Τρίτη 17 Οκτωβρίου 2017

Σταύρος Καλογιάννης: Καμία εξέλιξη για τον Ε65, παρά τις νέες κυβερνητικές εξαγγελίες








Δεκατέσσερις εκδηλώσεις εγκαινίων έκανε η συγκυβέρνηση Σύριζα - ΑΝΕΛ, τον τελευταίο 1 ½ χρόνο, στην Ολυμπία οδό, την Ιόνια και τον αυτοκινητόδρομο Αιγαίου! Δεν οργάνωσε όμως καμία φιέστα για τον αυτοκινητόδρομο Κεντρικής Ελλάδας (Ε65). Γιατί άραγε;

Μόλις την προηγούμενη εβδομάδα, στη Λάρισα, ο Πρωθυπουργός εξήγγειλε ότι εντός του 2017 θα ξεκινήσουν οι εργασίες στο βόρειο και στο νότιο τμήμα του Ε65. Τα χονδροειδή κυβερνητικά ψεύδη και υποσχέσεις δεν έχουν τελειωμό. Εξηγούμαι:

Φιέστες δεν έκανε η Κυβέρνηση στον Ε65 διότι το έργο καρκινοβατεί.

Το νότιο τμήμα του, Ξυνιάδα – Λαμία – Μαλιακός κόλπος, θα έπρεπε να βρίσκεται υπό ολοκλήρωση. Όμως δεν έχει καν εξασφαλιστεί η χρηματοδότησή του. Πως λοιπόν ισχυρίζεται ο Πρωθυπουργός ότι θα ξεκινήσουν οι εργασίες εντός του 2017;

Όσο για το βόρειο τμήμα, από Τρίκαλα μέχρι Παναγιά (Εγνατία οδός), η Κυβέρνηση δεν έκανε σχεδόν τίποτα επί μία τριετία περίπου. Επιχειρεί απλώς, με ύπουλο τρόπο και χωρίς να τολμάει να δώσει εξηγήσεις δημοσίως, να χαράξει μία λύση η οποία θα οδηγεί από τα Τρίκαλα στο Κηπουργειό Γρεβενών, υποχρεώνοντας όσους θα κινούνται στον άξονα, από την Ήπειρο προς την κεντρική Ελλάδα και Αττική (και αντίστροφα), να διανύουν τριάντα επιπλέον χιλιόμετρα: Όχι μόνο δεν θα ξεκινήσουν εργασίες στο εν λόγω τμήμα εντός του 2017, αλλά φοβάμαι ότι αυτό δεν θα γίνει ούτε το 2018!

Κρούω τον κώδωνα του κινδύνου. Με την τακτική που ακολουθεί η Κυβέρνηση και τις τεράστιες καθυστερήσεις που υπάρχουν ήδη, υπάρχει σοβαρός κίνδυνος να μην προχωρήσει το έργο όπως είχε αρχικά σχεδιαστεί. Όχι μόνο κινδυνεύει να καταλήξει στα Γρεβενά, αλλάζοντας τον ρόλο του με παράλληλα αναιτιολόγητη επιβάρυνση των χρηστών του, αλλά να μειωθεί και η διατομή του.

Έχω καταθέσει αξιόπιστη εναλλακτική λύση για το εν λόγω τμήμα, με την οποία συνδέεται η Παναγιά με τα Τρίκαλα, είναι συντομώτερη κατά 30 χλμ από την προωθούμενη από το Υπουργείο Υποδομών, φιλική προς το περιβάλλον, χωρίς να επιβαρύνει όσους κινούνται από και προς όμορες περιοχές. Το Υπουργείο δεν έχει πάρει ακόμα θέση επί της αυτής πρότασης.

Δεν πρέπει να επιτρέψουμε στην Κυβέρνηση να προσθέσει άλλα τριάντα χλμ αυτοκινητόδρομο, προφανώς για εξυπηρέτηση συμφερόντων, επιβαρύνοντας κάθε μελλοντικό χρήστη με επιπλέον διόδια 2 ευρώ (για λεωφορεία και φορτηγά το ποσό θα ανέρχεται σε 6-7 ευρώ). Όσοι τοπικοί φορείς διαμαρτύρονται για τα μελλοντικά διόδια Δροσοχωρίου στην Εγνατία οδό, που θα ήταν της τάξεως του 1 ευρώ, δεν μπορούν να προσποιούνται ότι δεν βλέπουν τα νέα διόδια διπλάσιου κόστους (2 ευρώ πρόσθετο κόστος), που θα υποχρεώνεται να καταβάλει κάθε διερχόμενος από το βόρειο τμήμα του Ε65, όταν αυτό ολοκληρωθεί από την επόμενη Κυβέρνηση.




Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου