορίες αναμένεται να αυξηθούν κατά 20% ώστε οι ιδιοκτήτες νέων ΙΧ να μην επιβαρυνθούν από το νέο τρόπο μέτρησης των εκπομπών CO2.
Βέβαια μεγάλο «αγκάθι» παραμένουν τα παλαιότερα αυτοκίνητα που δεν υπάρχουν οι μετρήσεις WLTP με αποτέλεσμα σε εκείνους τους ιδιοκτήτες να μειωθούν αρκετά τα Τέλη Κυκλοφορίας καθώς η αύξηση των ορίων των εκπομπών CO2 μπορεί να τους αλλάξει κλιμάκια και τα Τέλη Κυκλοφορίας των οχημάτων τους να υπολογίζονται με χαμηλότερους συντελεστές οπότε το κόστος να είναι πολύ χαμηλότερο!
Ωστόσο κάποια στελέχη του ΥΠΟΙΚ έχουν προτείνει να ισχύσει μια νέα κλίμακα Τελών Κυκλοφορίας για οχήματα με 1η Άδεια Κυκλοφορίας από την 1η Ιανουαρίου 2021 και μετά οπότε τα παλαιότερα να παραμείνουν ως έχουν και τα Τέλη Κυκλοφορίας τους να υπολογίζονται με το παλαιό τρόπο υπολογισμού NEDC…
Πως επηρεάζουν οι εκπομπές CO2 τους δασμούς
Το Τέλος Ταξινόμησης πέραν της Αξίας Λιανικής προ Φόρων υπολογίζεται και από τις εκπομπές CO2 και ειδικότερα αν οι ρύποι είναι μικρότεροι ή ίσοι των 100 γρ./χλμ, οι συντελεστές του τέλους ταξινόμησης της περ. α΄ της παρ. 2 μειώνονται κατά 5%.
Για εκπομπές CO2 μεγαλύτερες από 120 έως και 140 γρ./χλμ, οι συντελεστές του τέλους ταξινόμησης της περ. α΄ της παρ. 2 αυξάνονται κατά 10%.
Για μεγαλύτερη από 140 έω και 160 γρ./χλμ, οι συντελεστές του τέλους ταξινόμησης της περ. α΄ της παρ. 2 αυξάνονται κατά 20%.
Για μεγαλύτερη από 160 έως και 180 γρ./χλμ, οι συντελεστές του τέλους ταξινόμησης της περ. α΄ της παρ. 2 αυξάνονται κατά 30%.
Για μεγαλύτερη από 180 έως και 200 γρ./χλμ, οι συντελεστές του τέλους ταξινόμησης της περ. α΄ της παρ. 2 αυξάνονται κατά 40%.
Για μεγαλύτερη από 200 έως και 250 γρ./χλμ, οι συντελεστές του τέλους ταξινόμησης της περ. α΄ της παρ. 2 αυξάνονται κατά 60%.
Για μεγαλύτερη από 250 γρ./χλμ, οι συντελεστές του τέλους ταξινόμησης αυξάνονται κατά 100%.
https://www.newsauto.gr/
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου