Μεγάλη νίκη πέτυχε η παράταξη της Δημοκρατικής Κίνησης Μηχανικών στις προχθεσινές εκλογές του Τεχνικού Επιμελητηρίου Ελλάδος (ΤΕΕ), με ποσοστό διπλάσιο από τη δεύτερη παράταξη και τετραπλάσιο από την τρίτη! Σε δήλωσή του ο Σταύρος Καλογιάννης επισημαίνει: «Αυτή η νίκη σηματοδοτεί τις πολιτικές εξελίξεις που θα ακολουθήσουν σε εθνικό επίπεδο. Το επάγγελμα του μηχανικού βρίσκεται σε βαθιά ύφεση τα τελευταία χρόνια και αυτό αποτυπώθηκε στις προχθεσινές εκλογές. Ενδεικτικά αναφέρω ότι, ενώ την...
περίοδο 2012 – 2014: Επανεκκινήσαμε όλους τους μεγάλους αυτοκινητόδρομους που υλοποιούνται με συμβάσεις παραχώρησης, μετά από δύο σχεδόν χρόνια εγκατάλειψης, δημιουργώντας δεκάδες χιλιάδες θέσεις εργασίες για τον τεχνικό κόσμο. Άρχισαν με αργά αλλά σταθερά βήματα να κινούνται όλα τα επιχειρησιακά προγράμματα του ΕΣΠΑ της περιόδου 2014 – 2020, ενώ έκλειναν τα αντίστοιχα της προηγούμενης περιόδου, τονώνοντας και το επάγγελμα του μηχανικού. Χρηματοδοτήθηκαν με έκτακτες πιστώσεις από το Ταμείο Εθνικής Οδοποιίας η Περιφέρεια και όλοι σχεδόν οι Δήμοι της Ηπείρου για την υλοποίηση έργων συντήρησης και αποκατάστασης του εθνικού οδικού δικτύου. Την τελευταία διετία υπάρχει ακινησία στον τεχνικό κόσμο. Ενδεικτικά: Οι αυτοκινητόδρομοι με συμβάσεις παραχώρησης πήραν παράταση ολοκλήρωσης μέχρι το 2017, μετά το καταστρεπτικό 2015 κατά το οποίο είχαν εγκαταλειφθεί πλήρως, με κλείσιμο εργοταξίων και απολύσεις προσωπικού, ενώ κανένα τμήμα τους δεν έχει δοθεί στην κυκλοφορία, παρά τις κατά καιρούς εξαγγελίες της συγκυβέρνησης Σύριζα – ΑΝΕΛ. Για το βόρειο τμήμα του Ε65 (Τρίκαλα – Εγνατία οδός) το Υπ. Υποδομών ακόμα αναζητά την οριστική χάραξη, ενώ έχει στα χέρια του τη βέλτιστη από το περασμένο καλοκαίρι, παραπέμποντας την ολοκλήρωσή του για μετά το 2020! Για τον άξονα Ιωάννινα – Κακαβιά, που παραδώσαμε με απόλυτη ωριμότητα, δεν υπάρχει καμία θετική εξέλιξη σε ό,τι αφορά τη χρηματοδότησή του. Επισημαίνω ότι μόνο τα δύο προαναφερόμενα έργα (Ε65 και Ιωάννινα – Κακαβιά), συνολικού προϋπολογισμού 700 εκατ. ευρώ, θα μπορούσαν να δώσουν τεράστια ώθηση στην οικονομία της Ηπείρου. Στον τομέα του χωρικού σχεδιασμού πέρασαν άπρακτα δύο ολόκληρα χρόνια, ενώ η Κυβέρνηση κατήργησε τις κατηγορίες χρήσεων γης και επανάφερε ρυθμίσεις που ίσχυαν προ τριακονταετίας! Τέλος, η εφαρμογή του νέου νόμου περί δημοσίων συμβάσεων, από τις αρχές του περασμένου Αυγούστου, τον οποίο έφερε η συγκυβέρνηση Σύριζα – ΑΝΕΛ χωρίς καμία πρόνοια για μεταβατικές διατάξεις, έχει παγώσει, κυριολεκτικά, τον τομέα των δημοσίων έργων, των μελετών και των προμηθειών. Ούτε ένα έργο, ούτε μία μελέτη δεν προκηρύχθηκε το τελευταίο τετράμηνο, λόγω της απίστευτης προχειρότητας με την οποία νομοθετεί η Κυβέρνηση. Για την επανεκκίνηση της οικονομίας, η οποία συνεχίζει να βρίσκεται σε ύφεση και με δεδομένο ότι η ιδιωτική οικονομία βρίσκεται στο τέλμα της υπερφορολόγησης και της έλλειψης ρευστότητας, χρειάζεται να κινηθούν τα δημόσια έργα και οι μελέτες και να θεσμοθετηθούν επιτέλους ρυθμίσεις με μηδενικό κόστος, όπως η αναθεώρηση των περιφερειακών χωροταξικών πλαισίων και η κατάρτιση νέου πλαισίου χρήσεων γης. Η σημερινή Κυβέρνηση, η οποία: πολέμησε λυσσαλέα τα προηγούμενα χρόνια κάθε προωθούμενη μεταρρύθμιση, θα ακύρωνε τις συμβάσεις παραχώρησης (αλλά πληρώνει bonus για την επιτάχυνσή τους!), θα καταργούσε τα διόδια (αλλά αύξησε την τιμή τους και προσθέτει και νέα!), θα ενίσχυε τον κλάδο των μηχανικών (αλλά τον οδηγεί στην ανέχεια), αποδεικνύει στην πράξη την πολιτική ανικανότητά της, με τραγικά αποτελέσματα για την οικονομία και τον τόπο».
περίοδο 2012 – 2014: Επανεκκινήσαμε όλους τους μεγάλους αυτοκινητόδρομους που υλοποιούνται με συμβάσεις παραχώρησης, μετά από δύο σχεδόν χρόνια εγκατάλειψης, δημιουργώντας δεκάδες χιλιάδες θέσεις εργασίες για τον τεχνικό κόσμο. Άρχισαν με αργά αλλά σταθερά βήματα να κινούνται όλα τα επιχειρησιακά προγράμματα του ΕΣΠΑ της περιόδου 2014 – 2020, ενώ έκλειναν τα αντίστοιχα της προηγούμενης περιόδου, τονώνοντας και το επάγγελμα του μηχανικού. Χρηματοδοτήθηκαν με έκτακτες πιστώσεις από το Ταμείο Εθνικής Οδοποιίας η Περιφέρεια και όλοι σχεδόν οι Δήμοι της Ηπείρου για την υλοποίηση έργων συντήρησης και αποκατάστασης του εθνικού οδικού δικτύου. Την τελευταία διετία υπάρχει ακινησία στον τεχνικό κόσμο. Ενδεικτικά: Οι αυτοκινητόδρομοι με συμβάσεις παραχώρησης πήραν παράταση ολοκλήρωσης μέχρι το 2017, μετά το καταστρεπτικό 2015 κατά το οποίο είχαν εγκαταλειφθεί πλήρως, με κλείσιμο εργοταξίων και απολύσεις προσωπικού, ενώ κανένα τμήμα τους δεν έχει δοθεί στην κυκλοφορία, παρά τις κατά καιρούς εξαγγελίες της συγκυβέρνησης Σύριζα – ΑΝΕΛ. Για το βόρειο τμήμα του Ε65 (Τρίκαλα – Εγνατία οδός) το Υπ. Υποδομών ακόμα αναζητά την οριστική χάραξη, ενώ έχει στα χέρια του τη βέλτιστη από το περασμένο καλοκαίρι, παραπέμποντας την ολοκλήρωσή του για μετά το 2020! Για τον άξονα Ιωάννινα – Κακαβιά, που παραδώσαμε με απόλυτη ωριμότητα, δεν υπάρχει καμία θετική εξέλιξη σε ό,τι αφορά τη χρηματοδότησή του. Επισημαίνω ότι μόνο τα δύο προαναφερόμενα έργα (Ε65 και Ιωάννινα – Κακαβιά), συνολικού προϋπολογισμού 700 εκατ. ευρώ, θα μπορούσαν να δώσουν τεράστια ώθηση στην οικονομία της Ηπείρου. Στον τομέα του χωρικού σχεδιασμού πέρασαν άπρακτα δύο ολόκληρα χρόνια, ενώ η Κυβέρνηση κατήργησε τις κατηγορίες χρήσεων γης και επανάφερε ρυθμίσεις που ίσχυαν προ τριακονταετίας! Τέλος, η εφαρμογή του νέου νόμου περί δημοσίων συμβάσεων, από τις αρχές του περασμένου Αυγούστου, τον οποίο έφερε η συγκυβέρνηση Σύριζα – ΑΝΕΛ χωρίς καμία πρόνοια για μεταβατικές διατάξεις, έχει παγώσει, κυριολεκτικά, τον τομέα των δημοσίων έργων, των μελετών και των προμηθειών. Ούτε ένα έργο, ούτε μία μελέτη δεν προκηρύχθηκε το τελευταίο τετράμηνο, λόγω της απίστευτης προχειρότητας με την οποία νομοθετεί η Κυβέρνηση. Για την επανεκκίνηση της οικονομίας, η οποία συνεχίζει να βρίσκεται σε ύφεση και με δεδομένο ότι η ιδιωτική οικονομία βρίσκεται στο τέλμα της υπερφορολόγησης και της έλλειψης ρευστότητας, χρειάζεται να κινηθούν τα δημόσια έργα και οι μελέτες και να θεσμοθετηθούν επιτέλους ρυθμίσεις με μηδενικό κόστος, όπως η αναθεώρηση των περιφερειακών χωροταξικών πλαισίων και η κατάρτιση νέου πλαισίου χρήσεων γης. Η σημερινή Κυβέρνηση, η οποία: πολέμησε λυσσαλέα τα προηγούμενα χρόνια κάθε προωθούμενη μεταρρύθμιση, θα ακύρωνε τις συμβάσεις παραχώρησης (αλλά πληρώνει bonus για την επιτάχυνσή τους!), θα καταργούσε τα διόδια (αλλά αύξησε την τιμή τους και προσθέτει και νέα!), θα ενίσχυε τον κλάδο των μηχανικών (αλλά τον οδηγεί στην ανέχεια), αποδεικνύει στην πράξη την πολιτική ανικανότητά της, με τραγικά αποτελέσματα για την οικονομία και τον τόπο».
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου