Η επιστήμη απέδειξε, ότι στη διαμόρφωση του ανθρώπου σημαίνοντα ρόλο παίζει η Παιδεία, η Εκπαίδευση και η Αγωγή, που λαμβάνει συνειδητά και μεθοδικά μέσα στην κοινωνία, όπου ζει κι αναπτύσσεται.
Μιλώντας για Παιδεία κι άρα, ψυχοπνευματική κι αισθητική καλλιέργεια, φτάνουμε και στην Εκπαίδευση,
το θεσμικό κι ανθρώπινο σύστημα, όπου εδραιώνεται κι οικοδομείται η Παιδεία.
Για να επιτελέσει το έργο της, που σήμερα, γίνεται πιο επιτακτικό και πολύπλοκο απαιτούνται ειδικές συνθήκες.
Γι’ αυτές, ακριβώς, τις συνθήκες, θα μας μιλήσει σε συνέντευξη, που παραχώρησε αποκλειστικά στο Briefingnews.gr, ο Επίτιμος Γενικός Διευθυντής του Υπ. Παιδείας και Θρησκευμάτων, κος Ιωάννης Γεωργακόπουλος.
Δώστε μας μέσα από το δικό σας πρίσμα και την πολυετή εμπειρία σας, τη φυσιογνωμία της Εκπαίδευσης στην Ελλάδα του 2016 στους βασικούς της άξονες.
Η κατάσταση είναι απελπιστική και άκρως απογοητευτική, καθ’ όσον η οικονομική κρίση, που διέπει την Εκπαίδευση, διέλυσε τον Εκπαιδευτικό ιστό.
Θίγετε εξ αρχής ένα φλέγον κι επίκαιρο, όσο ποτέ, ζήτημα, αυτό της οικονομικής κρίσης, που διέρχεται η Εκπαίδευση. Πώς, ακριβώς, επηρεάστηκε ο νευραλγικός χώρος της Παιδείας από την κρίση, που βιώνει η χώρα τα τελευταία 5-6 χρόνια;
Η μισθοδοσία των εκπαιδευτικών έχει μειωθεί από την αρχή της οικονομικής κρίσης στο 50%. Π.χ. το 2009 ο μισθός ενός εκπαιδευτικού Φυσικής Αγωγής ήταν €1200-1300 καθαρά. Τώρα, φτάνει τα €750-800. Επίσης, και οι απολαβές του συνταξιούχου εκπαιδευτικού έχουν υποστεί μεγαλύτερη μείωση, της τάξης του 50-60% κατά Μ.Ο.
Πρόκειται, δηλ., για δραστική μείωση των χρηματικών απολαβών των Εκπαιδευτικών.
Και όχι μόνο. Να σημειωθεί, ότι μετεκπαιδεύσεις, εκπαιδευτικές άδειες για επιμορφώσεις, συμμετοχή και παρακολούθηση Συνεδρίων έχουν, σχεδόν, εκμηδενιστεί με αποτέλεσμα οι εκπαιδευτικοί να μην μπορούν να επιμορφωθούν, όπως πρέπει κι όπως ζητούν.
Αυτό σημαίνει, ότι στην εποχή της εξειδίκευσης, όπου οι γενικές γνώσεις, όσο αξιόλογες κι αν είναι, δεν αρκούν, ο εκπαιδευτικός δεν είναι επαρκώς ενημερωμένος στο αντικείμενο, που διδάσκει.
Είναι αναγκαία η ενημέρωσή του σχετικά με πορίσματα της παιδαγωγικής επιστήμης, ψυχολογίας και διδακτικής, ώστε να οργανώνει και να μεθοδεύει τη διδασκαλία του, αλλά δυστυχώς, είναι ελλιπής και δε γνωρίζουμε για πόσο.
Ο εκπαιδευτικός, λοιπόν, που είναι η ψυχή της εκπαίδευσης, παραμένει αβοήθητος στο έργο του.
Σε αυτό το πρόβλημα έρχεται να προστεθεί και κάτι ακόμη: Η στελέχωση της εκπαίδευσης σε διοικητικές θέσεις έχει γίνει ακόμη, χειρότερη, με επιλογή ατόμων στερουμένων αυξημένων προσόντων(Διευθυντές Σχολείων και Προϊστάμενοι Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης). Αυτό αποδεικνύεται με πρόσφατη απόφαση του ΣτΕ, που ακυρώνει επιλογή Διευθυντών. Δεν αξιολογήθηκαν τα επιστημονικά προσόντα και κριτήρια παρά η βαθμολογία των Συλλόγων Διδακτικού Προσωπικού των σχολείων για τη κρίση Διευθυντών, έχοντας το πρωτάκουστο "ο κρινόμενος διευθυντής να κρίνεται από υφισταμένους εκπαιδευτικούς, τόσο σε προσόντα, όσο και σε αξιολόγηση".
Υπαινίσσεστε, ότι υπάρχουν εκπαιδευτικοί σε καίριες θέσεις, που δεν διαθέτουν το ανάλογο κριτήριο, οργανωτική ικανότητα, διοικητικές γνώσεις για την ομαλή λειτουργία των εκπαιδευτικών ιδρυμάτων;
Σαφέστατα. Κι αν σκεφτείτε, ότι υπάρχει δυστοκία στην πλήρωση λειτουργικών κι οργανωτικών θέσεων Εκπαιδευτικών Πανελλαδικά λόγω πιστώσεων, τότε, αντιλαμβάνεστε τις αντιξοότητες του χώρου πολυεπίπεδα.
Επομένως, μένουν μετέωροι οι μαθητές απομακρυσμένων περιοχών;
Ακριβώς. Υπάρχουν κενά στην εκπαιδευτική διδασκαλία.
Η εκπαιδευτική διαδικασία περιλαμβάνει έμψυχο «υλικό» και ανάλογη υλικοτεχνική υποδομή. Τα βιβλία αποτελούν αναπόσπαστο κομμάτι της τελευταίας. Είναι ποιοτικά τα σημερινά βιβλία;
Χρειάζονται νέα συγγραφή, αλλά με ένα δεδομένο: Συγκρότηση σοβαρής επιστημονικής Επιτροπής, που θα βασιστεί σε δύο άξονες: Επιστημονική γνώση του αντικειμένου και Γνώση του Ευρωπαϊκού γίγνεσθαι και του Ελληνικού με εθνικά χαρακτηριστικά, προκειμένου να μη γίνει αλλοίωση συμβόλων, θρησκείας, παραχάραξη της Ιστορίας και της Γεωπολιτικής.
Εστιάζετε σε δύο μαθήματα, τα Θρησκευτικά και την Ιστορία. Για ποιο λόγο;
Η πολιτική ηγεσία στοχεύει αποκλειστικά στην αλλοίωση της εθνικής συνείδησης του Έλληνα με τη δρομολόγηση– σύμφωνα με έγκυρες πληροφορίες- της κατάργησης παρελάσεων, σχολικών εορτών και της πρωϊνής Προσευχής. Άλλωστε να θυμίσω, ότι υπάρχει συνταγματική δέσμευση, ότι η θρησκεία των Ελλήνων ως επίσημη, είναι μία και μοναδική, η Ορθοδοξία.
Συσσωρευμένα τα προβλήματα…
Ακούστε. Οι νομοθετικές πρωτοβουλίες του Υπ. δεν έχουν τίποτα να διορθώσουν παρά να στρεβλώσουν. Αναφέρω, συγκεκριμένα, θέμα επικείμενης κατάργησης των μαθητικών παρελάσεων, των εικόνων -δήθεν, για να μην «ενοχλούμε» τους αλλόθρησκους- των σχολικών γιορτών, την αλλαγή των βιβλίων, τη μείωση της ύλης, αναγόρευση όλων των σχολείων σε ολοήμερα με μείωση του τελικού ωραρίου λήξης, εθνικού διαλόγου με αυτοσκοπό την εξαφάνιση των λέξεων «Έθνος» και «Θρησκεία», έπαρσης κι υποστολής της σημαίας κι αφαίρεση του Σταυρού από κάθε διάσταση.
Η ύλη, όμως, δεν πρέπει να ανανεώνεται ενίοτε;
Μιλώ για απλοποίηση κι όχι παραποίησή της! Με ειδική επεξεργασία να βγαίνουν ενότητες κριτικού περιεχομένου κι όχι επειδή ενοχλούν…
Δράττω την ευκαιρία να ρωτήσω τη γνώμη σας για τις δηλώσεις περί γενοκτονίας των Ποντίων, που προκάλεσαν ποικίλες αντιδράσεις.
Οι θέσεις των πολιτικών προσώπων θεωρούνται κατά πρώτον ατυχείς, αλλά και σφόδρα επικίνδυνες. Να αναφέρω τη γενοκτονία των Ποντίων σε επίσημη δήλωση κι ανασκεύαση, ότι δεν εννοούσε Εθνοκάθαρση ή γενοκτονία, αλλά φόνευση των Ποντίων σε συγκρουσιακό καθεστώς!!
Στο πλαίσιο των σχετικών νομοσχεδίων, διαβλέπετε προσπάθεια ιδιωτικοποίησης της Δημόσιας Παιδείας;
Το νομικό status της χρηματοδότησης είναι υπό κρατική επιχορήγηση προς την Τοπική Αυτοδιοίκηση η οποία μέσω των Σχ. Επιτροπών της, διαθέτει τους ανάλογους πόρους στα σχολεία, σύμφωνα με τον αριθμό των μαθητών της(καθαρίστριες, είδη καθαρισμού, πετρέλαιο, γραφική ύλη, ΔΕΗ, ΕΥΔΑΠ, φυσικό αέριο). Μειώθηκε λόγω κρίσης σε εξευτελιστικά σημεία χρηματοδότησης με αποτέλεσμα το διογκωμένο χρέος των Σχ. Επιτροπών προς τους πιστωτές κι ειδικότερα στο θέμα της θέρμανσης, της ηλεκτροδότησης, του νερού, της υγιεινής των κτηρίων με αποτέλεσμα να καλείται έμμεσα κι άμεσα ο γονέας δια της συνεισφοράς του μέσω των Συλλόγων Γονέων και Κηδεμόνων.
Πείτε μου για τις κτηριακές εγκαταστάσεις, είναι κατάλληλες για τη διεξαγωγή μαθημάτων, κάνουν το διδακτικό έργο πιο αποδοτικό;
Οσον αφορά το νομό Αττικής και Θεσ/νίκης, αντίστοιχα, έχει βελτιωθεί εδώ και χρόνια για να ισχύει η πρωϊνή βάρδια, αλλά συνεχίζει να παρουσιάζει ελλείψεις σε συγκεκριμένους δήμους ένεκα οικονομικής κρίσης (Υποβάθμιση του ΟΣΚ) και της μηδενικής χρηματοδότησης. Η κατάσταση στην Περιφέρεια είναι καλύτερη, αλλά ύστερα από τις αλόγιστες συγχωνεύσεις σχολείων, έχουν απομείνει εγκαταλελειμμένα κτήρια με μαθητές ηλικίας 6-18 να μετακινούνται σε άλλες σχολικές μονάδες παρά τη σημασία της γεωγραφικής θέσης και Εθνικής υπόστασης των χωριών αυτών.
Κλείνοντας τη συνέντευξη στην οποία θεωρώ, ότι θίχτηκαν κι όχι μόνο, καίριας σημασίας παιδευτικά ζητήματα, θα ήθελα να μου πείτε τη γνώμη σας για την αναγκαιότητα της διαπολιτισμικής εκπαίδευσης ενόψει του προσφυγικού.
Στον Εθνικό διάλογο γίνεται συζήτηση για διαπολιτισμική και τώρα και πολυπολιτισμική. Η δομή της, όμως, σε αυτό το διάλογο δεν έχει συνοχή, καθόσον η παροχή εκπαίδευσης για δίγλωσση εκπαίδευση κι ενταγμένων τάξεων μητρικής γλώσσας και τμημάτων μητρικής απαιτεί εμπειρία, γνώση και τεχνογνωσία αποκλειστικά από επιστήμονες-εκπαιδευτικούς, που έχουν διδάξει, σπουδάσει στο Εξωτερικό σε σχολεία της Ομογένειας και σε κοινοτικά, ανά την υφήλιο. Χωρίς αυτή την υπεύθυνη συνδρομή η παροχή εκπαίδευσης στους πρόσφυγες θα είναι άτοπη, άσφαιρη και κενού περιεχομένου.Ποιος είναι ο κος Ιωάννης Γεωργακόπουλος
ΕΠΙΤΙΜΟΣ ΓΕΝΙΚΟΣ ΔΙΕΥΘΥΝΤΗΣ ΥΠ.ΠΑΙΔΕΙΑΣ ΚΑΙ ΘΡΗΣΚΕΥΜΑΤΩΝ
ΕΜΠΕΙΡΟΓΝΩΜΟΝΑΣ ΤΗΣ ΕΛΛΑΔΟΣ στους ΟΡΓΑΝΙΣΜΟΥΣ: UNICEF,UNESCO,ΣΥΜΒΟΥΛΙΟ ΤΗΣ ΕΥΡΩΠΗΣ ΑΝΘΡΩΠΙΝΩΝ ΔΙΚΑΙΩΜΑΤΩΝ ΚΑΙ ΠΑΙΔΙΟΥ, ΟΟΣΑ.
ΘΗΤΕΥΣΕ:
ΣΤΙΣ ΓΕΝΙΚΕΣ ΔΙΕΥΘΥΝΣΕΙΣ ΕΥΡΩΠΑΪΚΩΝ ΔΙΕΘΝΩΝ ΣΧΕΣΕΩΝ ΚΑΙ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ ΘΕΜΑΤΩΝ
ΓΕΝΙΚΗ ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΣΠΟΥΔΩΝ ΠΡΩΤΟΒΑΘΜΙΑΣ-ΔΕΥΤΕΡΟΒΑΘΜΙΑΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ
ΓΕΝΙΚΗ ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΔΙΟΙΚΗΣΗΣ ΠΡΩΤΟΒΑΘΜΙΑΣ-ΔΕΥΤΕΡΟΒΑΘΜΙΑΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ(ΔΙΟΙΚΗΣΗ,ΜΙΣΘΟΔΟΣΙΑ,ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ)
της Νατάσσας Καμπούρη
Μιλώντας για Παιδεία κι άρα, ψυχοπνευματική κι αισθητική καλλιέργεια, φτάνουμε και στην Εκπαίδευση,
το θεσμικό κι ανθρώπινο σύστημα, όπου εδραιώνεται κι οικοδομείται η Παιδεία.
Για να επιτελέσει το έργο της, που σήμερα, γίνεται πιο επιτακτικό και πολύπλοκο απαιτούνται ειδικές συνθήκες.
Γι’ αυτές, ακριβώς, τις συνθήκες, θα μας μιλήσει σε συνέντευξη, που παραχώρησε αποκλειστικά στο Briefingnews.gr, ο Επίτιμος Γενικός Διευθυντής του Υπ. Παιδείας και Θρησκευμάτων, κος Ιωάννης Γεωργακόπουλος.
Δώστε μας μέσα από το δικό σας πρίσμα και την πολυετή εμπειρία σας, τη φυσιογνωμία της Εκπαίδευσης στην Ελλάδα του 2016 στους βασικούς της άξονες.
Η κατάσταση είναι απελπιστική και άκρως απογοητευτική, καθ’ όσον η οικονομική κρίση, που διέπει την Εκπαίδευση, διέλυσε τον Εκπαιδευτικό ιστό.
Θίγετε εξ αρχής ένα φλέγον κι επίκαιρο, όσο ποτέ, ζήτημα, αυτό της οικονομικής κρίσης, που διέρχεται η Εκπαίδευση. Πώς, ακριβώς, επηρεάστηκε ο νευραλγικός χώρος της Παιδείας από την κρίση, που βιώνει η χώρα τα τελευταία 5-6 χρόνια;
Η μισθοδοσία των εκπαιδευτικών έχει μειωθεί από την αρχή της οικονομικής κρίσης στο 50%. Π.χ. το 2009 ο μισθός ενός εκπαιδευτικού Φυσικής Αγωγής ήταν €1200-1300 καθαρά. Τώρα, φτάνει τα €750-800. Επίσης, και οι απολαβές του συνταξιούχου εκπαιδευτικού έχουν υποστεί μεγαλύτερη μείωση, της τάξης του 50-60% κατά Μ.Ο.
Πρόκειται, δηλ., για δραστική μείωση των χρηματικών απολαβών των Εκπαιδευτικών.
Και όχι μόνο. Να σημειωθεί, ότι μετεκπαιδεύσεις, εκπαιδευτικές άδειες για επιμορφώσεις, συμμετοχή και παρακολούθηση Συνεδρίων έχουν, σχεδόν, εκμηδενιστεί με αποτέλεσμα οι εκπαιδευτικοί να μην μπορούν να επιμορφωθούν, όπως πρέπει κι όπως ζητούν.
Αυτό σημαίνει, ότι στην εποχή της εξειδίκευσης, όπου οι γενικές γνώσεις, όσο αξιόλογες κι αν είναι, δεν αρκούν, ο εκπαιδευτικός δεν είναι επαρκώς ενημερωμένος στο αντικείμενο, που διδάσκει.
Είναι αναγκαία η ενημέρωσή του σχετικά με πορίσματα της παιδαγωγικής επιστήμης, ψυχολογίας και διδακτικής, ώστε να οργανώνει και να μεθοδεύει τη διδασκαλία του, αλλά δυστυχώς, είναι ελλιπής και δε γνωρίζουμε για πόσο.
Ο εκπαιδευτικός, λοιπόν, που είναι η ψυχή της εκπαίδευσης, παραμένει αβοήθητος στο έργο του.
Σε αυτό το πρόβλημα έρχεται να προστεθεί και κάτι ακόμη: Η στελέχωση της εκπαίδευσης σε διοικητικές θέσεις έχει γίνει ακόμη, χειρότερη, με επιλογή ατόμων στερουμένων αυξημένων προσόντων(Διευθυντές Σχολείων και Προϊστάμενοι Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης). Αυτό αποδεικνύεται με πρόσφατη απόφαση του ΣτΕ, που ακυρώνει επιλογή Διευθυντών. Δεν αξιολογήθηκαν τα επιστημονικά προσόντα και κριτήρια παρά η βαθμολογία των Συλλόγων Διδακτικού Προσωπικού των σχολείων για τη κρίση Διευθυντών, έχοντας το πρωτάκουστο "ο κρινόμενος διευθυντής να κρίνεται από υφισταμένους εκπαιδευτικούς, τόσο σε προσόντα, όσο και σε αξιολόγηση".
Υπαινίσσεστε, ότι υπάρχουν εκπαιδευτικοί σε καίριες θέσεις, που δεν διαθέτουν το ανάλογο κριτήριο, οργανωτική ικανότητα, διοικητικές γνώσεις για την ομαλή λειτουργία των εκπαιδευτικών ιδρυμάτων;
Σαφέστατα. Κι αν σκεφτείτε, ότι υπάρχει δυστοκία στην πλήρωση λειτουργικών κι οργανωτικών θέσεων Εκπαιδευτικών Πανελλαδικά λόγω πιστώσεων, τότε, αντιλαμβάνεστε τις αντιξοότητες του χώρου πολυεπίπεδα.
Επομένως, μένουν μετέωροι οι μαθητές απομακρυσμένων περιοχών;
Ακριβώς. Υπάρχουν κενά στην εκπαιδευτική διδασκαλία.
Η εκπαιδευτική διαδικασία περιλαμβάνει έμψυχο «υλικό» και ανάλογη υλικοτεχνική υποδομή. Τα βιβλία αποτελούν αναπόσπαστο κομμάτι της τελευταίας. Είναι ποιοτικά τα σημερινά βιβλία;
Χρειάζονται νέα συγγραφή, αλλά με ένα δεδομένο: Συγκρότηση σοβαρής επιστημονικής Επιτροπής, που θα βασιστεί σε δύο άξονες: Επιστημονική γνώση του αντικειμένου και Γνώση του Ευρωπαϊκού γίγνεσθαι και του Ελληνικού με εθνικά χαρακτηριστικά, προκειμένου να μη γίνει αλλοίωση συμβόλων, θρησκείας, παραχάραξη της Ιστορίας και της Γεωπολιτικής.
Εστιάζετε σε δύο μαθήματα, τα Θρησκευτικά και την Ιστορία. Για ποιο λόγο;
Η πολιτική ηγεσία στοχεύει αποκλειστικά στην αλλοίωση της εθνικής συνείδησης του Έλληνα με τη δρομολόγηση– σύμφωνα με έγκυρες πληροφορίες- της κατάργησης παρελάσεων, σχολικών εορτών και της πρωϊνής Προσευχής. Άλλωστε να θυμίσω, ότι υπάρχει συνταγματική δέσμευση, ότι η θρησκεία των Ελλήνων ως επίσημη, είναι μία και μοναδική, η Ορθοδοξία.
Συσσωρευμένα τα προβλήματα…
Ακούστε. Οι νομοθετικές πρωτοβουλίες του Υπ. δεν έχουν τίποτα να διορθώσουν παρά να στρεβλώσουν. Αναφέρω, συγκεκριμένα, θέμα επικείμενης κατάργησης των μαθητικών παρελάσεων, των εικόνων -δήθεν, για να μην «ενοχλούμε» τους αλλόθρησκους- των σχολικών γιορτών, την αλλαγή των βιβλίων, τη μείωση της ύλης, αναγόρευση όλων των σχολείων σε ολοήμερα με μείωση του τελικού ωραρίου λήξης, εθνικού διαλόγου με αυτοσκοπό την εξαφάνιση των λέξεων «Έθνος» και «Θρησκεία», έπαρσης κι υποστολής της σημαίας κι αφαίρεση του Σταυρού από κάθε διάσταση.
Η ύλη, όμως, δεν πρέπει να ανανεώνεται ενίοτε;
Μιλώ για απλοποίηση κι όχι παραποίησή της! Με ειδική επεξεργασία να βγαίνουν ενότητες κριτικού περιεχομένου κι όχι επειδή ενοχλούν…
Δράττω την ευκαιρία να ρωτήσω τη γνώμη σας για τις δηλώσεις περί γενοκτονίας των Ποντίων, που προκάλεσαν ποικίλες αντιδράσεις.
Οι θέσεις των πολιτικών προσώπων θεωρούνται κατά πρώτον ατυχείς, αλλά και σφόδρα επικίνδυνες. Να αναφέρω τη γενοκτονία των Ποντίων σε επίσημη δήλωση κι ανασκεύαση, ότι δεν εννοούσε Εθνοκάθαρση ή γενοκτονία, αλλά φόνευση των Ποντίων σε συγκρουσιακό καθεστώς!!
Στο πλαίσιο των σχετικών νομοσχεδίων, διαβλέπετε προσπάθεια ιδιωτικοποίησης της Δημόσιας Παιδείας;
Το νομικό status της χρηματοδότησης είναι υπό κρατική επιχορήγηση προς την Τοπική Αυτοδιοίκηση η οποία μέσω των Σχ. Επιτροπών της, διαθέτει τους ανάλογους πόρους στα σχολεία, σύμφωνα με τον αριθμό των μαθητών της(καθαρίστριες, είδη καθαρισμού, πετρέλαιο, γραφική ύλη, ΔΕΗ, ΕΥΔΑΠ, φυσικό αέριο). Μειώθηκε λόγω κρίσης σε εξευτελιστικά σημεία χρηματοδότησης με αποτέλεσμα το διογκωμένο χρέος των Σχ. Επιτροπών προς τους πιστωτές κι ειδικότερα στο θέμα της θέρμανσης, της ηλεκτροδότησης, του νερού, της υγιεινής των κτηρίων με αποτέλεσμα να καλείται έμμεσα κι άμεσα ο γονέας δια της συνεισφοράς του μέσω των Συλλόγων Γονέων και Κηδεμόνων.
Πείτε μου για τις κτηριακές εγκαταστάσεις, είναι κατάλληλες για τη διεξαγωγή μαθημάτων, κάνουν το διδακτικό έργο πιο αποδοτικό;
Οσον αφορά το νομό Αττικής και Θεσ/νίκης, αντίστοιχα, έχει βελτιωθεί εδώ και χρόνια για να ισχύει η πρωϊνή βάρδια, αλλά συνεχίζει να παρουσιάζει ελλείψεις σε συγκεκριμένους δήμους ένεκα οικονομικής κρίσης (Υποβάθμιση του ΟΣΚ) και της μηδενικής χρηματοδότησης. Η κατάσταση στην Περιφέρεια είναι καλύτερη, αλλά ύστερα από τις αλόγιστες συγχωνεύσεις σχολείων, έχουν απομείνει εγκαταλελειμμένα κτήρια με μαθητές ηλικίας 6-18 να μετακινούνται σε άλλες σχολικές μονάδες παρά τη σημασία της γεωγραφικής θέσης και Εθνικής υπόστασης των χωριών αυτών.
Κλείνοντας τη συνέντευξη στην οποία θεωρώ, ότι θίχτηκαν κι όχι μόνο, καίριας σημασίας παιδευτικά ζητήματα, θα ήθελα να μου πείτε τη γνώμη σας για την αναγκαιότητα της διαπολιτισμικής εκπαίδευσης ενόψει του προσφυγικού.
Στον Εθνικό διάλογο γίνεται συζήτηση για διαπολιτισμική και τώρα και πολυπολιτισμική. Η δομή της, όμως, σε αυτό το διάλογο δεν έχει συνοχή, καθόσον η παροχή εκπαίδευσης για δίγλωσση εκπαίδευση κι ενταγμένων τάξεων μητρικής γλώσσας και τμημάτων μητρικής απαιτεί εμπειρία, γνώση και τεχνογνωσία αποκλειστικά από επιστήμονες-εκπαιδευτικούς, που έχουν διδάξει, σπουδάσει στο Εξωτερικό σε σχολεία της Ομογένειας και σε κοινοτικά, ανά την υφήλιο. Χωρίς αυτή την υπεύθυνη συνδρομή η παροχή εκπαίδευσης στους πρόσφυγες θα είναι άτοπη, άσφαιρη και κενού περιεχομένου.Ποιος είναι ο κος Ιωάννης Γεωργακόπουλος
ΕΠΙΤΙΜΟΣ ΓΕΝΙΚΟΣ ΔΙΕΥΘΥΝΤΗΣ ΥΠ.ΠΑΙΔΕΙΑΣ ΚΑΙ ΘΡΗΣΚΕΥΜΑΤΩΝ
ΕΜΠΕΙΡΟΓΝΩΜΟΝΑΣ ΤΗΣ ΕΛΛΑΔΟΣ στους ΟΡΓΑΝΙΣΜΟΥΣ: UNICEF,UNESCO,ΣΥΜΒΟΥΛΙΟ ΤΗΣ ΕΥΡΩΠΗΣ ΑΝΘΡΩΠΙΝΩΝ ΔΙΚΑΙΩΜΑΤΩΝ ΚΑΙ ΠΑΙΔΙΟΥ, ΟΟΣΑ.
ΘΗΤΕΥΣΕ:
ΣΤΙΣ ΓΕΝΙΚΕΣ ΔΙΕΥΘΥΝΣΕΙΣ ΕΥΡΩΠΑΪΚΩΝ ΔΙΕΘΝΩΝ ΣΧΕΣΕΩΝ ΚΑΙ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ ΘΕΜΑΤΩΝ
ΓΕΝΙΚΗ ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΣΠΟΥΔΩΝ ΠΡΩΤΟΒΑΘΜΙΑΣ-ΔΕΥΤΕΡΟΒΑΘΜΙΑΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ
ΓΕΝΙΚΗ ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΔΙΟΙΚΗΣΗΣ ΠΡΩΤΟΒΑΘΜΙΑΣ-ΔΕΥΤΕΡΟΒΑΘΜΙΑΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ(ΔΙΟΙΚΗΣΗ,ΜΙΣΘΟΔΟΣΙΑ,ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ)
της Νατάσσας Καμπούρη
ΣΤΗΡΙΞΤΕ ΜΑΣ ΠΑΤΩΝΤΑΣ LIKE "ΕΔΩ"
briefingnews.gr
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου