Τρίτη 9 Σεπτεμβρίου 2014

Οκτώ χρόνια φαγούρας…


Οκτώ χρόνια φαγούρας… 



Πάει για το Φεβρουάριο του 2016 η ολοκλήρωση των έργων στο αεροδρόμιο των Ιωαννίνων – Ξέχασαν να αντιδράσουν οι εκπρόσωποι της Ηπείρου πλην του Επιμελητηρίου

Η Ήπειρος θέλει να βγει από την απομόνωση, κάτι που θα επιτευχθεί μόνο με την ολοκλήρωση σημαντικών οδικών έργων, όπως η Ιόνια Οδός και έργων υποδομής, όπως το αεροδρόμιο των Ιωαννίνων, ωστόσο με το… ζόρι ανάπτυξη δεν έρχεται.

Οι εκπρόσωποι της Ηπείρου έσπευσαν να «χειροκροτήσουν» τις δεσμεύσεις του υπουργού Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων, Μιχάλη Χρυσοχοΐδη ότι σε ένα χρόνο από σήμερα, το αεροδρόμιο των Ιωαννίνων θα έχει πλήρη υποδομή που θα του επιτρέπει να υποδέχεται πτήσεις από όλο τον κόσμο, ώστε να αναπτυχθεί και ο τουρισμός της περιοχής, αμέσως μετά την επίσκεψή του στην περιοχή.

Ωστόσο, ξέχασαν να αντιδράσουν, τώρα που τα πράγματα πήραν άλλη τροπή, με μοναδική εξαίρεση το Επιμελητήριο Ιωαννίνων.

Μετά την αποκάλυψη των «Πρωινών Νέων» στο φύλλο της Τετάρτη 27 Αυγούστου, ότι δόθηκε μία ακόμη παράταση, η 5η κατά σειρά για την ολοκλήρωση των εργασιών αναβάθμισης, ενώ συνεχίζεται το «ράβε – ξήλωνε», ο πρόεδρος του Επιμελητηρίου Ιωαννίνων Γ. Μήτσης απέστειλε σχετική επιστολή με αποδέκτη τον Αντώνη Σαμαρά.

Στην επιστολή, ζητείται η παρέμβαση του ίδιου του Πρωθυπουργού, καθώς τόσο η τοπική κοινωνία, όσο και ο επιχειρηματικός κόσμος που έχει πληγεί από την καθυστέρηση ολοκλήρωσης του έργου, είναι ανάστατοι.

«Ζητούμε την προσωπική παρέμβαση του Πρωθυπουργού για την ολοκλήρωση των εργασιών και τη λειτουργία του αεροδρομίου. Οι δεσμεύσεις του κ. Χρυσοχοϊδη δεν τηρούνται από τώρα αφού το νέο χρονοδιάγραμμα αναφέρεται στο Φεβρουάριο του 2016. Προφανώς θα πρέπει να αποδοθούν και ευθύνες σε όσους τις έχουν για την καθυστέρηση», σημείωσε σε δηλώσεις του ο κ. Μήτσης.

Η παράταση

Όπως γράψαμε πρώτοι, το «Βασιλεύς Πύρρος» που εκσυγχρονίζεται από το 2006, όταν και δημοπρατήθηκαν τα έργα, ύψους 52 εκατ. ευρώ, με πρώτη ημερομηνία παράδοσης τον Μάιο του 2009, φαίνεται ότι δεν θα έχει ολοκληρωθεί πριν τον Φεβρουάριο του 2016.

Ειδικότερα, η Γενική Γραμματεία Δημοσίων Έργων (ΕΥΔΕ Αεροδρομίων Βορείου Ελλάδος) αποφάσισε να δώσει παράταση κατά 550 ημέρες και νέα προθεσμία ολοκλήρωσης στις 12 Φεβρουαρίου 2016.

Να θυμίσουμε, ότι σύμφωνα με την προηγούμενη προθεσμία, το έργο θα έπρεπε να έχει ολοκληρωθεί μέχρι το Σεπτέμβριο του 2015.

Το σύγχρονο «γεφύρι της Άρτας» επρόκειτο να ολοκληρωθεί το 2009 αλλά πήρε συνεχόμενες παρατάσεις για τον Μάρτιο του 2010, τον Μάιο του 2012, τον Μάιο του 2014 και τον Αύγουστο του 2014.

Τα έργα αναβάθμισης έχουν ολοκληρωθεί και απομένει η κατασκευή του νέου τερματικού αεροσταθμού.

Τα έργα αφορούν την επέκταση του κτιρίου, επέκταση δαπέδου στάθμευσης αεροσκαφών, νέου συνδετηρίου τροχοδρόμου, νέου οδικού δικτύου πρόσβασης στον αερολιμένα και επέκταση διαμόρφωσης χώρων στάθμευσης οχημάτων.

Η Διευθύνουσα Υπηρεσία του Υπουργείου Υποδομών, με το με αρ. πρωτ. 1158/29.07.2014 έγγραφό της υπέβαλε εκ νέου στην Υ.Π.Α. για έγκριση την Οριστική Μελέτη για την Επέκταση και Αναδιαρρύθμιση του Υφιστάμενου Αεροσταθμού.

Το τεχνικό αντικείμενο του έργου έχει κατασκευαστεί σε ποσοστό 100% εκτός από τις εργασίες κατασκευής του Κτιρίου του Αεροσταθμού και του Περιβάλλοντος Χώρου Κυκλοφορίας & Στάθμευσης. Έχει οριστικοποιηθεί το τεχνικό αντικείμενο που πρόκειται να κατασκευαστεί στα πλαίσια κατασκευής του Κτιρίου του Αεροσταθμού και του Περιβάλλοντος Χώρου Κυκλοφορίας & Στάθμευσης και έχει ολοκληρωθεί η κατά το νόμο διαδικασία έγκρισής του (άρθρο 45 παρ.2 του Ν.3669/2008).

Πλέον αναμένεται από την Υ.Π.Α η έγκριση της Οριστικής Μελέτης και της σχετικής Οικοδομικής Άδειας, ώστε να είναι δυνατή η υλοποίηση του έργου. Σύμφωνα με τις ίδιες πηγές, για την κατασκευή του κτιρίου του αεροσταθμού δεν θα απαιτηθεί νέα συμπληρωματική σύμβαση.

Οι εργασίες

Πάντως, οι πληροφορίες αναφέρουν, ότι έχει αλλάξει ο σχεδιασμός για το κτίριο του αεροσταθμού, καθώς εγκαταλείπεται το σχέδιο μετεγκατάστασης στο αμαξοστάσιο, όπως προβλεπόταν στην απόφαση της προηγούμενης παράτασης.

Έτσι, οι εργασίες αναβάθμισης θα γίνουν στο σημερινό κτίριο, σταδιακά σε τρεις φάσεις, κάτι που σημαίνει ότι το αεροδρόμιο θα συνεχίσει κανονικά την καθημερινή του λειτουργία, ενώ παράλληλα θα γίνονται τα απαραίτητα έργα.

Βέβαια, εκφράζονται προβληματισμοί, για το πώς θα επιτευχθεί κάτι τέτοιο στην πράξη…

Να σημειωθεί, ότι το αρχικό κόστος του έργου είχε οριστεί σε 52εκ.ευρώ ενώ με την έκπτωση του αναδόχου (ΤΟΜΗ) το έργο ξεκίνησε με 25,1εκ.ευρώ και απαιτήθηκε και μία συμπληρωματική σύμβαση ύψους 3,9εκ.ευρώ. Με αυτές τις εξελίξεις το έργο πλέον στοχεύει στην οριστική του ολοκλήρωση τον Φεβρουάριο του 2016 με την κατασκευή του να έχει ξεκινήσει από το 2006 (20.11.2006 η υπογραφή της σύμβασης).


http://www.proinanea.gr/

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου