- Ποια υπουργεία έχουν ήδη στείλει τα οργανογράμματα
- Οι προϋποθέσεις συμμετοχής και τα κριτήρια αξιολόγησης των υποψηφίων
Στην τελική ευθεία βρίσκεται πλέον η εφαρμογή του μέτρου της κινητικότητας. Οι πληροφορίες αναφέρουν ότι μέσα στο καλοκαίρι θα ξεκινήσει να λειτουργεί η ηλεκτρονική πλατφόρμα του υπουργείου Διοικητικής Ανασυγκρότησης, καθώς αυτό το διάστημα αναμένεται να ολοκληρωθεί η σύνταξη και η αποστολή των οργανογραμμάτων των εναπομεινάντων υπουργείων.
Σύμφωνα με την υπουργό Διοικητικής Ανασυγκρότησης Όλγα Γεροβασίλη, ηκινητικότητα των δημοσίων υπαλλήλων είχε προγραμματιστεί να ξεκινήσει αυτή την εποχή. Ωστόσο, επειδή τα οργανογράμματα των υπουργείων χρειάζονται προσοχή, καθώς μετά θα τα ελέγξει το Συμβούλιο της Επικρατείας, υπουργεία που έχουν πολλούς εποπτευμένους φορείς ή ένστολο προσωπικό χρειάζονται περισσότερο χρόνο για να τα συντάξουν.
Οι πληροφορίες αναφέρουν ότι τα υπουργεία που έχουν στείλει μέχρι στιγμής οργανογράμματα στο υπουργείο Διοικητικής Ανασυγκρότησης είναι τα: Παιδείας, Εργασίας, Υγείας, Εσωτερικών, Διοικητικής Ανασυγκρότησης, Τουρισμού, Μακεδονίας Θράκης, Υποδομών, Αγροτικής Ανάπτυξης και Ψηφιακής Πολιτικής. Αναμένονται τα οργανογράμματα των υπουργείων Άμυνας, Οικονομίας και Οικονομικών, Ναυτιλίας, Προστασίας του Πολίτη, Περιβάλλοντος, ενώ σχετική βοήθεια για το θέμα έχει ζητήσει το υπουργείο Μεταναστευτικής Πολιτικής ως νεοσύστατο. Το υπουργείο Εξωτερικών, λόγω της ιδιαιτερότητας του, εξαιρείται από τον νόμο της κινητικότητας.
Από την πλευρά του, το υπουργείο Διοικητικής Ανασυγκρότησης, αφού συγκεντρώσει όλα τα οργανογράμματα, θα τα στείλει στο Συμβούλιο της Επικρατείας, προκειμένου να εκδοθούν τα σχετικά Προεδρικά Διατάγματα. Στην συνέχεια, αφού εκδοθούν τα ΠΔ, τα οργανογράμματα θα εισαχθούν στην ηλεκτρονική πλατφόρμα που έχει δημιουργήσει για αυτόν τον σκοπό το υπουργείο.
Στην ηλεκτρονική πλατφόρμα του υπουργείου Διοικητικής Ανασυγκρότησης ο κάθε δημόσιος φορέας θα δηλώνει τις ανάγκες προσωπικού που έχει και από εκεί και μετά, οι υπάλληλοι που επιθυμούν να μετακινηθούν θα βλέπουν τις διαθέσιμες θέσεις εργασίας και θα επιλέγουν. Η αξιολόγηση των υποψήφιων προς μετάταξη υπαλλήλων θα γίνεται από τριμελές όργανο του φορέα που έχει ζητήσει να δεχτεί υπαλλήλους για την κάλυψη των κενών του.
Η αξιολόγηση των υποψηφίων θα γίνεται με βάση τα εξής κριτήρια:
α) τη συνάφεια των τυπικών και ουσιαστικών τους προσόντων με τη θέση που διεκδικούν
β) τις εκθέσεις αξιολόγησής τους
γ) την εμπειρία τους σε συναφές αντικείμενο
δ) κάθε στοιχείο του προσωπικού τους μητρώου που τεκμηριώνει την καταλληλότητά τους
ε) Προσωπική συνέντευξη
Σημαντική αλλαγή που έγινε στο νόμο αφορά τις προϋποθέσεις συμμετοχής των υπαλλήλων στο σύστημα κινητικότητας. Ειδικότερα, μειώθηκε στο 50% (από 65%) το ελάχιστο ποσοστό των θέσεων που πρέπει να έχει καλυμμένο ένας φορέας, ώστε οι υπάλληλοί του να έχουν δικαίωμα να αιτηθούν τη μετακίνησή τους σε άλλη υπηρεσία. Δηλαδή, υπάλληλοι που υπηρετούν σε φορείς που έχουν κενές το 50% και άνω των θέσεών τους δεν θα έχουν δυνατότητα μετάταξης ή απόσπασης. Για τους δήμους με πληθυσμό κάτω των 90.000 κατοίκων, το ποσοστό των κενών δεν θα πρέπει να ξεπερνά το 35%, ενώ προβλέπεται ότι απαιτείται επιπλέον η γνώμη του αρμόδιου για το διορισμό οργάνου.
Η κινητικότητα θα έχει αμιγώς εθελοντικά χαρακτηριστικά και θα διενεργείται ως μετάταξη σε κενή οργανική θέση κλάδου/ειδικότητας της ίδιας ή ανώτερης εκπαιδευτικής βαθμίδας.
Οι μετατάξεις θα διενεργούνται με ενιαία σχέση εργασίας, ανεξαρτήτως εάν οι υπάλληλοι είναι μόνιμοι ή εργάζονται με συμβάσεις ιδιωτικού δικαίου αορίστου χρόνου. Κατ’ εξαίρεση, εφόσον συντρέχουν αποδεδειγμένες σοβαρές και επείγουσες υπηρεσιακές ανάγκες, οι μετακινήσεις θα διεξάγονται ως αποσπάσεις διάρκειας 1 έτους, με δυνατότητα παράτασης έως 3 μήνες.
Σύμφωνα με την υπουργό Διοικητικής Ανασυγκρότησης Όλγα Γεροβασίλη, ηκινητικότητα των δημοσίων υπαλλήλων είχε προγραμματιστεί να ξεκινήσει αυτή την εποχή. Ωστόσο, επειδή τα οργανογράμματα των υπουργείων χρειάζονται προσοχή, καθώς μετά θα τα ελέγξει το Συμβούλιο της Επικρατείας, υπουργεία που έχουν πολλούς εποπτευμένους φορείς ή ένστολο προσωπικό χρειάζονται περισσότερο χρόνο για να τα συντάξουν.
Οι πληροφορίες αναφέρουν ότι τα υπουργεία που έχουν στείλει μέχρι στιγμής οργανογράμματα στο υπουργείο Διοικητικής Ανασυγκρότησης είναι τα: Παιδείας, Εργασίας, Υγείας, Εσωτερικών, Διοικητικής Ανασυγκρότησης, Τουρισμού, Μακεδονίας Θράκης, Υποδομών, Αγροτικής Ανάπτυξης και Ψηφιακής Πολιτικής. Αναμένονται τα οργανογράμματα των υπουργείων Άμυνας, Οικονομίας και Οικονομικών, Ναυτιλίας, Προστασίας του Πολίτη, Περιβάλλοντος, ενώ σχετική βοήθεια για το θέμα έχει ζητήσει το υπουργείο Μεταναστευτικής Πολιτικής ως νεοσύστατο. Το υπουργείο Εξωτερικών, λόγω της ιδιαιτερότητας του, εξαιρείται από τον νόμο της κινητικότητας.
Από την πλευρά του, το υπουργείο Διοικητικής Ανασυγκρότησης, αφού συγκεντρώσει όλα τα οργανογράμματα, θα τα στείλει στο Συμβούλιο της Επικρατείας, προκειμένου να εκδοθούν τα σχετικά Προεδρικά Διατάγματα. Στην συνέχεια, αφού εκδοθούν τα ΠΔ, τα οργανογράμματα θα εισαχθούν στην ηλεκτρονική πλατφόρμα που έχει δημιουργήσει για αυτόν τον σκοπό το υπουργείο.
Στην ηλεκτρονική πλατφόρμα του υπουργείου Διοικητικής Ανασυγκρότησης ο κάθε δημόσιος φορέας θα δηλώνει τις ανάγκες προσωπικού που έχει και από εκεί και μετά, οι υπάλληλοι που επιθυμούν να μετακινηθούν θα βλέπουν τις διαθέσιμες θέσεις εργασίας και θα επιλέγουν. Η αξιολόγηση των υποψήφιων προς μετάταξη υπαλλήλων θα γίνεται από τριμελές όργανο του φορέα που έχει ζητήσει να δεχτεί υπαλλήλους για την κάλυψη των κενών του.
Η αξιολόγηση των υποψηφίων θα γίνεται με βάση τα εξής κριτήρια:
α) τη συνάφεια των τυπικών και ουσιαστικών τους προσόντων με τη θέση που διεκδικούν
β) τις εκθέσεις αξιολόγησής τους
γ) την εμπειρία τους σε συναφές αντικείμενο
δ) κάθε στοιχείο του προσωπικού τους μητρώου που τεκμηριώνει την καταλληλότητά τους
ε) Προσωπική συνέντευξη
Σημαντική αλλαγή που έγινε στο νόμο αφορά τις προϋποθέσεις συμμετοχής των υπαλλήλων στο σύστημα κινητικότητας. Ειδικότερα, μειώθηκε στο 50% (από 65%) το ελάχιστο ποσοστό των θέσεων που πρέπει να έχει καλυμμένο ένας φορέας, ώστε οι υπάλληλοί του να έχουν δικαίωμα να αιτηθούν τη μετακίνησή τους σε άλλη υπηρεσία. Δηλαδή, υπάλληλοι που υπηρετούν σε φορείς που έχουν κενές το 50% και άνω των θέσεών τους δεν θα έχουν δυνατότητα μετάταξης ή απόσπασης. Για τους δήμους με πληθυσμό κάτω των 90.000 κατοίκων, το ποσοστό των κενών δεν θα πρέπει να ξεπερνά το 35%, ενώ προβλέπεται ότι απαιτείται επιπλέον η γνώμη του αρμόδιου για το διορισμό οργάνου.
Η κινητικότητα θα έχει αμιγώς εθελοντικά χαρακτηριστικά και θα διενεργείται ως μετάταξη σε κενή οργανική θέση κλάδου/ειδικότητας της ίδιας ή ανώτερης εκπαιδευτικής βαθμίδας.
Οι μετατάξεις θα διενεργούνται με ενιαία σχέση εργασίας, ανεξαρτήτως εάν οι υπάλληλοι είναι μόνιμοι ή εργάζονται με συμβάσεις ιδιωτικού δικαίου αορίστου χρόνου. Κατ’ εξαίρεση, εφόσον συντρέχουν αποδεδειγμένες σοβαρές και επείγουσες υπηρεσιακές ανάγκες, οι μετακινήσεις θα διεξάγονται ως αποσπάσεις διάρκειας 1 έτους, με δυνατότητα παράτασης έως 3 μήνες.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου