Μια μεγάλη «φάμπρικα» παραποίησης στα πρότυπα ρύπων φαίνεται πως έχει στηθεί προκειμένου τα
παλιά ντίζελ να φαίνονται σαν Euro5 και να κυκλοφορούν ελεύθερα σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη, σύμφωνα με αποκλειστικές μας πληροφορίες.
Συνεχίζονται με αμείωτους ρυθμούς οι εισαγωγές αμφιβόλου ποιότητας παλιών ντίζελ αυτοκινήτων από χώρες του εξωτερικού. Ένα μεγάλο ποσοστό εξ αυτών αφορά οχήματα άνω των 10 ετών, αντιρρυπαντικής τεχνολογίας Euro4 και παλαιότερα, τα οποία δεν επιτρέπεται να κυκλοφορούν στα δύο μεγάλα αστικά κέντρα.
Αυτό που συνέβαινε όμως μέχρι σήμερα, ήταν αρχικά η έκδοση αδείας για τα αυτοκίνητα αυτά να γίνεται «παράτυπα» μέσω μιας ψευδούς υπεύθυνης δήλωσης πως ο αγοραστής κατοικεί σε περιοχές της Περιφέρειας (απαγορεύεται να γίνει η έκδοσή της εφόσον ο ιδιοκτήτης του αυτοκινήτου Euro 4 και πίσω μένει εντός Αθήνας και Θεσσαλονίκης). Στη συνέχεια και αφού ξεπεραστεί ο πρώτος αυτός «σκόπελος», ο κάτοχος κινείται -παράνομα βεβαίως- εντός των τειχών της πόλης, φιλοδοξώντας να μην ελεγχθεί από την Τροχαία και να μην εμπλακεί σε ατύχημα, που θα αποδείξει ότι το diesel όχημά του είναι Euro 4 ή παλαιότερο και άρα, απαγορεύεται να κυκλοφορεί στις δύο μεγαλουπόλεις της χώρα μας (η συγκεκριμένη παράβαση επισύρει πρόστιμο 150 ευρώ και αφαίρεση στοιχείων κυκλοφορίας για 1 μήνα).
Πλέον, όμως οι πηγές μας από το υπουργείο Μεταφορών και την αγορά μεταχειρισμένου μας αποκαλύπτουν ότι οι επιτήδειοι βρήκαν ένα νέο τρόπο για να «νομιμοποιούν» τα παλιά εισαγόμενα ντίζελ και έτσι να μην έχουν πρόβλημα σε περίπτωση ελέγχου. Κατά την έκδοση λοιπόν της νέας άδειας του αυτοκινήτου στη χώρα μας, στο πεδίο της αντιρρυπαντικής οδηγίας αναγράφεται ψευδώς (με το απαραίτητο φυσικά αντίτιμο) ότι το αυτοκίνητο αυτό είναι Euro5, παρότι στην πραγματικότητα είναι Euro 4 ή παλαιότερο. Με αυτόν τον τρόπο ένα Euro 4 ή και Euro 3 ντίζελ αυτοκίνητο κυκλοφορεί «ελεύθερα» στις δύο μεγάλες πόλεις χωρίς ουσιαστικό πρόβλημα σε περίπτωση ελέγχου.
Πρόσφατα γίναμε αποδέκτες δύο περιστατικών με έμπορο στα Δυτικά Προάστια, ο οποίος πρότεινε σε υποψήφιο αγοραστή να αποκτήσει ντίζελ Euro 4 Toyota Yaris ξεκαθαρίζοντάς του πως δε θα φαίνεται η εν λόγω αντιρρυπαντική οδηγία στην άδεια, αλλά αντίθετα θα αναγράφεται ότι είναι Euro 5.
Η πληροφόρηση που έχουμε αναφέρει πως τα συγκεκριμένα «ταχυδαχτυλουργικά» κόλπα έχουν φτάσει σε υψηλά κλιμάκια του Υπουργείου Μεταφορών και έτσι αναμένεται να ξεκινήσει σύντομα διασταύρωση στοιχείων με αριθμούς πλαισίων για να βρεθούν τα οχήματα που έχουν εκδώσει άδεια με τον παραπάνω τρόπο.
Όπως και να ‘χει, παρακολουθούμε στενά το συγκεκριμένο θέμα και μέσα στο επόμενο διάστημα αναμένουμε πολλές εξελίξεις, που ελπίζουμε να βάλουν τέλος σε αυτή την καθ’ όλα παράνομη πρακτική.
newsauto.gr-
Κώστας Φούζας (kf@newsauto.gr)
Συνεχίζονται με αμείωτους ρυθμούς οι εισαγωγές αμφιβόλου ποιότητας παλιών ντίζελ αυτοκινήτων από χώρες του εξωτερικού. Ένα μεγάλο ποσοστό εξ αυτών αφορά οχήματα άνω των 10 ετών, αντιρρυπαντικής τεχνολογίας Euro4 και παλαιότερα, τα οποία δεν επιτρέπεται να κυκλοφορούν στα δύο μεγάλα αστικά κέντρα.
Αυτό που συνέβαινε όμως μέχρι σήμερα, ήταν αρχικά η έκδοση αδείας για τα αυτοκίνητα αυτά να γίνεται «παράτυπα» μέσω μιας ψευδούς υπεύθυνης δήλωσης πως ο αγοραστής κατοικεί σε περιοχές της Περιφέρειας (απαγορεύεται να γίνει η έκδοσή της εφόσον ο ιδιοκτήτης του αυτοκινήτου Euro 4 και πίσω μένει εντός Αθήνας και Θεσσαλονίκης). Στη συνέχεια και αφού ξεπεραστεί ο πρώτος αυτός «σκόπελος», ο κάτοχος κινείται -παράνομα βεβαίως- εντός των τειχών της πόλης, φιλοδοξώντας να μην ελεγχθεί από την Τροχαία και να μην εμπλακεί σε ατύχημα, που θα αποδείξει ότι το diesel όχημά του είναι Euro 4 ή παλαιότερο και άρα, απαγορεύεται να κυκλοφορεί στις δύο μεγαλουπόλεις της χώρα μας (η συγκεκριμένη παράβαση επισύρει πρόστιμο 150 ευρώ και αφαίρεση στοιχείων κυκλοφορίας για 1 μήνα).
Πλέον, όμως οι πηγές μας από το υπουργείο Μεταφορών και την αγορά μεταχειρισμένου μας αποκαλύπτουν ότι οι επιτήδειοι βρήκαν ένα νέο τρόπο για να «νομιμοποιούν» τα παλιά εισαγόμενα ντίζελ και έτσι να μην έχουν πρόβλημα σε περίπτωση ελέγχου. Κατά την έκδοση λοιπόν της νέας άδειας του αυτοκινήτου στη χώρα μας, στο πεδίο της αντιρρυπαντικής οδηγίας αναγράφεται ψευδώς (με το απαραίτητο φυσικά αντίτιμο) ότι το αυτοκίνητο αυτό είναι Euro5, παρότι στην πραγματικότητα είναι Euro 4 ή παλαιότερο. Με αυτόν τον τρόπο ένα Euro 4 ή και Euro 3 ντίζελ αυτοκίνητο κυκλοφορεί «ελεύθερα» στις δύο μεγάλες πόλεις χωρίς ουσιαστικό πρόβλημα σε περίπτωση ελέγχου.
Πρόσφατα γίναμε αποδέκτες δύο περιστατικών με έμπορο στα Δυτικά Προάστια, ο οποίος πρότεινε σε υποψήφιο αγοραστή να αποκτήσει ντίζελ Euro 4 Toyota Yaris ξεκαθαρίζοντάς του πως δε θα φαίνεται η εν λόγω αντιρρυπαντική οδηγία στην άδεια, αλλά αντίθετα θα αναγράφεται ότι είναι Euro 5.
Η πληροφόρηση που έχουμε αναφέρει πως τα συγκεκριμένα «ταχυδαχτυλουργικά» κόλπα έχουν φτάσει σε υψηλά κλιμάκια του Υπουργείου Μεταφορών και έτσι αναμένεται να ξεκινήσει σύντομα διασταύρωση στοιχείων με αριθμούς πλαισίων για να βρεθούν τα οχήματα που έχουν εκδώσει άδεια με τον παραπάνω τρόπο.
Όπως και να ‘χει, παρακολουθούμε στενά το συγκεκριμένο θέμα και μέσα στο επόμενο διάστημα αναμένουμε πολλές εξελίξεις, που ελπίζουμε να βάλουν τέλος σε αυτή την καθ’ όλα παράνομη πρακτική.
newsauto.gr-
Κώστας Φούζας (kf@newsauto.gr)
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου