Σάββατο 25 Μαρτίου 2023

Γινόμαστε όλο και πιο ηλίθιοι; Οι βαθμολογίες IQ των δυτικών πέφτουν σε τέσσερις από τις πέντε μετρήσεις.




Οι βαθμολογίες IQ αυξήθηκαν σημαντικά από το 1932 έως τον 20ο αιώνα σε όλο τον κόσμο, με διαφορές που κυμαίνονται από περίπου τρεις έως πέντε βαθμούς IQ ανά δεκαετία. Αυτό το φαινόμενο είναι γνωστό ως «Φαινόμενο Flynn». Τώρα, ωστόσο, μια νέα μελέτη από το Northwestern University βλέπει ένα είδος «αντίστροφης επίδρασης Flynn» που λαμβάνει χώρα κυρίως στις Ηνωμένες Πολιτείες αλλα και σε όλο το δυτικό κόσμο.

Αυτό το αντίστροφο φαινόμενο Flynn φάνηκε σε ένα μεγάλο δείγμα στις ΗΠΑ μεταξύ 2006 και 2018 σε κάθε κατηγορία — εκτός από μία. Ωστόσο, υπήρχαν σταθερές αρνητικές αποκλίσεις μεταξύ των τριών στους τέσσερις γνωστικούς τομείς.

Οι βαθμολογίες ικανότητας που σχετίζονται με τον λεκτικό συλλογισμό την λογική, το λεξιλόγιο, την οπτική επίλυση προβλημάτων, και αναλογίες στις σειρές γραμμάτων και αριθμών (υπολογιστικές/ μαθηματικές ) μειώθηκαν κατά τη διάρκεια της περιόδου μελέτης. Ωστόσο, οι βαθμολογίες της τρισδιάστατης περιστροφής (χωρική συλλογιστική) γενικά αυξήθηκαν.

Οι σύνθετες βαθμολογίες ικανότητας (μονές βαθμολογίες που προέρχονται από πολλαπλές πληροφορίες) ήταν επίσης χαμηλότερες στα ακόμα πιο πρόσφατα δείγματα. Αυτές οι διαφορές βαθμολογίας αφορούσαν όλες τις ηλικίες, την εκπαίδευση ή το φύλο.

Παρά την παρατηρούμενη μείωση των βαθμολογιών IQ, η αντίστοιχη συγγραφέας της μελέτης Elizabeth Dworak υποστηρίζει ότι οι άνθρωποι δεν πρέπει να διαβάζουν αυτά τα ευρήματα και να σκέφτονται, «γίνονται λιγότερο έξυπνοι».

«Δεν σημαίνει ότι η νοητική τους ικανότητα είναι χαμηλότερη ή μεγαλύτερη. είναι απλώς μια διαφορά στις βαθμολογίες που ευνοούν παλαιότερα ή νεότερα δείγματα», εξηγεί η Dworak, επίκουρος καθηγητής ιατρικών κοινωνικών επιστημών στο Northwestern University Feinberg School of Medicine. «Θα μπορούσε απλώς να χειροτερεύουν όταν κάνουν αυτού του είδους τα τεστ».

Οι συγγραφείς της μελέτης χρησιμοποίησαν το Synthetic Aperture Personality Assessment (SAPA) Project , ένα δωρεάν διαδικτυακό τεστ προσωπικότητας που βασίζεται σε έρευνες που παρέχει στους υποψηφίους σχόλια εστιάζοντας σε 27 χαρακτηριστικά ιδιοσυγκρασίας (προσαρμοστικότητα, παρορμητικότητα , άγχος, χιούμορ ), εκτός από τις βαθμολογίες ικανότητάς τους.

Οι απαντήσεις της έρευνας αναλύθηκαν από 394.378 Αμερικανούς σε μια προσπάθεια να εξεταστεί εάν οι βαθμολογίες γνωστικών ικανοτήτων άλλαξαν κατά τη διάρκεια αυτών των 13 ετών. Μια μικρότερη ομάδα ατόμων (303.540) επιστρατεύτηκε επίσης μεταξύ 2011 και 2018. Ωστόσο, τα δεδομένα τρισδιάστατης περιστροφής υπάρχουν μόνο για τα άτομα που συμμετείχαν στην έρευνα μεταξύ 2011 και 2018.
Απαιτούνται περισσότερες μελέτες IQ

Αυτό το έργο δεν προσπάθησε να προσδιορίσει τον λόγο της μείωσης των βαθμολογιών IQ . «Υπάρχει συζήτηση για το τι το προκαλεί, αλλά δεν περιλαμβάνεται κάθε τομέας. ένα μόνο από αυτά ανεβαίνει», σημειώνει η Dworak. «Αν όλα τα σκορ πήγαιναν προς την ίδια κατεύθυνση, θα μπορούσατε να κάνετε μια ωραία μικρή αφήγηση για αυτό, αλλά αυτό δεν ισχύει. Πρέπει να κάνουμε περισσότερα για να το εμβαθύνουμε».

Για το σκοπό αυτό, η καθ. Dworak και οι συνεργάτες της προσπαθούν τώρα να αποκτήσουν πρόσβαση σε ένα σύνολο δεδομένων που περιέχει δεδομένα αξίας 40 ετών, προκειμένου να πραγματοποιήσουν μια περαιτέρω μελέτη.

Μια αλλαγή στις κοινωνικές αξίες μπορεί επίσης να έχει επηρεάσει τις βαθμολογίες IQ, προσθέτει η καθ. Dworak. «Εάν σκεφτείτε τι ενδιαφέρει την κοινωνία σήμερα και τι δίνει έμφαση, υπάρχει πιθανότητα αυτό να αντικατοπτρίζεται στην απόδοση σε ένα τεστ ικανοτήτων », συνεχίζει.

Για παράδειγμα, έχει δοθεί μεγαλύτερη έμφαση στην εκπαίδευση STEM τις τελευταίες δεκαετίες. Άρα, αυτό σημαίνει ότι άλλοι ακαδημαϊκοί τομείς, όπως ο αφηρημένος συλλογισμός, λαμβάνουν λιγότερη προσοχή στα σχολεία.

Η μελέτη δημοσιεύτηκε στο Intelligence




anazitiseis.gr

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου