Γιατί τα ΜΜΕ πληρώνουν για να παρουσιάζουν δημοσκοπήσεις;...
Μετά τη συντριβή των δημοσκόπων και μέσα στην έδρα τους, εκεί που η τέχνη των δημοσκοπήσεων ήταν μέχρι σήμερα (υποτίθεται) σε επίπεδο ανώτερο και από αυτό της…
επιστήμης, έχει ενδιαφέρον αν θα συνεχιστεί γενικότερα αλλά και ειδικότερα στη χώρα μας το σπορ των μετρήσεων. Ενδιαφέρον έχει επίσης γιατί κανείς καλεσμένος στα πάνελ ή οι συνεντευξιαζόμενοι σε ραδιόφωνα και εφημερίδες δεν ρωτάει τους δημοσιογράφους γιατί συνεχίζουν να δημοσιεύουν δημοσκοπήσεις αφού πλέον το κοινό γνωρίζει ότι είτε από αδυναμία των εταιρειών είτε από πρόθεση τα αποτελέσματα είναι μούφα. Οπως έχει αποδειχτεί τα τελευταία χρόνια μάλιστα σε ελληνικό, ευρωπαικό και αμερικανικό πλέον πεδίο οι πολίτες όχι μόνο δεν πιστεύουν τις δημοσκοπήσεις και δεν επηρεάζονται από αυτές, αλλά κάνουν το αντίθετο από τα αποτελέσματα που παρουσιάζονται ειδικά στα λεγόμενα συστημικά μέσα. Γιατί λοιπόν τα ΜΜΕ πληρώνουν για να παρουσιάζουν δημοσκοπήσεις;
Αναζητώντας απάντηση στο εύλογο ερώτημα στο χώρο των μίντια τα στελέχη που συνομιλήσαμε δεν ήταν σε θέση να μας θέσουν κάποια λογικά επιχειρήματα που να στηρίζουν την επιλογή της παραγγελίας δημοσκοπήσεων αυτή την εποχή. Απλά στη διάρκεια του ρεπορτάζ βρεθήκαμε μπροστά σε ένα τουλάχιστον λόγο που φυσικά κανείς δεν εκστομίζει φωναχτά. Η λέξη κλειδί ειναι το «παραγγελία». Οι δημοσκοπήσεις κοστίζουν και παρά το γεγονός ότι οι εταιρείες λόγω της κρίσης έχουν ρίξει πολύ τα τιμολόγια τους, εντούτοις πάντα υπάρχει περιθώριο για συναλλαγή ανάμεσα στα διευθυντικά στελέχη ενός μέσου τα οποία πείθουν τον ιδιοκτήτη ότι πρέπει να γίνει μια δημοσκόπηση και τις εταιρείες που θα δώσουν το κάτι τις τους για την παραγγελία...
Μετά τη συντριβή των δημοσκόπων και μέσα στην έδρα τους, εκεί που η τέχνη των δημοσκοπήσεων ήταν μέχρι σήμερα (υποτίθεται) σε επίπεδο ανώτερο και από αυτό της…
επιστήμης, έχει ενδιαφέρον αν θα συνεχιστεί γενικότερα αλλά και ειδικότερα στη χώρα μας το σπορ των μετρήσεων. Ενδιαφέρον έχει επίσης γιατί κανείς καλεσμένος στα πάνελ ή οι συνεντευξιαζόμενοι σε ραδιόφωνα και εφημερίδες δεν ρωτάει τους δημοσιογράφους γιατί συνεχίζουν να δημοσιεύουν δημοσκοπήσεις αφού πλέον το κοινό γνωρίζει ότι είτε από αδυναμία των εταιρειών είτε από πρόθεση τα αποτελέσματα είναι μούφα. Οπως έχει αποδειχτεί τα τελευταία χρόνια μάλιστα σε ελληνικό, ευρωπαικό και αμερικανικό πλέον πεδίο οι πολίτες όχι μόνο δεν πιστεύουν τις δημοσκοπήσεις και δεν επηρεάζονται από αυτές, αλλά κάνουν το αντίθετο από τα αποτελέσματα που παρουσιάζονται ειδικά στα λεγόμενα συστημικά μέσα. Γιατί λοιπόν τα ΜΜΕ πληρώνουν για να παρουσιάζουν δημοσκοπήσεις;
Αναζητώντας απάντηση στο εύλογο ερώτημα στο χώρο των μίντια τα στελέχη που συνομιλήσαμε δεν ήταν σε θέση να μας θέσουν κάποια λογικά επιχειρήματα που να στηρίζουν την επιλογή της παραγγελίας δημοσκοπήσεων αυτή την εποχή. Απλά στη διάρκεια του ρεπορτάζ βρεθήκαμε μπροστά σε ένα τουλάχιστον λόγο που φυσικά κανείς δεν εκστομίζει φωναχτά. Η λέξη κλειδί ειναι το «παραγγελία». Οι δημοσκοπήσεις κοστίζουν και παρά το γεγονός ότι οι εταιρείες λόγω της κρίσης έχουν ρίξει πολύ τα τιμολόγια τους, εντούτοις πάντα υπάρχει περιθώριο για συναλλαγή ανάμεσα στα διευθυντικά στελέχη ενός μέσου τα οποία πείθουν τον ιδιοκτήτη ότι πρέπει να γίνει μια δημοσκόπηση και τις εταιρείες που θα δώσουν το κάτι τις τους για την παραγγελία...
enimerosi24.gr
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου