Σε πρόσφατη συνέντευξή μας, αλλά και συνεχώς μέσω παρεμβάσεων και προτάσεων της παράταξής μας στις συνεδριάσεις των δημοτικών συμβουλίων, αναδεικνύουμε την έλλειψη ενός συνεκτικού, ολοκληρωμένου σχεδίου μακράς διάρκειας, (όπως θα ήταν το Ρυθμιστικό Σχέδιο για τον δήμο Ιωαννιτών) που να στοχεύει στην δραστική βελτίωση του βιοτικού επιπέδου και της ποιότητας ζωής των δημοτών του δήμου μας. Ένα σχέδιο που να αποτελεί τον υπερκείμενο σχεδιασμό και να ενσωματώνει τους υποκείμενους, όπως είναι το Σχέδιο Βιώσιμης Αστικής Κινητικότητας, ΣΒΑΚ, του δήμου μας.
Για να επιτύχει, όμως, η εφαρμογή κάθε είδους σχεδιασμού (υπερκείμενου ή υποκείμενου) πρέπει να προτεραιοποιούνται και να ιεραρχούνται οι παρεμβάσεις καθώς και να εκπονούνται ολοκληρωμένες και ορθές μελέτες εφαρμογής. Όχι όπως εφαρμόζει το ΣΒΑΚ η δημοτική αρχή, αποσπασματικά και με ελλιπή σχεδιασμό, υπό το άγχος του αδειάσματος της κλεψύδρας.
Στη συνέχεια, θα αναφερθώ ενδεικτικά σε ορισμένα έργα που εκτελούνται στην πόλη των Ιωαννίνων για να καταδείξω και πάλι την έλλειψη μιας στοιχειώδους οργάνωσης και ενός μεθοδικού σχεδιασμού της δημοτικής αρχής.
Στην οδό Πυρσινέλλα, έγινε η διαπλάτυνση των πεζοδρομίων χωρίς ίχνος πρασίνου - έστω και για σκίαση-χωρίς πρόβλεψη για τη στάση φορτοεκφόρτωσης αγαθών, χωρίς χωροθέτηση των κάδων.
Στην πλατεία Πάργης, σχεδιάστηκαν και κατασκευάστηκαν υπερβολικού μεγέθους διαπλατύνσεις πεζοδρομίων με αποτέλεσμα να δημιουργηθεί μεγάλη αναστάτωση στην κυκλοφοριακή ροή των οχημάτων. Σήμερα, η δημοτική αρχή προβαίνει σε διορθωτικές κινήσεις μειώνοντας το πλάτος των, μόλις κατασκευασθέντων αυτών, πεζοδρομίων και επαναφέροντάς τα στην πρότερη κατάσταση. Πρωτοφανές στα τεχνικά χρονικά! Για ένα σύνηθες, καθημερινό και απλό έργο, ξοδεύεται χρόνος και δαπανάται χρήμα, λόγω της επιπολαιότητας και του άγχους της δημοτικής αρχής.
Στη Χαριλάου Τρικούπη τα ίδια.
Στην 28ης Οκτωβρίου έχουν δημοπρατήσει τη διαπλάτυνση πεζοδρομίων με την πλήρη κατάργηση της στάθμευσης. Όμως, με άλλη μελέτη επιτρέπουν την ελεγχόμενη στάθμευση επί της οδού. Υπάρχει κάποια λογική; Ποιά από τις δύο μελέτες θα εφαρμοστεί τελικά; Ή θα ανατεθεί στο εγγύς μέλλον νέα μελέτη αυτοσχεδιασμού;
Ποιος θα ενημερώσει τους δημότες –και εμάς- γιατί δεν έχουν προβλεφτεί οι χώροι για θέσεις στάθμευσης των κατοίκων των γύρω περιοχών, οι τρόποι μετακίνησής τους, ο συντονισμός με τα επερχόμενα έργα δικτύων κοινής ωφελείας (ΔΕΥΑΙ, ΔΕΔΔΗΕ, ΔΕΔΑ, δίκτυα οπτικών ινών, κλπ) για να μην ξανασκαφτούν οι ίδιοι δρόμοι και για να ελαχιστοποιηθεί η όχληση στην πόλη;
Ποιος θα απολογηθεί, γιατί στους σχεδιασμούς αυτούς δεν έχει προβλεφθεί και η κατασκευή των ποδηλατόδρομων ώστε να αρχίσει τμήμα-τμήμα η ανάπτυξη του δικτύου αυτού, με στόχο την απομάκρυνση των οχημάτων από το κέντρο πόλης;
Ή τι εννοεί, τελικά, η δημοτική αρχή ως αναβάθμιση ή ανάπλαση ή ανακατασκευή;
Βρισκόμαστε στο 2022.
Το μοντέλο που έχει υιοθετήσει η δημοτική αρχή με τον αποσπασματικό και τυχαίο σχεδιασμό και την ταυτόχρονη συστηματική προβολή των έργων αυτών ως έργων βελτίωσης της καθημερινότητας του δημότη, είναι πλέον παρωχημένο και δεν προάγει σε καμία περίπτωση την ανάγκη της σύγχρονης κοινωνίας για το εύ ζειν.
Ας δούμε όμως και έναν άλλον τομέα –πέραν της αστικής κινητικότητας- και τον τρόπο με τον οποίο τον αντιμετωπίζει η δημοτική αρχή.
Αυτόν της ενεργειακής κρίσης και του αυξημένου ενεργειακού κόστους.
Τις προηγούμενες μέρες η δημοτική αρχή, προέβη σε δηλώσεις για την αυξημένη δαπάνη που καλείται να διαχειριστεί και τελικά να καταβάλλει, για το ενεργειακό κόστος των εγκαταστάσεων για τη λειτουργία των οποίων έχει την αποκλειστική ευθύνη.
Ορισμένες από τις εκφράσεις που χρησιμοποίησε είναι: «δυσθεώρητη αύξηση στην ενέργεια», «δημιουργούνται σοβαρά προβλήματα στον προϋπολογισμό του Δήμου», «δύσκολο θέμα με προεκτάσεις και για το 2023», «υπάρχουν εμφανή αδιέξοδα».
Και ενώ οι δηλώσεις αυτές δημιουργούν μεγαλύτερη ακόμη ανασφάλεια –πέραν αυτής που είναι ήδη διάχυτη- στο κοινωνικό σύνολο, η ίδια, μέχρι σήμερα, αδράνησε χαρακτηριστικά να προβεί σε μεταρρυθμίσεις που θα πετύχαιναν την εξοικονόμηση ενέργειας στις δομές της στο σωστό χρόνο, και τώρα αναμένει εναγωνίως το «μάννα εξ’ ουρανού», τη βοήθεια της Κυβέρνησης!
Ενδεχομένως βέβαια, η δημοτική αρχή να μην αναγνωρίζει την πραγματική σημασία της σοφής παροιμίας: «των φρονίμων τα παιδιά πριν πεινάσουν μαγειρεύουν».
Καμία προνοητικότητα δεν έδειξε και σε αυτό το θέμα, δεδομένου ότι για τη λήψη των αποφάσεών της κυριαρχεί κατά κόρον ο στιγμιαίος ή ο ημερήσιος αυτοσχεδιασμός!
Αυτό γίνεται απολύτως αντιληπτό και από το γεγονός ότι ακόμη και στον προϋπολογισμό του 2022, ενέγραψε ακριβώς το ίδιο ποσό με αυτό των προηγούμενων ετών -αυτό των 2 εκατ.€- ως αντίτιμο ηλεκτρικού ρεύματος για φωτισμό οδών, πλατειών και κοινόχρηστων χώρων και παραγωγικής διαδικασίας. Ούτε το προφανές δεν μπόρεσε να προϋπολογίσει δεδομένου ότι η κρίση ήταν αποτυπωμένη στα τιμολόγια ηλεκτρικής ενέργειας από το φθινόπωρο του 2021.
Εκτεθειμένη λοιπόν η δημοτική αρχή για τους χειρισμούς της έναντι των συνεπειών για τον Δήμο Ιωαννιτών εκ της ενεργειακής κρίσης.
Γιατί; Γιατί
1. Ακύρωσε τον διαγωνισμό LED της προηγούμενης δημοτικής αρχής, χωρίς καμία τεχνική τεκμηρίωση.
2. Έχασε χρόνο και χρήμα με το νέο διαγωνισμό για την αναβάθμιση του οδικού & αστικού φωτισμού (LED), παρόλο που η παράταξή μας επεσήμανε εξ’ αρχής τα κακώς κείμενα στον διαγωνισμό αυτόν.
3. Δεν εκδήλωσε κανένα σοβαρό ενδιαφέρον για υλοποίηση έργων, μέτρων και παρεμβάσεων που προδιαγράφονται στο Σχέδιο Δράσης Βιώσιμης Ενέργειας (ΣΔΒΕ), παρόλο που σύστησε ειδική ομάδα παρακολούθησης και προσέλαβε τεχνικούς συμβούλους.
4. Δεν επικαιροποίησε και δεν κατέγραψε τα ενεργειακά δεδομένα του Δήμου, όπως η παράταξή μας την προέτρεψε από την αρχή της τρέχουσας θητείας, αλλά και κατά τη συζήτηση για τον διαγωνισμό της αναβάθμισης του οδοφωτισμού. Η δημοτική αρχή, ακολουθώντας και σε αυτή την περίπτωση τον ιδιότυπο σχεδιασμό της -που εμφανώς στηρίζεται στο motto «κι αύριο μέρα είναι»-, τον περασμένο Μάιο ανέθεσε με συμβατικό χρονοδιάγραμμα 18 μηνών (δηλαδή στη λήξη της θητείας της!) την καταγραφή των αριθμών παροχών και της καταναλισκόμενης ενέργειας όλων των υποδομών και εγκαταστάσεών της (κτιρίων, οδών, πλατειών, αντλιοστασίων, οχημάτων, κλπ). Παρεπιπτόντως, ακόμη και η ΔΕΥΑΙ στον προϋπολογισμό της έχει ανάλυση και επιμερισμό των καταναλώσεων ηλεκτρικής ενέργειας, εδώ και περίπου μία δεκαετία.
5. Και ενώ άλλοι δήμοι, όπως η παράταξή μας έχει αναφέρει, προχώρησαν μέσω χρηματοδοτικών προγραμμάτων στην «Προμήθεια, εγκατάσταση και θέση σε λειτουργία Φωτοβολταϊκών σταθμών επί γηπέδων ιδιοκτησίας τους», είτε υπό καθεστώς net metering, είτε ως αυτοπαραγωγοί, η δημοτική αρχή επέμενε στην ίδρυση ενεργειακών κοινοτήτων, που και αυτές βρίσκονται εν υπνώσει, δεδομένου ότι χάθηκαν και 2 χρόνια για να ληφθούν οι αποφάσεις των οργάνων που θα συμμετέχουν σε αυτές.
6. Για τη διαχείριση των βιοαποβλήτων, που θα έδινε μία ανάσα στη μείωση του κόστους διαχείρισης απορριμμάτων, η διαδικασία έχει ξεκινήσει από τον Ιούνιο του 2020 και ακόμη δεν έχει προκύψει οτιδήποτε χειροπιαστό.
7. Προτρέψαμε τη δημοτική αρχή να προχωρήσει σε διαγωνισμό για την εξεύρεση του φθηνότερου παρόχου ηλεκτρικής ενέργειας για τη μείωση του κόστους κατανάλωσης ηλεκτρικής ενέργειας κατά 10% χωρίς κανένα κόστος νέας επένδυσης, όπως έπραξαν και άλλοι δήμοι, και μας αγνόησε.
8. 3 χρόνια πριν, προτρέπαμε τη διοίκηση της ΔΕΥΑΙ:
a. να αντιμετωπίσει άμεσα τις διαρροές του δικτύου ύδρευσης & αποχέτευσης και να προβεί σε αντικατάσταση όλων των παλαιών σωληνώσεων δικτύου ύδρευσης, με προσδοκία εξοικονόμησης νερού και κόστους λειτουργίας εγκαταστάσεων κατά 20% τουλάχιστον.
b. Να εξοπλίσει τα αντλιοστάσια με κινητήρες μεταβαλόμενης ενεργειακής κατανάλωσης ανάλογα με τη ζήτηση, με προσδοκία μείωσης κατανάλωσης ηλεκτρικής ενέργειας κατά 15% τουλάχιστον.
Και σε αυτές, τις προφανούς αναγκαιότητας επεμβάσεις, η δημοτική αρχή γύρισε την πλάτη.
Αρνήθηκε να εκτιμήσει και να αξιολογήσει τις προτάσεις μας, αφού έχει υιοθετήσει την πολιτική αντιμετώπιση, όπως ορίζεται στη φράση: «όποιος δεν είναι μαζί μας, είναι εναντίον μας».
Σήμερα, ευτυχώς, η Κυβέρνηση κινητοποιείται για να καλύψει τις συνέπειες της αδράνειας της δημοτικής αρχής, και της χορηγεί έκτακτες ενισχύσεις, ενώ και από τις πρόσφατες δηλώσεις του υπουργού πρόκειται να της είναι αρωγός και με νέες.
Για να επιτύχει, όμως, η εφαρμογή κάθε είδους σχεδιασμού (υπερκείμενου ή υποκείμενου) πρέπει να προτεραιοποιούνται και να ιεραρχούνται οι παρεμβάσεις καθώς και να εκπονούνται ολοκληρωμένες και ορθές μελέτες εφαρμογής. Όχι όπως εφαρμόζει το ΣΒΑΚ η δημοτική αρχή, αποσπασματικά και με ελλιπή σχεδιασμό, υπό το άγχος του αδειάσματος της κλεψύδρας.
Στη συνέχεια, θα αναφερθώ ενδεικτικά σε ορισμένα έργα που εκτελούνται στην πόλη των Ιωαννίνων για να καταδείξω και πάλι την έλλειψη μιας στοιχειώδους οργάνωσης και ενός μεθοδικού σχεδιασμού της δημοτικής αρχής.
Στην οδό Πυρσινέλλα, έγινε η διαπλάτυνση των πεζοδρομίων χωρίς ίχνος πρασίνου - έστω και για σκίαση-χωρίς πρόβλεψη για τη στάση φορτοεκφόρτωσης αγαθών, χωρίς χωροθέτηση των κάδων.
Στην πλατεία Πάργης, σχεδιάστηκαν και κατασκευάστηκαν υπερβολικού μεγέθους διαπλατύνσεις πεζοδρομίων με αποτέλεσμα να δημιουργηθεί μεγάλη αναστάτωση στην κυκλοφοριακή ροή των οχημάτων. Σήμερα, η δημοτική αρχή προβαίνει σε διορθωτικές κινήσεις μειώνοντας το πλάτος των, μόλις κατασκευασθέντων αυτών, πεζοδρομίων και επαναφέροντάς τα στην πρότερη κατάσταση. Πρωτοφανές στα τεχνικά χρονικά! Για ένα σύνηθες, καθημερινό και απλό έργο, ξοδεύεται χρόνος και δαπανάται χρήμα, λόγω της επιπολαιότητας και του άγχους της δημοτικής αρχής.
Στη Χαριλάου Τρικούπη τα ίδια.
Στην 28ης Οκτωβρίου έχουν δημοπρατήσει τη διαπλάτυνση πεζοδρομίων με την πλήρη κατάργηση της στάθμευσης. Όμως, με άλλη μελέτη επιτρέπουν την ελεγχόμενη στάθμευση επί της οδού. Υπάρχει κάποια λογική; Ποιά από τις δύο μελέτες θα εφαρμοστεί τελικά; Ή θα ανατεθεί στο εγγύς μέλλον νέα μελέτη αυτοσχεδιασμού;
Ποιος θα ενημερώσει τους δημότες –και εμάς- γιατί δεν έχουν προβλεφτεί οι χώροι για θέσεις στάθμευσης των κατοίκων των γύρω περιοχών, οι τρόποι μετακίνησής τους, ο συντονισμός με τα επερχόμενα έργα δικτύων κοινής ωφελείας (ΔΕΥΑΙ, ΔΕΔΔΗΕ, ΔΕΔΑ, δίκτυα οπτικών ινών, κλπ) για να μην ξανασκαφτούν οι ίδιοι δρόμοι και για να ελαχιστοποιηθεί η όχληση στην πόλη;
Ποιος θα απολογηθεί, γιατί στους σχεδιασμούς αυτούς δεν έχει προβλεφθεί και η κατασκευή των ποδηλατόδρομων ώστε να αρχίσει τμήμα-τμήμα η ανάπτυξη του δικτύου αυτού, με στόχο την απομάκρυνση των οχημάτων από το κέντρο πόλης;
Ή τι εννοεί, τελικά, η δημοτική αρχή ως αναβάθμιση ή ανάπλαση ή ανακατασκευή;
Βρισκόμαστε στο 2022.
Το μοντέλο που έχει υιοθετήσει η δημοτική αρχή με τον αποσπασματικό και τυχαίο σχεδιασμό και την ταυτόχρονη συστηματική προβολή των έργων αυτών ως έργων βελτίωσης της καθημερινότητας του δημότη, είναι πλέον παρωχημένο και δεν προάγει σε καμία περίπτωση την ανάγκη της σύγχρονης κοινωνίας για το εύ ζειν.
Ας δούμε όμως και έναν άλλον τομέα –πέραν της αστικής κινητικότητας- και τον τρόπο με τον οποίο τον αντιμετωπίζει η δημοτική αρχή.
Αυτόν της ενεργειακής κρίσης και του αυξημένου ενεργειακού κόστους.
Τις προηγούμενες μέρες η δημοτική αρχή, προέβη σε δηλώσεις για την αυξημένη δαπάνη που καλείται να διαχειριστεί και τελικά να καταβάλλει, για το ενεργειακό κόστος των εγκαταστάσεων για τη λειτουργία των οποίων έχει την αποκλειστική ευθύνη.
Ορισμένες από τις εκφράσεις που χρησιμοποίησε είναι: «δυσθεώρητη αύξηση στην ενέργεια», «δημιουργούνται σοβαρά προβλήματα στον προϋπολογισμό του Δήμου», «δύσκολο θέμα με προεκτάσεις και για το 2023», «υπάρχουν εμφανή αδιέξοδα».
Και ενώ οι δηλώσεις αυτές δημιουργούν μεγαλύτερη ακόμη ανασφάλεια –πέραν αυτής που είναι ήδη διάχυτη- στο κοινωνικό σύνολο, η ίδια, μέχρι σήμερα, αδράνησε χαρακτηριστικά να προβεί σε μεταρρυθμίσεις που θα πετύχαιναν την εξοικονόμηση ενέργειας στις δομές της στο σωστό χρόνο, και τώρα αναμένει εναγωνίως το «μάννα εξ’ ουρανού», τη βοήθεια της Κυβέρνησης!
Ενδεχομένως βέβαια, η δημοτική αρχή να μην αναγνωρίζει την πραγματική σημασία της σοφής παροιμίας: «των φρονίμων τα παιδιά πριν πεινάσουν μαγειρεύουν».
Καμία προνοητικότητα δεν έδειξε και σε αυτό το θέμα, δεδομένου ότι για τη λήψη των αποφάσεών της κυριαρχεί κατά κόρον ο στιγμιαίος ή ο ημερήσιος αυτοσχεδιασμός!
Αυτό γίνεται απολύτως αντιληπτό και από το γεγονός ότι ακόμη και στον προϋπολογισμό του 2022, ενέγραψε ακριβώς το ίδιο ποσό με αυτό των προηγούμενων ετών -αυτό των 2 εκατ.€- ως αντίτιμο ηλεκτρικού ρεύματος για φωτισμό οδών, πλατειών και κοινόχρηστων χώρων και παραγωγικής διαδικασίας. Ούτε το προφανές δεν μπόρεσε να προϋπολογίσει δεδομένου ότι η κρίση ήταν αποτυπωμένη στα τιμολόγια ηλεκτρικής ενέργειας από το φθινόπωρο του 2021.
Εκτεθειμένη λοιπόν η δημοτική αρχή για τους χειρισμούς της έναντι των συνεπειών για τον Δήμο Ιωαννιτών εκ της ενεργειακής κρίσης.
Γιατί; Γιατί
1. Ακύρωσε τον διαγωνισμό LED της προηγούμενης δημοτικής αρχής, χωρίς καμία τεχνική τεκμηρίωση.
2. Έχασε χρόνο και χρήμα με το νέο διαγωνισμό για την αναβάθμιση του οδικού & αστικού φωτισμού (LED), παρόλο που η παράταξή μας επεσήμανε εξ’ αρχής τα κακώς κείμενα στον διαγωνισμό αυτόν.
3. Δεν εκδήλωσε κανένα σοβαρό ενδιαφέρον για υλοποίηση έργων, μέτρων και παρεμβάσεων που προδιαγράφονται στο Σχέδιο Δράσης Βιώσιμης Ενέργειας (ΣΔΒΕ), παρόλο που σύστησε ειδική ομάδα παρακολούθησης και προσέλαβε τεχνικούς συμβούλους.
4. Δεν επικαιροποίησε και δεν κατέγραψε τα ενεργειακά δεδομένα του Δήμου, όπως η παράταξή μας την προέτρεψε από την αρχή της τρέχουσας θητείας, αλλά και κατά τη συζήτηση για τον διαγωνισμό της αναβάθμισης του οδοφωτισμού. Η δημοτική αρχή, ακολουθώντας και σε αυτή την περίπτωση τον ιδιότυπο σχεδιασμό της -που εμφανώς στηρίζεται στο motto «κι αύριο μέρα είναι»-, τον περασμένο Μάιο ανέθεσε με συμβατικό χρονοδιάγραμμα 18 μηνών (δηλαδή στη λήξη της θητείας της!) την καταγραφή των αριθμών παροχών και της καταναλισκόμενης ενέργειας όλων των υποδομών και εγκαταστάσεών της (κτιρίων, οδών, πλατειών, αντλιοστασίων, οχημάτων, κλπ). Παρεπιπτόντως, ακόμη και η ΔΕΥΑΙ στον προϋπολογισμό της έχει ανάλυση και επιμερισμό των καταναλώσεων ηλεκτρικής ενέργειας, εδώ και περίπου μία δεκαετία.
5. Και ενώ άλλοι δήμοι, όπως η παράταξή μας έχει αναφέρει, προχώρησαν μέσω χρηματοδοτικών προγραμμάτων στην «Προμήθεια, εγκατάσταση και θέση σε λειτουργία Φωτοβολταϊκών σταθμών επί γηπέδων ιδιοκτησίας τους», είτε υπό καθεστώς net metering, είτε ως αυτοπαραγωγοί, η δημοτική αρχή επέμενε στην ίδρυση ενεργειακών κοινοτήτων, που και αυτές βρίσκονται εν υπνώσει, δεδομένου ότι χάθηκαν και 2 χρόνια για να ληφθούν οι αποφάσεις των οργάνων που θα συμμετέχουν σε αυτές.
6. Για τη διαχείριση των βιοαποβλήτων, που θα έδινε μία ανάσα στη μείωση του κόστους διαχείρισης απορριμμάτων, η διαδικασία έχει ξεκινήσει από τον Ιούνιο του 2020 και ακόμη δεν έχει προκύψει οτιδήποτε χειροπιαστό.
7. Προτρέψαμε τη δημοτική αρχή να προχωρήσει σε διαγωνισμό για την εξεύρεση του φθηνότερου παρόχου ηλεκτρικής ενέργειας για τη μείωση του κόστους κατανάλωσης ηλεκτρικής ενέργειας κατά 10% χωρίς κανένα κόστος νέας επένδυσης, όπως έπραξαν και άλλοι δήμοι, και μας αγνόησε.
8. 3 χρόνια πριν, προτρέπαμε τη διοίκηση της ΔΕΥΑΙ:
a. να αντιμετωπίσει άμεσα τις διαρροές του δικτύου ύδρευσης & αποχέτευσης και να προβεί σε αντικατάσταση όλων των παλαιών σωληνώσεων δικτύου ύδρευσης, με προσδοκία εξοικονόμησης νερού και κόστους λειτουργίας εγκαταστάσεων κατά 20% τουλάχιστον.
b. Να εξοπλίσει τα αντλιοστάσια με κινητήρες μεταβαλόμενης ενεργειακής κατανάλωσης ανάλογα με τη ζήτηση, με προσδοκία μείωσης κατανάλωσης ηλεκτρικής ενέργειας κατά 15% τουλάχιστον.
Και σε αυτές, τις προφανούς αναγκαιότητας επεμβάσεις, η δημοτική αρχή γύρισε την πλάτη.
Αρνήθηκε να εκτιμήσει και να αξιολογήσει τις προτάσεις μας, αφού έχει υιοθετήσει την πολιτική αντιμετώπιση, όπως ορίζεται στη φράση: «όποιος δεν είναι μαζί μας, είναι εναντίον μας».
Σήμερα, ευτυχώς, η Κυβέρνηση κινητοποιείται για να καλύψει τις συνέπειες της αδράνειας της δημοτικής αρχής, και της χορηγεί έκτακτες ενισχύσεις, ενώ και από τις πρόσφατες δηλώσεις του υπουργού πρόκειται να της είναι αρωγός και με νέες.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου