Καθημερινό φαινόμενο τείνουν να γίνουν πλέον τα ατυχήματα με ηλεκτρικά πατίνια.
Ο Δ. Παπαγεωργίου, υποδιευθυντής Συντονισμού Τροχαίας Αττικής, μίλησε στην ΕΡΤ -στη σκιά του σοκαριστικού ατυχήματος στην Καλαμάτα-, όπου μεταξύ άλλων αναφέρθηκε στο πώς πρέπει να κινούνται στους δρόμους και στα πεζοδρόμια οι χρήστες ηλεκτρικών πατινιών.
«Έχουμε αρκετές παρασύρσεις το 2023 μέχρι στιγμής. Στατιστικά, περίπου το ένα τρίτο των θανατηφόρων τροχαίων ατυχημάτων που έχουμε στην Αττική είναι παρασύρσεις πεζών» αποκάλυψε ο κ. Παπαγεωργίου, επισημαίνοντας πως το θλιβερό αυτό στατιστικό οφείλεται στο ότι ούτε οι οδηγοί αλλά ούτε και οι πεζοί τηρούν τον Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας.
«Οι οδηγοί είναι απρόσεκτοι και δεν παρακολουθούν τι συμβαίνει στο οδικό περιβάλλον, αλλά και οι πεζοί δεν κάνουν σωστή χρήση της διάβασης των πεζών» σχολίασε στην τηλεόραση της ΕΡΤ ο υποδιευθυντής Τροχαίας.
Τι ισχύει με τα ηλεκτρικά πατίνια
Μιλώντας για τα ηλεκτρικά πατίνια που έχουν μπει στην καθημερινότητά μας και χρησιμοποιούνται από μικρούς και μεγάλους, όπως στην περίπτωση των δύο παιδιών στην Καλαμάτα που τραυματίστηκαν σοβαρά, δήλωσε ότι είναι μια τεχνολογία η οποία έχει μπει στη ζωή μας σαν μικρή μικροαστική κινητικότητα.
«Είναι ένα μέσο το οποίο είναι οικονομικό, είναι ευέλικτο, αλλά αυτό πρέπει να ληφθεί υπόψη από όλους τους χρήστες του οδικού περιβάλλοντος. Πρέπει όλοι μας να αντιληφθούμε ως οδηγοί ότι υπάρχουν και τα πατίνια στο οδικό περιβάλλον, αλλά από την άλλη και οι οδηγοί των σκούτερ θα πρέπει να αντιληφθούν πού κινούνται», σημείωσε.
«Τα ηλεκτρικά πατίνια πρέπει να τηρούν τον ΚΟΚ»
Όπως επισήμανε, τα ηλεκτρικά πατίνια διακρίνονται σε δύο κατηγορίες: Τα μικρά σκούτερ, με ταχύτητα μέχρι 6 χλμ./ώρα, πρέπει να κινούνται στα πεζοδρόμια και όχι στο οδόστρωμα και να οδηγούνται από άτομα άνω των 12 ετών. Τα μεγαλύτερα πατίνια, τα οποία έχουν ταχύτητα από 6 μέχρι 25 χλμ. και θεωρούνται ποδήλατα, κινούνται στο οδόστρωμα ακολουθώντας τους κανόνες του ΚΟΚ.
«Θα πρέπει να φοράνε κράνος, να μη μιλάνε στο κινητό τηλέφωνο, να μην είναι δύο άτομα πάνω στο σκούτερ (πατίνι) αλλά ένας, και να τηρούν τη διάταξη του Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας», δήλωσε στην εκπομπή «Συνδέσεις» ο αστυνομικός.
Ειδικότερα, τόνισε πως η Τροχαία κόβει κλήσεις ακόμα και σε ανηλίκους που χρησιμοποιούν τα ηλεκτρικά πατίνια. «Το πλαίσιο υπάρχει και στην Ελλάδα και είναι καθορισμένο. Δεν μπορεί να έχεις ένα μικρό σκούτερ και να βγαίνεις στο οδόστρωμα, αλλά ούτε και να έχεις ένα κανονικό πατίνι και να κινείσαι σαν να είναι μηχανάκι. Θα πρέπει να κινείσαι σαν ποδήλατο» είπε, προσθέτοντας ότι τα ηλεκτρικά πατίνια δεν πρέπει να κινούνται σε αυτοκινητόδρομους που έχουν ελάχιστο όριο ταχύτητας τα 50 χλμ.».
Ο Δ. Παπαγεωργίου, υποδιευθυντής Συντονισμού Τροχαίας Αττικής, μίλησε στην ΕΡΤ -στη σκιά του σοκαριστικού ατυχήματος στην Καλαμάτα-, όπου μεταξύ άλλων αναφέρθηκε στο πώς πρέπει να κινούνται στους δρόμους και στα πεζοδρόμια οι χρήστες ηλεκτρικών πατινιών.
«Έχουμε αρκετές παρασύρσεις το 2023 μέχρι στιγμής. Στατιστικά, περίπου το ένα τρίτο των θανατηφόρων τροχαίων ατυχημάτων που έχουμε στην Αττική είναι παρασύρσεις πεζών» αποκάλυψε ο κ. Παπαγεωργίου, επισημαίνοντας πως το θλιβερό αυτό στατιστικό οφείλεται στο ότι ούτε οι οδηγοί αλλά ούτε και οι πεζοί τηρούν τον Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας.
«Οι οδηγοί είναι απρόσεκτοι και δεν παρακολουθούν τι συμβαίνει στο οδικό περιβάλλον, αλλά και οι πεζοί δεν κάνουν σωστή χρήση της διάβασης των πεζών» σχολίασε στην τηλεόραση της ΕΡΤ ο υποδιευθυντής Τροχαίας.
Τι ισχύει με τα ηλεκτρικά πατίνια
Μιλώντας για τα ηλεκτρικά πατίνια που έχουν μπει στην καθημερινότητά μας και χρησιμοποιούνται από μικρούς και μεγάλους, όπως στην περίπτωση των δύο παιδιών στην Καλαμάτα που τραυματίστηκαν σοβαρά, δήλωσε ότι είναι μια τεχνολογία η οποία έχει μπει στη ζωή μας σαν μικρή μικροαστική κινητικότητα.
«Είναι ένα μέσο το οποίο είναι οικονομικό, είναι ευέλικτο, αλλά αυτό πρέπει να ληφθεί υπόψη από όλους τους χρήστες του οδικού περιβάλλοντος. Πρέπει όλοι μας να αντιληφθούμε ως οδηγοί ότι υπάρχουν και τα πατίνια στο οδικό περιβάλλον, αλλά από την άλλη και οι οδηγοί των σκούτερ θα πρέπει να αντιληφθούν πού κινούνται», σημείωσε.
«Τα ηλεκτρικά πατίνια πρέπει να τηρούν τον ΚΟΚ»
Όπως επισήμανε, τα ηλεκτρικά πατίνια διακρίνονται σε δύο κατηγορίες: Τα μικρά σκούτερ, με ταχύτητα μέχρι 6 χλμ./ώρα, πρέπει να κινούνται στα πεζοδρόμια και όχι στο οδόστρωμα και να οδηγούνται από άτομα άνω των 12 ετών. Τα μεγαλύτερα πατίνια, τα οποία έχουν ταχύτητα από 6 μέχρι 25 χλμ. και θεωρούνται ποδήλατα, κινούνται στο οδόστρωμα ακολουθώντας τους κανόνες του ΚΟΚ.
«Θα πρέπει να φοράνε κράνος, να μη μιλάνε στο κινητό τηλέφωνο, να μην είναι δύο άτομα πάνω στο σκούτερ (πατίνι) αλλά ένας, και να τηρούν τη διάταξη του Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας», δήλωσε στην εκπομπή «Συνδέσεις» ο αστυνομικός.
Ειδικότερα, τόνισε πως η Τροχαία κόβει κλήσεις ακόμα και σε ανηλίκους που χρησιμοποιούν τα ηλεκτρικά πατίνια. «Το πλαίσιο υπάρχει και στην Ελλάδα και είναι καθορισμένο. Δεν μπορεί να έχεις ένα μικρό σκούτερ και να βγαίνεις στο οδόστρωμα, αλλά ούτε και να έχεις ένα κανονικό πατίνι και να κινείσαι σαν να είναι μηχανάκι. Θα πρέπει να κινείσαι σαν ποδήλατο» είπε, προσθέτοντας ότι τα ηλεκτρικά πατίνια δεν πρέπει να κινούνται σε αυτοκινητόδρομους που έχουν ελάχιστο όριο ταχύτητας τα 50 χλμ.».
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου