«Και κερατάδες και δαρμένοι» είναι ο χαρακτηρισμός που μπορεί να δοθεί στους Έλληνες πολίτες καθώς έχουν ήδη πληρώσει και θα συνεχίσουν να πληρώνουν πανάκριβα την Hellenic Tain μετά το έγκλημα των Τεμπών!
Και αυτό γιατί η κυβέρνηση Μητσοτάκη έχει υπογράψει συμφωνία με την Hellenic Train να καλύπτει ουσιαστικά τις ζημιές της απ’ όπου και με όποιον τρόπο κι αν προέρχονται, πληρώνοντας ετήσια αποζημίωση 50 εκατομμυρίων €!
Και αυτός ο αριθμός στην πραγματικότητα είναι… ενδεικτικός.
Μόνο για το 2022 η εταιρεία απαιτεί από την κυβέρνηση να της δοθούν 80 εκατομμύρια ευρώ!
Για το 2023 τα χρήματα αναμένεται να είναι πολύ περισσότερα καθώς περιλαμβάνονται μέσα και οι ζημιές από την κακοκαιρία Daniel αλλά και οι οποίες αποζημιώσεις για την σφαγή των Τεμπών.
Ωραία ιδιωτικοποίηση! Τις ζημιές της ιδιωτικής εταιρείας η τις παραλείψεις της τις πληρώνουν οι Έλληνες!
Υποτίθεται ότι οι ιδιωτικοποιήσεις γίνονται για να μην πληρώνουν οι πολίτες και το Δημόσιο.
Ειδικότερα, ο ισολογισμός της Hellenic Train για τη χρήση του 2023, εμφανίζει αρνητικά ίδια κεφάλαια της τάξης των -44,5 εκατ. ευρώ από 20,5 εκατ. ευρώ το 2022.
Το έγκλημα στα Τέμπη, το οποίο στοίχισε τη ζωή σε 57 ανθρώπους και εν συνεχεία οι τεράστιες καταστροφές στη Θεσσαλία εξαιτίας της κακοκαιρίας Daniel, προκάλεσαν τεράστια προβλήματα καθώς για μήνες καθηλώθηκε η επιβατική και η εμπορευματική κυκλοφορία.
Οι διακοπές κυκλοφορίας των τρένων δύο φορές την περασμένη χρονιά, για πάνω από 3,5 μήνες συνολικά, άφησαν μεγάλες ζημιές στην εταιρεία ύψους 65 εκατ. ευρώ στην εταιρεία, που είδε τα έσοδά της να μειώνονται κατά 43,16%.
Σύμφωνα με τον ισολογισμό της Hellenic Train για το 2023, οι ζημιές ανήλθαν σε 65,7 εκατ. ευρώ έναντι 883.428 που ήταν το 2022.
«Αυτά τα δύο σημαντικά και έκτακτα γεγονότα είχαν σημαντική επίπτωση στην οικονομική κατάσταση της εταιρείας, η οποία επιδεινώθηκε περαιτέρω από την καθυστέρηση πληρωμών από τη σύμβαση ΥΔΥ που υπεγράφη με την Ελληνική κυβέρνηση στις 14.4.2022.
Μέχρι και την ημερομηνία σύνταξης της παρούσας έκθεσης, εκκρεμούν να εισπραχθούν τιμολόγια για την εκτέλεση συμβατικών υπηρεσιών του έτους 2022 συνολικής αξίας περίπου 60 εκατ. ευρώ, πέραν επιπρόσθετου ποσού αξίας περίπου 20 εκατ. ευρώ που αφορά διάφορες απαιτήσεις, επίσης γενόμενες έως τις 31.12.2022, οι οποίες τελούν υπό την τελική αλλά τυπική έγκριση έτσι ώστε να εκταμιευθούν προς την Hellenic Train», τονίζει η διοίκηση της εταιρείας, η οποία όπως σημειώνει έλαβε στήριξη από τον Ιταλό μέτοχο της:
«Για τη χρηματοδότηση του χρηματοδοτικού κενού που έχει προκληθεί από την καθυστέρηση των εισπράξεων από τη σύμβαση ΥΔΥ, η μητρική εταιρεία Ferrovie dello Stato Italiane Holding S.p.a. («FSI») με την εγγύηση του μετόχου, Trenitalia S.p.a., εξασφάλισε στην εταιρεία επιπρόσθετη χρηματοδοτική γραμμή για κεφάλαιο κίνησης ύψους 95 εκατ. ευρώ μέχρι την 31/12/2023, εκ των οποίων 70 εκατ. ευρώ αναλήφθηκαν κατά τη χρήση 2023 και τα ε25 εκατ. ευρώ κατά τη χρήση 2022, επιβαρύνοντας τα αποτελέσματα της εταιρείας για τις χρήσεις 2022 και 2023 με σημαντικά επιπρόσθετα χρηματοοικονομικά έξοδα».
Σύμφωνα με τα στοιχεία της Hellenic Train το ύψος των αποζημιώσεων που έχει καταβάλει στις οικογένειες των θυμάτων ανέρχεται στο ποσό των 2,74 εκατ. ευρώ και αφορά όσους επιβάτες τραυματίστηκαν την νύχτα της 28ης Φεβρουαρίου 2023 αλλά και όσους έχασαν προσωπικά τους αντικείμενα.
H εταιρεία στις αρχές του 2022 έχει υπογράψει σύμβαση με το Ελληνικό Δημόσιο για την παροχή δημόσιας υπηρεσίας με την οποία ενεργοποιήθηκαν οι υπηρεσίες Υποχρεώσεων Δημόσιας Υπηρεσίας (Υ.Δ.Υ) που αποσκοπούν στη χρηματοδότηση των ελλειμματικών υπηρεσιών της Εταιρείας και δη σε αποζημίωση της Εταιρείας για κάλυψη δαπανών με σκοπό την τήρηση της συμβασιοποιημένης δρομολογιακής και τιμολογιακής πολιτικής με το Ελληνικό Δημόσιο για τα επόμενα 10 πλέον 5 έτη.
Για την παροχή αυτών των μεταφορικών υπηρεσιών, το Ελληνικό Δημόσιο δεσμεύεται να καταβάλλει στην Εταιρεία μια ετήσια αποζημίωση ύψους έως 50 εκατ. ευρώ (χωρίς ΦΠΑ), μειωμένο με τυχόν επιβληθείσες ποινές σύμφωνα με τις προβλέψεις της Σύμβασης.
Από τη λειτουργία της σύμβασης, η Εταιρεία δικαιούται ένα ετήσιο ελάχιστο κέρδος ύψους 2 εκατ. ευρώ, και σε περίπτωση θετικού οικονομικού αποτελέσματος, το Ελληνικό Δημόσιο λαμβάνει το 20% της διαφοράς μεταξύ του αποτελέσματος και του ελάχιστου κέρδους.
Βάσει του άρθρου 10.14 σε κάθε περίπτωση που προκύπτει η ανάγκη υπέρβασης του ανώτατου ποσού αποζημίωσης άνω των 50 εκατ. ευρώ, η Hellenic Train δύναται να αποζημιωθεί με αυξημένη αποζημίωση με προϋπόθεση την εξασφάλιση αύξησης των σχετικών πιστώσεων από το Υπουργείο Οικονομικών, ανάλογα με το αυξανόμενο κόστος είτε να μειώσει την παραγωγή με τέτοιο τρόπο ώστε η Σύμβαση να εξισορροπηθεί με την αποζημίωση των 50 εκατ. ευρώ.
Σε περίπτωση που δεν εξασφαλιστεί αύξηση των σχετικών πιστώσεων και οι μεταφορικές υπηρεσίες που προβλέπονται στο παράρτημα Α της Σύμβασης ΥΔΥ δεν μπορούν να εκτελεστούν με την αποζημίωση των 50 εκατ. ευρώ (χωρίς ΦΠΑ), αναπροσαρμόζεται άμεσα το πλήθος των παρεχόμενων δρομολογίων ώστε η παροχή τους να καθίσταται δυνατή με την αποζημίωση των 50 εκατ. ευρώ (χωρίς ΦΠΑ).
Επίσης, η εταιρεία ζητά από το ελληνικό δημόσιο να της καταβάλλει το ποσό των 60 εκατ. ευρώ για το έτος 2022, το οποίο απορρέει από τη σύμβαση που έχει υπογραφεί ανάμεσα στις δύο πλευρές.
Από τον ισολογισμό προκύπτει ότι εκκρεμούν να εισπραχθούν τιμολόγια για την εκτέλεση συμβατικών υπηρεσιών του έτους 2022 συνολικής αξίας περίπου 60 εκατ. ευρώ, πέραν επιπρόσθετου ποσού αξίας 20 εκατ. ευρώ που αφορά διάφορες απαιτήσεις επίσης για τη χρήση του 2022.
Επιπλέον, λόγω των ζημιών που πραγματοποιήθηκαν κατά τη διάρκεια του 2023, το σύνολο των ιδίων κεφαλαίων της εταιρείας είναι αρνητικό και ως εκ τούτου συντρέχουν οι προϋποθέσεις της παραγράφου 4 του άρθρου 119 του Ν. 4548/2018.
Η Διοίκηση της Εταιρείας θα συγκαλέσει τη Γενική Συνέλευση των Μετόχων εντός έξι μηνών από την ημερομηνία αναφοράς ώστε να ληφθούν κατάλληλα μέτρα (μεταξύ άλλων και της αύξησης Μετοχικού Κεφαλαίου) για την απαιτούμενη ανακεφαλαιοποίηση της Εταιρείας.
Σημειώνεται ότι η Εταιρεία είναι αντισυμβαλλόμενη με το Ελληνικό Δημόσιο για την παροχή του επιβατικού μεταφορικού έργου για το διάστημα 2022-2031 (με δυνατότητα παράτασης έως και το 2036), μέσω της Σύμβασης ΥΔΥ, η οποία συμπεριλαμβάνει και μηχανισμούς προστασίας του Παρόχου από έκτακτες ζημιές.
Η εταιρεία όμως είναι έτοιμη να διεκδικήσει και αποζημιώσεις από το δημόσιο για τη διακοπή λειτουργίας του έργου της εξαιτίας του δυστυχήματος στα Τέμπη και των καταστροφών που προκάλεσε ο Daniel:
«Για το έτος 2023, η εταιρεία κατέγραψε σημαντικές ζημιές από τη λειτουργία της σύμβασης, κυρίως από λόγους που συνδέονται με τις αποφάσεις για την μείωση του μεταφορικού έργου που ακολούθησαν το δυστύχημα των Τεμπών καθώς και με τις καταστροφικές ζημιές στην σιδηροδρομικής υποδομής της κεντρικής Ελλάδας από τα ακραία καιρικά φαινόμενα Daniel τον Σεπτέμβριο του 2023.
Η εταιρεία προτίθεται να απαιτήσει τις αποζημιώσεις που συμβατικά δικαιούται για τις σημαντικές αυτές ζημιές, αλλά σημειώνεται πως οι αξιώσεις της Εταιρείας δεν έχουν αναγνωριστεί ως έσοδο κατά τη χρήση 2023 καθώς δεν πληρούνταν οι προϋποθέσεις του ΔΠΧΑ 15», αναφέρει χαρακτηριστικά η Hellenic Train στον ισολογισμό της.
Και αυτό γιατί η κυβέρνηση Μητσοτάκη έχει υπογράψει συμφωνία με την Hellenic Train να καλύπτει ουσιαστικά τις ζημιές της απ’ όπου και με όποιον τρόπο κι αν προέρχονται, πληρώνοντας ετήσια αποζημίωση 50 εκατομμυρίων €!
Και αυτός ο αριθμός στην πραγματικότητα είναι… ενδεικτικός.
Μόνο για το 2022 η εταιρεία απαιτεί από την κυβέρνηση να της δοθούν 80 εκατομμύρια ευρώ!
Για το 2023 τα χρήματα αναμένεται να είναι πολύ περισσότερα καθώς περιλαμβάνονται μέσα και οι ζημιές από την κακοκαιρία Daniel αλλά και οι οποίες αποζημιώσεις για την σφαγή των Τεμπών.
Ωραία ιδιωτικοποίηση! Τις ζημιές της ιδιωτικής εταιρείας η τις παραλείψεις της τις πληρώνουν οι Έλληνες!
Υποτίθεται ότι οι ιδιωτικοποιήσεις γίνονται για να μην πληρώνουν οι πολίτες και το Δημόσιο.
Ειδικότερα, ο ισολογισμός της Hellenic Train για τη χρήση του 2023, εμφανίζει αρνητικά ίδια κεφάλαια της τάξης των -44,5 εκατ. ευρώ από 20,5 εκατ. ευρώ το 2022.
Το έγκλημα στα Τέμπη, το οποίο στοίχισε τη ζωή σε 57 ανθρώπους και εν συνεχεία οι τεράστιες καταστροφές στη Θεσσαλία εξαιτίας της κακοκαιρίας Daniel, προκάλεσαν τεράστια προβλήματα καθώς για μήνες καθηλώθηκε η επιβατική και η εμπορευματική κυκλοφορία.
Οι διακοπές κυκλοφορίας των τρένων δύο φορές την περασμένη χρονιά, για πάνω από 3,5 μήνες συνολικά, άφησαν μεγάλες ζημιές στην εταιρεία ύψους 65 εκατ. ευρώ στην εταιρεία, που είδε τα έσοδά της να μειώνονται κατά 43,16%.
Σύμφωνα με τον ισολογισμό της Hellenic Train για το 2023, οι ζημιές ανήλθαν σε 65,7 εκατ. ευρώ έναντι 883.428 που ήταν το 2022.
«Αυτά τα δύο σημαντικά και έκτακτα γεγονότα είχαν σημαντική επίπτωση στην οικονομική κατάσταση της εταιρείας, η οποία επιδεινώθηκε περαιτέρω από την καθυστέρηση πληρωμών από τη σύμβαση ΥΔΥ που υπεγράφη με την Ελληνική κυβέρνηση στις 14.4.2022.
Μέχρι και την ημερομηνία σύνταξης της παρούσας έκθεσης, εκκρεμούν να εισπραχθούν τιμολόγια για την εκτέλεση συμβατικών υπηρεσιών του έτους 2022 συνολικής αξίας περίπου 60 εκατ. ευρώ, πέραν επιπρόσθετου ποσού αξίας περίπου 20 εκατ. ευρώ που αφορά διάφορες απαιτήσεις, επίσης γενόμενες έως τις 31.12.2022, οι οποίες τελούν υπό την τελική αλλά τυπική έγκριση έτσι ώστε να εκταμιευθούν προς την Hellenic Train», τονίζει η διοίκηση της εταιρείας, η οποία όπως σημειώνει έλαβε στήριξη από τον Ιταλό μέτοχο της:
«Για τη χρηματοδότηση του χρηματοδοτικού κενού που έχει προκληθεί από την καθυστέρηση των εισπράξεων από τη σύμβαση ΥΔΥ, η μητρική εταιρεία Ferrovie dello Stato Italiane Holding S.p.a. («FSI») με την εγγύηση του μετόχου, Trenitalia S.p.a., εξασφάλισε στην εταιρεία επιπρόσθετη χρηματοδοτική γραμμή για κεφάλαιο κίνησης ύψους 95 εκατ. ευρώ μέχρι την 31/12/2023, εκ των οποίων 70 εκατ. ευρώ αναλήφθηκαν κατά τη χρήση 2023 και τα ε25 εκατ. ευρώ κατά τη χρήση 2022, επιβαρύνοντας τα αποτελέσματα της εταιρείας για τις χρήσεις 2022 και 2023 με σημαντικά επιπρόσθετα χρηματοοικονομικά έξοδα».
Σύμφωνα με τα στοιχεία της Hellenic Train το ύψος των αποζημιώσεων που έχει καταβάλει στις οικογένειες των θυμάτων ανέρχεται στο ποσό των 2,74 εκατ. ευρώ και αφορά όσους επιβάτες τραυματίστηκαν την νύχτα της 28ης Φεβρουαρίου 2023 αλλά και όσους έχασαν προσωπικά τους αντικείμενα.
H εταιρεία στις αρχές του 2022 έχει υπογράψει σύμβαση με το Ελληνικό Δημόσιο για την παροχή δημόσιας υπηρεσίας με την οποία ενεργοποιήθηκαν οι υπηρεσίες Υποχρεώσεων Δημόσιας Υπηρεσίας (Υ.Δ.Υ) που αποσκοπούν στη χρηματοδότηση των ελλειμματικών υπηρεσιών της Εταιρείας και δη σε αποζημίωση της Εταιρείας για κάλυψη δαπανών με σκοπό την τήρηση της συμβασιοποιημένης δρομολογιακής και τιμολογιακής πολιτικής με το Ελληνικό Δημόσιο για τα επόμενα 10 πλέον 5 έτη.
Για την παροχή αυτών των μεταφορικών υπηρεσιών, το Ελληνικό Δημόσιο δεσμεύεται να καταβάλλει στην Εταιρεία μια ετήσια αποζημίωση ύψους έως 50 εκατ. ευρώ (χωρίς ΦΠΑ), μειωμένο με τυχόν επιβληθείσες ποινές σύμφωνα με τις προβλέψεις της Σύμβασης.
Από τη λειτουργία της σύμβασης, η Εταιρεία δικαιούται ένα ετήσιο ελάχιστο κέρδος ύψους 2 εκατ. ευρώ, και σε περίπτωση θετικού οικονομικού αποτελέσματος, το Ελληνικό Δημόσιο λαμβάνει το 20% της διαφοράς μεταξύ του αποτελέσματος και του ελάχιστου κέρδους.
Βάσει του άρθρου 10.14 σε κάθε περίπτωση που προκύπτει η ανάγκη υπέρβασης του ανώτατου ποσού αποζημίωσης άνω των 50 εκατ. ευρώ, η Hellenic Train δύναται να αποζημιωθεί με αυξημένη αποζημίωση με προϋπόθεση την εξασφάλιση αύξησης των σχετικών πιστώσεων από το Υπουργείο Οικονομικών, ανάλογα με το αυξανόμενο κόστος είτε να μειώσει την παραγωγή με τέτοιο τρόπο ώστε η Σύμβαση να εξισορροπηθεί με την αποζημίωση των 50 εκατ. ευρώ.
Σε περίπτωση που δεν εξασφαλιστεί αύξηση των σχετικών πιστώσεων και οι μεταφορικές υπηρεσίες που προβλέπονται στο παράρτημα Α της Σύμβασης ΥΔΥ δεν μπορούν να εκτελεστούν με την αποζημίωση των 50 εκατ. ευρώ (χωρίς ΦΠΑ), αναπροσαρμόζεται άμεσα το πλήθος των παρεχόμενων δρομολογίων ώστε η παροχή τους να καθίσταται δυνατή με την αποζημίωση των 50 εκατ. ευρώ (χωρίς ΦΠΑ).
Επίσης, η εταιρεία ζητά από το ελληνικό δημόσιο να της καταβάλλει το ποσό των 60 εκατ. ευρώ για το έτος 2022, το οποίο απορρέει από τη σύμβαση που έχει υπογραφεί ανάμεσα στις δύο πλευρές.
Από τον ισολογισμό προκύπτει ότι εκκρεμούν να εισπραχθούν τιμολόγια για την εκτέλεση συμβατικών υπηρεσιών του έτους 2022 συνολικής αξίας περίπου 60 εκατ. ευρώ, πέραν επιπρόσθετου ποσού αξίας 20 εκατ. ευρώ που αφορά διάφορες απαιτήσεις επίσης για τη χρήση του 2022.
Επιπλέον, λόγω των ζημιών που πραγματοποιήθηκαν κατά τη διάρκεια του 2023, το σύνολο των ιδίων κεφαλαίων της εταιρείας είναι αρνητικό και ως εκ τούτου συντρέχουν οι προϋποθέσεις της παραγράφου 4 του άρθρου 119 του Ν. 4548/2018.
Η Διοίκηση της Εταιρείας θα συγκαλέσει τη Γενική Συνέλευση των Μετόχων εντός έξι μηνών από την ημερομηνία αναφοράς ώστε να ληφθούν κατάλληλα μέτρα (μεταξύ άλλων και της αύξησης Μετοχικού Κεφαλαίου) για την απαιτούμενη ανακεφαλαιοποίηση της Εταιρείας.
Σημειώνεται ότι η Εταιρεία είναι αντισυμβαλλόμενη με το Ελληνικό Δημόσιο για την παροχή του επιβατικού μεταφορικού έργου για το διάστημα 2022-2031 (με δυνατότητα παράτασης έως και το 2036), μέσω της Σύμβασης ΥΔΥ, η οποία συμπεριλαμβάνει και μηχανισμούς προστασίας του Παρόχου από έκτακτες ζημιές.
Η εταιρεία όμως είναι έτοιμη να διεκδικήσει και αποζημιώσεις από το δημόσιο για τη διακοπή λειτουργίας του έργου της εξαιτίας του δυστυχήματος στα Τέμπη και των καταστροφών που προκάλεσε ο Daniel:
«Για το έτος 2023, η εταιρεία κατέγραψε σημαντικές ζημιές από τη λειτουργία της σύμβασης, κυρίως από λόγους που συνδέονται με τις αποφάσεις για την μείωση του μεταφορικού έργου που ακολούθησαν το δυστύχημα των Τεμπών καθώς και με τις καταστροφικές ζημιές στην σιδηροδρομικής υποδομής της κεντρικής Ελλάδας από τα ακραία καιρικά φαινόμενα Daniel τον Σεπτέμβριο του 2023.
Η εταιρεία προτίθεται να απαιτήσει τις αποζημιώσεις που συμβατικά δικαιούται για τις σημαντικές αυτές ζημιές, αλλά σημειώνεται πως οι αξιώσεις της Εταιρείας δεν έχουν αναγνωριστεί ως έσοδο κατά τη χρήση 2023 καθώς δεν πληρούνταν οι προϋποθέσεις του ΔΠΧΑ 15», αναφέρει χαρακτηριστικά η Hellenic Train στον ισολογισμό της.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου