Την ματαίωση ή την αναστολή λειτουργίας των διοδίων στο Δροσοχώρι, ζητά ο δήμος Μετσόβου και οι φορείς και οι κάτοικοι της ευρύτερης περιοχής, με επιστολή τους προς το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών.
Δήμος, κάτοικοι και φορείς, συγκροτούν τον δικό τους «μέτωπο» κατά της λειτουργίας των διοδίων, αιτιολογώντας μάλιστα την πρότασή τους για ματαίωση της λειτουργίας.
Συγκεκριμένα στην επιστολή του ο δήμος Μετσόβου, εκφράζει την έντονη διαμαρτυρία του και ζητά την αναστολή ή την ματαίωση της λειτουργίας των διοδίων για τους εξής λόγους:
Α) Ο Δήμος Μετσόβου είναι ορεινός με δύσκολο ορεινό οδικό δίκτυο με έντονα και επί μακράν καιρικά φαινόμενα κατ’ έτος, κάτι που καθιστά τις μετακινήσεις των δημοτών δύσκολες με πρόσθετες δαπάνες προς την πόλη των Ιωαννίνων.
Επιπλέον, υπάρχουν έντονα σημάδια αυξημένης ανεργίας, ιδίως στους νέους, υποβάθμισης του πρωτογενούς τομέα, ερήμωσης των χωριών μας, σε ένα Νομό με ιδιαίτερα χαρακτηριστικά ακραίας φτώχειας. Οι κάτοικοι των έντεκα κοινοτήτων του Δήμου μας έχουν συχνές μετακινήσεις και συναλλαγές με την έδρα του Νομού, σε καθημερινή βάση (2 με 3 φορές ημερησίως).
Β) Καθημερινά μετακινούνται: μαθητές σε σχολεία, φοιτητές Πανεπιστημίων, επαγγελματίες υπάλληλοι με πενιχρούς μισθούς, ασθενείς σε νοσοκομεία, σε αεροδρόμια, άνεργοι, άποροι στους οποίους η επιβολή πρόσθετης δαπάνης μετακίνησης θα επιδεινώσει τις ήδη δυσμενείς συνθήκες διαβίωσής τους.
Γ) Η λειτουργία διοδίων μέσα στον Νομό, θα αποβεί καίριο πλήγμα και για τον εσωτερικό τουρισμό που η περιοχή μας δέχεται και είναι ο κύριος τομέας που στηρίζει την κοινωνία και κρατά τον πληθυσμό στον ορεινό Δήμο μας.
Δ) Ο Δήμος Μετσόβου έχει συμβάλλει στην κατασκευή της Εγνατίας Οδού, καθώς οι εκτάσεις που κατασκευάσθηκε είναι Δημοτικές και ενώ δεν μας καταβλήθηκε ούτε ένα ευρώ ως αποζημίωση, δεν παρεμποδίσαμε την ολοκλήρωση του έργου για το καλό του κοινωνικού συνόλου, και καταλήγουμε τώρα να «τιμωρούμαστε» για την καλή μας πρόθεση.
Ε) Τα τελευταία χρόνια υπήρξε πραγματική απαξίωση της περιοχής μας, με την κατάργηση των υπηρεσιών ΔΟΥ Μετσόβου και ΙΚΑ Μετσόβου, Ειρηνοδικείο, Υποθηκοφυλακείο καθιστώντας αναγκαστική την μετακίνηση των δημοτών μας στην έδρα του Νομού, επιβαρύνοντας τους με πρόσθετες δαπάνες, χαμένες εργατοώρες και πρόσθετα τέλη με την λειτουργία των διοδίων.
Στ) Διόδια λειτουργούν ήδη στο Μαλακάσι και στην Τύρια, δηλαδή στα όρια του Νομού Ιωαννίνων, οπότε οποιαδήποτε μετακίνηση εκτός Νομού γίνεται με την καταβολή τελών στα ήδη λειτουργούντα διόδια. Η λειτουργία των διοδίων στο ύψος Δροσοχωρίου θα έχει ως αποτέλεσμα στην ορεινή και υποβαθμισμένη περιοχή μας, σε απόσταση 91 χλμ να λειτουργούν τέσσερις σταθμοί διοδίων ήτοι: Τύρια – Δροσοχώρι – Μαλακάσι – Βενέτικου.
«Οι Δημότες της περιοχής μας, άνθρωποι φιλήσυχοι και εργατικοί με προσφορά στην πατρίδα από αρχαιοτάτων χρόνων, με αμέτρητες ευεργεσίες σε εθνικό και τοπικό επίπεδο, χωρίς καμία ανταπόδοση από την πολιτεία, διαχρονικά, καθώς η Ήπειρος παραμένει η τελευταία περιοχή της Ευρώπης, δεν είναι διατεθειμένοι να υποστούν ακόμη μια επιβάρυνση στο πλαίσιο της πολιτικής απαξίωσης της περιφέρειας και της υπερφορολόγησης των πάντων.
Η στάση σας, στο πολύ σοβαρό αυτό θέμα που απασχολεί την περιοχή μας θα είναι καθοριστική για την μετέπειτα στάση του Δημάρχου και της Δημοτικής Αρχής, καθώς δεν είναι δυνατόν να λειτουργήσουμε ως διαχειριστές της φτώχειας και της απαξίωσης της περιοχής μας», καταλήγει η επιστολή του δήμου, κατοίκων και φορέων προς τον υπουργό Υποδομών Χρ. Σπίρτζη.
Δήμος, κάτοικοι και φορείς, συγκροτούν τον δικό τους «μέτωπο» κατά της λειτουργίας των διοδίων, αιτιολογώντας μάλιστα την πρότασή τους για ματαίωση της λειτουργίας.
Συγκεκριμένα στην επιστολή του ο δήμος Μετσόβου, εκφράζει την έντονη διαμαρτυρία του και ζητά την αναστολή ή την ματαίωση της λειτουργίας των διοδίων για τους εξής λόγους:
Α) Ο Δήμος Μετσόβου είναι ορεινός με δύσκολο ορεινό οδικό δίκτυο με έντονα και επί μακράν καιρικά φαινόμενα κατ’ έτος, κάτι που καθιστά τις μετακινήσεις των δημοτών δύσκολες με πρόσθετες δαπάνες προς την πόλη των Ιωαννίνων.
Επιπλέον, υπάρχουν έντονα σημάδια αυξημένης ανεργίας, ιδίως στους νέους, υποβάθμισης του πρωτογενούς τομέα, ερήμωσης των χωριών μας, σε ένα Νομό με ιδιαίτερα χαρακτηριστικά ακραίας φτώχειας. Οι κάτοικοι των έντεκα κοινοτήτων του Δήμου μας έχουν συχνές μετακινήσεις και συναλλαγές με την έδρα του Νομού, σε καθημερινή βάση (2 με 3 φορές ημερησίως).
Β) Καθημερινά μετακινούνται: μαθητές σε σχολεία, φοιτητές Πανεπιστημίων, επαγγελματίες υπάλληλοι με πενιχρούς μισθούς, ασθενείς σε νοσοκομεία, σε αεροδρόμια, άνεργοι, άποροι στους οποίους η επιβολή πρόσθετης δαπάνης μετακίνησης θα επιδεινώσει τις ήδη δυσμενείς συνθήκες διαβίωσής τους.
Γ) Η λειτουργία διοδίων μέσα στον Νομό, θα αποβεί καίριο πλήγμα και για τον εσωτερικό τουρισμό που η περιοχή μας δέχεται και είναι ο κύριος τομέας που στηρίζει την κοινωνία και κρατά τον πληθυσμό στον ορεινό Δήμο μας.
Δ) Ο Δήμος Μετσόβου έχει συμβάλλει στην κατασκευή της Εγνατίας Οδού, καθώς οι εκτάσεις που κατασκευάσθηκε είναι Δημοτικές και ενώ δεν μας καταβλήθηκε ούτε ένα ευρώ ως αποζημίωση, δεν παρεμποδίσαμε την ολοκλήρωση του έργου για το καλό του κοινωνικού συνόλου, και καταλήγουμε τώρα να «τιμωρούμαστε» για την καλή μας πρόθεση.
Ε) Τα τελευταία χρόνια υπήρξε πραγματική απαξίωση της περιοχής μας, με την κατάργηση των υπηρεσιών ΔΟΥ Μετσόβου και ΙΚΑ Μετσόβου, Ειρηνοδικείο, Υποθηκοφυλακείο καθιστώντας αναγκαστική την μετακίνηση των δημοτών μας στην έδρα του Νομού, επιβαρύνοντας τους με πρόσθετες δαπάνες, χαμένες εργατοώρες και πρόσθετα τέλη με την λειτουργία των διοδίων.
Στ) Διόδια λειτουργούν ήδη στο Μαλακάσι και στην Τύρια, δηλαδή στα όρια του Νομού Ιωαννίνων, οπότε οποιαδήποτε μετακίνηση εκτός Νομού γίνεται με την καταβολή τελών στα ήδη λειτουργούντα διόδια. Η λειτουργία των διοδίων στο ύψος Δροσοχωρίου θα έχει ως αποτέλεσμα στην ορεινή και υποβαθμισμένη περιοχή μας, σε απόσταση 91 χλμ να λειτουργούν τέσσερις σταθμοί διοδίων ήτοι: Τύρια – Δροσοχώρι – Μαλακάσι – Βενέτικου.
«Οι Δημότες της περιοχής μας, άνθρωποι φιλήσυχοι και εργατικοί με προσφορά στην πατρίδα από αρχαιοτάτων χρόνων, με αμέτρητες ευεργεσίες σε εθνικό και τοπικό επίπεδο, χωρίς καμία ανταπόδοση από την πολιτεία, διαχρονικά, καθώς η Ήπειρος παραμένει η τελευταία περιοχή της Ευρώπης, δεν είναι διατεθειμένοι να υποστούν ακόμη μια επιβάρυνση στο πλαίσιο της πολιτικής απαξίωσης της περιφέρειας και της υπερφορολόγησης των πάντων.
Η στάση σας, στο πολύ σοβαρό αυτό θέμα που απασχολεί την περιοχή μας θα είναι καθοριστική για την μετέπειτα στάση του Δημάρχου και της Δημοτικής Αρχής, καθώς δεν είναι δυνατόν να λειτουργήσουμε ως διαχειριστές της φτώχειας και της απαξίωσης της περιοχής μας», καταλήγει η επιστολή του δήμου, κατοίκων και φορέων προς τον υπουργό Υποδομών Χρ. Σπίρτζη.
ΣΤΗΡΙΞΤΕ ΜΑΣ ΠΑΤΩΝΤΑΣ LIKE "ΕΔΩ"
anex.gr
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου