του Κώστα Σαρικά
Σε πλήρη εγρήγορση τα Ελληνικά «γεράκια» στον αέρα και η αντιαεροπορική
ασπίδα της χώρας στο έδαφος για τις τουρκικές προκλήσεις.
«Φωτιά» έχουν πάρει τις τελευταίες εβδομάδες
ασπίδα της χώρας στο έδαφος για τις τουρκικές προκλήσεις.
«Φωτιά» έχουν πάρει τις τελευταίες εβδομάδες
πάνω από το Αιγαίο τα RWR (Radar Warning Receiver) των Τουρκικών μαχητικών κατά τη διάρκεια των προκλητικών τους παραβιάσεων αλλά κυρίως όταν πετούν πάνω από τα ακριτικά μας νησιά.
Τόσο τα Ελληνικά «γεράκια» στον αέρα όσο και η αντιαεροπορική ασπίδα της χώρας στο έδαφος βρίσκονται σε πλήρη εγρήγορση 24 ώρες το 24ωρο. Η απόφαση της Άγκυρας να κλιμακώσει την ένταση στον αέρα με τους πιλότους της TuAF πέρα από τις μαζικές παραβιάσεις να προχωρούν πλέον σε καθημερινές υπερπτήσεις ακόμα και πάνω από μεγάλα νησιά όπως η Λέσβος, η Χίος και η Σάμος αλλά και πάνω από τον Έβρο έχει σημάνει συναγερμό στην Ελληνική αεράμυνα.
Η τακτική της Τουρκικής αεροπορίας έχει πλέον περάσει σε άλλο επίπεδο σε σχέση με το παρελθόν όταν απλά διεκδικούσε «ζωτικό χώρο» στο Αιγαίο και μέσω των παραβιάσεων ήθελε να συντηρήσει τις διεκδικήσεις της Άγκυρας. Τα Τουρκικά F-16 και F-4 πετούν το τελευταίο διάστημα όχι απλά για να αμφισβητήσουν την Ελληνική κυριαρχία σε συγκεκριμένες περιοχές αλλά ξεκάθαρα για να προκαλέσουν με ωμό τρόπο αποζητώντας ίσως μια βίαιη αντίδραση της Αθήνας.H πρωτοφανής προσπάθεια κλιμάκωσης της έντασης στον αέρα από την Άγκυρα αναγκάζει το ΓΕΕΘΑ και την Πολεμική Αεροπορία να αναπροσαρμόσουν την τακτική τους. Το «πρέσινγκ» πλέον στα Τουρκικά μαχητικά γίνεται ασφυκτικό όχι μόνο στον αέρα αλλά και από το έδαφος.
Άλλωστε οι Ελληνικές Ένοπλες Δυνάμεις διαθέτουν μια από τις ισχυρότερες
αντιαεροπορικές «ομπρέλες» προστασίας μέσα στο ΝΑΤΟ με υπερσύγχρονα
οπλικά συστήματα μεσαίου και μεγάλου βεληνεκούς όπως οι S-300 ,οι
Patriot και Hawk αλλά και μικρότερου όπως οι TOR-M1,τα Osa και τα
Crotale.
Εκτός λοιπόν από τα Ελληνικά «γεράκια’» τα οποία σταθερά κυριαρχούν και «λοκάρουν» τα Τουρκικά μαχητικά σε θέση «kill», τα αεροσκάφη των γειτόνων «στοχοποιούνται» και από το έδαφος με τα Ελληνικά ραντάρ να τα «κλειδώνουν» κάτι που αντιλαμβάνονται άμεσα οι Τούρκοι χειριστές.
Έτσι τις τελευταίες ημέρες όλο και πιο συχνά στα RWR (Radar Warning Receiver) των Τουρκικών F-16 εμφανίζεται να αναβοσβήνει και να ηχεί η ένδειξη ότι βρίσκονται «λοκαρισμένα» και από Ελληνικά αντιαεροπορικά όπως τα Patriot της 135 ΠΜ στη Σκύρο ή τα υπόλοιπα «όπλα» εδάφους-αέρος των νησιών του Βορείου Αιγαίου.
Είναι ένα ακόμα μήνυμα προς την Άγκυρα ότι η Ελληνική αεράμυνα στο έδαφος είναι ενεργοποιημένη και σε πλήρη εγρήγορση πέρα από την εναέρια κυριαρχία των «μπλε» φτερών.
218 πτήσεις Τουρκικών μαχητικών πάνω από Ελληνικά εδάφη έχουν καταγραφεί από τις αρχές του χρόνου. Αριθμός ρεκόρ και ταυτόχρονα ένα εξαιρετικά ανησυχητικό μήνυμα για τις προθέσεις των γειτόνων. Το ενδεχόμενο ατυχήματος με απρόβλεπτες συνέπειες εκτινάσσεταιπλέον κατακόρυφα όσο συνεχίζεται η διάθεση της Άγκυρας να ρίχνει «λάδι στη φωτιά».
Χαρακτηριστικό είναι ότι Ελληνικά μαχητικά έπειτα από επίπονη αναχαίτιση και επιτυχημένη εμπλοκή με Τουρκικά αεροσκάφη προσγειώθηκαν στο αεροδρόμιο επιφυλακής της Λήμνου μέσα σε έντονη καταιγίδα με τη χρήση οργάνων και τη βοήθεια του ραντάρ GCA (GroundControlled Approach). H εμπειρία και η υψηλή εκπαίδευση των «Κεραυνών» της 330 Μοίρας, των αναχαιτιστών του Αιγαίου, έπαιξαν καταλυτικό ρόλο στην ασφαλή προσγείωση των Ελληνικών F-16.
Η Μεγάλη Εβδομάδα βρίσκει όλες τις Πολεμικές Μοίρες αλλά και την αεράμυνα εδάφους σε εγρήγορση. Όσο για τα περιβόητα Μέτρα Οικοδόμησης Εμπιστοσύνης ούτε λόγος.Ο Τούρκος πρόεδρος όπως εκτιμούν στρατιωτικές πηγές βρίσκεται πλέον στα όρια των αντοχών του έπειτα από τις συνεχείς αποτυχίες στα μαξιμαλιστικά-επεκτατικά του σχέδια στην Ανατολική Μεσόγειο. Και ταυτόχρονα σε ιδιαίτερα δυσχερή θέση
στο εσωτερικό της χώρας του με την οικονομία να καταρρέει και την
πανδημία να καλπάζει δίνοντάς της τη χαριστική βολή.
Η τακτική της Τουρκικής αεροπορίας έχει πλέον περάσει σε άλλο επίπεδο σε σχέση με το παρελθόν όταν απλά διεκδικούσε «ζωτικό χώρο» στο Αιγαίο και μέσω των παραβιάσεων ήθελε να συντηρήσει τις διεκδικήσεις της Άγκυρας. Τα Τουρκικά F-16 και F-4 πετούν το τελευταίο διάστημα όχι απλά για να αμφισβητήσουν την Ελληνική κυριαρχία σε συγκεκριμένες περιοχές αλλά ξεκάθαρα για να προκαλέσουν με ωμό τρόπο αποζητώντας ίσως μια βίαιη αντίδραση της Αθήνας.H πρωτοφανής προσπάθεια κλιμάκωσης της έντασης στον αέρα από την Άγκυρα αναγκάζει το ΓΕΕΘΑ και την Πολεμική Αεροπορία να αναπροσαρμόσουν την τακτική τους. Το «πρέσινγκ» πλέον στα Τουρκικά μαχητικά γίνεται ασφυκτικό όχι μόνο στον αέρα αλλά και από το έδαφος.
Άλλωστε οι Ελληνικές Ένοπλες Δυνάμεις διαθέτουν μια από τις ισχυρότερες
αντιαεροπορικές «ομπρέλες» προστασίας μέσα στο ΝΑΤΟ με υπερσύγχρονα
οπλικά συστήματα μεσαίου και μεγάλου βεληνεκούς όπως οι S-300 ,οι
Patriot και Hawk αλλά και μικρότερου όπως οι TOR-M1,τα Osa και τα
Crotale.
Εκτός λοιπόν από τα Ελληνικά «γεράκια’» τα οποία σταθερά κυριαρχούν και «λοκάρουν» τα Τουρκικά μαχητικά σε θέση «kill», τα αεροσκάφη των γειτόνων «στοχοποιούνται» και από το έδαφος με τα Ελληνικά ραντάρ να τα «κλειδώνουν» κάτι που αντιλαμβάνονται άμεσα οι Τούρκοι χειριστές.
Έτσι τις τελευταίες ημέρες όλο και πιο συχνά στα RWR (Radar Warning Receiver) των Τουρκικών F-16 εμφανίζεται να αναβοσβήνει και να ηχεί η ένδειξη ότι βρίσκονται «λοκαρισμένα» και από Ελληνικά αντιαεροπορικά όπως τα Patriot της 135 ΠΜ στη Σκύρο ή τα υπόλοιπα «όπλα» εδάφους-αέρος των νησιών του Βορείου Αιγαίου.
Είναι ένα ακόμα μήνυμα προς την Άγκυρα ότι η Ελληνική αεράμυνα στο έδαφος είναι ενεργοποιημένη και σε πλήρη εγρήγορση πέρα από την εναέρια κυριαρχία των «μπλε» φτερών.
218 πτήσεις Τουρκικών μαχητικών πάνω από Ελληνικά εδάφη έχουν καταγραφεί από τις αρχές του χρόνου. Αριθμός ρεκόρ και ταυτόχρονα ένα εξαιρετικά ανησυχητικό μήνυμα για τις προθέσεις των γειτόνων. Το ενδεχόμενο ατυχήματος με απρόβλεπτες συνέπειες εκτινάσσεταιπλέον κατακόρυφα όσο συνεχίζεται η διάθεση της Άγκυρας να ρίχνει «λάδι στη φωτιά».
Χαρακτηριστικό είναι ότι Ελληνικά μαχητικά έπειτα από επίπονη αναχαίτιση και επιτυχημένη εμπλοκή με Τουρκικά αεροσκάφη προσγειώθηκαν στο αεροδρόμιο επιφυλακής της Λήμνου μέσα σε έντονη καταιγίδα με τη χρήση οργάνων και τη βοήθεια του ραντάρ GCA (GroundControlled Approach). H εμπειρία και η υψηλή εκπαίδευση των «Κεραυνών» της 330 Μοίρας, των αναχαιτιστών του Αιγαίου, έπαιξαν καταλυτικό ρόλο στην ασφαλή προσγείωση των Ελληνικών F-16.
Η Μεγάλη Εβδομάδα βρίσκει όλες τις Πολεμικές Μοίρες αλλά και την αεράμυνα εδάφους σε εγρήγορση. Όσο για τα περιβόητα Μέτρα Οικοδόμησης Εμπιστοσύνης ούτε λόγος.Ο Τούρκος πρόεδρος όπως εκτιμούν στρατιωτικές πηγές βρίσκεται πλέον στα όρια των αντοχών του έπειτα από τις συνεχείς αποτυχίες στα μαξιμαλιστικά-επεκτατικά του σχέδια στην Ανατολική Μεσόγειο. Και ταυτόχρονα σε ιδιαίτερα δυσχερή θέση
στο εσωτερικό της χώρας του με την οικονομία να καταρρέει και την
πανδημία να καλπάζει δίνοντάς της τη χαριστική βολή.
newpost.gr
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου