Τρίτη 8 Νοεμβρίου 2016

«Απογείωση» από τον Ιούνιο του 2017




Σε επτά περίπου μήνες, αναμένεται να έχει ολοκληρωθεί η εγκατάσταση συστήματος προσέγγισης στο αεροδρόμιο Ιωαννίνων, το οποίο χρηματοδοτείται από το πρόγραμμα «HORIZON» - Πρώτη προτεραιότητα για την ΥΠΑ.

Το «πράσινο φως», για να βγει επιτέλους από την αφάνεια το αεροδρόμιο «Βασιλεύς Πύρρος», θα ανάψει σε επτά περίπου μήνες, οπότε και αναμένεται να έχει ολοκληρωθεί η εγκατάσταση συστήματος προσέγγισης στο αεροδρόμιο Ιωαννίνων, το οποίο χρηματοδοτείται από το πρόγραμμα «HORIZON».
Αυτό προκύπτει, από την απαντητική του επιστολή του διοικητή της ΥΠΑ Κωνσταντίνου Λυντζεράκου σε ερώτηση του βουλευτή Ιωαννίνων του ΣΥΡΙΖΑ, Γιάννη Στέφου.
Τον περασμένο Μάιο, το εν λόγω έργο είχε τεθεί υπό αμφισβήτηση, καθώς όπως υποστήριζε η Δημοτική Αρχή, σε σύσκεψη που είχε πραγματοποιηθεί στις 16 Μαρτίου στην Αθήνα, και στην οποία συμμετείχε ο Δήμαρχος Ιωαννίνων, Θωμάς Μπέγκας, ο Αντιδήμαρχος Ιωαννίνων, Νίκος Γκόλας και οι τέσσερεις βουλευτές Ιωαννίνων του ΣΥΡΙΖΑ, ο Διοικητής της ΥΠΑ είχε πει προφορικά και χωρίς καμία περεταίρω εξήγηση, πως το Αεροδρόμιο Ιωαννίνων έχει εξαιρεθεί από την τετράδα των τεσσάρων αεροδρομίων του προγράμματος Horizon 2020, πως αυτό ήταν επιλογή του Eurocontrol και ότι γενικώς και αορίστως τα Γιάννενα θα ενταχθούν σε μια δεύτερη ομάδα αεροδρομίων στην οποία θα προωθηθούν διαδικασίες PNP ARCH.
Την ίδια στιγμή, η ΥΠΑ, επέλεγε την διαρροή στον Τύπο εσωτερικών εγγράφων, που αποδείκνυαν το αντίθετο.
Τελικά, απ’ ό,τι φαίνεται, το έργο προχωράει και η εγκατάσταση του συστήματος προσέγγισης, θα έχει ολοκληρωθεί τον Ιούνιο του 2017 και το αεροδρόμιο των Ιωαννίνων, θα διαθέτει ένα πλήρες σύστημα προσέγγισης αεροσκαφών, που θα αποκαταστήσει την πτητική του λειτουργικότητα.
Βέβαια, δεν διευκρινίζεται για τι σύστημα προσέγγισης μιλάμε, καθώς εκτός από το περίφημο ILS, έχει προταθεί και το GBAS που αποτελεί διάδοχο ουσιαστικά του πρώτου και είναι αξιόπιστo, αφού λειτουργεί και υπό τις πιο αντίξοες καιρικές συνθήκες.
Νωρίτερα, και συγκεκριμένα μέχρι τέλος του 2016, θα έχει ολοκληρωθεί και η μετεγκατάσταση του πύργου ελέγχου.


Το σχέδιο
Ειδικότερα, όπως αναφέρεται στην επιστολή, όσον αφορά στην εκπόνηση των νέων Δορυφορικών Διαδικασιών, έχει ήδη ολοκληρωθεί από τον Απρίλιο του 2016, η εκπαίδευση των Ελλήνων Ελεγκτών Εναέριας Κυκλοφορίας, οι οποίοι θα σχεδιάσουν με τη συνέργεια της Ιταλικής Υπηρεσίας Παροχής Υπηρεσιών Αεροναυτιλίας (ENAV) τις διαδικασίες Προσέγγισης των τεσσάρων Αερολιμένων Ιωαννίνων, Θεσσαλονίκης, Κω και Μυτιλήνης (Πακέτο WP420).
Η σχεδίαση των Διαδικασιών προσέγγισης για το Αεροδρόμιο Ιωαννίνων, έχει λάβει πρώτη προτεραιότητα, έναντι των άλλων τριών και ήδη υλοποιείται.
Το σχέδιο των διαδικασιών για το αεροδρόμιο Ιωαννίνων παρουσιάστηκε σε σύσκεψη που έγινε στην Αθήνα στα τέλη Σεπτεμβρίου και στην οποία συμμετείχαν ο Έλεγχος Εναέριας Κυκλοφορίας, καθώς και ο αερομεταφορέας που επιχειρεί στο «Βασιλεύς Πύρρος».
«Στην εν λόγω σύσκεψη διαπιστώθηκε ότι οι νέες διαδικασίες θα επιφέρουν σημαντικές βελτιώσεις στους περιορισμούς και τα ελάχιστα των ήδη υφισταμένων συμβατικών διαδικασιών οι οποίες βασίζονται στο λειτουργούν σύστημα VOR/DME του αεροδρομίου», υπογραμμίζει ο κ. Λυντζεράκος.
Πάντως, αν ο κ. Στέφος δεν είχε καταθέσει Ερώτηση, προφανώς και η τοπική κοινωνία, δε θα γνώριζε τι μέλλει γενέσθαι, μιας και η στάση της ΥΠΑ, έχει αποδειχθεί διαχρονικά, αδιάφορη.
Η απάντηση του Διοικητή της ΥΠΑ, προκάλεσε την ικανοποίηση του βουλευτή Ιωαννίνων, ο οποίος τονίζει ότι «ένα πάγιο αίτημα της τοπικής κοινωνίας για ένα χρονίζον πρόβλημα βαίνει προς την οριστική του επίλυση».


Βίκυ Κώστα
proinanea.gr

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου