λιμάνια της χώρας, διαχειρίζεται το Ταμείο και βεβαίως αργά ή γρηγορότερα θα διαθέσει σε υποψήφιους επενδυτές.
Ειδικά για τους Οργανισμούς Λιμένων Λαυρίου, Ελευσίνας και Ραφήνας εκτιμά ότι όταν βγουν με σχετικό διαγωνισμό θα προσελκήσουν ισχυρό επενδυτικό ενδιαφέρον.
Η αύξηση των εργασιών του ΟΛΠ, μέσω της Coscο, θα προκαλέσει παράλληλη δραστηριότητα στα λιμάνια αυτά, που θα πάρουν συμπληρωματικό κι απαραίτητο χαρακτήρα στο λιμάνι του Πειραιά.
Αυτά και άλλα πολλά επισημάνθηκαν στην ηγεσία του υπουργείου Ναυτιλίας κατά την παρουσίαση της μελέτης για την αξιοποίηση των 10 μεγάλων λιμανιών της χώρας με τη διαδικασία των παραχωρήσεων.
Πρόκειται για τα λιμάνια Βόλου, Ραφήνας, Ηγουμενίτσας, Πάτρας, Αλεξανδρούπολης, Ηρακλείου, Ελευσίνας, Λαυρίου, Κέρκυρας και Καβάλας.
Από το 2012 το ΤΑΙΠΕΔ κατέχει το 100% των μετοχών των εταιριών οι οποίες έχουν την διαχείριση των λιμένων αυτών μέχρι το 2042.
Τα κέρδη των δέκα αυτών λιμένων αυξήθηκαν κατά 20% μέσα στο 2015 και 40% το 2014, ενώ κατά τα δύο αυτά χρόνια απέδωσαν μέρισμα στο Δημόσιο που προσεγγίζει τα 5 εκατομμύρια ευρώ.
Σύμφωνα με πληροφορίες, όπως ειπώθηκε κατά την διάρκεια ενημερωτικής συνάντησης, έχει επιτευχθεί τα τελευταία τέσσερα χρόνια εξορθολογισμός των δαπανών και βελτίωση των εσόδων.
Πηγές αναφέρουν ότι ο πρόεδρος του ΤΑΙΠΕΔ, Άρης Ξενόφος και τα στελέχη του Ταμείου παρουσίασαν την πορεία των 10 λιμανιών, στα οποία το ΤΑΙΠΕΔ είναι ο μοναδικός μέτοχος.
Σύμφωνα με πληροφορίες, επισημάνθηκε ότι:
• Μετά την έναρξη επίβλεψης των Οργανισμών Λιμένων από το ΤΑΙΠΕΔ, όλοι οι Οργανισμοί παρουσιάζουν κερδοφορία.
• Υπάρχει μηδενικός τραπεζικός δανεισμός και παράλληλη αύξηση τζίρου και κερδών.
• Μηδενική επιχορήγηση από τον Κρατικό Προϋπολογισμό.
• Όλα τα λιμάνια διαθέτουν πενταετές επιχειρησιακό σχέδιο.
• Όλα τα λιμάνια διαθέτουν προϋπολογισμούς που παρακολουθούνται μηνιαίως.
• Είναι σε εξέλιξη η τακτοποίηση χρόνιων θεμάτων μεταξύ Δήμων και Οργανισμών Λιμένων, για τον αποχαρακτηρισμό των Χερσαίων Ζωνών τους.
• Συντονίζονται κοινές ενέργειες και δράσεις μεταξύ των Οργανισμών Λιμένων, για την δημιουργία clustering κρουαζιέρας και την κοινή κάθοδο τους σε προγράμματα ΕΣΠΑ-χρηματοδότησης Ευρωπαϊκών κονδυλίων, με αποτέλεσμα την καλύτερη απορρόφηση τους.
• Βρίσκονται σε εξέλιξη έργα συντήρησης των λιμενικών υποδομών σε όλους τους Οργανισμούς Λιμένων.
Τα στελέχη του ΤΑΙΠΕΔ υπογράμμισαν ότι η περαιτέρω ενδυνάμωση και η δυναμική των λιμανιών περιορίζεται από την ανάγκη νέων κεφαλαίων για επενδύσεις και διεύρυνση των υποδομών, ενώ τόνισαν ότι επιπλέον είναι αναγκαία μια διαχείριση με κυρίαρχο άξονα τις αναπτυξιακές προοπτικές του κάθε λιμανιού και των τοπικών κοινωνιών παράλληλα. Αυτή είναι μία στρατηγική προσέγγιση που επικροτείται από όλες τις πλευρές.
Υποστηρίζοντας την περαιτέρω αναπτυξιακή πορεία των 10 Οργανισμών Λιμένων, το ΤΑΙΠΕΔ ανέθεσε σε ανεξάρτητους συμβούλους την εκπόνηση μελέτης για τις δυνατότητες αξιοποίησης τους.
Σκοπός της μελέτης ήταν να διερευνηθούν και να αναδειχθούν οι δυνατότητες κάθε ενός Οργανισμού Λιμένα, ώστε το Διοικητικό Συμβούλιο του Ταμείου, να αποφασίσει την στρατηγική και τα επόμενα βήματα ως προς την αξιοποίησή τους.
Η διοίκηση του ΤΑΙΠΕΔ θα επικοινωνήσει το επόμενο διάστημα τα ευρήματα της μελέτης σε καθένα από τα λιμάνια ξεχωριστά, ενώ θα συνεχιστεί ο κύκλος επαφών και επισκέψεων, με την Ηγουμενίτσα και την Κέρκυρα να είναι οι επόμενοι σταθμοί.
Όπως σημείωναν πηγές του ΤΑΙΠΕΔ, λόγω της ιδιωτικοποίησης του ΟΛΠ και της ραγδαίας αύξησης του κύκλου εργασιών του με την πλήρη ανάπτυξη που ήδη συντελείται από την Cosco, εκτιμάται ότι μπορεί να εκφραστεί ισχυρό ενδιαφέρον από επενδυτές στους Οργανισμούς Λιμένων Λαυρίου, Ελευσίνας και Ραφήνας (Αττικό Λιμενικό Σύστημα), καθότι η αύξηση των εργασιών του ΟΛΠ αναγκαστικά θα κατανεμηθεί και σε άλλους λιμένες, με προτεραιότητα τα Αττικά λιμάνια.
Σύμφωνα με τις ίδιες πηγές, το επόμενο διάστημα θα καθορίσει την στρατηγική και τις προτεραιότητες στην αξιοποίηση των 10 Οργανισμών Λιμένων.
Ειδικά για τους Οργανισμούς Λιμένων Λαυρίου, Ελευσίνας και Ραφήνας εκτιμά ότι όταν βγουν με σχετικό διαγωνισμό θα προσελκήσουν ισχυρό επενδυτικό ενδιαφέρον.
Η αύξηση των εργασιών του ΟΛΠ, μέσω της Coscο, θα προκαλέσει παράλληλη δραστηριότητα στα λιμάνια αυτά, που θα πάρουν συμπληρωματικό κι απαραίτητο χαρακτήρα στο λιμάνι του Πειραιά.
Αυτά και άλλα πολλά επισημάνθηκαν στην ηγεσία του υπουργείου Ναυτιλίας κατά την παρουσίαση της μελέτης για την αξιοποίηση των 10 μεγάλων λιμανιών της χώρας με τη διαδικασία των παραχωρήσεων.
Πρόκειται για τα λιμάνια Βόλου, Ραφήνας, Ηγουμενίτσας, Πάτρας, Αλεξανδρούπολης, Ηρακλείου, Ελευσίνας, Λαυρίου, Κέρκυρας και Καβάλας.
Από το 2012 το ΤΑΙΠΕΔ κατέχει το 100% των μετοχών των εταιριών οι οποίες έχουν την διαχείριση των λιμένων αυτών μέχρι το 2042.
Τα κέρδη των δέκα αυτών λιμένων αυξήθηκαν κατά 20% μέσα στο 2015 και 40% το 2014, ενώ κατά τα δύο αυτά χρόνια απέδωσαν μέρισμα στο Δημόσιο που προσεγγίζει τα 5 εκατομμύρια ευρώ.
Σύμφωνα με πληροφορίες, όπως ειπώθηκε κατά την διάρκεια ενημερωτικής συνάντησης, έχει επιτευχθεί τα τελευταία τέσσερα χρόνια εξορθολογισμός των δαπανών και βελτίωση των εσόδων.
Πηγές αναφέρουν ότι ο πρόεδρος του ΤΑΙΠΕΔ, Άρης Ξενόφος και τα στελέχη του Ταμείου παρουσίασαν την πορεία των 10 λιμανιών, στα οποία το ΤΑΙΠΕΔ είναι ο μοναδικός μέτοχος.
Σύμφωνα με πληροφορίες, επισημάνθηκε ότι:
• Μετά την έναρξη επίβλεψης των Οργανισμών Λιμένων από το ΤΑΙΠΕΔ, όλοι οι Οργανισμοί παρουσιάζουν κερδοφορία.
• Υπάρχει μηδενικός τραπεζικός δανεισμός και παράλληλη αύξηση τζίρου και κερδών.
• Μηδενική επιχορήγηση από τον Κρατικό Προϋπολογισμό.
• Όλα τα λιμάνια διαθέτουν πενταετές επιχειρησιακό σχέδιο.
• Όλα τα λιμάνια διαθέτουν προϋπολογισμούς που παρακολουθούνται μηνιαίως.
• Είναι σε εξέλιξη η τακτοποίηση χρόνιων θεμάτων μεταξύ Δήμων και Οργανισμών Λιμένων, για τον αποχαρακτηρισμό των Χερσαίων Ζωνών τους.
• Συντονίζονται κοινές ενέργειες και δράσεις μεταξύ των Οργανισμών Λιμένων, για την δημιουργία clustering κρουαζιέρας και την κοινή κάθοδο τους σε προγράμματα ΕΣΠΑ-χρηματοδότησης Ευρωπαϊκών κονδυλίων, με αποτέλεσμα την καλύτερη απορρόφηση τους.
• Βρίσκονται σε εξέλιξη έργα συντήρησης των λιμενικών υποδομών σε όλους τους Οργανισμούς Λιμένων.
Τα στελέχη του ΤΑΙΠΕΔ υπογράμμισαν ότι η περαιτέρω ενδυνάμωση και η δυναμική των λιμανιών περιορίζεται από την ανάγκη νέων κεφαλαίων για επενδύσεις και διεύρυνση των υποδομών, ενώ τόνισαν ότι επιπλέον είναι αναγκαία μια διαχείριση με κυρίαρχο άξονα τις αναπτυξιακές προοπτικές του κάθε λιμανιού και των τοπικών κοινωνιών παράλληλα. Αυτή είναι μία στρατηγική προσέγγιση που επικροτείται από όλες τις πλευρές.
Υποστηρίζοντας την περαιτέρω αναπτυξιακή πορεία των 10 Οργανισμών Λιμένων, το ΤΑΙΠΕΔ ανέθεσε σε ανεξάρτητους συμβούλους την εκπόνηση μελέτης για τις δυνατότητες αξιοποίησης τους.
Σκοπός της μελέτης ήταν να διερευνηθούν και να αναδειχθούν οι δυνατότητες κάθε ενός Οργανισμού Λιμένα, ώστε το Διοικητικό Συμβούλιο του Ταμείου, να αποφασίσει την στρατηγική και τα επόμενα βήματα ως προς την αξιοποίησή τους.
Η διοίκηση του ΤΑΙΠΕΔ θα επικοινωνήσει το επόμενο διάστημα τα ευρήματα της μελέτης σε καθένα από τα λιμάνια ξεχωριστά, ενώ θα συνεχιστεί ο κύκλος επαφών και επισκέψεων, με την Ηγουμενίτσα και την Κέρκυρα να είναι οι επόμενοι σταθμοί.
Όπως σημείωναν πηγές του ΤΑΙΠΕΔ, λόγω της ιδιωτικοποίησης του ΟΛΠ και της ραγδαίας αύξησης του κύκλου εργασιών του με την πλήρη ανάπτυξη που ήδη συντελείται από την Cosco, εκτιμάται ότι μπορεί να εκφραστεί ισχυρό ενδιαφέρον από επενδυτές στους Οργανισμούς Λιμένων Λαυρίου, Ελευσίνας και Ραφήνας (Αττικό Λιμενικό Σύστημα), καθότι η αύξηση των εργασιών του ΟΛΠ αναγκαστικά θα κατανεμηθεί και σε άλλους λιμένες, με προτεραιότητα τα Αττικά λιμάνια.
Σύμφωνα με τις ίδιες πηγές, το επόμενο διάστημα θα καθορίσει την στρατηγική και τις προτεραιότητες στην αξιοποίηση των 10 Οργανισμών Λιμένων.
zougla.gr
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου