Θα έχει μήκος 1,7 χλμ., ύψος 37 μέτρα και πλάτος 26,5 μέτρα ώστε να μπορούν να περάσουν μέσα από αυτό με ασφάλεια πλοία χωρητικότητας έως και 16 χιλιάδων τόνων.
Το ανάγλυφο της Νορβηγίας έχει υποχρεώσει την χώρα να
κατασκευάζει συνεχώς τούνελ για να ενώνεται οδικά η χώρα και να διευκολύνεται η μετακίνηση με αυτοκίνητα ή τρένα. «Κατασκευάζουμε πολλά τούνελ αλλά όχι κάποιο που να χρησιμοποιείται από πλοία» αναφέρει ο Τέργιε Αντρέασεν, επικεφαλής της Ακτοφυλακής της Νορβηγίας.
Η Νορβηγία διαθέτει περίπου 30 χιλιάδες χλμ. ακτογραμμής πολλά σημεία της οποίας διακόπτονται από μεγάλους απότoμους βράχους οι οποίοι προεξέχουν από την θάλασσα σχηματίζοντας τα εντυπωσιακά φιόρδ. Τα φιορδ είναι διάσημα για την άγρια ομορφιά τους αλλά αποτελούν πονοκέφαλο για την κίνηση των πλοίων αφού τα μεγαλύτερα σε μέγεθος πλοία αδυνατούν να εισέλθουν και να εξέλθουν από αυτά. Επιπλέον τα νερά γύρω από τα φιόρδ συχνά είναι ταραγμένα και προκαλούν προβλήματα στα σκάφη ακόμη και αν περνούν έξω από αυτά.
Σε μια προσπάθεια να βρεθεί μια λύση στο πρόβλημα η Ακτοφυλακή της Νορβηγίας συνεργάζεται με την αρχιτεκτονική εταιρεία Snohetta με στόχο την κατασκευή του πρώτου στον κόσμο τούνελ για πλοία. Η κυβέρνηση της Νορβηγίας ενέκρινε την κατασκευή ενός θαλάσσιου τούνελ μήκους 1,7 χλμ. στην χερσόνησο Standlandet στα βορειοδυτικά της χώρας. To τούνελ αυτό θα προσφέρει μια ασφαλή εναλλακτική διαδρομή στα πλοία που πρέπει να περάσουν από μια θαλάσσια περιοχή ανάμεσα σε δύο φιόρδ τα νερά της οποίας είναι συχνά ταραγμένα εξαιτίας ισχυρών ανέμων και καταιγίδων που επικρατούν στην περιοχή.
Η περιοχή αυτή θεωρείται κομβική για την κίνηση των εμπορικών πλοίων και πολλές φορές οι καπετάνιοι περιμένουν μεγάλα χρονικά διαστήματα για να ηρεμήσει ο καιρός και να περάσουν. Ακόμη και οι Βίκινγκς παρά την ναυτική εμπειρία αλλά και το θάρρος τους, σύμφωνα με τις ιστορικές καταγραφές, προτιμούσαν να ταλαιπωρούνται περνώντας τα σκάφη τους από την ξηρά για να αποφύγουν τέτοια σημεία.
Το τούνελ θα ονομαστεί Stad Ship Tunnel και θα έχει μήκος περίπου 1,7 χλμ., ύψος 37 μέτρα και πλάτος 26,5 μέτρων ώστε να μπορούν να περάσουν μέσα από αυτό πλοία χωρητικότητας 16 χιλιάδων τόνων. Προφανώς η κατασκευή καναλιών θα επέτρεπε τη διέλευση ακόμη μεγαλύτερων πλοίων, αλλά η κατασκευή ενός καναλιού στα φιόρδ κρίνεται από τους ειδικούς ως πρακτικά αδύνατη.
Οπως αναφέρει σε δημοσίευμά του το περιοδικό Wired, για την κατασκευή του τούνελ υπολογίζεται ότι θα πρέπει να μετακινηθούν περίπου 8 εκατ. τόνοι βράχων. Για την κατασκευή ενός καναλιού θα έπρεπε να απομακρυνθούν πολύ μεγαλύτερες ποσότητες. Το έργο θα ξεκινήσει ταυτόχρονα από δύο ομάδες εργατών, η κάθε μια εκ των οποίων θα βρίσκεται σε αντίθετη πλευρά του βουνού. Οι δύο ομάδες θα τρυπάνε οριζόντια το βουνό μέχρι να συναντηθούν στην μέση της διαδρομής. Οταν δημιουργηθεί η τρύπα θα ξεκινήσει η διαδικασία ενίσχυσης του τούνελ με τσιμέντο. Στην συνέχεια οι εργάτες θα αρχίζουν να φτιάχνουν το τούνελ φροντίζοντας να μην πλημμυρίσει κατά την διάρκεια των εργασιών και θα επιτρέψουν την είσοδο του νερού όταν ολοκληρωθούν οι εργασίες. Το ύψος του νερού στο τούνελ θα είναι 12 μέτρα και οι εργάτες θα πρέπει να έχουν φροντίσει επίσης ώστε τα πλοία να μην αντιμετωπίσουν κανένα πρόβλημα με τα μπάζα που θα έχουν δημιουργηθεί κατά την κατασκευή του τούνελ. Το κόστος της κατασκευής υπολογίζεται ότι θα αγγίξει τα 315 εκατ. δολάρια.
Δείτε το βίντεο που έδωσε στην δημοσιότητα για το τούνελ η Ακτοφυλακή της Νορβηγίας:
Το ανάγλυφο της Νορβηγίας έχει υποχρεώσει την χώρα να
κατασκευάζει συνεχώς τούνελ για να ενώνεται οδικά η χώρα και να διευκολύνεται η μετακίνηση με αυτοκίνητα ή τρένα. «Κατασκευάζουμε πολλά τούνελ αλλά όχι κάποιο που να χρησιμοποιείται από πλοία» αναφέρει ο Τέργιε Αντρέασεν, επικεφαλής της Ακτοφυλακής της Νορβηγίας.
Η Νορβηγία διαθέτει περίπου 30 χιλιάδες χλμ. ακτογραμμής πολλά σημεία της οποίας διακόπτονται από μεγάλους απότoμους βράχους οι οποίοι προεξέχουν από την θάλασσα σχηματίζοντας τα εντυπωσιακά φιόρδ. Τα φιορδ είναι διάσημα για την άγρια ομορφιά τους αλλά αποτελούν πονοκέφαλο για την κίνηση των πλοίων αφού τα μεγαλύτερα σε μέγεθος πλοία αδυνατούν να εισέλθουν και να εξέλθουν από αυτά. Επιπλέον τα νερά γύρω από τα φιόρδ συχνά είναι ταραγμένα και προκαλούν προβλήματα στα σκάφη ακόμη και αν περνούν έξω από αυτά.
Σε μια προσπάθεια να βρεθεί μια λύση στο πρόβλημα η Ακτοφυλακή της Νορβηγίας συνεργάζεται με την αρχιτεκτονική εταιρεία Snohetta με στόχο την κατασκευή του πρώτου στον κόσμο τούνελ για πλοία. Η κυβέρνηση της Νορβηγίας ενέκρινε την κατασκευή ενός θαλάσσιου τούνελ μήκους 1,7 χλμ. στην χερσόνησο Standlandet στα βορειοδυτικά της χώρας. To τούνελ αυτό θα προσφέρει μια ασφαλή εναλλακτική διαδρομή στα πλοία που πρέπει να περάσουν από μια θαλάσσια περιοχή ανάμεσα σε δύο φιόρδ τα νερά της οποίας είναι συχνά ταραγμένα εξαιτίας ισχυρών ανέμων και καταιγίδων που επικρατούν στην περιοχή.
Η περιοχή αυτή θεωρείται κομβική για την κίνηση των εμπορικών πλοίων και πολλές φορές οι καπετάνιοι περιμένουν μεγάλα χρονικά διαστήματα για να ηρεμήσει ο καιρός και να περάσουν. Ακόμη και οι Βίκινγκς παρά την ναυτική εμπειρία αλλά και το θάρρος τους, σύμφωνα με τις ιστορικές καταγραφές, προτιμούσαν να ταλαιπωρούνται περνώντας τα σκάφη τους από την ξηρά για να αποφύγουν τέτοια σημεία.
Το τούνελ θα ονομαστεί Stad Ship Tunnel και θα έχει μήκος περίπου 1,7 χλμ., ύψος 37 μέτρα και πλάτος 26,5 μέτρων ώστε να μπορούν να περάσουν μέσα από αυτό πλοία χωρητικότητας 16 χιλιάδων τόνων. Προφανώς η κατασκευή καναλιών θα επέτρεπε τη διέλευση ακόμη μεγαλύτερων πλοίων, αλλά η κατασκευή ενός καναλιού στα φιόρδ κρίνεται από τους ειδικούς ως πρακτικά αδύνατη.
Οπως αναφέρει σε δημοσίευμά του το περιοδικό Wired, για την κατασκευή του τούνελ υπολογίζεται ότι θα πρέπει να μετακινηθούν περίπου 8 εκατ. τόνοι βράχων. Για την κατασκευή ενός καναλιού θα έπρεπε να απομακρυνθούν πολύ μεγαλύτερες ποσότητες. Το έργο θα ξεκινήσει ταυτόχρονα από δύο ομάδες εργατών, η κάθε μια εκ των οποίων θα βρίσκεται σε αντίθετη πλευρά του βουνού. Οι δύο ομάδες θα τρυπάνε οριζόντια το βουνό μέχρι να συναντηθούν στην μέση της διαδρομής. Οταν δημιουργηθεί η τρύπα θα ξεκινήσει η διαδικασία ενίσχυσης του τούνελ με τσιμέντο. Στην συνέχεια οι εργάτες θα αρχίζουν να φτιάχνουν το τούνελ φροντίζοντας να μην πλημμυρίσει κατά την διάρκεια των εργασιών και θα επιτρέψουν την είσοδο του νερού όταν ολοκληρωθούν οι εργασίες. Το ύψος του νερού στο τούνελ θα είναι 12 μέτρα και οι εργάτες θα πρέπει να έχουν φροντίσει επίσης ώστε τα πλοία να μην αντιμετωπίσουν κανένα πρόβλημα με τα μπάζα που θα έχουν δημιουργηθεί κατά την κατασκευή του τούνελ. Το κόστος της κατασκευής υπολογίζεται ότι θα αγγίξει τα 315 εκατ. δολάρια.
Δείτε το βίντεο που έδωσε στην δημοσιότητα για το τούνελ η Ακτοφυλακή της Νορβηγίας:
πηγη
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου