Οι εκκρεμότητες που αφορούν τους διευρωπαϊκούς άξονες στα όρια της Ηπείρου, συζητήθηκαν εκτενώς σε σημερινή ευρεία σύσκεψη που έγινε στο Γραφείο του Προέδρου της Βουλής κ. Κωνσταντίνου Τασούλα, με τη συμμετοχή του Υπουργού Υποδομών και Μεταφορών κ. Κωνσταντίνου Καραμανλή, του Περιφερειάρχη Ηπείρου κ. Αλεξάνδρου Καχριμάνη, του
Αντιπεριφερειάρχη Π.Ε. Πρέβεζας κ. Στράτου Ιωάννου του Προέδρου της Π.Ε.Δ. Ηπείρου κ. Χρήστου Ντακαλέτση, των βουλευτών της Π.Ε. Ιωαννίνων Στ. Καλογιάννη, Μ. Κεφάλα, Γ. Αμυρά, Μ. Τζούφη, των Δημάρχων Ζίτσας κ. Μιχαήλ Πλιάκου, Ζαγορίου κ.Γεωργίου Σουκουβέλου, Πωγωνίου κ. Κωνστ. Καψάλη, Κόνιτσας κ. Νικολάου Εξάρχου και των Αντιδημάρχων Ιωαννίνων κ. κ. Γεωργίου Αρλέτου -Αριστείδη Παππά και Πρέβεζας κ. Ιωάννη Δαρδαμάνη.
Αναλυτικά:
Για τον οδικό άξονα Ιωάννινα- Καλπάκι – Κακαβιά, από τον Υπουργό τονίστηκε ότι την τελευταία πενταετία οι διαδικασίες είχαν παραμείνει στάσιμες. Σύσσωμοι οι παριστάμενοι αιρετοί εκπρόσωποι της Ηπείρου, τόνισαν την κατηγορηματική τους αντίθεση σε κάθε ενδεχόμενο αλλαγής της μελέτης για την κατασκευή του τμήματος από Πεδινή έως Καλπάκι ως δίιχνου, παραθέτοντας σειρά επιχειρημάτων.
Τελικά συμφωνήθηκε όπως:
α) Το έργο να προωθηθεί προς υλοποίηση μέσω Σύμβασης Παραχώρησης, παρά τον υψηλό προϋπολογισμό του.
β) Να εφαρμοστεί η υπάρχουσα μελέτη στο τμήμα Πεδινή – Καλπάκι, που προβλέπει τετράιχνη χάραξη. Από Καλπάκι μέχρι Κακαβιά να κατασκευαστεί τρίιχνος και σε όσα τμήματα απαιτούνται συμπληρωματικές περιβαλλοντικές μελέτες το Υπουργείο Υποδομών να τις προωθήσει προς χρηματοδότηση στο Πρόγραμμα «Συνδέοντας την Ευρώπη».
γ) Με την υποβολή της πρότασης από το Υπουργείο στην Ε.Ε., Περιφέρεια, Δήμοι, βουλευτές κ.α. να τη στηρίξουν με οποιοδήποτε τρόπο θεωρηθεί πρόσφορος.
Η Περιφέρεια δεσμεύτηκε για να διευκολύνει την άμεση προώθηση του έργου να συνδράμει το Υπουργείο Υποδομών, μέσω του Επιχειρησιακού της Προγράμματος «΄Ηπειρος 2014-2020» με το ποσό των 30 εκ. ευρώ.
Β) Για τη σύνδεση Καμπή- Γέφυρα Καλογήρου: Από τον Περιφερειάρχη έγινε εκτενής ενημέρωση για την εκκρεμότητα που υπάρχει και για τη διάθεση εκ μέρους της Περιφέρειας 35 εκ. ευρώ για την κατασκευή του έργου.
Ο Περιφερειάρχης ζήτησε να προωθηθεί το έργο χωρίς νέα γεωτεχνική μελέτη, για την οποία εκ των υστέρων ενημερώθηκε από τις υπηρεσίες του Υπουργείου Υποδομών η Περιφέρεια, ζητώντας να ισχύσει η ίδια μελέτη που εφαρμόστηκε και για το έργο της Ιόνιας Οδού στην ίδια περιοχή, με τον Υπουργό να εκφράζεται κατ΄ αρχάς θετικός στην πρόταση.
Γ) Από Περιφερειάρχη και Αντιπεριφερειάρχη Π.Ε. Πρέβεζας τέθηκε επίσης το ζήτημα κατασκευής του νέου παραλιακού οδικού άξονα Πρέβεζα- Πάργα – (Ηγουμενίτσα).
Ο κ. Στρ. Ιωάννου ανέπτυξε διεξοδικά το ζήτημα με ιδιαίτερη έμφαση στην επικινδυνότητα και τις συνεχείς φθορές που παρουσιάζει, αναφέροντας πως για το μεν τμήμα Πάργα- Μεσοπόταμος η μελέτη είναι ώριμη και απαιτείται χρηματοδότηση από το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών, για το δε τμήμα Πρέβεζα- Μεσοπόταμος απαιτείται η χρηματοδότηση μελέτης από το Υπ. Υποδομών.
Τέλος τέθηκε και το κόστος του διοδίου διέλευσης από την υποθαλάσσια ζεύξη Ακτίου- Πρέβεζας για το οποίο Περιφέρεια και Δήμος, ζήτησαν να ισχύει ένα εισιτήριο για μετάβαση- επιστροφή, τονίζοντας πως σήμερα η τιμή του με τη διπλή χρέωση είναι υπέρογκη.
Εκτός αυτών έγινε αναφορά και σε άλλα ζητήματα, όπως της σύνδεσης Εγνατίας με Κήπους Ζαγορίου,τηςβελτίωσης της Ε.Ο, Καλπάκι- Κόνιτσα αλλά και τη μη υλοποίησης της δέσμευσης του πρώην Υπουργού για χρηματοδότηση του δρόμου προς Πράμαντα.
Ο Υπουργός κ. Κωνσταντίνος Καραμανλής άκουσε με ενδιαφέρον όλες τις προτάσεις και τα αιτήματα, τα οποία ζήτησε να συζητηθούν και να εξεταστούν σε νέα συνάντηση με Περιφερειάρχη- Αντιπεριφερειάρχη Π.Ε. Πρέβεζας την ερχόμενη εβδομάδα στο Υπουργείο παρουσία των υπηρεσιακών παραγόντων.
Αναλυτικά:
Για τον οδικό άξονα Ιωάννινα- Καλπάκι – Κακαβιά, από τον Υπουργό τονίστηκε ότι την τελευταία πενταετία οι διαδικασίες είχαν παραμείνει στάσιμες. Σύσσωμοι οι παριστάμενοι αιρετοί εκπρόσωποι της Ηπείρου, τόνισαν την κατηγορηματική τους αντίθεση σε κάθε ενδεχόμενο αλλαγής της μελέτης για την κατασκευή του τμήματος από Πεδινή έως Καλπάκι ως δίιχνου, παραθέτοντας σειρά επιχειρημάτων.
Τελικά συμφωνήθηκε όπως:
α) Το έργο να προωθηθεί προς υλοποίηση μέσω Σύμβασης Παραχώρησης, παρά τον υψηλό προϋπολογισμό του.
β) Να εφαρμοστεί η υπάρχουσα μελέτη στο τμήμα Πεδινή – Καλπάκι, που προβλέπει τετράιχνη χάραξη. Από Καλπάκι μέχρι Κακαβιά να κατασκευαστεί τρίιχνος και σε όσα τμήματα απαιτούνται συμπληρωματικές περιβαλλοντικές μελέτες το Υπουργείο Υποδομών να τις προωθήσει προς χρηματοδότηση στο Πρόγραμμα «Συνδέοντας την Ευρώπη».
γ) Με την υποβολή της πρότασης από το Υπουργείο στην Ε.Ε., Περιφέρεια, Δήμοι, βουλευτές κ.α. να τη στηρίξουν με οποιοδήποτε τρόπο θεωρηθεί πρόσφορος.
Η Περιφέρεια δεσμεύτηκε για να διευκολύνει την άμεση προώθηση του έργου να συνδράμει το Υπουργείο Υποδομών, μέσω του Επιχειρησιακού της Προγράμματος «΄Ηπειρος 2014-2020» με το ποσό των 30 εκ. ευρώ.
Β) Για τη σύνδεση Καμπή- Γέφυρα Καλογήρου: Από τον Περιφερειάρχη έγινε εκτενής ενημέρωση για την εκκρεμότητα που υπάρχει και για τη διάθεση εκ μέρους της Περιφέρειας 35 εκ. ευρώ για την κατασκευή του έργου.
Ο Περιφερειάρχης ζήτησε να προωθηθεί το έργο χωρίς νέα γεωτεχνική μελέτη, για την οποία εκ των υστέρων ενημερώθηκε από τις υπηρεσίες του Υπουργείου Υποδομών η Περιφέρεια, ζητώντας να ισχύσει η ίδια μελέτη που εφαρμόστηκε και για το έργο της Ιόνιας Οδού στην ίδια περιοχή, με τον Υπουργό να εκφράζεται κατ΄ αρχάς θετικός στην πρόταση.
Γ) Από Περιφερειάρχη και Αντιπεριφερειάρχη Π.Ε. Πρέβεζας τέθηκε επίσης το ζήτημα κατασκευής του νέου παραλιακού οδικού άξονα Πρέβεζα- Πάργα – (Ηγουμενίτσα).
Ο κ. Στρ. Ιωάννου ανέπτυξε διεξοδικά το ζήτημα με ιδιαίτερη έμφαση στην επικινδυνότητα και τις συνεχείς φθορές που παρουσιάζει, αναφέροντας πως για το μεν τμήμα Πάργα- Μεσοπόταμος η μελέτη είναι ώριμη και απαιτείται χρηματοδότηση από το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών, για το δε τμήμα Πρέβεζα- Μεσοπόταμος απαιτείται η χρηματοδότηση μελέτης από το Υπ. Υποδομών.
Τέλος τέθηκε και το κόστος του διοδίου διέλευσης από την υποθαλάσσια ζεύξη Ακτίου- Πρέβεζας για το οποίο Περιφέρεια και Δήμος, ζήτησαν να ισχύει ένα εισιτήριο για μετάβαση- επιστροφή, τονίζοντας πως σήμερα η τιμή του με τη διπλή χρέωση είναι υπέρογκη.
Εκτός αυτών έγινε αναφορά και σε άλλα ζητήματα, όπως της σύνδεσης Εγνατίας με Κήπους Ζαγορίου,τηςβελτίωσης της Ε.Ο, Καλπάκι- Κόνιτσα αλλά και τη μη υλοποίησης της δέσμευσης του πρώην Υπουργού για χρηματοδότηση του δρόμου προς Πράμαντα.
Ο Υπουργός κ. Κωνσταντίνος Καραμανλής άκουσε με ενδιαφέρον όλες τις προτάσεις και τα αιτήματα, τα οποία ζήτησε να συζητηθούν και να εξεταστούν σε νέα συνάντηση με Περιφερειάρχη- Αντιπεριφερειάρχη Π.Ε. Πρέβεζας την ερχόμενη εβδομάδα στο Υπουργείο παρουσία των υπηρεσιακών παραγόντων.
epirusblog.gr
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου