Διερευνητικά βγήκαν χθες οι καταναλωτές στην αγορά
«Μουδιασμένη» η πρεμιέρα των χειμερινών εκπτώσεων
Ανοιχτά τα καταστήματα αυτή την Κυριακή…
• «Μουδιασμένη» ήταν η χθεσινή πρεμιέρα των χειμερινών εκπτώσεων στην αγορά των Ιωαννίνων.
Η κίνηση βέβαια ήταν αυξημένη στους δρόμους, ωστόσο η πλειοψηφία των καταναλωτών περιορίστηκε σε μια πρώτη διερευνητική ματιά, καθώς περιμένουν τα ποσοστά να φθάσουν στα υψηλότερα δυνατά επίπεδα. Βέβαια, οι προσφορές από τα τοπικά καταστήματα δεν έλειψαν καθ’ όλη την διάρκεια των εορτών, προκειμένου να προσελκύσουν τους καταναλωτές, το διαθέσιμο εισόδημα των οποίων όμως έχει συρρικνωθεί κατά πολύ τα τελευταία χρόνια.
Πάντως οι καταστηματάρχες ελπίζουν ότι τις επόμενες μέρες και μέχρι τις 28 Φεβρουαρίου που λήγει η εκπτωτική περίοδος, τα πράγματα θα πάνε καλύτερα και η κίνηση θα μεταφραστεί και σε κάποιον τζίρο, πολύ απαραίτητο για την βιωσιμότητα της πλειοψηφίας των τοπικών επιχειρήσεων. Με ενδιαφέρον αναμένεται και η προαιρετική λειτουργία των καταστημάτων την ερχόμενη Κυριακή, που θα δείξει κατά πόσο οι καταναλωτές θα ανταποκριθούν, εν μέσω εκπτώσεων.
Στο μεταξύ, οι εκτιμήσεις της Εθνικής Συνομοσπονδίας Ελληνικού Εμπορίου κάνουν λόγο για 10% χαμηλότερο τζίρο σε σύγκριση με το 2013, αν και η επισκεψιμότητα αναμένεται να κυμανθεί στα ίδια επίπεδα. «Οι εμπορικές επιχειρήσεις αγωνίζονται κάθε μέρα να προσαρμοστούν στις νέες συνθήκες της αγοράς στις οποίες τον πρωταγωνιστικό ρόλο διαδραματίζουν τα μειωμένα οικογενειακά εισοδήματα και η χαμηλή καταναλωτική ζήτηση. Οι εκπτώσεις προβλέπεται να αποτελέσουν για πολλές εξ αυτών την ευκαιρία και την τελική δοκιμασία για τον επιχειρηματικό τους σχεδιασμό», σημειώνεται στην ανακοίνωση της Συνομοσπονδίας.
Οδηγίες
Στο μεταξύ, εγκύκλιο με οδηγίες και διευκρινίσεις, για την έναρξη των χειμερινών εκπτώσεων όσο και για τη λειτουργία των καταστημάτων την πρώτη Κυριακή των εκπτώσεων απέστειλε η ΕΣΕΕ με επιστολή της στις Ομοσπονδίες μέλη της και όλους τους Εμπορικούς Συλλόγους της χώρας.
Οι έμποροι και οι υπεύθυνοι των εμπορικών καταστημάτων πρέπει να προσέξουν τα εξής:
1. Η αναγραφή διπλής τιμής, δηλαδή της παλαιάς (συνήθως διαγραμμένης) και της νέας τιμής των προϊόντων που πωλούνται με έκπτωση είναι υποχρεωτική.
2. Η αναγραφή ποσοστού έκπτωσης επιτρέπεται αλλά δεν είναι υποχρεωτική. Ανήκει στην διακριτική ευχέρεια της επιχείρησης εάν θα αναγράψει ποσοστό ή όχι.
3. Ιδιαίτερη προσοχή πρέπει να δοθεί στην ακρίβεια των εκπτωτικών αναγγελιών προς τον πελάτη. Η κάθε παροχή πρέπει να ταυτίζεται και να ανταποκρίνεται προς την αναγγελία, οικονομικά, ποσοτικά και ποιοτικά.
Κατά την διενέργεια των τακτικών εκπτώσεων, απαιτείται ιδιαίτερη προσοχή από όλους, γιατί οι κυρώσεις είναι αυστηρές και δεν επιτρέπεται να επιβάλλονται πρόστιμα λόγω λάθους.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου