Ένα χρόνο μετά την αρχική εισβολή της Ρωσίας στην Ουκρανία, οι ρωσικές εξαγωγές ορυκτών καυσίμων εξακολουθούν να ρέουν σε διάφορα έθνη σε όλο τον κόσμο, αντίθετα αυτά που ακούμε απο τα καθεστωτικά ΜΜΕ. Πρώτη στον πίνακα είναι η Κίνα με την Γερμανία και την Τυρκία να ακολουθούν, η Ελλάδα βρίσκεται στην 18η θέση.
Σύμφωνα με εκτιμήσεις του Κέντρου Έρευνας για την Ενέργεια και τον Καθαρό Αέρα (CREA), από τότε που ξεκίνησε η εισβολή πριν από περίπου ένα χρόνο, η Ρωσία έχει έσοδα περισσότερα από 315 δισεκατομμύρια δολάρια από τις εξαγωγές ορυκτών καυσίμων σε όλο τον κόσμο, με σχεδόν τα μισά (149 δισεκατομμύρια δολάρια). προέρχονται από κράτη της ΕΕ.
Αυτό το γραφικό χρησιμοποιεί δεδομένα από το CREA για να απεικονίσει τις χώρες που έχουν αγοράσει τα περισσότερα ρωσικά ορυκτά καύσιμα από την εισβολή, παρουσιάζοντας τα δισεκατομμύρια έσοδα που έχει η Ρωσία από αυτές τις εξαγωγές.
Κορυφαίοι εισαγωγείς ρωσικών ορυκτών και καυσίμων
Όπως θα περίμενε κανείς, η Κίνα ήταν ο κορυφαίος αγοραστής ρωσικών ορυκτών καυσίμων από την έναρξη της εισβολής. Ο γείτονας και άτυπος σύμμαχος της Ρωσίας έχει εισαγάγει κυρίως αργό πετρέλαιο, το οποίο αποτελεί πάνω από το 80% των εισαγωγών της, συνολικού ύψους άνω των 55 δισεκατομμυρίων δολαρίων από την έναρξη της εισβολής.
Η μεγαλύτερη οικονομία της ΕΕ, η Γερμανία, είναι ο δεύτερος μεγαλύτερος εισαγωγέας ρωσικών ορυκτών καυσίμων, κυρίως λόγω των εισαγωγών φυσικού αερίου αξίας άνω των 12 δισεκατομμυρίων δολαρίων μόνο.
Δείτε όλη τη λίστα:
Χώρα | Συνολική αξία των ρωσικών εισαγωγών ορυκτών καυσίμων* | Μαζούτ | Φυσικό αέριο | Κάρβουνο |
---|---|---|---|---|
Κίνα | $66,6 δις | $54,9 δις | $6,1 δις | $5,7 δις |
Γερμανία | $26,1 δις | $13,3 δις | $12,1 δις | $0,7 δις |
Τουρκία | $25,9 δις | $14,8 δις | $7,5 δις | $3,6 δις |
Ινδία | $24,1 δις | $20,8 δις | $0 | $3,3 δις |
Ολλανδία | $18,0 δις | $16,2 δις | $0,8 δις | $1,0 δις |
Ιταλία | $14,8 δις | $8,7 δις | $5,6 δις | $0,4 δις |
Πολωνία | $12,1 δις | $8,9 δις | $2,9 δις | $0,3 δις |
Γαλλία | $9,5 δις | $5,2 δις | $4,2 δις | $0,2 δις |
Βέλγιο | $9,2 δις | $5,5 δις | $3,5 δις | $0,2 δις |
Ουγγαρία | $8,6 δις | $2,7 δις | $5,9 δις | $0 |
Βουλγαρία | $6,4 δις | $3,9 δις | $2,5 δις | $0 |
Σλοβακία | $6,2 δις | $3,1 δις | $3,1 δις | $0 |
Ιαπωνία | $6,0 δις | $0,6 δις | $3,7 δις | $1,7 δις |
Νότια Κορέα | $6,0 δις | $1,8 δις | $0,8 δις | $3,5 δις |
Ισπανία | $5,8 δις | $2,7 δις | $2,9 δις | $0,2 δις |
Αυστρία | $5,7 δις | $0,1 δις | $5,6 δις | $0 |
Αίγυπτος | $5,4 δις | $4,9 δις | $0 | $0,4 δις |
Ελλάδα | $4,5 δις | $4,3 δις | $0,2 δις | $0 |
Τσεχία | $4,2 δις | $2,7 δις | $1,5 δις | $0 |
ΗΑΕ | $4,1 δις | $4,1 δις | $0 | $0,1 δις |
*Κατά τη χρονική περίοδο από 24 Φεβρουαρίου 2022 έως 26 Φεβρουαρίου 2023 σε δολάρια ΗΠΑ
Η Τουρκία, μέλος του ΝΑΤΟ αλλά όχι της ΕΕ, ακολουθεί στενά τη Γερμανία ως ο τρίτος μεγαλύτερος εισαγωγέας ρωσικών ορυκτών καυσίμων από την εισβολή και μετά. Η Τουρκία είναι πιθανό να ξεπεράσει τη Γερμανία σύντομα, καθώς το να μην είναι μέλος της ΕΕ σημαίνει ότι δεν επηρεάζεται καθόλου από τις ρωσικές απαγορεύσεις εισαγωγών του μπλοκ που τέθηκαν σε ισχύ τον τελευταίο χρόνο.
Αν και περισσότερες από τις μισές από τις 20 μεγαλύτερες χώρες εισαγωγής ορυκτών καυσίμων προέρχονται από την ΕΕ, τα κράτη από το μπλοκ και την υπόλοιπη Ευρώπη έχουν περιορίσει τις εισαγωγές τους ως απαγορεύσεις και ανώτατα όρια τιμών στις εισαγωγές ρωσικού άνθρακα, στις θαλάσσιες αποστολές αργού πετρελαίου και στις εισαγωγές προϊόντων πετρελαίου έχουν τεθεί σε ισχύ.
Τα μειωμένα έσοδα της Ρωσίας από ορυκτά καύσιμα
Οι απαγορεύσεις και τα ανώτατα όρια τιμών της ΕΕ οδήγησαν σε μείωση των ημερήσιων εσόδων από ορυκτά καύσιμα από το μπλοκ κατά σχεδόν 85%, από το ανώτατο όριο των 774 εκατομμυρίων δολαρίων τον Μάρτιο του 2022 σε 119 εκατομμύρια δολάρια στις 22 Φεβρουαρίου 2023.
Αν και η Ινδία αύξησε τις εισαγωγές ορυκτών καυσίμων, από 3 εκατομμύρια δολάρια ημερησίως, την ημέρα της εισβολής σε 81 εκατομμύρια δολάρια την ημέρα, αυτή η αύξηση δεν μπορεί να καλύψει την τρύπα των 655 εκατομμυρίων δολαρίων λόγω της μείωσης των εισαγωγών από τα κράτη της ΕΕ.
Ομοίως, ακόμη και αν τα αφρικανικά έθνη έχουν διπλασιάσει τις ρωσικές εισαγωγές καυσίμων τους από τον Δεκέμβριο του περασμένου έτους, οι ρωσικές θαλάσσιες εξαγωγές προϊόντων πετρελαίου εξακολουθούν να έχουν μειωθεί κατά 21% συνολικά από τον Ιανουάριο, σύμφωνα με την S&P Global.
Άλλοι παράγοντες που επηρεάζουν τα έσοδα
Συνολικά, από την κορύφωσή τους στις 24 Μαρτίου με ημερήσια έσοδα περίπου 1,17 δισεκατομμυρίων δολαρίων, τα ρωσικά έσοδα από ορυκτά καύσιμα έχουν μειωθεί κατά περισσότερο από 50% σε μόλις 560 εκατομμύρια δολάρια ημερησίως. Όμως, κατά 50% μειώθηκε και το βαρέλι, δηλαδή από 99 δολάρια που ήταν, σε μόλις 50 δολάρια το βαρέλι σήμερα.
Μαζί με τις μειώσεις των αγορών της ΕΕ, βασικός παράγοντας που συνέβαλε ήταν η πτώση της τιμής του ρωσικού αργού πετρελαίου, η οποία επίσης μειώθηκε κατά σχεδόν 50% από την εισβολή, από 99 δολάρια το βαρέλι σε 50 δολάρια το βαρέλι σήμερα.
Το εάν αυτές οι μειώσεις θα συνεχιστούν δεν έχει ακόμη καθοριστεί. Η 10η σειρά κυρώσεων της ΕΕ , που ανακοινώθηκε στις 25 Φεβρουαρίου, απαγορεύει την εισαγωγή πίσσας και συναφών υλικών όπως άσφαλτος, συνθετικά καουτσούκ και αιθάλη και εκτιμάται ότι θα μειώσει τα συνολικά ρωσικά έσοδα από εξαγωγές κατά σχεδόν 1,4 δισεκατομμύρια δολάρια.
anazitiseis.gr
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου