Η εμπλοκή σε Ακτιο - Αμβρακία
Τη λήψη απόφασης σε ανώτατο κυβερνητικό επίπεδο, σχετικά με την εμπλοκή που έχει δημιουργηθεί μετά την απόφαση της Επιτροπής Ανταγωνισμού για το καρτέλ στα δημόσια έργα, θα επιδιώξει η νέα ηγεσία του υπουργείου Υποδομών.
Χαρακτηριστικότερο παράδειγμα ο διαγωνισμός «σκούπα» Ακτίου - Αμβρακίας, που πιθανότατα θα ακυρωθεί λόγω καταδικαστικής απόφασης του Συμβουλίου της Επικρατείας.
Σύμφωνα με πληροφορίες της «Κ», ο κ. Κώστας Καραμανλής θα προτείνει στο υπουργικό συμβούλιο την επίλυση του ζητήματος μέσω νομοθετικής ρύθμισης, το περιεχόμενο της οποίας δεν είναι γνωστό.
Η απόφαση σε ανώτατο επίπεδο είναι αναγκαία προκειμένου να μην κατηγορηθεί ο νέος υπουργός ότι παίρνει μια απόφαση που ευνοεί ή «καταστρέφει» τις κατασκευαστικές εταιρείες.
Σε κάθε περίπτωση, η λήψη απόφασης κρίνεται αναγκαία, καθώς έχει εκ των πραγμάτων δημιουργηθεί μια μόνιμη πηγή εμπλοκής στο σύστημα παραγωγής δημοσίων έργων στη χώρα μας.
Υπενθυμίζεται ότι, πέραν των προστίμων που επέβαλε στις εταιρείες που συμμετείχαν στο καρτέλ, η Επιτροπή Ανταγωνισμού ζήτησε να ληφθούν ουσιώδη μέτρα «αυτοκάθαρσης».
Ως αποτέλεσμα, σε κάθε διαγωνισμό που συμμετέχουν οι εταιρείες αυτές, προσφεύγουν οι «αντίπαλοί» τους υποστηρίζοντας ότι δεν έχουν ληφθεί επαρκή μέτρα και, επομένως, δεν θα έπρεπε να γίνει δεκτή η συμμετοχή τους.
Ετσι έχουν ασκηθεί προσφυγές στους διαγωνισμούς της γραμμής 4 του μετρό, αλλά και στην εργολαβία «σκούπα» για την ολοκλήρωση του άξονα Ακτίου - Αμβρακίας.
Η δεύτερη περίπτωση είναι και η δυσκολότερη, καθώς όλα δείχνουν ότι το Συμβούλιο της Επικρατείας θα κάνει δεκτή την προσφυγή κατά του αποτελέσματος του διαγωνισμού (προκρίθηκε η κοινοπραξία ΑΚΤΩΡ-ΤΕΡΝΑ, η σύμβαση όμως δεν έχει υπογραφεί λόγω της εμπλοκής).
Προ μηνός, το υπουργείο Υποδομών, διαβλέποντας την εξέλιξη αυτή, ακύρωσε την απόφαση κατακύρωσης του αποτελέσματος, προκειμένου οι συμμετέχοντες να υποβάλουν στοιχεία σχετικά με τα μέτρα αυτοκάθαρσης που έχουν λάβει.
Στο υπουργείο Υποδομών σήμερα εκτιμούν πως με μια καταδικαστική απόφαση η μόνη λύση που απομένει θα είναι η ακύρωση και επαναδημοπράτηση του έργου, που επίσης έχει ενταχθεί στο ΕΣΠΑ ως «γέφυρα».
Αντίθετα, στην περίπτωση του μετρό (γραμμή 4), λόγω του μεγάλου μεγέθους και της τεράστιας σημασίας του έργου, θα εξαντληθεί κάθε περιθώριο προκειμένου να μην ακυρωθεί ο διαγωνισμός, που βρίσκεται σε εξέλιξη.
kathimerini
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου