Σάββατο 3 Μαΐου 2014

Στη δημοσιότητα ο 2ος, 3ος και 4ος πυλώνας του προγράμματος της "Ανεξάρτητης Δημοτικής Πρωτοπορίας" για την περίοδο 2014 - 2019

Στη δημοσιότητα ο 2ος, 3ος και 4ος πυλώνας του προγράμματος της "Ανεξάρτητης Δημοτικής Πρωτοπορίας" για την περίοδο 2014 - 2019


Η Ανεξάρτητη Δημοτική Πρωτοπορία ανακοινώνει τον 2ο και 3ο πυλώνα του προγράμματός της για την περίοδο 2014 – 2019, που αφορούν στην ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΟΤΗΤΑ – ΠΟΙΟΤΗΤΑ ΖΩΗΣ και ΚΟΙΝΩΝΙΚΗ ΠΟΛΙΤΙΚΗ – ΠΡΟΝΟΙΑ – ΑΛΛΗΛΕΓΓΥΗ.

ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΟΤΗΤΑ – ΠΟΙΟΤΗΤΑ ΖΩΗΣ
Η καθημερινότητα του πολίτη και η ποιότητα ζωής δεν αποτελούν στενές ή απλές έννοιες. Είναι συνυφασμένες με την ψυχολογία, με την έμπνευση, με τη δουλειά και την απόδοση σε αυτή, με την δημιουργικότητα, με την οικονομία. Επίσης αποτελούν και κυρίαρχο στοιχείο για μια πόλη που επενδύει στο τουριστικό προϊόν και μάλιστα με την κατεύθυνση της πολυήμερης παραμονής. Στόχος μας είναι τη συστηματική αναβάθμιση της ποιότητας ζωής των πολιτών και των επισκεπτών και τη δημιουργία μιας πόλης με ανθρώπινο πρόσωπο. Τα Γιάννενα μπορούν να είναι μια πόλη που σου αρέσει να ζεις, αλλά και που αξίζει να δεις.

ΚΟΙΝΩΝΙΚΗ ΠΟΛΙΤΙΚΗ – ΠΡΟΝΟΙΑ - ΑΛΛΗΛΕΓΓΥΗ

Σε μια περίοδο μεγάλης και βαθιάς οικονομικής κρίσης, οι τοπικές κοινωνίες οφείλουν να συμμετέχουν ενεργά σε κάθε προσπάθεια συμπαράστασης και βοήθειας για όλες αυτές τις ομάδες πληθυσμού που δοκιμάζονται περισσότερο. Η τοπική αυτοδιοίκηση σε αυτή την κατεύθυνση θα πρέπει να είναι στην πρώτη γραμμή της προσπάθειας, αλλά με μια λογική πλέον, όχι της προσωρινής ανακούφισης, αλλά της πραγματικής συμπαράστασης και κατά το δυνατόν μόνιμης επίλυσης των προβλημάτων που προέκυψαν σε συμπολίτες μας λόγω αυτής της πρωτοφανούς οικονομικής κρίσης. Άποροι, ανασφάλιστοι, άστεγοι, οικονομικά ασθενείς θα πρέπει να αισθάνονται έμπρακτα το Δήμο ως ενεργό συμπαραστάτη σε κάθε τους ανάγκη. Ας έχουμε όλοι μας σε αυτή την προσπάθεια ως κύριο στόχο, το να μην ξαναδούμε δημότες αυτής της πόλης να καταλήγουν σε δυσάρεστες καταστάσεις όπως κατάθλιψη, ψυχολογικά προβλήματα, μείωση του μέσου όρου ζωής, αυτοκτονίες. Φαινόμενα που έχουν αυξηθεί δραματικά και στην πόλη μας. Αυτό πρέπει να σταματήσει.

2. ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΟΤΗΤΑ – ΠΟΙΟΤΗΤΑ ΖΩΗΣ
Η καθημερινότητα του πολίτη και η ποιότητα ζωής δεν αποτελούν στενές ή απλές έννοιες. Είναι συνυφασμένες με την ψυχολογία, με την έμπνευση, με τη δουλειά και την απόδοση σε αυτή, με την δημιουργικότητα, με την οικονομία. Επίσης αποτελούν και κυρίαρχο στοιχείο για μια πόλη που επενδύει στο τουριστικό προϊόν και μάλιστα με την κατεύθυνση της πολυήμερης παραμονής. Στόχος μας είναι τη συστηματική αναβάθμιση της ποιότητας ζωής των πολιτών και των επισκεπτών και τη δημιουργία μιας πόλης με ανθρώπινο πρόσωπο. Τα Γιάννενα μπορούν να είναι μια πόλη που σου αρέσει να ζεις, αλλά και που αξίζει να δεις.

2.1. ΚΥΚΛΟΦΟΡΙΑ
Το κυκλοφοριακό είναι σύμφωνα με τους κατοίκους της πόλης το μεγαλύτερο πρόβλημα που αφορά την καθημερινότητά τους. Παρά σημαντικές παρεμβάσεις που απάλυναν το πρόβλημα (parking, Κενάν Μεσαρέ κα), το πρόβλημα εξακολουθεί να υφίσταται και να ταλαιπωρεί τους κατοίκους. Οι παρεμβάσεις στο κυκλοφοριακό θα πρέπει να υπόκεινται σε ένα συνολικό σχεδιασμό και πρόγραμμα δράσεων που θα πρέπει μα λειτουργήσουν όλα μαζί, ώστε να υπάρχουν απτά αποτελέσματα. Σε κάθε μεμονωμένη προσπάθεια αντιμετώπισης, τα αποτελέσματα θα είναι ελάχιστα έως μηδαμινά.
* Εφαρμογή και επέκταση του προγράμματος πεζοδρομήσεων και υλοποίηση εκτεταμένων πεζοδρομήσεων στο κέντρο της πόλης, με σκοπό την αποθάρρυνση κυκλοφορίας με αυτοκίνητο. Ο πολεοδομικός ιστός του κέντρου της πόλης επιβάλει την εφαρμογή αυτής της επιστημονικά τεκμηριωμένης λύσης, λόγω της μορφολογίας, της γεωμετρίας των δρόμων και των μικρών αποστάσεων.
* Υλοποίηση της επικαιροποιημένης κυκλοφοριακής μελέτης.
* Επαναλειτουργία και επέκταση του μέτρου της ελεγχόμενης στάθμευσης, όπως ήδη έχει προαναφερθεί. Όπου αυτό έχει εγαρμοστεί, έχει αυξηθεί η δυνατότητα στάθμευσης αυτοκινήτων κατά 20% τουλάχιστον, εξισορροπώντας τις «απώλειες» από τις πεζοδρομήσεις Με την ειδική εφαρμογή για κινητά τηλέφωνα, κάτοικοι και επισκέπτες ενημερώνονται για τους δρόμους που κάθε χρονική στιγμή έχουν αυξημένη κυκλοφορία, για εναλλακτικές συντομότερες διαδρομές, για τις διαθέσιμες θέσεις στα parking κοκ. Με αυτό τον τρόπο αποτρέπεται η συσσώρευση οχημάτων σε οδούς με μεγάλο φόρτο και εξυπηρετούνται κάτοικοι και επισκέπτες.
* Χρήση του συστήματος με ειδικές πλατφόρμες στις στάσεις των αστικών. Στις οδούς όπου παρατηρείται αυξημένος φόρτος οχημάτων οριοθετούνται θέσεις για την επιβίβαση-αποβίβαση επιβατών ταξί, θέσεις για επιβίβαση-αποβίβαση ΑΜΕΑ, όπως επίσης και αντίστοιχες θέσεις για μικρά φορτηγά τροφοδοσίας των επιχειρήσεων
* Επιτάχυνση κατασκευής κόμβων σε κεντρικά σημεία της πόλης όπως έχουν σχεδιαστεί.
* Ο Δήμος δημιουργεί κίνητρα για τη χρήση των δημοσίων μέσων μεταφοράς, ώστε να περιοριστεί η χρήση αυτοκινήτου στην πόλη. Ένα τέτοιο κίνητρο είναι η θέσπιση ετήσιας κάρτας σε συνεργασία με το Αστικό ΚΤΕΛ και ανταποδοτικά οφέλη για τους κατόχους της κάρτας. Επέκταση και ενθάρρυνση χρήσης mini bus.
* Δημιουργία ποδηλατόδρομων στο κέντρο της πόλης. Ξεκινούν πιλοτικά χωρίς κανένα κόστος, στο πρότυπο άλλων πόλεων, όπου διαγραμμίζονται οι ποδηλατόδρομοι μεταξύ των σταθμευμένων αυτοκινήτων και των πεζοδρομίων. Μετά την αρχική πιλοτική εφαρμογή και απολογισμό των αποτελεσμάτων, δημιουργείται ολοκληρωμένο δίκτυο στην πόλη. Ταυτόχρονα δημιουργούνται στεγασμένες θέσεις στάθμευσης ποδηλάτων.

2.2. ΚΑΘΑΡΙΟΤΗΤΑ – ΑΝΑΚΥΚΛΩΣΗ
Η πόλη μας μπορεί να επιστρέψει σε ένα άλλο επίπεδο καθαριότητας. Από τις πιο βρώμικες στην Ελλάδα (όπως όλοι βλέπουμε σήμερα), να ξαναγίνει μια από τις πιο καθαρές. Εξάλλου όταν την ευθύνη του Δήμου, την είχε η δική μας παράταξη, αυτό ήταν μια πραγματικότητα που όλοι μας βλέπαμε, παραδεχόμαστε και βιώναμε.
* Επανεξέταση της εφαρμογής του υπάρχοντος προγράμματος ανακύκλωσης. Η συγκεκριμένη επιλογή όπως επανειλημμένα έχει τονιστεί από την παράταξή μας, είναι ξεπερασμένη και παρωχημένη, ενώ δεν έχει οικονομικό όφελος για το Δήμο. Η μέχρι σήμερα εφαρμογή της συγκεκριμένης μεθόδου έχει αποτύχει και αυτό το αντιλαμβάνονται όλοι οι κάτοικοι. Η ανακύκλωση πρέπει να στηριχτεί περισσότερο χωρίς εμμονές και συμπλέγματα. Από τους προσφερόμενους τρόπους δεν πρέπει να αποκλειστεί η λογική της ανταποδοτικής ανακύκλωσης, που δεν κοστίζει στο Δήμο, ενώ αντίθετα δημιουργεί έμμεσα έσοδα.
* Αντικατάσταση των υπαρχόντων κάδων από βυθιζόμενους ή ημιβυθιζόμενους, οι οποίοι έχουν πολλαπλάσια χωρητικότητα. Είναι χαρακτηριστικό ότι 20 ημιβυθιζόμενοι κάδοι ισοδυναμούν με 90 συμβατικούς που χρησιμοποιούμε σήμερα. Οι συγκεκριμένοι κάδοι, λειτουργούν αυτόματα, διαθέτουν μηχανισμό συμπίεσης των απορριμμάτων και αυτόματο σύστημα πλυσίματος και αρωματισμού το οποίο εξαφανίζει τις ανεπιθύμητες οσμές. Οι ρομποτικοί κάδοι αποθηκεύουν τα απορρίμματα μέσα στον κύλινδρο, ο οποίος εξαφανίζει μέχρι και το 80% του αρχικού όγκου των απορριμμάτων.
* Σε κάθε κάδο τοποθετείται πινακίδα που αναφέρει τις ώρες και τις ημέρες που διέρχονται τα απορριμματοφόρα οχήματα, ώστε οι κάτοικοι και οι επαγγελματίες να αποθέτουν τα σκουπίδια λίγη ώρα πριν την αποκομιδή τους από τα οχήματα χωρίς να συσσωρεύονται επί ώρες μέσα και έξω από τους κάδους, με τα γνωστά αποτελέσματα.
* Επέκταση της χρήσης μικρών κάδων απορριμμάτων, ακόμη και με τη μέθοδο της ανταποδοτικότητας (διαφήμιση). Όταν δεν υπάρχουν πολλά σημεία για εναπόθεση σκουπιδιών, αυτά καταλήγουν στους δρόμους και τα πεζοδρόμια.
* Ένταση και επέκταση της μεθόδου της πεζής αποκομιδής σκουπιδιών.
* Πλήρης και άμεση αποκατάσταση όλων των σημείων αφισορύπανσης και συνθημάτων – graffiti σε όλα τα δημόσια και ιδιωτικά κτίρια και σε κάθε σημείο που αυτή υφίσταται σήμερα. Θα χρησιμοποιηθούν νέα σύγχρονα προϊόντα αποκατάστασης και η δράση αυτή θα ολοκληρωθεί από υπαλλήλους του Δήμου. Θα ολοκληρωθεί δε, μέσα στο πρώτο εξάμηνο ανάληψης της Δημοτικής αρχής. Από αυτό το σημείο και μετά, θα υπάρχουν αυστηρές κυρώσεις όπως επιβάλλει η πλήρης εφαρμογή του υφιστάμενου νομικού πλαισίου και θα παρακολουθείται η τήρησή του μέτρου. Πρόστιμα και αυστηρή εφαρμογή του Νόμου θα ισχύσει και για τους κατοίκους και για τους επαγγελματίες, αλλά και για τα πολιτικά κόμματα. Ειδικά για αυτά, τα πρόστιμα αφισορύπανσης θα γίνονται άμεσα πράξεις καταλογισμού προστίμων στην αρμόδια ΔΟΥ. Οι ποινές μπορεί να φτάσουν μέχρι και την αφαίρεση της άδειας λειτουργίας επιχειρήσεων που οι αφίσες τους είναι κολλημένες σε σημεία που δεν επιτρέπεται.

2.3. ΑΘΛΗΤΙΣΜΟΣ
Ο αθλητισμός σε μια πόλη όπως η δική μας, μπορεί και θα πρέπει να αποτελεί εκτός από πηγή ζωής για τους κατοίκους της πόλης, έναν ισχυρό μοχλό ανάπτυξης και ανάδειξης της
πόλης και σε οικονομικό – τουριστικό ορίζοντα και προοπτική. Σήμερα, όχι μόνον αυτό δεν συμβαίνει, αλλά είναι εντελώς απαξιωμένος και υποβαθμισμένος.
* Γυμναστήρια που βρίσκονται σε σχολεία, παραχωρούνται για χρήση από συλλόγους και αθλητικά σωματεία που αναλαμβάνουν τον εκσυγχρονισμό, τον εξοπλισμό, τη συντήρησή και τη φύλαξή τους.
* Αυλές σχολείων που διαθέτουν αθλητικές εγκαταστάσεις εκσυγχρονίζονται και ανοίγουν, ώστε να χρησιμοποιούνται από μεγάλο μέρος του πληθυσμού για τη συγκεκριμένη δραστηριότητα. Έτσι δημιουργούνται πολλαπλοί αθλητικοί πνεύμονες σε κάθε γειτονιά.
* Στενή συνεργασία Δήμου και ΠΕΑΚΙ ώστε να συντονιστούν οι ενέργειες με στόχο να εξυπηρετεί τις αυξημένες ανάγκες μεγαλύτερου μέρους του πληθυσμού και των σωματείων της πόλης.
* Συνεργασία με το Πανεπιστήμιο Ιωαννίνων με σκοπό την μέγιστη αξιοποίηση του γυμναστηρίου και από τους κατοίκους αλλά και για τη φιλοξενία μεγάλων Πανελληνίων και διεθνών διοργανώσεων.
* Αξιοποίηση, έμπρακτη υποστήριξη και ανάδειξη των ήδη υπαρχόντων αγώνων που πλέον έχουν καθιερωθεί όπως ο γύρος της λίμνης, το θαλάσσιο σκι και άλλοι.
* Αναζήτηση νέων αθλητικών διοργανώσεων από τον οργανισμό του δήμου, αλλά και ενθάρρυνση ιδιωτών σε αυτή την κατεύθυνση. Κύριος προσανατολισμός, οι μεγάλες και διεθνείς διοργανώσεις, που αποδίδουν πολλαπλά και στην οικονομική – τουριστική ανάπτυξη της πόλης.
* Εκσυγχρονισμός όλων των γηπέδων σε όλα τα δημοτικά διαμερίσματα. Κανένα γήπεδο ποδοσφαίρου σε όλη την έκταση του Καλλικρατικού Δήμου χωρίς χλοοτάπητα.
* Ανεύρεση και αξιοποίηση δημοτικών χώρων για την κατασκευή νέων αθλητικών εγκαταστάσεων στα διοικητικά όρια του Δήμου μας. Το πρόγραμμα που παράλληλο στόχο πρέπει να έχει και την ανάπτυξη των δημοτικών διαμερισμάτων, περιλαμβάνει και παραχώρηση δημοτικών εκτάσεων, με αυστηρούς όρους και προϋποθέσεις σε αθλητικά σωματεία, ενώσεις ή ιδιώτες για τη δημιουργία αθλητικών εγκαταστάσεων, σύγχρονων και αναβαθμισμένων.
* Μελέτη σκοπιμότητας, διεκδίκηση και προώθηση υλοποίησης κατασκευής δεύτερου κλειστού γυμναστηρίου.

2.4. ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ
Μια πόλη με τέτοια ιστορία και τέτοια πολιτιστική κληρονομιά, δεν μπορεί παρά να προάγει τις πολιτιστικές δράσεις, τις εκδηλώσεις, αλλά και την ανάδειξη της πολιτιστικής της ταυτότητας και κληρονομιάς, σε ένα ακόμη συγκριτικό της πλεονέκτημα. Στόχος επίσης είναι ο πολιτισμός που έχει κληρονομήσει αυτή η πόλη να αποτελέσει μια αφετηρία οικονομικής και τουριστικής ανάπτυξης.
* Ανάδειξη καθενός από τα πολλά ιστορικά στοιχεία από την πλούσια πολιτιστική κληρονομιάς των Ιωαννίνων, ώστε να δημιουργηθεί μια ξεκάθαρη πολιτιστική ταυτότητα της πόλης.
* Συνέχιση του δικού μας έργου για την ανάδειξη του ιστορικού κέντρου της πόλης, ως κυρίαρχου στοιχείου της πολιτιστικής μας κληρονομιάς.
* Ενθάρρυνση και έμπρακτη στήριξη των street artists παράλληλα με υπαίθριες εκθέσεις ζωγραφικής, γλυπτικής στους πεζόδρομους της πόλης.
* Θέσπιση ενός ετήσιου πολιτιστικού γεγονότος, σε συνεργασία με τους ανθρώπους των γραμμάτων και των τεχνών, Πανελλήνιου ενδιαφέροντος αλλά και απήχησης.
* Άμεση διασύνδεση των πολιτιστικών δραστηριοτήτων με τον τουρισμό. Στόχος, σε συνεργασία με τους όμορους Δήμους είναι η δημιουργία μίας πολιτιστικής διαδρομής της περιοχής με την προβολή και ανάδειξη των μνημείων πολιτισμού και ιστορίας. Αυτή η πολιτιστική διαδρομή αναδεικνύεται σε κορωνίδα της τουριστικής ανάπτυξης.
* Αναβάθμιση και εκσυγχρονισμός στην πράξη και όχι στα λόγια του ΔΗΠΕΘΕ με πειραματικά εργαστήρια και ερασιτεχνικές θεατρικές σκηνές για μικρούς και μεγάλους.
* Διοργάνωση ετήσιου συνεδρίου Ηπειρωτών καλλιτεχνών, με τη συνδρομή των οποίων χαράσσεται η στρατηγική αναφορικά με τις προτεραιότητες και τις πολιτιστικές δράσεις που θα σχεδιαστούν και θα πραγματοποιηθούν.
* Ανοίγουν οι πόρτες του Πνευματικού Κέντρου σε όλους τους πολίτες και όχι μόνο σε συγκεκριμένες κατηγορίες κοινού, αποδεικνύοντας έμπρακτα ότι ο πολιτισμός μας αφορά όλους.
* Αναβιώνουν εκδηλώσεις μεγάλου πολιτιστικού ενδιαφέροντος και προσφοράς, αλλά και ιδιαίτερης απήχησης, όπως ήταν τα «Ηπειρωτικά», που όλοι όσοι τις έζησαν τις αναπολούν.
* Ακίνητα του Δήμου αξιοποιούνται με στόχο πολιτιστικές δράσεις και συνέργειες. Χαρακτηριστικό παράδειγμα αυτό της ΟΑΣΗΣ που θα μπορούσε να είναι ένας πνεύμονας πολιτισμού για όλους και μάλιστα μέσα στο κέντρο της πόλης, όπως είχαμε μελετήσει και όχι ένα ακόμη εστιατόριο και καφετέρια όπως η σημερινή Δημοτική Αρχή επέλεξε, αλλάζοντας τη μελέτη.
* Δημιουργείται θεματικό πάρκο γλυπτών σε σημείο πολύ κοντά στη λίμνη, που είναι άρρηκτα συνδεδεμένη με την ιστορία και την πολιτιστική κληρονομιά της πόλης.
* Θεσπίζεται ετήσιος αρχιτεκτονικός διαγωνισμός για τα αρτιότερα αρχιτεκτονικά κτίρια της πόλης, όπως επίσης και διαγωνισμός καλύτερης εικαστικής βιτρίνας καταστήματος, με σημαντικά βραβεία. Μαζί με την αγορά αναβαθμίζουμε αρχιτεκτονικά και την πόλη που ζούμε.
* Έμπρακτη στήριξη στις τοπικές μουσικές, θεατρικές και άλλες ομάδες που παράγουν πολιτισμό, προσφέροντας και χώρο, αλλά και πόρους για την ενθάρρυνση, ανάδειξη και προβολή της δημιουργικότητάς τους.

2.5. ΠΟΙΟΤΗΤΑ ΖΩΗΣ
Η πόλη μας σήμερα βρίσκεται σε παρακμή σε ότι αφορά την ποιότητα ζωής των κατοίκων της. Μια σύγχρονη Ευρωπαϊκή Πανεπιστημιούπολη, τουριστικός πόλος και προορισμός πρώτης γραμμής, όπως εμείς τη θέλουμε, δεν μπορεί να έχει αυτή την εικόνα και να προσφέρει αυτές τις συνθήκες διαβίωσης σε κατοίκους και επισκέπτες εξακολουθώντας να πιστεύει, πως μπορεί να υποστηρίζει έμπρακτα αυτή την στόχευση.
* Σταδιακή αποκατάσταση του ασφαλτοτάπητα των δρόμων που κατεστράφησαν με την αντικατάσταση του αγωγού ύδρευσης, διότι η «αποκατάσταση» που έγινε μέχρι σήμερα έχει αποτύχει και μόνο προβλήματα δημιουργεί. Αφετηρία το ιστορικό κέντρο των Ιωαννίνων και επέκταση προς τις άλλες περιοχές, κυρίως σε αυτές με τουριστικό ενδιαφέρον, αλλά και πρός όλα τα δημοτικά διαμερίσματα. Δεν πρόκειται απλά για μια νέα ασφαλτόστρωση, αλλά αντικατάσταση - ανανέωση υπάρχοντος ασφαλτοτάπητα με σύγχρονες, παγκόσμια αναγνωρισμένες τεχνικές μεθόδους. Το πρόγραμμα αποκατάστασης όλων των δρόμων ολοκληρώνεται μέσα σε μια τετραετία και εκτός των άλλων, εξοικονομούνται πόροι από τις συνεχείς αποκαταστάσεις οδοστρωμάτων, όπως αυτές γίνονται σήμερα. Μελέτη σκοπιμότητας για διερεύνηση του ενδεχομένου, αυτή η δράση να ολοκληρωθεί από
την τεχνική υπηρεσία του δήμου μετά την προμήθεια των απαραίτητων μηχανημάτων.
* Άμεση αποκατάσταση ζημιών σε πεζοδρόμια, πεζοδρόμους και πλατείες, ειδικά του ιστορικού κέντρου με τη μέθοδο των σταμπωτών δαπέδων που συνεπάγεται οικονομία, ενιαία εικόνα, άψογο αισθητικό αποτέλεσμα, ελάχιστη συντήρηση, αποφυγή καθημερινών μικροζημιών και ελαχιστότατο χρόνο υλοποίησης ώστε οι κάτοικοι να μην ταλαιπωρούνται. Η συγκεκριμένη μέθοδος κατασκευής δαπέδων για μετακίνηση πεζών και οχημάτων (πεζόδρομοι) εφαρμόζεται σήμερα σε όλες τις προηγμένες πόλεις του κόσμου. Προτείνεται η συγκεκριμένη μεθοδολογία να ακολουθείται και σε κάθε νέα σχετική εργολαβία.
* Επέκταση και βελτίωση του ηλεκτροφωτισμού σε όλη την έκταση του Δήμου. Σήμερα ο Δήμος Ιωαννιτών είναι ένας από τους πιο σκοτεινούς της χώρας. Ειδική μέριμνα πρέπει να ληφθεί σε περιοχές που επικρατεί ανασφάλεια στους πολίτες και έχουν καταγραφεί περιστατικά, χαμηλής ευτυχώς, εγκληματικότητας.
Αντικατάσταση όλων των λαμπτήρων φωτισμού με λάμπες εξοικονόμησης ενέργειας (LED). Το κόστος μπορεί να το αναλάβουν οι ίδιες οι εταιρείες που εμπορεύονται αυτούς τους λαμπτήρες. Η αποπληρωμή τους γίνεται με μέρος του οφέλους από την κατανάλωση ενέργειας. Έτσι εξοικονομούνται πόροι για το Δήμο από την πρώτη μέρα εγκατάστασης, χωρίς αρχική δαπάνη.
Σταδιακή αντικατάσταση των κολώνων φωτισμού με νέες, που διαθέτουν ενεργειακό panel για την αυτονομία λειτουργίας τους. Έτσι μηδενίζεται εντελώς το κόστος για την ενέργεια που απαιτείται και μπορούν να τοποθετηθούν σε πιο πυκνή διάταξη, με στόχο μια πολύ καλά φωτισμένη πόλη.
* Πλήρης επισκευή - αποκατάσταση και εκσυγχρονισμός όπου χρειάζεται όλων των παιδικών χαρών και δημιουργία νέων. Συνεχής συντήρηση τους, καθαρισμός και επιτήρηση – φύλαξη.
* Ανάπλαση, ανάδειξη και αξιοποίηση του άλσους, του Γιαννιώτικου σαλονιού και του πάρκου λιθαρίτσια.
* Καθαρισμός και ανάπλαση των υπαρχόντων χώρων πράσινου. Μελέτη εξεύρεσης νέων χώρων πράσινου με στόχο την απόδοση στο κοινό και κυρίως στη νεολαία.
Κίνητρα για την αναβάθμιση του περιβάλλοντος της πόλης με τη φύτευση στις ιδιοκτησίες των κατοίκων (κήποι- μπαλκόνια) φυτών που θα τους παρέχονται από το Δήμο όπως επίσης και της ευθύνης συντήρησης (πότισμα – προστασία) φυτών που βρίσκονται στα όρια της ιδιοκτησίας τους. Θα καταβληθεί επίσης επίμονη προσπάθεια σε συνεργασία με το Δασαρχείο, τις εθελοντικές οργανώσεις, τους πολίτες, τους μαθητές και τους νέους της πόλης μας για την εθελοντική προσπάθεια φύτευσης με κατάλληλα δένδρα ημιορεινών και ορεινών περιοχών του Δήμου μας για τη δημιουργία αισθητικών δασών.
* Προστασία, καθαρισμός, φύλαξη και συντήρηση όλων των χώρων πράσινου, δίνοντας τη δυνατότητα σε ευπαθείς ομάδες πληθυσμού (ΑΜΕΑ, μακροχρόνια άνεργοι, πολύτεκνοι, άποροι κοκ) να το αναλάβουν, με ανταποδοτικό όφελος την λειτουργία και εκμετάλλευση μικρών ενιαίων κυλικείων όπως σε όλες τις σύγχρονες πόλεις, με αυστηρή απαγόρευση χρήσης τραπεζοκαθισμάτων.
* Ανάπτυξη αξιοποίηση και επέκταση της ευρυζωνικότητας σε όλο το Δήμο με υψηλές ταχύτητες για την εξυπηρέτηση των κατοίκων και των επιχειρήσεων. Αξιοποίηση του ήδη υπάρχοντος συστήματος οπτικών ινών.
* Αφαιρούνται και τοποθετούνται σε άλλη θέση όλες οι πινακίδες που βρίσκονται στα πεζοδρόμια, διευκολύνοντας έτσι την κυκλοφορία των ΑΜΕΑ, τη διέλευση σε παιδικά καροτσάκια αλλά και των πεζών.
* Μετά από την εκπόνηση μελέτης, δημιουργούνται κέντρα φύλαξης και φροντίδας παιδιών, που λειτουργούν με συνεχόμενο ωράριο ως και τις 10:00 μμ.

3. ΚΟΙΝΩΝΙΚΗ ΠΟΛΙΤΙΚΗ – ΠΡΟΝΟΙΑ - ΑΛΛΗΛΕΓΓΥΗ
Σε μια περίοδο μεγάλης και βαθιάς οικονομικής κρίσης, οι τοπικές κοινωνίες οφείλουν να συμμετέχουν ενεργά σε κάθε προσπάθεια συμπαράστασης και βοήθειας για όλες αυτές τις ομάδες πληθυσμού που δοκιμάζονται περισσότερο. Η τοπική αυτοδιοίκηση σε αυτή την κατεύθυνση θα πρέπει να είναι στην πρώτη γραμμή της προσπάθειας, αλλά με μια λογική πλέον, όχι της προσωρινής ανακούφισης, αλλά της πραγματικής συμπαράστασης και κατά το δυνατόν μόνιμης επίλυσης των προβλημάτων που προέκυψαν σε συμπολίτες μας λόγω αυτής της πρωτοφανούς οικονομικής κρίσης. Άποροι, ανασφάλιστοι, άστεγοι, οικονομικά ασθενείς θα πρέπει να αισθάνονται έμπρακτα το Δήμο ως ενεργό συμπαραστάτη σε κάθε τους ανάγκη. Ας έχουμε όλοι μας σε αυτή την προσπάθεια ως κύριο στόχο, το να μην ξαναδούμε δημότες αυτής της πόλης να καταλήγουν σε δυσάρεστες καταστάσεις όπως κατάθλιψη, ψυχολογικά προβλήματα, μείωση του μέσου όρου ζωής, αυτοκτονίες. Φαινόμενα που έχουν αυξηθεί δραματικά και στην πόλη μας. Αυτό πρέπει να σταματήσει.

3.1. ΑΜΕΑ
Στόχος μας είναι να γίνουν τα Γιάννενα η πρώτη Ελληνική πόλη φιλική προς τα ΑΜΕΑ, πρώτα για τους συμπολίτες μας και έπειτα για τους επισκέπτες. Είναι ζήτημα ανθρωπισμού αλλά και πολιτισμού.
* Προσβασιμότητα των ΑΜΕΑ σε κάθε Δημοτικό κτίριο και υπηρεσία. Επίσης σε κάθε τουριστικό, πολιτιστικό ή ιστορικό αξιοθέατο του Δήμου.
* Δυνατότητα εξυπηρέτησης των ΑΜΕΑ από τις υπηρεσίες του Δήμου και των Δημοτικών επιχειρήσεων κατόπιν καθορισμένου τηλεφωνικού ραντεβού.
* Αύξηση των θέσεων στάθμευσης σε όλο το οδικό δίκτυο της πόλης για τα αυτοκίνητα των ΑΜΕΑ.
* Ηχητική σήμανση σε κάθε διάβαση με φωτεινούς σηματοδότες για την διευκόλυνση των συμπολιτών μας με προβλήματα ακοής, όπως επίσης και ηχητικό μήνυμα στις στάσεις των λεωφορείων σχετικά με πληροφορίες για την άφιξη ή αναχώρηση των λεωφορείων.
* Άμεσες παρεμβάσεις σε όλα τα πεζοδρόμια του Δήμου για την εξυπηρέτηση των ΑΜΕΑ.
* Ενημερωτικές πινακίδες στη γραφή Braille σε κάθε υπηρεσία και κάθε αξιοθέατο του Δήμου.
* Συνεργασία με τον φορέα των αστικών συγκοινωνιών για πλήρη εναρμόνιση με την κείμενη νομοθεσία με στόχο την πλήρη και ασφαλή εξυπηρέτηση των ΑΜΕΑ.
* Θέσπιση κινήτρων προς τις επιχειρήσεις της πόλης για την εγκατάσταση συστημάτων διευκόλυνσης ΑΜΕΑ. Τέτοια κίνητρα είναι η μείωση δημοτικών τελών και φόρων, όπως επίσης και η ανάρτηση στην ιστοσελίδα του Δήμου, των επιχειρήσεων που συμμετέχουν. Ακολουθεί η βράβευση της περισσότερο φιλικής επιχείρησης προς τα ΑΜΕΑ, από τους ίδιους τους πολίτες.

3.2. ΚΟΙΝΩΝΙΚΟΣ ΧΟΡΗΓΟΣ
Στόχος ο ιδιωτικός τομέας σε συνεργασία με τον Δήμο να προχωρήσουν σε συνέργειες για μόνιμες λύσεις στα προβλήματα των ασθενέστερων οικονομικά συμπολιτών μας. Κατεύθυνση η λύση του προβλήματος και όχι απλά η ανακούφιση.
Έτσι, θεσπίζεται η έννοια του κοινωνικού χορηγού. Επιχειρήσεις μεγάλες και μικρές, τοπικής και Πανελλήνιας εμβέλειας στο πλαίσιο της εταιρικής κοινωνικής τους ευθύνης
γίνονται «ανάδοχοι» συγκεκριμένων δράσεων που ο Δήμος έχει σχεδιάσει και προκαθορίσει.
Η επιχείρηση έχει κάθε δικαίωμα να προβάλλει αυτή της τη δραστηριότητα και να έχει ανταποδοτικά οφέλη από το Δήμο. Έτσι ο Δήμος βοηθά άμεσα και σοβαρά τις ασθενείς κοινωνικές ομάδες προσφέροντας ανταποδοτικά οφέλη, χωρίς σημαντικό κόστος για το Δήμο.
Στην αρχή κάθε ημερολογιακού έτους ο Δήμος διαμορφώνει το ετήσιο πρόγραμμα όλων των έργων και δράσεων, για τις οποίες μπορεί να γίνει «αναδοχή» στο πλαίσιο του προγράμματος του Κοινωνικού Χορηγού. Οι επιχειρήσεις επιλέγουν, στο πλαίσιο των δυνατοτήτων που κάθε μία από αυτές έχει, μία συγκεκριμένη «αναδοχή» και δεσμεύονται εγγράφως για αυτό.
Η εποχή των συμπλεγμάτων έχει παρέλθει και το μόνο που μας ενδιαφέρει είναι η καλύτερη εξυπηρέτηση των πολιτών στο νέο οικονομικό και κοινωνικό περιβάλλον που έχει διαμορφωθεί. Ας μην ξεχνάμε ότι όλες οι εταιρείες έχουν ανάγκη το Δήμο.
Οι δράσεις αυτές θα περιλαμβάνουν:
* Άστεγοι, άποροι, πολύτεκνοι, συμπολίτες με σοβαρά οικονομικά προβλήματα, μονογονεϊκές οικογένειες, ανασφάλιστοι και όλες οι ευπαθείς οικονομικά ομάδες συμπολιτών μας.
* Μόνιμη στέγαση, σίτιση, εκπαίδευση σε διάφορες ειδικότητες, εξεύρεση εργασίας, φάρμακα, οικοσκευή. Στόχος δεν είναι η γκετοποίηση ούτε η φιλανθρωπία, αλλά η πραγματική βοήθεια και λύση του προβλήματος.
* Κίνητρα σε επιχειρήσεις να προσλάβουν αυτές τις κοινωνικές ομάδες κατά προτεραιότητα.
* Ομαδικό ασφαλιστήριο πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας φροντίδας υγείας και στήριξης για όλους τους δικαιούχους (των συγκεκριμένων κοινωνικών ομάδων) που περιλαμβάνονται στο πρόγραμμα δράσεων πρόνοιας του δήμου.
* Συμβάσεις με διαγνωστικά κέντρα, κλινικές και με γιατρούς όλων των ειδικοτήτων για συμμετοχή τους στην πρωτοβάθμια φροντίδα απόρων και δικαιούχων των δράσεων πρόνοιας.
* Προσφορά κάρτας υγείας και επείγουσας αερομεταφοράς. Τέτοιες κάρτες μπορούν να είναι ατομικές, αλλά περιλαμβάνουν και οικογενειακά προγράμματα υγείας.
* Ομαδικό πρόγραμμα ασφάλισης υγείας όλων των μαθητών.
* Στόχος μας να μην υπάρχει κανένας ανασφάλιστος στο Δήμο Ιωαννιτών και να παρέχονται σε όλους τους ανθρώπους οι στοιχειώδεις παροχές φροντίδας υγείας.

3.3. ΔΗΜΟΣ ΑΛΛΗΛΕΓΓΥΗΣ
Από τη στιγμή που ο θεσμός του κοινωνικού χορηγού αναλαμβάνει ένα πολύ μεγάλο μέρος από τις κοινωνικές δράσεις του Δήμου, αυτόματα «απελευθερώνονται» πόροι για να καταστεί ο Δήμος ένας πυλώνας αλληλεγγύης και προσφοράς σε κάθε ευπαθή κοινωνική ομάδα συμπολιτών μας. Έτσι ο Δήμος αναλαμβάνει πρωτοβουλίες και δημιουργεί νέες δράσεις.
* Σταδιακή μείωση της τιμής του νερού.
* Κατάργηση των λογαριασμών «έναντι» και «εκκαθαριστικοί» και επαναφορά στο προηγούμενο σύστημα λογαριασμών ανά δύο μήνες. Με τον τρόπο αυτό θα επιτευχθεί επιπλέον μείωση του κόστους του νερού.
* Σταδιακή μείωση των τελών σύνδεσης αποχέτευσης.
* Μετά τον 2ο χρόνο, ώστε να έχουν αποδώσει τα μέτρα εξοικονόμησης πόρων και εξεύρεσης νέων, μείωση κλιμακωτά κάθε χρόνο των Δημοτικών τελών. Εξορθολογισμός τους σε όλα τα δημοτικά διαμερίσματα.
* Αναβάθμιση του θεσμού των ΚΑΠΗ, με στελέχωση από ειδικό προσωπικό (κοινωνικούς λειτουργούς – νοσηλευτές, κλπ.), όπως προβλέπεται από τη Νομοθεσία, ώστε να επιτελείται ο ρόλος τους τόσο για την απασχόληση και ψυχαγωγία των ηλικιωμένων, όσο και για την παροχή ολοκληρωμένης φροντίδας και υποστήριξης στις περιπτώσεις που προκύπτουν προσωπικά ή ενδοοικογενειακά τους προβλήματα.
* Επαναφορά της συνταγογράφησης φαρμάκων και ιατρικών εξετάσεων από συμβεβλημένους ιατρούς στο χώρο των ΚΑΠΗ, ώστε να εξυπηρετούνται άμεσα οι ηλικιωμένοι αποφεύγοντας έξοδα και ταλαιπωρία στα Δημόσια Νοσοκομεία και Ιατρεία.
* Συντονισμός από τον Δήμο όλων των κοινωνικών δράσεων που αφορούν τις πλέον αδύναμες ομάδες συμπολιτών μας που γίνονται σήμερα από απλούς πολίτες και εθελοντικές ομάδες, ώστε να μην είναι αποσπασματικές, αλλά μέρος ενός ολοκληρωμένου σχεδιασμού. Κάθε πολίτης ή εθελοντική ομάδα οργανωμένα, γίνεται ένας ενεργός συμμέτοχος στο πρόγραμμα αλληλεγγύης του Δήμου. Οι πολίτες και οι ομάδες που συμμετέχουν, έχουν ανταποδοτικά οφέλη από το Δήμο Ιωαννιτών.
* Ενεργοποίηση των συνταξιούχων σε εθελοντική βάση με άξονες την βοήθεια στην κοινωνική πολιτική και την ενίσχυση - υποστήριξη δραστηριοτήτων στις τοπικές κοινότητες. Οι συνταξιούχοι παίρνουν ενεργό ρόλο στην αλληλεγγύη και την πρόνοια.
* Παραχώρηση εκτάσεων για αγροτική εκμετάλλευση ή κτηνοτροφία σε ομάδες δικαιούχων του προγράμματος αλληλεγγύης. Οι δικαιούχοι θα είναι κυρίως οι ομάδες που έχουν ήδη αναφερθεί, με την στόχευση επέκτασης και σε άλλες ομάδες συμπολιτών μας. Η πόλη παραχωρεί γεωργικές εκτάσεις στους πολίτες για την παραγωγή τροφίμων.
* Προτεραιότητα απασχόλησης δικαιούχων σε δομές του Δήμου όπως για παράδειγμα η καθαριότητα και η ανακύκλωση.
* Σε όλες τις προσλήψεις συμβασιούχων στο Δήμο, απόλυτη προτεραιότητα σε αποδεδειγμένα άπορους.
* Έμπρακτα συμπαράσταση και βοήθεια σε θέματα που αφορούν οφειλές δικαιούχων όπως είναι αυτές της ΔΕΗ, νερού κλπ.
* Εφαρμογή κοινωνικών δημοτικών τιμολογίων. Στόχος η επέκταση και σε μεσαίας τάξης εισοδημάτων συμπολίτες.
* Αξιοποίηση των κληροδοτημάτων και των ακινήτων του Δήμου για στέγαση κοινωνικών δομών και δράσεων. Ενεργή συνεισφορά στο πρόγραμμα αλληλεγγύης του Δήμου.


3.4. ΔΗΜΟΣ ΠΡΟΝΟΙΑΣ ΚΑΙ ΓΙΑ ΤΑ ΑΔΕΣΠΟΤΑ
Όταν θες ένα πραγματικό Δήμο με προτεραιότητα στην πρόνοια, δεν μπορεί παρά να περιλαμβάνεται στο σχεδιασμό ένα πρόγραμμα που να αφορά τα αδέσποτα ζώα. Σε αυτό τον τομέα έγιναν κάποια βήματα, αλλά παρόλα αυτά κανείς δεν μπορεί να ισχυριστεί ότι ο Δήμος μας έχει αντιμετωπίσει επαρκώς το θέμα των αδέσποτων. Ας μην ξεχνάμε ότι αφορά και τα ίδια τα ζώα και τους φιλόζωους, αλλά και το σύνολο των κατοίκων.
* Έμπρακτη υποστήριξη και αρωγή σε όλες τις φιλοζωϊκές ομάδες.
* Στήριξη και ανάπτυξη υποδομών και δράσεων του Κ.Α.Ζ.Ι.
* Καμπάνια ενημέρωσης των συμπολιτών για τις δράσεις του Δήμου, την υιοθεσία αδέσποτων και την αποτροπή εγκατάλειψης ζώων που αυξάνεται καθημερινά.
* Κίνητρα σε όσους υιοθετούν αδέσποτα ζώα με προσφορά τροφής για ένα χρόνο σε συνεργασία με εταιρείες – χορηγούς. Ανάπτυξη επιπλέον κινήτρων.
* Η διαδικασία υιοθεσίας ενός αδέσποτου σκύλου είναι εύκολη και γρήγορη. Ο ενδιαφερόμενος μπορεί με μια υπεύθυνη δήλωση επικυρωμένη για το γνήσιο της υπογραφής να υιοθετήσει ένα αδέσποτο ζώο.
* Ο Δήμος διατηρεί πάντα το δικαίωμα επικοινωνίας και ενημέρωσης για τις συνθήκες διαβίωσης του υιοθετημένου ζώου.
* Ξεκινούν άμεσα έλεγχοι των κανόνων προστασίας και ευζωίας των ζώων συντροφιάς αλλά και των υποχρεώσεων των ιδιοκτητών τους που απορρέουν από τις διατάξεις του Ν.4039/2012 «Για τα δεσποζόμενα και τα αδέσποτα ζώα συντροφιάς και την προστασία των ζώων από την εκμετάλλευση ή τη χρησιμοποίηση με κερδοσκοπικό σκοπό».
* Η ευζωία - προστασία των ζώων συντροφιάς, η εμπρόθεσμη σήμανση ,καταγραφή, δήλωση απώλειας από τους ιδιοκτήτες τους, η μέριμνα για τον ασφαλή περίπατο σε κοινόχρηστους χώρους, η εκτροφή, αναπαραγωγή, πώληση ζώων συντροφιάς, θα παρακολουθούνται πλέον και θα ελέγχονται από τις συναρμόδιες δημοτικές υπηρεσίες. Περιστατικά κακοποίησης, βάναυσης μεταχείρισης ζώων θα επισύρουν εκτός των χρηματικών ποινών και ποινικές κυρώσεις.
* Εκπόνηση και υλοποίηση εκτεταμένου προγράμματος κοινωνικής χορηγίας για τα αδέσποτα που να αφορά τροφή, κτηνιατρική φροντίδα, ευζωία.
* Για την επίβλεψη και την φροντίδα των επανεντασσόμενων αδέσποτων ζώων, ο Δήμος θα συνεργαστεί με τα τοπικά φιλοζωικά σωματεία και ενώσεις. Θα θεσπιστεί κοινό πλαίσιο δράσης που θα υπογράφεται κάθε χρόνο. Ένα «Μνημόνιο Συνεργασίας» μεταξύ του Δήμου και των ενδιαφερομένων φιλοζωικών σωματείων κι ενώσεων με έδρα και δράση εντός των διοικητικών του ορίων, προκειμένου να καταστεί δυνατή η καθημερινή διανομή των προμηθευόμενων από το Δήμο ζωοτροφών σε αδέσποτα ζώα συντροφιάς.
* Τοποθετούνται σε συγκεκριμένα σημεία ταίστρες και ποτίστρες για τα αδέσποτα. Η επιλογή των σημείων γίνεται σε συνεννόηση με τις φιλοζωικές οργανώσεις και τους φιλόζωους πολίτες.
* Στόχος είναι η υιοθεσία των αδέσποτων από τους κατοίκους. Για το λόγο αυτό ο Δήμος είναι αρωγός και ενεργός συμμέτοχος σε κάθε προσπάθεια ενημέρωσης, ώστε ο στόχος αυτός να επιτευχθεί. Αγκαλιάζουμε κάθε εθελοντική προσπάθεια σε αυτή την κατεύθυνση. Δείκτης πολιτισμού μιας πόλης είναι το πώς αντιμετωπίζει τις άλλες μορφές ζωής καθώς και την προώθηση της υιοθεσίας από ανθρώπους, που θα τους χαρίσουν τη ζεστασιά και την ασφάλεια μιας οικογένειας.

Η Ανεξάρτητη Δημοτική Πρωτοπορία ανακοινώνει τον 4ο πυλώνα του προγράμματός της αναφορικά με ΔΙΑΦΑΝΕΙΑ – ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑ – ΣΥΜΜΕΤΟΧΗ ΠΟΛΙΤΗ.
Οι 3 αυτές έννοιες είναι απόλυτα συνυφασμένες με τον όρο «αυτοδιοίκηση». Ο πολίτης πρέπει να ξέρει, πρέπει να συμμετέχει και πρέπει να εξυπηρετείται άμεσα και αποτελεσματικά. Έτσι, αισθάνεται ασφαλής σε ότι αφορά τη διαχείριση του Δήμου, είναι ικανοποιημένος από τις υπηρεσίες του και είναι συμμέτοχος στις αποφάσεις που τον αφορούν.

4. ΔΙΑΦΑΝΕΙΑ – ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑ – ΣΥΜΜΕΤΟΧΗ ΠΟΛΙΤΗ
Οι 3 αυτές έννοιες είναι απόλυτα συνυφασμένες με τον όρο «αυτοδιοίκηση». Ο πολίτης πρέπει να ξέρει, πρέπει να συμμετέχει και πρέπει να εξυπηρετείται άμεσα και αποτελεσματικά. Έτσι, αισθάνεται ασφαλής σε ότι αφορά τη διαχείριση του Δήμου, είναι ικανοποιημένος από τις υπηρεσίες του και είναι συμμέτοχος στις αποφάσεις που τον αφορούν.
* Ανανέωση του site του Δήμου σε ένα portal που θα αποτελεί την κύρια πηγή πληροφόρησης του πολίτη για κάθε ζήτημα που αφορά αυτούς τους τομείς.
* Η εγκατάσταση του συστήματος ESR όπως ήδη έχει προαναφερθεί, βοηθά ενεργά και προς τις 3 αυτές κατευθύνσεις.
* Αξιοποιείται το ανθρώπινο δυναμικό των υπηρεσιών του Δήμου για την εξυπηρέτηση των κατοίκων, ενώ ταυτόχρονα αναβαθμίζονται οι παρεχόμενες υπηρεσίες με σύγχρονα μέσα, ώστε ούτε ο πολίτης να ταλαιπωρείται, αλλά και φαινόμενα διαφθοράς να μην μπορούν να υπάρξουν. Τα όσα ζήσαμε μέχρι σήμερα πρέπει να αφορούν στο παρελθόν και δεν αρμόζουν στο μέλλον.

4.1. ΔΙΑΦΑΝΕΙΑ
* Άμεση ανάρτηση όλων των αποφάσεων, προσλήψεων, πληρωμών και συναλλαγών στο site του Δήμου. Δημιουργία ξεχωριστής πλατφόρμας παρόμοιας με τη «Διαφάνεια» ακόμη και με όσα στοιχεία δεν αναρτώνται σε αυτή.
* Πλήρης μηνιαίος οικονομικός απολογισμός που περιλαμβάνει μισθοδοτικά κόστη, έσοδα – έξοδα, ταμειακό υπόλοιπο, υποχρεώσεις προς τρίτους, δάνεια κλπ. Έτσι όλοι οι πολίτες έχουν πλήρη εικόνα για τα οικονομικά του Δήμου.
* Συνεχής παρακολούθηση υλοποίησης προϋπολογισμού, αλλά και τεχνικού προγράμματος του Δήμου σε πραγματικό χρόνο.
* Ανάρτηση προϋπολογισμού για κάθε δημοτική επιχείρηση, οργανισμό ή δομή. Έτσι ο κάθε πολίτης μπορεί να κατατοπιστεί και να κρίνει τα οφέλη και τα κόστη.
* Θεσμοθέτηση σώματος εσωτερικού ελέγχου. Το σώμα ελέγχει κάθε υπηρεσία και σε όλους τους τομείς που αυτή δραστηριοποιείται. Ελέγχεται ο βαθμός αποτελεσματικότητας και εξυπηρέτησης και καταγράφονται ειδικά τα φαινόμενα γραφειοκρατίας, μη εξυπηρέτησης του πολίτη, αξιολόγησης προσωπικού και φαινόμενα διαφθοράς. Το σώμα δεν αναφέρεται στο Δήμαρχο, αλλά αποκλειστικά και μόνο στο Δημοτικό συμβούλιο.
* Άμεση και πλήρης καταγραφή περιουσιακών στοιχείων του Δήμου και άμεση κοινοποίηση – ανάρτηση πρός στους δημότες. Εκτός από τα οικονομικά στοιχεία που θα παραληφθούν, οι πολίτες θα έχουν γνώση και όλων των περιουσιακών στοιχείων του Δήμου, όπως των ακινήτων. Επίσης θα γίνει πλήρης καταγραφή και κοινοποίηση στοιχείων όπως υπάλληλοι, μισθοδοσία, κόστη, οφειλές, υποχρεώσεις κοκ.
* Καμία ανάθεση ακόμη και για ποσά που το επιτρέπει η νομοθεσία. Όλα τα έργα και οι προμήθειες, γίνονται με αδιάβλητους διαγωνισμούς.
* Μόνιμη συνεργασία του Δήμου με ορκωτούς ελεγκτές οι οποίοι θα συνυπογράφουν τις οικονομικές καταστάσεις. Οι ορκωτοί ελεγκτές θα αντικαθίστανται κάθε χρόνο από άλλους.

4.2. ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑ
* Αξιολόγηση προσωπικού και υπηρεσιών από ειδικό οίκο, μετά από ανοιχτό διαγωνισμό.
* Τακτικά και σταθερά δημοτικά συμβούλια ώστε να μη μαζεύονται πολλά θέματα, με συνέπεια την ανεπάρκεια ενημέρωσης, διαβούλευσης ή και κούρασης – απουσιών, όπως συνέβαινε ως τώρα.
* Κανένα θέμα δεν κατατίθεται προς το σώμα χωρίς εισηγήσεις, αλλά και λίστας θεμάτων προς συζήτηση για κάθε συνεδρίαση, τουλάχιστον 3 ημέρες νωρίτερα. Έτσι και οι σύμβουλοι και οι πολίτες γνωρίζουν και εισηγήσεις και θεματολογία.
* Πλήρης εφαρμογή του κανονισμού λειτουργίας του δημοτικού συμβουλίου σε κάθε ζήτημα χωρίς διακρίσεις.
* Ηλεκτρονική εξυπηρέτηση του πολίτη. Ελαχιστοποίηση επαφής πολιτών με τις υπηρεσίες και αποφυγή ταλαιπωρίας και γραφειοκρατίας. Στόχος η διευρυμένη και πλήρης εφαρμογή της ηλεκτρονικής εξυπηρέτησης του πολίτη.
* Εφαρμογή ειδικού συστήματος καταγραφής αιτημάτων και προβλημάτων του πολίτη μέσω πενταψήφιου αριθμού, site του Δήμου και sms. Κάθε αίτημα ή πρόβλημα καταγράφεται, διαβιβάζεται στην αρμόδια υπηρεσία και άμεσα ο πολίτης παίρνει απάντηση για το χρονοδιάγραμμα λύσης του προβλήματος.
* Κίνητρα για την αποτελεσματικότητα των υπαλλήλων και ειδικά των προϊσταμένων των υπηρεσιών. Βράβευση υπηρεσιών και τομέων.

4.3. ΣΥΜΜΕΤΟΧΗ
* Δημιουργία διαδραστικής πλατφόρμας στην ιστοσελίδα του δήμου, που οι πολίτες στέλνουν τις προτάσεις τους και τις απόψεις τους και αρμόδιος πολιτικός ή υπηρεσιακός παράγοντας τους απαντά για το κάθε θέμα που τίθεται. Η ιστοσελίδα του δήμου ανήκει σε κάθε κάτοικο της πόλης και σε όλες τις δημοτικές παρατάξεις. Δεν ανήκει στη Δημοτική αρχή.
* Ενεργή συμμετοχή των πολιτών σε σημαντικές και βαρύνουσες αποφάσεις που αφορούν το Δήμο και πιθανόν διχάζουν την κοινή γνώμη ή τις παρατάξεις του Δημοτικού συμβουλίου, με ηλεκτρονικές ή άλλες ψηφοφορίες με σύγχρονες αδιάβλητες μεθόδους.
* Σε συνεργασία με το Πανεπιστήμιο και με άλλους φορείς διενεργούνται τακτικές δημοσκοπήσεις που αφορούν τέτοια σημαντικά θέματα, οι οποίες κοινοποιούνται στο Δημοτικό Συμβούλιο ώστε να γνωρίζει το σώμα τις απόψεις των πολιτών για κάθε θέμα.
* Ενεργοποίηση και αξιοποίηση των απόψεων των τοπικών συμβουλίων και διαμερισματικών συμβούλων που σήμερααποτελούν απλώς «διακοσμητικά στοιχεία» και ο ρόλος τους είναι πλήρως απαξιωμένος ενώ γνωρίζουν περισσότερο από τον καθένα τα προβλήματα των τοπικών διαμερισμάτων.
* Ενεργοποίηση, στήριξη και αξιοποίηση των απόψεων των της επιτροπής διαβούλευσης.
* Κοινοποίηση των πρακτικών όλων των συνεδριάσεων του δημοτικού συμβουλίου στο διαδίκτυο. Ζωντανή μετάδοση από αναλογική και διαδικτυακή πλατφόρμα των συνεδριάσεων των δημοτικών συμβουλίων.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου