Tην περασμένη Πέμπτη δόθηκαν στη δημοσιότητα τα «πόθεν έσχες 2015» των πολιτικών προσώπων. Μετά τον ντόρο που είχε ξεσπάσει για την ανακριβή δήλωση του ζεύγους Μητσοτάκη λόγω…«διάστασης», αλλά και το γεγονός ότι η offshore της Μαρέβας Γκραμπόφσκι «Eternia Management» βρίσκεται στα Paradise Papers, θα περίμενε κανείς ο πρόεδρος της αξιωματικής αντιπολίτευσης να κλείσει τα «κακά» στόματα με μία φορολογική δήλωση – υπόδειγμα. Όμως δεν το έκανε…
Σημειώνεται ότι η Μαρέβα Μητσοτάκη μετά τις αποκαλύψεις των Paradise Papers, δήλωνε ότι «δόθηκε εντολή για το κλείσιμο του αμοιβαίου κεφαλαίου της εταιρείας το 2012 και εκείνη δεν είχε καμία δραστηριότητα, ούτε το 2013, ούτε το 2014». Ωστόσο, εδώ κι έναν χρόνο, η Documento είχε γράψει πως η εταιρεία της ήταν ενεργή το 2015, δημοσιεύοντας μάλιστα την εφημερίδα της Κυβέρνησης των νησιών Κεϊμάν, (τεύχος 5) που αποδεικνύει ότι η εταιρεία Eternia σβήνεται επισήμως από τα αρχεία στις 2 Μαρτίου του 2015.
Κάτι δεν πάει καλά με το σπίτι του Βολταίρου και το σπίτι του Λονδίνου
Σύμφωνα με την Documento, κάτι δεν πάει καλά και με το περιβόητο σπίτι του Βολταίρου στο Παρίσι. Όπως γράφει η εφημερίδα: Το συγκεκριμένο σπίτι δηλώνεται στο «πόθεν έσχες» ως περιουσιακό στοιχείο της εταιρείας Personal Ventures, της οποίας κατέχει το 95% και ως πηγή προέλευσης των χρημάτων της αγοράς εμφανίζεται η λέξη δάνειο. Ένα δάνειο 900.000 ευρώ που δόθηκε σε μία εταιρεία χωρίς καμία δραστηριότητα και κεφάλαιο μόλις 9.500 ευρώ. «Πρόκειται όμως για αναληθή δήλωση», υποστηρίζει η εφημερίδα, και αυτό γιατί η κ. Μητσοτάκη, αν και δηλώνει ότι έχει δώσει η ίδια 570.000 ευρώ εξτρά για την αγορά του από τα 1,2 εκατ. ευρώ που δηλώνει ως καταθέσεις, δεν έχει προσκομίσει στη δήλωσή «πόθεν έσχες», ούτε τα συμβόλαια αγοράς, ούτε τα αποδεικτικά κίνησης των τραπεζικών της λογαριασμών.
Ανακρίβεια υπάρχει και για το σπίτι της Μαρέβας Μητσοτάκη στο Λονδίνο. Πρόκειται για σπίτι 520 τετραγωνικών σε οικόπεδο δύο στρεμμάτων, το οποίο στη δήλωση του πόθεν έσχες που υπέβαλε το 2005 εμφανίζεται να το απέκτησε το 1974, ενώ τώρα δηλώνεται πως αποκτήθηκε τέσσερα χρόνια μετά, δηλαδή το 1978. Ούτε γι αυτό έχουν προσκομιστεί τα συμβόλαια.
Ένας πίνακας πραγματικός… «θησαυρός»
Κι ενώ οι δουλειές της Μαρέβας Μητσοτάκη δεν πάνε καλά, καθώς η εταιρεία Eternia κλείνει και η εταιρεία Zeus+Διον στην Ελλάδα εμφανίζει ζημιές από το 2006 ως σήμερα, τα λεφτά της δεν τελειώνουν, καθώς, σύμφωνα με το «πόθεν έσχες» που δημοσιεύτηκε την περασμένη Πέμπτη, έχει καταθέσεις 709.187 ευρώ στην Ελβετική Τράπεζα LOMBARD ODIER .
Σύμφωνα με τη δήλωσή της η σύζυγος του προέδρου της ΝΔ είχε εισοδήματα 850.000 ευρώ από περιουσιακό στοιχείο που της δόθηκε με γονική παροχή και 35.000 από ακίνητα.
Σύμφωνα με πληροφορίες της Documento, το αντικείμενο που η πώλησή του του εξασφαλίζει το τεράστιο εισόδημα είναι ένας πίνακας. Στη δήλωση πόθεν έσχες επισυνάπτει απόδειξη ότι πούλησε μέσω της εταιρεία Phillips στο Λονδίνο, στις 16 Μαρτίου 2015, έναν πίνακα διαστάσεων 182 επί 138 εκατοστά, του ζωγράφου Κρίστοφερ Γουλ.
Όπως σημειώνει ωστόσο η εφημερίδα, στο «πόθεν έσχες» Μητσοτάκη «δεν έχει κατατεθεί η κίνηση του ελβετικού και δεν παρέχεται καμία πληροφορία για τον αγοραστή του πίνακα ώστε να μπορέσει να διαπιστωθεί αν τελικώς πρόκειται για πραγματική ή εικονική αγοραπωλησία». Για το παραπάνω η Documento σχολιάζει: «Είναι σημαντικό για το λόγο αυτό, να κατατεθούν όλα τα στοιχεία που αποδεικνύουν τις τραπεζικές συναλλαγές. Διαφορετικά είναι δικαιολογημένο να υποθέσει κάποιος πως η διαδικασία μπορεί να σχετίζεται και με ξέπλυμα χρήματος».
Σύμφωνα μάλιστα με πληροφορίες της, από την Επιτροπή Ελέγχου του Πόθεν Έσχες της Βουλής έχει ζητηθεί για τον λόγο αυτό από τον Κυριάκο Μητσοτάκη να θέσει υπόψην της όλα τα στοιχεία που να αποδεικνύουν την κίνηση των χρημάτων, που να αποδεικνύουν δηλαδή πως η πώληση σε τέτοια τιμή είναι πραγματική και όχι εικονική η οποία παραπέμπει σε ένα λογαριασμό της Ελβετίας που δεν μπορεί να ελεγχθεί.
Ο ζωγράφος που αγαπούν αυτοί που ξεπλένουν χρήμα
O Κρίστοφερ Γουλ είναι ένα ζωγράφος φαινόμενο. Όχι τόσο για όσα ζωγραφίζει τα οποία είναι κάποιες λέξεις σαν γκράφιτι σε ένα καμβά, αλλά για το πόσο στοιχίζει. Τα χρόνια της κρίσης οι τιμές στα έργα του Γουλ εκτοξεύτηκαν μάλιστα 350.000 %. Χαρακτηριστικό είναι, σύμφωνα με την Documento, ότι πίνακάς του που στοίχιζε 10.000 ευρώ πουλήθηκε για 26 εκατομμύρια.
Το γεγονός μάλιστα έκανε τον παγκοσμίου φήμης κριτικό Ντέιβιντ Λι να αναρωτηθεί… Η απάντηση κρύβεται όμως σε οικονομικά funds τα οποία ξαφνικά αγάπησαν τον συγκεκριμένο ζωγράφο και άρχισαν να αγοράζουν έργα του, γράφει η Documento, που σε αφιέρωμά της την προηγούμενη εβδομάδα για το ξέπλυμα χρήματος μέσω τέχνης ανέφερε πως έργα τού συγκεκριμένου ζωγράφου βρίσκονται συχνά σε σπίτια ατόμων που ερευνά το FBI για ξέπλυμα, όπως ο μεγαλοεκατομμυριούχος Ντειβιντ Γκάνεκ.
Κι όχι μόνο…
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου