Του ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΥ ΠΑΠΑΔΟΠΟΥΛΟΥ
Βασικό κριτήριο της πρότασης της Ν.Δ για την Παιδεία, την οποία θα εφαρμόσει μόλις αναλάβει την ευθύνη διακυβέρνησης της χώρας είναι η έμφαση στην προσχολική αγωγή, η ενίσχυση των μέσω και υποδομών για την απόκτηση ψηφιακών δεξιοτήτων στην Πρωτοβάθμια εκπαίδευση, και η δημιουργία τουλάχιστον ενός πρότυπου και ενός πειραματικού λυκείου σε κάθε περιφερειακή ενότητα της χώρας.
«Οι θέσεις και προτάσεις μας επικεντρώνονται στον χρονικό ορίζοντα του 2035 γιατί τότε τα παιδιά που είναι σήμερα στην Α’ Δημοτικού θα βγουν στην αγορά εργασίας.
Στα δημοτικά σχολεία προωθούμε την ενίσχυση μέσων και υποδομών για την ανάπτυξη των ψηφιακών δεξιοτήτων, ενώ για τα λύκεια θεωρούμε κομβικής σημασίας την ίδρυση και λειτουργία ενός πρότυπου και ενός πειραματικού λυκείου σε κάθε περιφερειακή ενότητα της χώρας», ανέφερε αρχικά.
Η χαμένη ευκαιρία
Σε ένα δεύτερο επίπεδο, η κα Κεραμέως αναφέρθηκε και στην τριτοβάθμια εκπαίδευση με αφορμή και τη συνταγματική αναθεώρηση στην οποία χάθηκε η ευκαιρία, όπως είπε να προβλεφθεί η δυνατότητα ίδρυσης μη κρατικών πανεπιστημίων.
«Βασικός στόχος της Ν.Δ για την τριτοβάθμια εκπαίδευση είναι η ενίσχυση του δημόσιου πανεπιστημίου και η δυνατότητα ίδρυσης μη κρατικών πανεπιστημίων.
Αναρωτιέμαι πραγματικά γιατί δεν προβληματίζει τη σημερινή κυβέρνηση το γεγονός, ότι ακόμη και χώρες, όπως η Βενεζουέλα, η Β. Κορέα και το Μπουτάν δίνουν τη δυνατότητα ίδρυσης μη κρατικών πανεπιστημίων κι εμείς στην Ελλάδα δεν το κάνουμε.
Με τον τρόπο αυτό θα περιορίσουμε το brain drain και θα ενισχύσουμε το εθνικό ΑΕΠ κατά 1,5% ετησίως».
Απαντώντας σε ερωτήσεις η κα Κεραμέως χαρακτήρισε άναρχη την αναδιάταξη στην τριτοβάθμια εκπαίδευση και μάλιστα χωρίς ακαδημαϊκά κριτήρια, ενώ πρόσθεσε, πως η αξιολόγηση των εκπαιδευτικών είναι διαδικασία, την οποία ζητούν πρώτα από όλους οι ίδιοι οι εκπαιδευτικοί.
«Η κυβέρνηση υλοποίησε μία άναρχη αναδιάταξη του ακαδημαϊκού χάρτη της χώρας, χωρίς μελέτες βιωσιμότητας και μελέτες σκοπιμότητας και χωρίς να βασιστεί σε ακαδημαϊκά κριτήρια. Είναι μία επιλογή που κινείται μάλιστα αντίθετα στη διεθνή τάση ενίσχυσης της τεχνολογικής εκπαίδευσης», σημείωσε.
Τέλος, σχετικά με τις προσλήψεις εκπαιδευτικών, η κα Κεραμέως είπε πως οι ανάγκες είναι δεδομένες, από τη στιγμή που μόνιμοι διορισμοί έχουν να γίνουν εδώ και 10 χρόνια, ενώ άσκησε κριτική στην κυβέρνηση και το υπ. Παιδείας για τις εξαγγελθείσες προσλήψεις.
«Μόνον οι προσλήψεις εκπαιδευτικών στην Ειδική Αγωγή έχουν εγγραφεί στον προϋπολογισμό και όλες οι υπόλοιπες εξαγγελίες έχουν γίνει στον αέρα».
ele.gr
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου