Το σκηνικό έχει ως εξής: έχετε βγει για ποτό με τους φίλους σας αλλά ο κολλητός σας είναι μακριά, σε άλλη πόλη ή σε άλλη χώρα. Εσείς όμως θέλετε να τον κεράσετε γιατί σας λείπει, γιατί έχετε κέφια, γιατί είναι απλά ο κολλητός σας βρε παιδί μου! Μπορεί λοιπόν να βρίσκεται χιλιόμετρα μακριά αλλά ποιος υπολογίζει την απόσταση όταν έχει να κάνει με την καρδιά;
Κάπου εδώ έρχεται η ιδέα του Πάνου Παραβατού, που βρέθηκε στην ίδια θέση, πριν μερικά χρόνια. Θέλοντας λοιπόν να κεράσει μια γυναίκα που φλέρταρε και ήταν σε άλλη πόλη, έψαξε τρόπους να το κάνει διαδικτυακά, αλλά οι προσπάθειες έπεσαν στο κενό. Κάπως έτσι γεννήθηκε το 2016 η ιδέα του YammaS, μιας διαδικτυακής εφαρμογής που φέρνει το κέρασμα σε μια άλλη διάσταση. Και που έφερε αυτή τη γυναίκα πολύ κοντά στον Πάνο, τόσο που τώρα ετοιμάζεται να την παντρευτεί!
Το μόνο που χρειάζεται να κάνετε είναι να βρείτε το μαγαζί που τα πίνει η παρέα σας, να αποφασίσετε τι θέλετε να κεράσετε, να πληρώσετε με κάρτα και… άσπρο πάτο, όπως μας λέει χαρακτηριστικά ο κ. Παραβατός.
Ο «πατέρας» του YammaS σε πείσμα των δύσκολων καιρών έκανε την ιδέα του πράξη, καθώς όπως υποστηρίζει «η κρίση δημιουργεί ευκαιρίες και πρέπει να είσαι 1000% συγκεντρωμένος αλλά και προσγειωμένος σε αυτό που κάνεις». Υποστηρίζει ότι «οι Έλληνες κερνάνε ακόμα και σε δύσκολες συνθήκες» και προτρέπει όσους έχουν μια τρελή ιδέα να την υλοποιήσουν.
«Τολμήστε και δοκιμάστε τις αντοχές σας ΑΛΛΑ βάλτε και deadline της επιμονής σας» μάς λέει χαρακτηριστικά.
- Πώς σας ήρθε η ιδέα του YammaS;
Η ιδέα του YammaS ξεκίνησε από μια προσωπική ανάγκη της στιγμής. Βρισκόμουνα στην Κέρκυρα για το γάμο ενός φίλου και κοιτώντας τον λογαριασμό μου σε δημοφιλές κοινωνικό δίκτυο, η κοπέλα που φλέρταρα έκανε check in σε ένα μαγαζί στην Χαλκίδα και θέλησα να την κεράσω ένα ποτό. Έψαξα τότε στο διαδίκτυο για να βρω τρόπους και έμεινα άφωνος όταν ανακάλυψα ότι δεν υπάρχει τρόπος πουθενά στον κόσμο. Κάπως έτσι άρχισα να μελετάω την ιδέα του σύγχρονου κεράσματος!
- Γιατί όταν ακούμε για κέρασμα το μυαλό μας πηγαίνει αυτόματα στο αντίθετο φύλο; Πώς το εκμεταλλεύεται αυτό η εφαρμογή σας;
Το κέρασμα είναι μια αγαπημένη συνήθεια των Ελλήνων και δεν είναι μόνο για να κεράσεις το αντίθετο φύλο. Μπορεί να ξεκίνησε από ένα φλερτ αλλά στο χωριό μου (Γαβαθάς-Μυτιλήνης) έχουμε μάθει να κερνάμε ένα ουζάκι τις γειτονικές παρέες ή ακόμα και τους χαμένους της αντίπαλης ομάδας. Το μόνο που χρειάζεσαι για ένα κέρασμα είναι μια αφορμή!
- Με ποιον τρόπο λειτουργεί η εφαρμογή;
Η εφαρμογή μας θα βγει σύντομα για iOS και android και θα λειτουργεί ως εξής: κάνεις αναζήτηση και βρίσκεις το μπαρ στο οποίο τα πίνει η παρέα σου, επιλέγεις το κέρασμα σου (ποτό, σφηνάκια, κτλ), πληρώνεις μέσω πιστωτικής κάρτας και στη συνέχεια η παρέα σου ενημερώνεται μέσω SMS για το ποιος κερνάει και τι. Με τον κωδικό που λαμβάνουν, παίρνουν τα ποτά τους και… άσπρο πάτο (Το app θα είναι λειτουργικό στις επόμενες 15-20 μέρες, όπως μας ενημέρωσε ο κ. Παραβατός).
- Κερνάνε οι Έλληνες; Υπάρχει ανταπόκριση στην ιδέα σας;
Οι Έλληνες κερνάνε, έτσι είναι ο λαός μας ακόμα και σε δύσκολες συνθήκες. Υπάρχουν αυτοί που θα κεράσουν σφηνάκια αλλά και αυτοί που θα κεράσουν μπουκάλι σαμπάνιας. Η ανταπόκριση είναι πολύ θετική από τον κόσμο και τον ευχαριστούμε πολύ που μας στηρίζει.
- Πόσο εύκολο είναι να παραμείνει ζωντανή στην Ελλάδα του σήμερα η επιχείρηση ενός νέου ανθρώπου; Υπάρχει χώρος για καινοτομία, είναι το κράτος αρωγός;
Τίποτα δεν είναι εύκολο και σε καμία χώρα. Σίγουρα το οικονομικό περιβάλλον της χώρας μας δεν είναι το καλύτερο αλλά δεν είναι και το χειρότερο. Η μεγαλύτερη πρόκληση για τις ελληνικές επιχειρήσεις είναι να παραμείνουν ζωντανές σε αυτό το ασταθές περιβάλλον! Η κρίση δημιουργεί ευκαιρίες και πρέπει να είσαι 1000% συγκεντρωμένος αλλά και προσγειωμένος σε αυτό που κάνεις. Υπάρχει χώρος για καινοτομία αλλά μην περιμένετε βοήθεια από το κράτος.
- Θα συμβουλεύατε κάποιον να κάνει πράξη μια τρελή ιδέα του; Πόσο εύκολο είναι;
Για όσους ετοιμάζονται ή τρέχουν μια start-up θα σας δώσω την καλύτερη συμβουλή που έχω ακούσει μέχρι σήμερα: Ολοκληρώστε το προϊόν σας, βγείτε στην αγορά, ΜΗΝ ξεκινάτε με σκοπό την χρηματοδότηση και ΜΗΝ τρέχετε σε κάθε διαγωνισμό! Όλοι μας έχουμε ωραίες ιδέες στο τέλος της ημέρας όμως αυτό που έχει αξία είναι το προϊόν. Αν αποτύχει θα ξέρετε τους λόγους και στην επόμενη ιδέα θα ξέρετε πώς να μην αποτύχετε!
Η χρηματοδότηση σε αρχικό στάδιο έρχεται συνήθως από το πορτοφόλι σας ή από μερικούς φίλους. Όλα αυτά που διαβάζετε για τεράστια ποσά είναι ΜΙΑ ιδέα στις 1000 και δεν είναι ιδέες που έχουν ολοκληρωθεί, έχουν βγει στην αγορά, έχουν πελάτες, έχουν δοκιμαστεί και έχουν έσοδα. Επιλέξτε ΕΝΑΝ διαγωνισμό για να δοκιμάστε την ιδέα σας και ίσως κερδίσετε ένα μικρό χρηματικό έπαθλο που θα είναι βοήθημα για τους επόμενους δύσκολους μήνες. Τολμήστε και δοκιμάστε τις αντοχές σας ΑΛΛΑ βάλτε και deadline της επιμονής σας, ορισμένες φορές ο εγωισμός μπορεί να οδηγήσει στην καταστροφή.
Πώς μπορεί να ξεχωρίσει ένα startup από τον σωρό των εφαρμογών που βγαίνουν καθημερινά;
Ο μόνος αρμόδιος για να απαντήσει σε αυτή την ερώτηση είναι το κοινό στο οποίο απευθύνεται η κάθε εφαρμογή.
- Πώς φαντάζεστε το μέλλον του YammaS;
Στο κοντινό μέλλον θέλουμε να ολοκληρώσουμε το προϊόν μας βγάζοντας Live το application μας (στα μέσα του επόμενου μήνα λογικά θα είναι διαθέσιμο). Από εκεί και πέρα θέλουμε να εντάξουμε στην πλατφόρμα μας τα περισσότερα μαγαζιά της Ελλάδος για να μπορούμε να κερνάμε παντού. Το όραμά μας είναι να καταφέρουμε να μάθουμε να λένε και να χρησιμοποιούν το YammaS σε όλο τον κόσμο. Το πρώτο φυσικά έχει γίνει εδώ και χρόνια άρα πάμε για το δεύτερο.
- Είναι κερδοφόρα η επιχείρηση;
Είμαστε στα πρώτα μας βήματα και είναι νωρίς να μιλάμε για κερδοφορία.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου