Στην έγκριση υπογραφής νέας σύμβασης του Δήμου Ιωαννιτών με το Αστικό ΚΤΕΛ Ιωαννίνων για
την επιδότηση του εισιτηρίου προχώρησε το Δημοτικό Συμβούλιο, μετά από εισήγηση του αντιδημάρχου Οικονομικών, Θωμά Γιωτίτσα.
Ο Δήμος Ιωαννιτών και το Αστικό ΚΤΕΛ Νομού Ιωαννίνων Α.Ε., λαμβάνοντας υπόψη και την επιθυμία της Δημοτικής Αρχής για τη συνέχιση της επιτυχημένης πολιτικής μειωμένου κομίστρου για τις μετακινήσεις των πολιτών, προχώρησαν σε επικαιροποίηση της μελέτης για την αποτύπωση των συγκοινωνιακών συνηθειών των ενδιαφερόμενων πολιτών, καθώς και των αντίστοιχων οικονομικών δεδομένων ώστε να καθοριστούν οι όροι της νέας συνεργασίας.
Το 2017 ο Δήμος Ιωαννιτών ξεκίνησε, σε συνεργασία με το Αστικό ΚΤΕΛ Ιωαννίνων, την πολιτική μειωμένου κομίστρου για τις μετακινήσεις των πολιτών. Με τη μορφή επιδότησης του εισιτηρίου, υιοθετήθηκε μια σημαντική πολιτική με άμεσο οικονομικό και κοινωνικό όφελος για τους κατοίκους των τοπικών και δημοτικών κοινοτήτων που αφορούσε, στο πλαίσιο και μιας ευρύτερης προσπάθειας να δοθούν κίνητρα στους πολίτες να χρησιμοποιούν περισσότερο τα μέσα μαζικής μεταφοράς.
Ένα χρόνο μετά, και με βάση τα διαθέσιμα συγκριτικά στοιχεία (αύξηση 20%-30% ανάλογα το δρομολόγιο), η επιλογή αυτή κρίνεται απόλυτα επιτυχημένη καθώς καταδεικνύεται μια σημαντική αύξηση των επιβατών που χρησιμοποιούν το Αστικό ΚΤΕΛ, κυρίως ως αποτέλεσμα του μειωμένου κομίστρου, καθώς και μια ουσιαστική ελάφρυνση στο κόστος μετακινήσεων των κατοίκων των τοπικών κοινοτήτων.
«Τα στοιχεία αυτά δείχνουν ότι το μέτρο αγκαλιάστηκε από τους πολίτες. Πρέπει επίσης να σημειωθεί ότι τηρήθηκαν όλες οι συμβατικές δεσμεύσεις από πλευράς της εταιρείας που αφορούσαν ουσιαστικές ανταποδοτικές υπηρεσίες προς τους δημότες.
Το Αστικό ΚΤΕΛ Νομού Ιωαννίνων Α.Ε. με ιστορία δεκάδων χρόνων, εξυπηρετεί το επιβατικό κοινό της πόλης των Ιωαννίνων και των περιαστικών περιοχών, υλοποιώντας σημαντικό συγκοινωνιακό έργο, συμβάλλοντας έτσι στην αποσυμφόρηση του κυκλοφοριακού προβλήματος, την καλύτερη και ποιοτικότερη μετακίνηση των πολιτών και εν γένει στην ομαλή λειτουργία και ανάπτυξη του Δήμου Ιωαννιτών.
Επιπλέον, ο Δήμος Ιωαννιτών θεωρεί σημαντική την προσπάθεια για την αστική αποκέντρωση του Δήμου Ιωαννιτών, με τη μεταφορά υπηρεσιών στο δημοτικό διαμέρισμα του Κατσικά (π.χ. πολεοδομία), όπου συνδυαστικά με την πολιτική μείωσης του κομίστρου μεταφοράς, θα συνεχίσει να συμβάλλει στην ανάπτυξη και αναβάθμιση της συγκεκριμένης περιοχής. Επίσης, θεωρεί ότι το μειωμένο κόμιστρο θα εξακολουθεί να δίνει ένα επιπλέον κίνητρο στους κατοίκους όλων των ωφελούμενων περιοχών να χρησιμοποιήσουν το Αστικό για τις μετακινήσεις τους, μειώνοντας με αυτόν τον τρόπο τη χρήση των αυτοκινήτων, με προφανή τα περιβαλλοντικά και οικονομικά οφέλη για την πόλη. Τέλος, είναι αυταπόδεικτη η άμεση οικονομική ελάφρυνση τόσο για τους τακτικούς χρήστες του Αστικού όσο και για τους υπόλοιπους πολίτες αφού η μείωση του εισιτηρίου θα συνεχίσει να κυμαίνεται από 23-30%», είπε στην εισήγησή του ο κ. Γιωτίτσας.
Ο αντιδήμαρχος εξήγησε ότι στη νέα σύβαση το ποσό της επιχορήγησης λόγω της αυξημένης κίνησης θα είναι μεγαλύτερο κατά 20.000 σε σχέση με αυτή του 2017 και θα φτάσει στις 140.000,00 ευρώ ετησίως, συμπεριλαμβανομένης ετήσιας έκπτωσης 7% και συμπεριλαμβανομένου του νόμιμου Φ.Π.Α.
Διευκρίνισε δε, ότι το ποσό αυτό είναι σταθερό, ανεξαρτήτως των συνολικών πραγματοποιούμενων μετακινήσεων κατά τη διάρκεια υλοποίησης της σύμβασης, και τα μειωμένα κόμιστρα θα αφορούν όλους ανεξαιρέτως τους επιβάτες των συγκεκριμένων περιοχών για όλη τη διάρκεια του 12μηνου της σύμβασης.
Ανταποδοτικά
Πέραν της επιδότησης του εισιτηρίου για τις συγκεκριμένες περιοχές, και κατόπιν διαβούλευσης με τις Τοπικές κοινότητες, η σύμβαση που θα υπογραφεί θα περιλαμβάνει και τα ακόλουθα επιπρόσθετα ανταποδοτικά οφέλη για το Δήμο :
1. Επέκταση των υπαρχόντων δρομολογίων κατά δυο των Μαρμάρων προς της περιοχή της Ολυμπιάδας, ώστε να ικανοποιηθεί ένα πάγιο αίτημα της περιοχής για τη μετακίνηση των κατοίκων προς τα Ιωάννινα. Οι ώρες των δρομολογίων θα είναι στις 10 το πρωί και στις 17:00 το απόγευμα σύμφωνα και με τις επιθυμίες των κατοίκων της Ολυμπιάδας.
2. Δημιουργία των απαραίτητων δρομολογίων προς την περιοχή των Μελάνδρων μετά και τη διάνοιξη της οδού Δαβάκη. Οι ώρες και ημέρες των δρομολογίων θα καθοριστούν μετά από συνεννόηση με το Δήμο.
3. Τοποθέτηση με έξοδα της εταιρείας πέντε επιπλέον στάσεων βελτιωμένης πρακτικότητας και αισθητικής στα ίδια πρότυπα με αυτές του Δήμου
4. Θα προβλέπεται, επίσης, η δημιουργία νέων δρομολογίων όπου καταστεί αναγκαίο, και αφού παρατηρηθούν και καταγραφούν σε συστηματική βάση οι μεταβολές στις μετακινήσεις των πολιτών μετά το μειωμένο εισιτήριο, και μετά την ολοκλήρωση της μελέτης για το Σχέδιο Βιώσιμης Αστικής Κινητικότητας, επανασχεδιάζοντας ουσιαστικά το χάρτη των Αστικών συγκοινωνιών στην πόλη μας.
5. Συνέχιση των δρομολογίων από τη Γορίτσα για τη μεταφορά των μαθητών του χωριού στα σχολεία τους.
6. Συνέχιση της πολιτικής του μειωμένου εισιτηρίου για όσο διάστημα μεσολαβήσει έως την υπογραφή της νέας σύμβασης, καθώς η τρέχουσα λήγει στο τέλος του μήνα.
Ο Δήμος Ιωαννιτών και το Αστικό ΚΤΕΛ Νομού Ιωαννίνων Α.Ε., λαμβάνοντας υπόψη και την επιθυμία της Δημοτικής Αρχής για τη συνέχιση της επιτυχημένης πολιτικής μειωμένου κομίστρου για τις μετακινήσεις των πολιτών, προχώρησαν σε επικαιροποίηση της μελέτης για την αποτύπωση των συγκοινωνιακών συνηθειών των ενδιαφερόμενων πολιτών, καθώς και των αντίστοιχων οικονομικών δεδομένων ώστε να καθοριστούν οι όροι της νέας συνεργασίας.
Το 2017 ο Δήμος Ιωαννιτών ξεκίνησε, σε συνεργασία με το Αστικό ΚΤΕΛ Ιωαννίνων, την πολιτική μειωμένου κομίστρου για τις μετακινήσεις των πολιτών. Με τη μορφή επιδότησης του εισιτηρίου, υιοθετήθηκε μια σημαντική πολιτική με άμεσο οικονομικό και κοινωνικό όφελος για τους κατοίκους των τοπικών και δημοτικών κοινοτήτων που αφορούσε, στο πλαίσιο και μιας ευρύτερης προσπάθειας να δοθούν κίνητρα στους πολίτες να χρησιμοποιούν περισσότερο τα μέσα μαζικής μεταφοράς.
Ένα χρόνο μετά, και με βάση τα διαθέσιμα συγκριτικά στοιχεία (αύξηση 20%-30% ανάλογα το δρομολόγιο), η επιλογή αυτή κρίνεται απόλυτα επιτυχημένη καθώς καταδεικνύεται μια σημαντική αύξηση των επιβατών που χρησιμοποιούν το Αστικό ΚΤΕΛ, κυρίως ως αποτέλεσμα του μειωμένου κομίστρου, καθώς και μια ουσιαστική ελάφρυνση στο κόστος μετακινήσεων των κατοίκων των τοπικών κοινοτήτων.
«Τα στοιχεία αυτά δείχνουν ότι το μέτρο αγκαλιάστηκε από τους πολίτες. Πρέπει επίσης να σημειωθεί ότι τηρήθηκαν όλες οι συμβατικές δεσμεύσεις από πλευράς της εταιρείας που αφορούσαν ουσιαστικές ανταποδοτικές υπηρεσίες προς τους δημότες.
Το Αστικό ΚΤΕΛ Νομού Ιωαννίνων Α.Ε. με ιστορία δεκάδων χρόνων, εξυπηρετεί το επιβατικό κοινό της πόλης των Ιωαννίνων και των περιαστικών περιοχών, υλοποιώντας σημαντικό συγκοινωνιακό έργο, συμβάλλοντας έτσι στην αποσυμφόρηση του κυκλοφοριακού προβλήματος, την καλύτερη και ποιοτικότερη μετακίνηση των πολιτών και εν γένει στην ομαλή λειτουργία και ανάπτυξη του Δήμου Ιωαννιτών.
Επιπλέον, ο Δήμος Ιωαννιτών θεωρεί σημαντική την προσπάθεια για την αστική αποκέντρωση του Δήμου Ιωαννιτών, με τη μεταφορά υπηρεσιών στο δημοτικό διαμέρισμα του Κατσικά (π.χ. πολεοδομία), όπου συνδυαστικά με την πολιτική μείωσης του κομίστρου μεταφοράς, θα συνεχίσει να συμβάλλει στην ανάπτυξη και αναβάθμιση της συγκεκριμένης περιοχής. Επίσης, θεωρεί ότι το μειωμένο κόμιστρο θα εξακολουθεί να δίνει ένα επιπλέον κίνητρο στους κατοίκους όλων των ωφελούμενων περιοχών να χρησιμοποιήσουν το Αστικό για τις μετακινήσεις τους, μειώνοντας με αυτόν τον τρόπο τη χρήση των αυτοκινήτων, με προφανή τα περιβαλλοντικά και οικονομικά οφέλη για την πόλη. Τέλος, είναι αυταπόδεικτη η άμεση οικονομική ελάφρυνση τόσο για τους τακτικούς χρήστες του Αστικού όσο και για τους υπόλοιπους πολίτες αφού η μείωση του εισιτηρίου θα συνεχίσει να κυμαίνεται από 23-30%», είπε στην εισήγησή του ο κ. Γιωτίτσας.
Ο αντιδήμαρχος εξήγησε ότι στη νέα σύβαση το ποσό της επιχορήγησης λόγω της αυξημένης κίνησης θα είναι μεγαλύτερο κατά 20.000 σε σχέση με αυτή του 2017 και θα φτάσει στις 140.000,00 ευρώ ετησίως, συμπεριλαμβανομένης ετήσιας έκπτωσης 7% και συμπεριλαμβανομένου του νόμιμου Φ.Π.Α.
Διευκρίνισε δε, ότι το ποσό αυτό είναι σταθερό, ανεξαρτήτως των συνολικών πραγματοποιούμενων μετακινήσεων κατά τη διάρκεια υλοποίησης της σύμβασης, και τα μειωμένα κόμιστρα θα αφορούν όλους ανεξαιρέτως τους επιβάτες των συγκεκριμένων περιοχών για όλη τη διάρκεια του 12μηνου της σύμβασης.
Ανταποδοτικά
Πέραν της επιδότησης του εισιτηρίου για τις συγκεκριμένες περιοχές, και κατόπιν διαβούλευσης με τις Τοπικές κοινότητες, η σύμβαση που θα υπογραφεί θα περιλαμβάνει και τα ακόλουθα επιπρόσθετα ανταποδοτικά οφέλη για το Δήμο :
1. Επέκταση των υπαρχόντων δρομολογίων κατά δυο των Μαρμάρων προς της περιοχή της Ολυμπιάδας, ώστε να ικανοποιηθεί ένα πάγιο αίτημα της περιοχής για τη μετακίνηση των κατοίκων προς τα Ιωάννινα. Οι ώρες των δρομολογίων θα είναι στις 10 το πρωί και στις 17:00 το απόγευμα σύμφωνα και με τις επιθυμίες των κατοίκων της Ολυμπιάδας.
2. Δημιουργία των απαραίτητων δρομολογίων προς την περιοχή των Μελάνδρων μετά και τη διάνοιξη της οδού Δαβάκη. Οι ώρες και ημέρες των δρομολογίων θα καθοριστούν μετά από συνεννόηση με το Δήμο.
3. Τοποθέτηση με έξοδα της εταιρείας πέντε επιπλέον στάσεων βελτιωμένης πρακτικότητας και αισθητικής στα ίδια πρότυπα με αυτές του Δήμου
4. Θα προβλέπεται, επίσης, η δημιουργία νέων δρομολογίων όπου καταστεί αναγκαίο, και αφού παρατηρηθούν και καταγραφούν σε συστηματική βάση οι μεταβολές στις μετακινήσεις των πολιτών μετά το μειωμένο εισιτήριο, και μετά την ολοκλήρωση της μελέτης για το Σχέδιο Βιώσιμης Αστικής Κινητικότητας, επανασχεδιάζοντας ουσιαστικά το χάρτη των Αστικών συγκοινωνιών στην πόλη μας.
5. Συνέχιση των δρομολογίων από τη Γορίτσα για τη μεταφορά των μαθητών του χωριού στα σχολεία τους.
6. Συνέχιση της πολιτικής του μειωμένου εισιτηρίου για όσο διάστημα μεσολαβήσει έως την υπογραφή της νέας σύμβασης, καθώς η τρέχουσα λήγει στο τέλος του μήνα.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου