Στην τελική ευθεία οδεύει υλοποίηση του δρόμου Ιωάννινα-Κακαβιά που ολοκληρώνει τον άξονα της Ιόνιας Οδού.
Η κίνηση της Περιφέρειας Ηπείρου να επιστρέψει το έργο πίσω στο υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών φαίνεται πως είναι το κλειδί για να μπορέσει να τρέξει το έργο αυτό.
Σύμφωνα με πληροφορίες σύντομα αναμένεται η ανάρτηση της απόφασης αυτής που θα δώσει επαναφέρει το οδικό έργο στην πρότερη του κατάσταση.
Το μεγάλο ζητούμενο είναι αυτή την εποχή είναι να υπάρξει η τελική απόφαση και ανακοίνωση σε υψηλό επίπεδο για την υλοποίηση του και όπως όλα δείχνουν αυτό θα γίνει το επόμενο διάστημα.
Οι φορείς της περιοχής που ζητούν να προχωρήσει η κατασκευή του δρόμου εδώ και χρόνια αναμένουν τις τελικές αποφάσεις που αφορούν και το πρακτικό ζήτημα του τι τελικά θα κατασκευαστεί.
Αυτό που έχει προταθεί από δηλώσεις του Περιφερειάρχη Ηπείρου, Αλέξανδρου Καχριμάνη είναι πως ο δρόμος θα υλοποιηθεί ως τρίιχνος και όχι ως τετράιχνος για να μπορέσει να πάρει την απαιτούμενη χρηματοδότηση από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή.
Πως θα προχωρήσει η κατασκευή του
Με την ανάληψη του έργου το υπουργείο θα προχωρήσει σε ανασχεδιασμό του προκειμένου το τελικό αποτέλεσμα να μπορέσει να σταθεί χρηματοδοτικά ως ένα από τα έργα του ΕΣΠΑ 2021-2027. Η αρχική του κατασκευή θα είναι ως δρόμου ταχείας κυκλοφορίας και επιδιώκεται να υπάρχει η πρόβλεψη για να μετατραπεί σε τετράιχνο μελλοντικά. Αυτό που έχει κλειδώσει είναι η κατασκευή ανισόπεδων κόμβων (όπου αυτό κριθεί απαραίτητο) και να εκτελεστούν και οι απαιτούμενες απαλλοτριώσεις για την δέσμευση των χώρων για την κατασκευή του.
Η πρόταση της Περιφέρειας Ηπείρου είναι να εντάξει στο νέο ΠΕΠ Ηπείρου 2021-2027 τον άξονα Ιόνια Οδός – Πρέβεζα (μέχρι Ζέφυρο). Παράλληλα ένα άλλο ζήτημα που έχει τεθεί προς εξέταση στο Υπουργείο Υποδομών είναι ο δρόμος Ηγουμενίτσα –Πλαταριά και συγκεκριμένα η εξεύρεση λύσης στο τμήμα που γίνεται ορατό από την πόλη με την κατασκευή σήραγγας.
Οι τελικές ανακοινώσεις αναμένονται το επόμενο διάστημα αλλά υπάρχει η αισιοδοξία πως το έργο θα μπορέσει τελικά να πάρει τον δρόμο της υλοποίησης. Το Ιωάννινα-Κακαβιά είναι ένα από τα “αιώνια έργα” της χώρας καθώς το ζήτημα της υλοποίησης του έχει απασχολήσει την κοινή γνώμη και τις κυβερνήσεις της χώρας από το 2005.
Με την υλοποίηση του θα μειωθεί κατά τουλάχιστον 20 λεπτά η διαδρομή Ιωάννινα-Κακαβιά ενώ η απόσταση Αντίρριο-Κακαβιά θα διανύεται σε περίπου 2 ώρες και 20 λεπτά ενώ από την Αθήνα ο χρόνος υπολογίζεται σε κάτι παραπάνω από 4 ώρες. Σε αυτό θα βοηθήσει η ύπαρξη των ανισόπεδων κόμβων που θα εξασφαλίσει την απρόσκοπτη κίνηση των οχημάτων.
Το μεγάλο στοίχημα για την υλοποίηση του δρόμου Ιωάννινα-Κακαβιά είναι να μπορέσει να τραβήξει την απαιτούμενη χρηματοδότηση από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή. Εφόσον αυτό επιτευχθεί τότε οριστικά θα ανάψει και το πράσινο φως για το έργο.
Η κίνηση της Περιφέρειας Ηπείρου να επιστρέψει το έργο πίσω στο υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών φαίνεται πως είναι το κλειδί για να μπορέσει να τρέξει το έργο αυτό.
Σύμφωνα με πληροφορίες σύντομα αναμένεται η ανάρτηση της απόφασης αυτής που θα δώσει επαναφέρει το οδικό έργο στην πρότερη του κατάσταση.
Το μεγάλο ζητούμενο είναι αυτή την εποχή είναι να υπάρξει η τελική απόφαση και ανακοίνωση σε υψηλό επίπεδο για την υλοποίηση του και όπως όλα δείχνουν αυτό θα γίνει το επόμενο διάστημα.
Οι φορείς της περιοχής που ζητούν να προχωρήσει η κατασκευή του δρόμου εδώ και χρόνια αναμένουν τις τελικές αποφάσεις που αφορούν και το πρακτικό ζήτημα του τι τελικά θα κατασκευαστεί.
Αυτό που έχει προταθεί από δηλώσεις του Περιφερειάρχη Ηπείρου, Αλέξανδρου Καχριμάνη είναι πως ο δρόμος θα υλοποιηθεί ως τρίιχνος και όχι ως τετράιχνος για να μπορέσει να πάρει την απαιτούμενη χρηματοδότηση από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή.
Πως θα προχωρήσει η κατασκευή του
Με την ανάληψη του έργου το υπουργείο θα προχωρήσει σε ανασχεδιασμό του προκειμένου το τελικό αποτέλεσμα να μπορέσει να σταθεί χρηματοδοτικά ως ένα από τα έργα του ΕΣΠΑ 2021-2027. Η αρχική του κατασκευή θα είναι ως δρόμου ταχείας κυκλοφορίας και επιδιώκεται να υπάρχει η πρόβλεψη για να μετατραπεί σε τετράιχνο μελλοντικά. Αυτό που έχει κλειδώσει είναι η κατασκευή ανισόπεδων κόμβων (όπου αυτό κριθεί απαραίτητο) και να εκτελεστούν και οι απαιτούμενες απαλλοτριώσεις για την δέσμευση των χώρων για την κατασκευή του.
Η πρόταση της Περιφέρειας Ηπείρου είναι να εντάξει στο νέο ΠΕΠ Ηπείρου 2021-2027 τον άξονα Ιόνια Οδός – Πρέβεζα (μέχρι Ζέφυρο). Παράλληλα ένα άλλο ζήτημα που έχει τεθεί προς εξέταση στο Υπουργείο Υποδομών είναι ο δρόμος Ηγουμενίτσα –Πλαταριά και συγκεκριμένα η εξεύρεση λύσης στο τμήμα που γίνεται ορατό από την πόλη με την κατασκευή σήραγγας.
Οι τελικές ανακοινώσεις αναμένονται το επόμενο διάστημα αλλά υπάρχει η αισιοδοξία πως το έργο θα μπορέσει τελικά να πάρει τον δρόμο της υλοποίησης. Το Ιωάννινα-Κακαβιά είναι ένα από τα “αιώνια έργα” της χώρας καθώς το ζήτημα της υλοποίησης του έχει απασχολήσει την κοινή γνώμη και τις κυβερνήσεις της χώρας από το 2005.
Με την υλοποίηση του θα μειωθεί κατά τουλάχιστον 20 λεπτά η διαδρομή Ιωάννινα-Κακαβιά ενώ η απόσταση Αντίρριο-Κακαβιά θα διανύεται σε περίπου 2 ώρες και 20 λεπτά ενώ από την Αθήνα ο χρόνος υπολογίζεται σε κάτι παραπάνω από 4 ώρες. Σε αυτό θα βοηθήσει η ύπαρξη των ανισόπεδων κόμβων που θα εξασφαλίσει την απρόσκοπτη κίνηση των οχημάτων.
Το μεγάλο στοίχημα για την υλοποίηση του δρόμου Ιωάννινα-Κακαβιά είναι να μπορέσει να τραβήξει την απαιτούμενη χρηματοδότηση από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή. Εφόσον αυτό επιτευχθεί τότε οριστικά θα ανάψει και το πράσινο φως για το έργο.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου