«Επανάσταση» στον χώρο του αυτοκινήτου και συγκεκριμένα των τελών κυκλοφορίας, μπορεί να φέρουν οι προτάσεις που έχουν κατατεθεί για ενιαίο καθεστώς σε όλες τις χώρες της ΕΕ.
Η απόφαση του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου, όπως αναφέρουν τα Νέα, ρίχνει το μπαλάκι στα κράτη-μέλη να υλοποιήσουν τις προτάσεις-σοκ που έχουν κατατεθεί για τέλη που θα είναι πιο δίκαια και θα συμβάλλουν στη μείωση της περιβαλλοντικής επιβάρυνσης.
Οι προτάσεις προκαλούν έκπληξη καθώς:
1. Προτείνεται η θέσπιση ανώτατων ορίων στα τέλη κυκλοφορίας.
2. Θέσπιση ημερήσιων ή εβδομαδιαίων τελών για ιδιοκτήτες που χρησιμοποιούν περιστασιακά το όχημά τους. Ετσι θα είναι πιο δίκαιο για κάποιον ο οποίος βγάζει από το γκαράζ μία εβδομάδα το Ι.Χ. αλλά αναγκάζεται να πληρώσει για όλο το χρόνο.
3. Μειώσεις σε ιδιοκτήτες ελαφρών οχημάτων για περιοχές που δεν είναι πυκνοκατοικημένες.
4. Ανατροπή μεγάλη μπορεί να έρθει για τα επαγγελματικά οχήματα και κυρίως για τα φορτηγά που κάνουν διεθνείς μεταφορές. Ουσιαστικά καταργούνται τα τέλη κι επιβάλλεται ένας ειδικός φόρος που θα υπολογίζεται ανάλογα με τα χιλιόμετρα, την περιβαλλοντική ρύπανση, τη ζημιά που μπορεί να προκαλεί στο οδόστρωμα. Η τιμολόγηση των οδικών μεταφορών θα πρέπει να βασίζεται στην απόσταση και, συγκεκριμένα από το 2023 για βαρέα επαγγελματικά οχήματα και φορτηγά άνω των 2.4 τόνων και από το 2027 για ελαφρά επαγγελματικά οχήματα, φορτηγά και μικρά λεωφορεία.
Οι προτάσεις προκαλούν έκπληξη καθώς:
1. Προτείνεται η θέσπιση ανώτατων ορίων στα τέλη κυκλοφορίας.
2. Θέσπιση ημερήσιων ή εβδομαδιαίων τελών για ιδιοκτήτες που χρησιμοποιούν περιστασιακά το όχημά τους. Ετσι θα είναι πιο δίκαιο για κάποιον ο οποίος βγάζει από το γκαράζ μία εβδομάδα το Ι.Χ. αλλά αναγκάζεται να πληρώσει για όλο το χρόνο.
3. Μειώσεις σε ιδιοκτήτες ελαφρών οχημάτων για περιοχές που δεν είναι πυκνοκατοικημένες.
4. Ανατροπή μεγάλη μπορεί να έρθει για τα επαγγελματικά οχήματα και κυρίως για τα φορτηγά που κάνουν διεθνείς μεταφορές. Ουσιαστικά καταργούνται τα τέλη κι επιβάλλεται ένας ειδικός φόρος που θα υπολογίζεται ανάλογα με τα χιλιόμετρα, την περιβαλλοντική ρύπανση, τη ζημιά που μπορεί να προκαλεί στο οδόστρωμα. Η τιμολόγηση των οδικών μεταφορών θα πρέπει να βασίζεται στην απόσταση και, συγκεκριμένα από το 2023 για βαρέα επαγγελματικά οχήματα και φορτηγά άνω των 2.4 τόνων και από το 2027 για ελαφρά επαγγελματικά οχήματα, φορτηγά και μικρά λεωφορεία.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου