Από τις αχρηστευμένες μπουγάδες στα μπαλκόνια, τους (όχι και τόσο ανεξήγητους) πονοκεφάλους, την κακή διάθεση και τη δυσάρεστη οσμή της ίδιας της ατμόσφαιρας, τα τελευταία 24ωρα ο Αττικός ουρανός -και γενικότερα της χώρας όλης- έχει χάσει ακόμα και την υποψία του γαλάζιου, αναφέρει το δημοσίευμα του newsauto.gr.
Οι μόνοι, ίσως, που έχουν λόγο για να αισθάνονται καλά, είναι οι ιδιοκτήτες των πλυντηρίων αυτοκινήτων, που βλέπουν τις ουρές να… μακραίνουν στις εισόδους των επιχειρήσεών τους. Βέβαια, όπως θα καταλάβετε, στις παρακάτω γραμμές, δεν αρκεί μια… ξεπέτα, να φύγει δηλαδή η λάσπη που βγάζει μάτι, για να διασφαλίσει κάποιος την καλή κατάσταση του αυτοκινήτου του.
Απαιτείται σχολαστικό πλύσιμο, καλό στέγνωμα και εφαρμογή ειδικού κεριού, για την προστασία του χρώματος του αυτοκινήτου και αυτό είναι μάλλον το λιγότερο οδυνηρό σενάριο για την περιβόητη αφρικανική σκόνη.
Η εικόνα είναι γνώριμη, έπειτα από μία «επέλαση» αφρικανικής σκόνης το αυτοκίνητο καλύπτεται από ένα στρώμα χώματος που μπορεί να προκαλέσει φθορές στα αυτοκίνητα και ειδικά στο παρμπρίζ και στα κρύσταλλα, όπως για παράδειγμα γρατζουνιές!
Πέρα από το προφανές, δηλαδή ότι εμποδίζει την ορατότητα του οδηγού, προκαλώντας διάφορους κινδύνους, υπάρχουν και προβλήματα που μπορούν να αποφευχθούν εφόσον ο οδηγός λάβει μέτρα.
Για αρχή, «απαγορεύεται» να μπουν σε λειτουργία οι υαλοκαθαριστήρες ενώ καλύπτεται το παρμπρίζ από σκόνη. Σύμφωνα με τους ειδικούς, είναι προτιμότερο να καθαριστεί το κρύσταλλο με ένα πανί ώστε να αφαιρεθεί το παχύ στρώμα σκόνης που έχει συγκεντρωθεί επάνω του.
Στη συνέχεια, θα χρειαστεί να ρίξετε επάνω στο τζάμι μία ικανή ποσότητα νερού (ένα μπουκάλι με νερό πρέπει πάντα να είναι διαθέσιμο) ώστε να «γλιστρήσουν» ομαλά οι υαλοκαθαριστήρες και να μην προκληθούν γρατζουνιές όταν ξεκινήσει η επαναλαμβανόμενη κίνηση.
Ανάλογη είναι η διαδικασία που θα ακολουθήσετε και για να καθαρίσετε τα πλαϊνά παράθυρα και το πίσω τζάμι.
Ένα άλλο σημείο που οφείλετε να δώσετε προσοχή είναι οι τσιμούχες της πόρτας οι οποίες με τον καιρό χαλαρώνουν και έτσι επιτρέπεται η είσοδος του νερού. Το συγκεκριμένο φαινόμενο είναι πιο έντονο στα μεγαλύτερης ηλικίας αυτοκίνητα που έχουν εκτεθεί για μεγάλο χρονικό διάστημα στις ακτίνες του ήλιου.
Οι επιπτώσεις στην υγεία και πώς σχετίζονται με τη χρήση στου αυτοκινήτου
Η σκόνη που ταξιδεύει από την Αφρική προς την Ευρώπη, μεταφέρει μια σειρά από επικίνδυνα, για την ανθρώπινη υγεία στοιχεία, όπως μόλυβδο, αρσενικό, μαγγάνιο, χρώμιο, ψευδάργυρο κ.α.
Για αυτό και η αφρικανική σκόνη που φτάνει σε περιοχές με υψηλή ατμοσφαιρική ρύπανση, όπως η Αθήνα, καταλήγουν να είναι ακόμη πιο μολυσμένα και επικίνδυνα.
Οι ειδικοί λένε επίσης ότι όσο πιο μικρό είναι το μέγεθος ενός αιωρούμενου σωματιδίου τόσο πιο εύκολα εισέρχεται στο αναπνευστικό σύστημα προκαλώντας ερεθισμούς σε υγιή άτομα ή επιδείνωση ατόμων που πάσχουν από αναπνευστικά αλλά και καρδιολογικά προβλήματα.
Και κάπου εδώ, εμπλέκεται και η χρήση του αυτοκινήτου μας, καθώς πολλά από τα επιβλαβή σωματίδια εισέρχονται στο εσωτερικό, είτε λόγω των ανοικτών παραθύρων, είτε μέσω του κλιματιστικού, που καλό θα είναι να μην χρησιμοποιείται τις επίμαχες ημέρες.
Πράγμα που σημαίνει ότι θα πρέπει να γίνει σχολαστικός καθαρισμός της καμπίνας, αλλά και των φίλτρων, που σχετίζονται με το σύστημα κλιματισμού. Ούτως ή άλλως, με το καλοκαίρι προ των πυλών, είναι η περίοδος για το επιβεβλημένο ετήσιο σέρβις και την αντικατάσταση των φίλτρων.
Γίνεται, επίσης, εύκολα αντιληπτό, ότι ακουμπώντας με γυμνά χέρια τις πόρτες ή του καθρέπτες του αυτοκινήτου, καλό θα είναι να διαθέτουμε υγρά μαντήλια καθαρισμού και γενικώς να αποφεύγουμε να φέρνουμε τα χέρια μας σε επαφή με το πρόσωπο.
Οι μόνοι, ίσως, που έχουν λόγο για να αισθάνονται καλά, είναι οι ιδιοκτήτες των πλυντηρίων αυτοκινήτων, που βλέπουν τις ουρές να… μακραίνουν στις εισόδους των επιχειρήσεών τους. Βέβαια, όπως θα καταλάβετε, στις παρακάτω γραμμές, δεν αρκεί μια… ξεπέτα, να φύγει δηλαδή η λάσπη που βγάζει μάτι, για να διασφαλίσει κάποιος την καλή κατάσταση του αυτοκινήτου του.
Απαιτείται σχολαστικό πλύσιμο, καλό στέγνωμα και εφαρμογή ειδικού κεριού, για την προστασία του χρώματος του αυτοκινήτου και αυτό είναι μάλλον το λιγότερο οδυνηρό σενάριο για την περιβόητη αφρικανική σκόνη.
Η εικόνα είναι γνώριμη, έπειτα από μία «επέλαση» αφρικανικής σκόνης το αυτοκίνητο καλύπτεται από ένα στρώμα χώματος που μπορεί να προκαλέσει φθορές στα αυτοκίνητα και ειδικά στο παρμπρίζ και στα κρύσταλλα, όπως για παράδειγμα γρατζουνιές!
Πέρα από το προφανές, δηλαδή ότι εμποδίζει την ορατότητα του οδηγού, προκαλώντας διάφορους κινδύνους, υπάρχουν και προβλήματα που μπορούν να αποφευχθούν εφόσον ο οδηγός λάβει μέτρα.
Για αρχή, «απαγορεύεται» να μπουν σε λειτουργία οι υαλοκαθαριστήρες ενώ καλύπτεται το παρμπρίζ από σκόνη. Σύμφωνα με τους ειδικούς, είναι προτιμότερο να καθαριστεί το κρύσταλλο με ένα πανί ώστε να αφαιρεθεί το παχύ στρώμα σκόνης που έχει συγκεντρωθεί επάνω του.
Στη συνέχεια, θα χρειαστεί να ρίξετε επάνω στο τζάμι μία ικανή ποσότητα νερού (ένα μπουκάλι με νερό πρέπει πάντα να είναι διαθέσιμο) ώστε να «γλιστρήσουν» ομαλά οι υαλοκαθαριστήρες και να μην προκληθούν γρατζουνιές όταν ξεκινήσει η επαναλαμβανόμενη κίνηση.
Ανάλογη είναι η διαδικασία που θα ακολουθήσετε και για να καθαρίσετε τα πλαϊνά παράθυρα και το πίσω τζάμι.
Ένα άλλο σημείο που οφείλετε να δώσετε προσοχή είναι οι τσιμούχες της πόρτας οι οποίες με τον καιρό χαλαρώνουν και έτσι επιτρέπεται η είσοδος του νερού. Το συγκεκριμένο φαινόμενο είναι πιο έντονο στα μεγαλύτερης ηλικίας αυτοκίνητα που έχουν εκτεθεί για μεγάλο χρονικό διάστημα στις ακτίνες του ήλιου.
Οι επιπτώσεις στην υγεία και πώς σχετίζονται με τη χρήση στου αυτοκινήτου
Η σκόνη που ταξιδεύει από την Αφρική προς την Ευρώπη, μεταφέρει μια σειρά από επικίνδυνα, για την ανθρώπινη υγεία στοιχεία, όπως μόλυβδο, αρσενικό, μαγγάνιο, χρώμιο, ψευδάργυρο κ.α.
Για αυτό και η αφρικανική σκόνη που φτάνει σε περιοχές με υψηλή ατμοσφαιρική ρύπανση, όπως η Αθήνα, καταλήγουν να είναι ακόμη πιο μολυσμένα και επικίνδυνα.
Οι ειδικοί λένε επίσης ότι όσο πιο μικρό είναι το μέγεθος ενός αιωρούμενου σωματιδίου τόσο πιο εύκολα εισέρχεται στο αναπνευστικό σύστημα προκαλώντας ερεθισμούς σε υγιή άτομα ή επιδείνωση ατόμων που πάσχουν από αναπνευστικά αλλά και καρδιολογικά προβλήματα.
Και κάπου εδώ, εμπλέκεται και η χρήση του αυτοκινήτου μας, καθώς πολλά από τα επιβλαβή σωματίδια εισέρχονται στο εσωτερικό, είτε λόγω των ανοικτών παραθύρων, είτε μέσω του κλιματιστικού, που καλό θα είναι να μην χρησιμοποιείται τις επίμαχες ημέρες.
Πράγμα που σημαίνει ότι θα πρέπει να γίνει σχολαστικός καθαρισμός της καμπίνας, αλλά και των φίλτρων, που σχετίζονται με το σύστημα κλιματισμού. Ούτως ή άλλως, με το καλοκαίρι προ των πυλών, είναι η περίοδος για το επιβεβλημένο ετήσιο σέρβις και την αντικατάσταση των φίλτρων.
Γίνεται, επίσης, εύκολα αντιληπτό, ότι ακουμπώντας με γυμνά χέρια τις πόρτες ή του καθρέπτες του αυτοκινήτου, καλό θα είναι να διαθέτουμε υγρά μαντήλια καθαρισμού και γενικώς να αποφεύγουμε να φέρνουμε τα χέρια μας σε επαφή με το πρόσωπο.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου