Στο… φόρτε τους βρίσκονται τα γεφύρια της Ηπείρου, με μια θετική εξέλιξη –τη διακήρυξη για την
αναστήλωση του γεφυριού της Πλάκας-, μια εισαγγελική έρευνα για την κατάρρευση του Θεογέφυρου, μετά από μηνυτήρια αναφορά, και μια συζήτηση για τα πολλά πέτρινα γεφύρια του Ζαγορίου, που χρήζουν παρεμβάσεων.
Ξεκινώντας από το τελευταίο, ο περιφερειάρχης Ηπείρου ζήτησε νομοθετική πρωτοβουλία από το υπουργείο, προκειμένου να μπορούν άμεσα να επεμβαίνουν οι υπηρεσίες της περιφέρειας και των δήμων, υπό την επίβλεψη των αρχαιολογικών υπηρεσιών, ενώ εμμέσως εξέφρασε τη δυσαρέσκειά του για τις «άδικες επιθέσεις», όπως είπε, που δέχεται η περιφέρεια.
«Δεν μπορεί και να μην έχουμε καμία αρμοδιότητα, και να βοηθάμε σε όλα τα μνημεία, και να έρχεται ο κάθε ξένος στον τόπο και να λέει «απευθυνθείτε στον περιφερειάρχη ή στο δήμαρχο».
Στην περίπτωση των γεφυριών του Τσεπελόβου, που τα έχουν ήδη επισκεφθεί υπηρεσιακοί παράγοντες, θα γίνουν τα νόμιμα. Όπως έγινε στο Βρυσοχώρι, στο Καμπέρ Αγά ή και στη γέφυρα Κόνιτσας, όπου πληρώθηκε στο Πολυτεχνείο πλήρης μελέτη. Κάνουμε ό,τι μας υποδεικνύουν οι αρμόδιες υπηρεσίες», σημείωσε.
Ιδιαίτερη αναφορά έκανε και στην κατάρρευση του Θεογέφυρου, για το οποίο η περιφέρεια μπήκε ξανά στο «στόχαστρο».
«Ακούστηκαν κουβέντες και από παράγοντες ξένους με την περιοχή, οι οποίοι, χωρίς να εξετάσουν τα πράγματα, προσπάθησαν να βάλουν στο “στόχαστρο” ανθρώπους, που δίνουν, χωρίς να έχουν ευθύνες για το μνημείο”, σημείωσε και πρόσθεσε πως το Θεογέφυρο άνηκε στα μνημεία της φύσης και χαρακτηρισμένος αρχαιολογικός χώρος ήταν το βορεινό τμήμα, από το Θεογέφυρο προς τις πηγές.
«Ήταν από πορόλιθο και χώμα και είχε ημερομηνία λήξης, όπως λέει το ΙΓΜΕ σε ανακοίνωσή του», σημείωσε, για να αναφερθεί στο ιστορικό του κλειστού αγωγού.
Αυτός τοποθετήθηκε, σύμφωνα με τον κ. Καχριμάνη, σε αντικατάσταση της τσιμεντένιας υδατογέφυρας, μετά από υποδείξεις της Αρχαιολογικής Υπηρεσίας και ύστερα από ομόφωνη απόφαση του Κεντρικού Αρχαιολογικού Συμβουλίου, που είχε εκδοθεί το 1997, στο πλαίσιο της προέγκρισης χωροθέτησης του αρδευτικού έργου Λίθινου νομού Ιωαννίνων και περιλαμβάνεται και στην Κοινή Υπουργική Απόφαση ΥΠΕΧΩΔΕ και Γεωργίας, για την έγκριση των περιβαλλοντικών όρων για το αρδευτικό έργο.
«Το νότιο τμήμα, στο οποίο έγινε κατολίσθηση του δρόμου, δεν είχε σχέση με το Θεογέφυρο, αλλά και δεν είναι χαρακτηρισμένο ως αρχαιολογικός χώρος. Όταν κατολίσθησε αυτό το τμήμα, με υπεράνθρωπες προσπάθειες κατέβηκαν μηχανήματα στο ποτάμι.
Βρήκαν τμήματα του αγωγού προς Λίθινο, ο οποίος δεν είχε καμία σχέση με τον κλειστό αγωγό, που πήγαινε προς Σακελλαρικό (Θεογέφυρο).
Όλοι αυτοί οι απίθανοι τύποι είπαν κουβέντες για αυτούς που έπρεπε να τους σέβονται, γιατί ο, τι είχαν κάνει, το έκαναν με όλους τους κανόνες, τις αδειοδοτήσεις και τις υποδείξεις της Αρχαιολογικής Υπηρεσίας», είπε, ανάμεσα σε άλλα.«περήφανοι» για το γεφύρι της πλάκας
«Ειδικά για το γεφύρι της Πλάκας, μετά από υπερπροσπάθεια, σώσαμε τα δύο βάθρα που υπάρχουν. Συνεργαστήκαμε οι τοπικοί φορείς, υπό την επίβλεψη των Νεωτέρων Μνημείων, αλλά οι λύσεις δόθηκαν τοπικά», σημείωσε χαρακτηριστικά ο κ. Καχριμάνης, ευχαριστώντας τον Γ. Σμύρη, τον Χρ. Παπαβρανούση και συνολικά τους εκπροσώπους του ΤΕΕ, όπως και την υπηρεσία Νεωτέρων Μνημείων.
«Φάνηκε η τεράστια διαφορά που υπάρχει από το κέντρο μέχρι εδώ. Ευτυχώς που η Γενική Διεύθυνση Νεωτέρων Μνημείων του υπουργείου Πολιτισμού και η Τοπική Ηπείρου και Κερκύρας ήταν δίπλα μας και είμαστε περήφανοι, και θα το δείξουμε σε ειδική εκδήλωση, για το τι έγινε όλο αυτό τον καιρό, με την επιμέλεια των τοπικών παραγόντων, που έδωσαν όλα αυτά τα στοιχεία για να μπορέσει το υπουργείο να κάνει τη δημοπρασία και σε λίγες μέρες να έχει ανάδοχο.
Όλο αυτό το έργο κόστισε ελάχιστα, γιατί βάλαμε κάποια χρήματα από την περιφέρεια, αλλά τα υπόλοιπα ήταν δωρεά της ΤΕΡΝΑ Α.Ε., η οποία προς τιμή της δε συμμετείχε καν στο διαγωνισμό», σημείωσε.
agon.gr
Ξεκινώντας από το τελευταίο, ο περιφερειάρχης Ηπείρου ζήτησε νομοθετική πρωτοβουλία από το υπουργείο, προκειμένου να μπορούν άμεσα να επεμβαίνουν οι υπηρεσίες της περιφέρειας και των δήμων, υπό την επίβλεψη των αρχαιολογικών υπηρεσιών, ενώ εμμέσως εξέφρασε τη δυσαρέσκειά του για τις «άδικες επιθέσεις», όπως είπε, που δέχεται η περιφέρεια.
«Δεν μπορεί και να μην έχουμε καμία αρμοδιότητα, και να βοηθάμε σε όλα τα μνημεία, και να έρχεται ο κάθε ξένος στον τόπο και να λέει «απευθυνθείτε στον περιφερειάρχη ή στο δήμαρχο».
Στην περίπτωση των γεφυριών του Τσεπελόβου, που τα έχουν ήδη επισκεφθεί υπηρεσιακοί παράγοντες, θα γίνουν τα νόμιμα. Όπως έγινε στο Βρυσοχώρι, στο Καμπέρ Αγά ή και στη γέφυρα Κόνιτσας, όπου πληρώθηκε στο Πολυτεχνείο πλήρης μελέτη. Κάνουμε ό,τι μας υποδεικνύουν οι αρμόδιες υπηρεσίες», σημείωσε.
Ιδιαίτερη αναφορά έκανε και στην κατάρρευση του Θεογέφυρου, για το οποίο η περιφέρεια μπήκε ξανά στο «στόχαστρο».
«Ακούστηκαν κουβέντες και από παράγοντες ξένους με την περιοχή, οι οποίοι, χωρίς να εξετάσουν τα πράγματα, προσπάθησαν να βάλουν στο “στόχαστρο” ανθρώπους, που δίνουν, χωρίς να έχουν ευθύνες για το μνημείο”, σημείωσε και πρόσθεσε πως το Θεογέφυρο άνηκε στα μνημεία της φύσης και χαρακτηρισμένος αρχαιολογικός χώρος ήταν το βορεινό τμήμα, από το Θεογέφυρο προς τις πηγές.
«Ήταν από πορόλιθο και χώμα και είχε ημερομηνία λήξης, όπως λέει το ΙΓΜΕ σε ανακοίνωσή του», σημείωσε, για να αναφερθεί στο ιστορικό του κλειστού αγωγού.
Αυτός τοποθετήθηκε, σύμφωνα με τον κ. Καχριμάνη, σε αντικατάσταση της τσιμεντένιας υδατογέφυρας, μετά από υποδείξεις της Αρχαιολογικής Υπηρεσίας και ύστερα από ομόφωνη απόφαση του Κεντρικού Αρχαιολογικού Συμβουλίου, που είχε εκδοθεί το 1997, στο πλαίσιο της προέγκρισης χωροθέτησης του αρδευτικού έργου Λίθινου νομού Ιωαννίνων και περιλαμβάνεται και στην Κοινή Υπουργική Απόφαση ΥΠΕΧΩΔΕ και Γεωργίας, για την έγκριση των περιβαλλοντικών όρων για το αρδευτικό έργο.
«Το νότιο τμήμα, στο οποίο έγινε κατολίσθηση του δρόμου, δεν είχε σχέση με το Θεογέφυρο, αλλά και δεν είναι χαρακτηρισμένο ως αρχαιολογικός χώρος. Όταν κατολίσθησε αυτό το τμήμα, με υπεράνθρωπες προσπάθειες κατέβηκαν μηχανήματα στο ποτάμι.
Βρήκαν τμήματα του αγωγού προς Λίθινο, ο οποίος δεν είχε καμία σχέση με τον κλειστό αγωγό, που πήγαινε προς Σακελλαρικό (Θεογέφυρο).
Όλοι αυτοί οι απίθανοι τύποι είπαν κουβέντες για αυτούς που έπρεπε να τους σέβονται, γιατί ο, τι είχαν κάνει, το έκαναν με όλους τους κανόνες, τις αδειοδοτήσεις και τις υποδείξεις της Αρχαιολογικής Υπηρεσίας», είπε, ανάμεσα σε άλλα.«περήφανοι» για το γεφύρι της πλάκας
«Ειδικά για το γεφύρι της Πλάκας, μετά από υπερπροσπάθεια, σώσαμε τα δύο βάθρα που υπάρχουν. Συνεργαστήκαμε οι τοπικοί φορείς, υπό την επίβλεψη των Νεωτέρων Μνημείων, αλλά οι λύσεις δόθηκαν τοπικά», σημείωσε χαρακτηριστικά ο κ. Καχριμάνης, ευχαριστώντας τον Γ. Σμύρη, τον Χρ. Παπαβρανούση και συνολικά τους εκπροσώπους του ΤΕΕ, όπως και την υπηρεσία Νεωτέρων Μνημείων.
«Φάνηκε η τεράστια διαφορά που υπάρχει από το κέντρο μέχρι εδώ. Ευτυχώς που η Γενική Διεύθυνση Νεωτέρων Μνημείων του υπουργείου Πολιτισμού και η Τοπική Ηπείρου και Κερκύρας ήταν δίπλα μας και είμαστε περήφανοι, και θα το δείξουμε σε ειδική εκδήλωση, για το τι έγινε όλο αυτό τον καιρό, με την επιμέλεια των τοπικών παραγόντων, που έδωσαν όλα αυτά τα στοιχεία για να μπορέσει το υπουργείο να κάνει τη δημοπρασία και σε λίγες μέρες να έχει ανάδοχο.
Όλο αυτό το έργο κόστισε ελάχιστα, γιατί βάλαμε κάποια χρήματα από την περιφέρεια, αλλά τα υπόλοιπα ήταν δωρεά της ΤΕΡΝΑ Α.Ε., η οποία προς τιμή της δε συμμετείχε καν στο διαγωνισμό», σημείωσε.
agon.gr
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου