The Economist: Η ΕΕ εξαργυρώνει φθηνό ρωσικό πετρέλαιο...
Η ρωσική προσφορά πετρελαίου στην Ευρωπαϊκή Ένωση αυξήθηκε κατά 14% μεταξύ Ιανουαρίου και Απριλίου, από 750.000 σε 857.000 βαρέλια την ημέρα, ανέφερε την Τετάρτη ο Economist, επικαλούμενος στοιχεία της Argus Media.
Αυτό το δημοσίευμα έρχεται καθώς οι Βρυξέλλες ζητούν να σταματήσουν εντελώς οι εισαγωγές ενέργειας από τη χώρα, αλλά από τότε που η Ρωσία εισέβαλε στην Ουκρανία τον Φεβρουάριο, η ποσότητα του πετρελαίου της που διοχετεύεται στο μπλοκ αυξάνεται.
Σύμφωνα με την έκθεση, το τελευταίο εμπάργκο της ΕΕ στο ρωσικό πετρέλαιο ισχύει μόνο για το θαλάσσιο αργό και τα προϊόντα πετρελαίου, καλύπτοντας προς το παρόν μόλις το 75% των εισαγωγών από τη Μόσχα.
Το πετρέλαιο που παρέχεται μέσω αγωγών σε λίγες χώρες στην Κεντρική και Ανατολική Ευρώπη εξαιρείται προσωρινά. «Τα διυλιστήρια σε αυτές τις χώρες εξαγοράζουν φθηνό ρωσικό αργό που οι περισσότεροι δυτικοί αγοραστές αποφεύγουν», γράφει το περιοδικό.
Η Γερμανία είναι η μόνη χώρα αποδέκτης που έχει μειώσει τις εισαγωγές μέσω του ρωσικού αγωγού Druzhba από το ξέσπασμα του πολέμου στην Ουκρανία, σύμφωνα με στοιχεία.
Το Druzhba, το οποίο είναι ένα από τα μεγαλύτερα και μακρύτερα δίκτυα αγωγών πετρελαίου στον κόσμο, μεταφέρει πετρέλαιο περίπου 4.000 χιλιόμετρα από το ανατολικό τμήμα της ευρωπαϊκής Ρωσίας σε διυλιστήρια στην Τσεχική Δημοκρατία, τη Γερμανία, την Ουγγαρία, την Πολωνία και τη Σλοβακία. Τον Ιανουάριο το Βερολίνο έλαβε το μισό πετρέλαιο από τον αγωγό Druzhba και μέχρι τον Απρίλιο, έλαβε μόλις το ένα τρίτο.
Η Τσεχική Δημοκρατία και η Σλοβακία υποστηρίζουν την ενδεχόμενη απαγόρευση των εισαγωγών μέσω του Druzhba, αλλά θέλουν μια περίοδο προσαρμογής δύο έως τριών ετών.
Εν τω μεταξύ, ο πρωθυπουργός της Ουγγαρίας, Βίκτορ Όρμπαν, έχει αντιταχθεί στην πλήρη απαγόρευση των εισαγωγών ρωσικού πετρελαίου, λέγοντας ότι αυτό θα ρίξει μια «ατομική βόμβα» στην οικονομία της χώρας του.
Σύμφωνα με το άρθρο του Economist, υπάρχει «μικρό οικονομικό κίνητρο για τα διυλιστήρια να εγκαταλείψουν τον ρωσικό εφοδιασμό», ενώ το αργό στα Ουράλια διαπραγματεύεται σημαντικά χαμηλότερα από το διεθνές σημείο αναφοράς Brent.
Τα διυλιστήρια που εισάγουν μέσω του αγωγού το αγόρασαν με έκπτωση έως και 40 δολάρια ανά βαρέλι σε σύγκριση με το πετρέλαιο της Βόρειας Θάλασσας τον περασμένο μήνα, σύμφωνα με στοιχεία της Argus Media.
«Οι ηγέτες της ΕΕ επιμένουν ότι η εξαίρεση του Druzhba θα επανεξεταστεί. Εν τω μεταξύ, ο αγωγός φαίνεται έτοιμος να δοκιμάσει τις ευρωπαϊκές φιλίες», ανέφερε ακόμα το άρθρο.
Η Γερμανία είναι η μόνη χώρα αποδέκτης που έχει μειώσει τις εισαγωγές μέσω του ρωσικού αγωγού Druzhba από το ξέσπασμα του πολέμου στην Ουκρανία, σύμφωνα με στοιχεία.
Το Druzhba, το οποίο είναι ένα από τα μεγαλύτερα και μακρύτερα δίκτυα αγωγών πετρελαίου στον κόσμο, μεταφέρει πετρέλαιο περίπου 4.000 χιλιόμετρα από το ανατολικό τμήμα της ευρωπαϊκής Ρωσίας σε διυλιστήρια στην Τσεχική Δημοκρατία, τη Γερμανία, την Ουγγαρία, την Πολωνία και τη Σλοβακία. Τον Ιανουάριο το Βερολίνο έλαβε το μισό πετρέλαιο από τον αγωγό Druzhba και μέχρι τον Απρίλιο, έλαβε μόλις το ένα τρίτο.
Η Τσεχική Δημοκρατία και η Σλοβακία υποστηρίζουν την ενδεχόμενη απαγόρευση των εισαγωγών μέσω του Druzhba, αλλά θέλουν μια περίοδο προσαρμογής δύο έως τριών ετών.
Εν τω μεταξύ, ο πρωθυπουργός της Ουγγαρίας, Βίκτορ Όρμπαν, έχει αντιταχθεί στην πλήρη απαγόρευση των εισαγωγών ρωσικού πετρελαίου, λέγοντας ότι αυτό θα ρίξει μια «ατομική βόμβα» στην οικονομία της χώρας του.
Σύμφωνα με το άρθρο του Economist, υπάρχει «μικρό οικονομικό κίνητρο για τα διυλιστήρια να εγκαταλείψουν τον ρωσικό εφοδιασμό», ενώ το αργό στα Ουράλια διαπραγματεύεται σημαντικά χαμηλότερα από το διεθνές σημείο αναφοράς Brent.
Τα διυλιστήρια που εισάγουν μέσω του αγωγού το αγόρασαν με έκπτωση έως και 40 δολάρια ανά βαρέλι σε σύγκριση με το πετρέλαιο της Βόρειας Θάλασσας τον περασμένο μήνα, σύμφωνα με στοιχεία της Argus Media.
«Οι ηγέτες της ΕΕ επιμένουν ότι η εξαίρεση του Druzhba θα επανεξεταστεί. Εν τω μεταξύ, ο αγωγός φαίνεται έτοιμος να δοκιμάσει τις ευρωπαϊκές φιλίες», ανέφερε ακόμα το άρθρο.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου