Απορίες γεννώνται ως προς τους λόγους για τους οποίους παραχωρήθηκαν τα ελληνικα αεροδρόμια και τα μελλοντικά τους έσοδα σε μια εταιρία η οποία χρειάζεται δάνεια (και μάλιστα απο Ελληνική Τράπεζα -Alpha Bank) και την ίδια στιγμή βαρύνεται με συνολικές υποχρεώσεις 3,5 δις. ευρώ...
έως το 2020! Δεν υπήρχαν επιλογές? Δεν υπήρχαν ενδιαφερόμενοι σε ενα Διαγωνισμό παραχώρησης 14 αεροδρομίων σε μια χώρα 22 εκατομμυρίων τουριστών, όπου ακόμη και οι χρηματαγορές είναι διατεθειμένες να δανεισουν 1 δισεκατομμύριο για να προχωρήσει η επένδυση σε όποιον την αναλάβει? Πώς βρέθηκε μια εταιρία χωρίς οικονομική επιφάνεια, με ισολογισμό και χρέος χειρότερο απο πολλων ελληνικών να παίρνει τη σύμβαση? Ποιοί ήταν οι ανταγωνιστές και γιατί δεν πήρε δημοσιότητα το θέμα?Πώς κατάφερε μια ημικρατική εταιρία (η Fraport ανήκει στη Λουφτχάνσα - Ομόσπονδο Γερμανικό Κρατίδιο της Έσσης - http://news247.gr/eidiseis/afieromata/poia-einai-h-fraport-poy-pairnei-ta-aerodromia-ths-elladas.3620593.html ). Γιατί έγιναν όλα τόσο γρήγορα?
Ίσως μας βοηθήσει να μάθουμε το πότε έγιναν όλα. Πότε, δηλαδή, πήρε η FRAPORT με σύμβαση τα αεροδρόμια.
Γυρνάμε πίσω στον Αύγουστο του 2015. Ναι, ένα μήνα μετά το Δημοψήφισμα. Η Βουλή καλείται να διαχειριστεί το ΟΧΙ και τα άδεια ταμεία και, γι αυτό, αποφασίζει να αποδεχτεί τα μέτρα (δηλάδη να γίνει το ΟΧΙ να γίνει ΝΑΙ) ψηφίζοντας τα. Έτσι μπήκαμε στο Τρίτο Μνημόνιο με τις ψήφους 222 (Ρεκόρ) βουλευτών, ψηφίζουν τα μέτρα. (http://www.iefimerida.gr/news/221626/psifistike-3o-mnimonio-nai-222-ohi-64-paron-11).
Το Τριτο Μνημονιο οπως ψηφίστηκε απο τους 222 Βουλευτές αναλυτικά εδώ:http://www.tanea.gr/files/1/2015/fek.pdf
Ανάμεσα στα μέτρα είναι και μια υποχρέωση παραχώρησης μέσω ΤΑΙΠΕΔ. Αυτής των 14 αεροδρομίων. Ετσι ξαφνικα μια συγκεκριμένη, φωτογραφική θα μπορουσε να πει κάποιος,ιδιωτικοποίηση έγινε πολιτικό προαπαιτούμενο του Μνημονίου (ανάμεσα σε πολλά άλλα)και συμβατική υποχρέωση μας. Στο κείμενο του μνημονίου υπάρχει συγκεκριμένη αναφορά στην περίπτωση της Fraport συμφωνα με την οποία η Ελλάδα υποχρεώνεται να παραχωρήσει τα αεροδρόμια «στον παραχωρησιούχο που ήδη είχε κερδίσει τον διαγωνισμό του ΤΑΙΠΕΔ» ( https://www.thepressproject.gr/article/108784/Europako-stop-se-Fraport-eggrafo). Ετσι λιγους μήνες μετά, τον Δεκέμβριου του 2015 υπογράφεται η Συμβαση με την FRAPORT. Αναφέρουμε μερικά σημεία της :
- η εταιρεία έχει την δυνατότητα να μειώσει το μίσθωμα που έχει συμφωνηθεί, αν χρειαστούν βελτιωτικά έργα στα αεροδρόμια που αποκτά.
- απαλλάσσεται από ΕΝΦΙΑ, δημοτικά τέλη και έξοδα περιβαλλοντικών μελετών.
- Η Fraport θα μπορεί να αναβάλει την πληρωμή του μισθώματος για λόγους ανωτέρας βίας ή να παρατείνει την διάρκεια της 40ετούς σύμβασης σε περίπτωση που το δημόσιο χρωστά αποζημιώσεις ύψους 5.000.000 ευρώ.
- Δίνεται το ελεύθερο στην εταιρεία να ορίζει Αεροναυτικά τέλη ή μη, χωρίς την παρέμβαση καμίας κρατικής αρχής
- Σε ότι αφορά τους εργαζόμενους, η Fraport δεν δεσμεύεται να διατηρήσει τους υπαλλήλους της ΥΠΑ, ενώ το κράτος οφείλει να αποζημιώσει την εταιρεία σε περίπτωση δικαστικής διαμάχης με όσους τυχόν απολυθούν.
(Διαβάστε εδώ τις κινητοποιήσεις των Εργαζομένων εναντίον της Fraport http://info-war.gr/diastasis-skandalou-gia-fraport-tropologia-akyrosis-gia-ta-14-aerodromia/) .
- Η Εταιρία ζήτησε μέχρι και ειδική άδεια απο το ελληνικό κράτος προκειμένου να μεταφέρει αλλοδαπό και φθηνότερο απο το ντόπιο εργατικό δυναμικό (Fraport: Για φύλακες με μισθό 250 ευρώ τον μήνα εκβιάζουν οι Γερμανοί!
http://www.candianews.gr/2017/03/24/fraport-gia-fylakes-me-mistho-250-evro-ton-mina-ekviazoun-i-germani/).
- σε μια απεργία της εναερίου κυκλοφορίας που αμέσως θα χαρακτηριστεί από τη FRAPORT ως «Γεγονός Ευθύνης του Δημοσίου» επικαλούμενη διαφυγόντα κέρδη, μείωση του δείκτη επιδόσεων κλπ. και θα ενεργοποιούνται άμεσα οι διεκδικήσεις των αποζημιώσεων.
Διαβάστε Ολόκληρη τη Σύμβαση ΕΔΩ: https://www.thepressproject.gr/article/88058/Auti-einai-i-sumbasi-me-tin-Fraport
Σύμπτωση: Πρόεδρος ΤΑΙΠΕΔ τότε και νυν Υφυπουργός Οικονομίας και Αναπτυξης σήμερα, ειναι το ίδιο ''αριστερο'' πρόσωπο και, για τον οποίο ο Γιώργος Καρέλιας ανάφερε οτι ειναι από αυτά «που προωθούν με περισσό ρεαλισμό τη μνημονιακή πραγματικότητα και ανέλαβαν να την προωθήσουν ακόμα περισσότερο κι από υψηλότερη θέση» -http://www.alexpolisonline.com/2016/11/blog-post_98.html )..
ΥΠΕΡΕΞΟΥΣΊΕΣ ΣΤΗ FRAPORT
Τα μέχρι και σήμερα δείγματα γραφής της γερμανικής εταιρίας δείχνουν ότι στόχος της είναι να αποκομίσει όσο το δυνατόν μεγαλύτερες και ταχύτερες υπεραξίες απο τα ελληνικάαεροδρόμια. Όχι με σκοπό να τις επανεπενδύσει, αλλά να μεταφέρει τις υπεραξίες για την κάλυψη δανείων, εξόδων και ζημιών σε άλλες επενδύσεις της εταιρίας στο εξωτερικό. Οιενστάσεις ακουμπούν και στο προηγούμενο της, επίσης γερμανικής, hocktıef, διαχειρίστριας του Αερολιμένα Αθηνών Ελ. Βενιζέλος. Η Γερμανική εταιρια με άνομες και παρασκηνιακές μεθόδους έχει καταφέρει και να μην επενδύσει ένα ευρώ στον Αερολιμένα όλα αυτα τα χρόνια, αλλά και να μην πληρώνει το ΦΠΑ που της αναλογεί. (Διέγραψαν 500 εκατ. ΦΠΑ που χρωστούσε η γερμανική εταιρία στην Ελλάδα http://www.newsbomb.gr/ellada/apokalypseis/story/421304/diegrapsan-500-ekat-fpa-poy-hrostoyse-i-germaniki-hochtief-stin-ellada#ixzz4ccjJWMZO
http://www.newsbomb.gr/ellada/apokalypseis/story/553743/ypothesi-hochtief-na-pos-oi-germanoi-den-plirosan-fpa-kai-efygan-anenoxlitoi )
Η γερμανική Χόκτιεφ, ενώ έχει καθαρά κέρδη απο το Αεροδρόμιο Ελ.Βενιζελος, είναι, συνολικά, μια ζημιογόνος εταιρία, με συνέπεια αντί να επενδύει τα καθαρα κέρδη του Αερολιμένα Αθηνών στον Αερολιμένα Αθηνών, δηλάδη στην ελληνική οικονομία - απ όπου και αντλεί τα κέρδη της- τα στέλνει πεσκέσι στο ταμείο της Εταιρία στα κεντρικά στη Γερμανια για να χρηματοδοτήθουν α) οι ζημιογόνες επενδύσεις της και β) τα υψηλότατα μερίσματα τα οποία απολάμβανουν οι μετόχοι της. Γι αυτό και όλα αυτά τα χρόνια δεν έχει γίνει καμία αναβάθμιση του Ελ.Βενιζελος και εχει απώλεσει το ανταγωνιστικό του πλεονέκτημα. ( "Ελ. Βενιζέλος" : Το ακριβότερο αεροδρόμιο της Ευρώπης, προκαλεί τεράστια ζημιά στην οικονομία-http://www.reporter.gr/Eidhseis/Epicheirhseis/Auxiliary-transport-activities/238321-El-Benizelos-Akribo-moy-aerodromio )
Η πρόσφατη ανακοίνωση οτι θα κατασκευαστεί επιπλέον Τέρμιναλ στο Ελ.Βενιζελος θα γίνει με λεφτά απο ΔανεισμόΤ (όπως και στην Fraport) και με τα Ευρωπαικά ΠΡογραμματα και όχι απο τα κερδη της εταιρίας (όπως και με την Fraport)...
Την ίδια λοιπόν, νεοαποικιοκρατικού τύπου (δηλαδή δεν στα παίρνουμε με τα όπλα, αλλά μέσω διπλωματικών πολιτικών μεθοδεύσεων, τραπεζών και των πολυεθνικών μας)''επενδυτική'' λογικη παρατηρούμε και στην περίπτωση της fraport που πήρε τα 14 αεροδρόμια. Η οποία, fraport, όχι μόνο παίρνει τα αεροδρόμια με δανεικά, αλλά αποφασίζει και για τα λεφτά του ΕΣΠΑ. Συγκεκριμένα, η Γερμανική εταιρία γίνεται απο διαχειριστρια των αεροδρομίων και ΕΡγολαβος τους. Όχι, όμως, με δικά της Λεφτά, από έσοδα της, αλλά με δανεικά από ελληνική τράπεζα και απο ελληνικά ΕΣΠΑ. Όπως αντιλαμβανόμαστε οι χρηματοδοτικές δυσκολίες, από δάνεια μέχρι ΕΣΠΑ, αφορούν μόνον τις ελληνικές εταιρίες. Ακομη και ελληνικές τράπεζες σε Γερμανικές εταιρίες δανείζουν, ακόμη και τα Ελληνικά ΕΣΠΑ σε γερμανικά χέρια πάει η διαχείριση τους.
Συγκεκριμένα στην περίπτωση της FRaport απο το 1 Δισεκατομμύριο τα 357 εκατομμύρια θα πανε εργολαβία...
Η FRAPORT εργολάβος: Η Σύμβαση [σελ. 76 § 4.3.3.] δίνει τη δυνατότητα στη FRAPORT να λειτουργήσει και ως εργολάβος όλων των Δημοσίων έργων που ο παραχωρητής έχει δεσμευτεί να ολοκληρώσει πριν την παράδοση. Στη σελ. 164 § 22.3 προβλέπεται ότι για υπεργολαβίες που θα γίνουν από θυγατρική της FRAPORT δεν χρειάζεται η συναίνεση του Δημοσίου. (https://www.thepressproject.gr/article/88058/Auti-einai-i-sumbasi-me-tin-Fraport)
Συγκεκριμενα ''Oι Fraport Greece και Intrakat υπέγραψαν δύο συμβάσεις συνολικού προϋπολογισμού 357 εκατ. ευρώ, πλέον ΦΠΑ, για την υλοποίηση μελετών και κατασκευαστικών έργων στα 14 περιφερειακά αεροδρόμια, των οποίων η Fraport Greece έχει αναλάβει τη λειτουργία, αναβάθμιση και συντήρηση για περίοδο 40 ετών.(http://www.ergonblog.gr/2017/03/fraport-357-intrakat-14.html,) Η Ιντρακάτ είναι του ομιλου Κόκκαλη, αντιπροσώπου για δεκαετίες αρκετών γερμανικών εταιριών(https://www.thepressproject.gr/article/105338/STAZI-FAKELOS-95363---O-SOKRATIS-KOKKALIS-OS-PRAKTORAS-ROKKOS ). Το αξιοσημείωτο?? Η εργολαβία για τα 14 αεροδρόμια είναι με απευθείας ανάθεση στην Ιντρακατ και οχι μεσω Διαγωνισμού. Ο λόγος? Αφου η Fraport θα αποφασίσει βάσει της Συμβασης το ταμείο, εκείνη αποφασίζει και ποιος εργολάβος θα πάρει τη δουλειά. Βεβαίως, τα λεφτα ειναι του ΕΣΠΑ οχι της fraport ή του Εργολάβου.
Οι απορίες και οι ενστάσεις ειναι πολλές, έχουν, όμως, κοινό σημείο αναφοράς και αυτο είναι οτι η οικονομική σύμβαση με την fraport και οι πολιτικές μεθοδευσεις μεσω των οποίων επιβλήθηκε ειναι εκτός λογικής ανάπτυξης, εκτός οποιασδήποτε οικονομικής λογικής, ακόμη και της πιο ορθόδοξης. Στο βαθμό που η σύμβαση θα προχωρήσει και η Γερμανική ημικρατική εταιρία fraport αναλάβει τα αεροδρομία τοτε θα 'εχουμε ως εθνική οικονομία στερηθεί ενα βασικό έσοδο αλλά και βασικότερα, θα έχουμε δημιουργήσει ένα πολύ αρνητικό προηγούμενο (precedent). Ενα προηγούμενο το οποιο θα επικαλούνται οι ημικρατικές και ιδιωτικές πολυεθνικές και αλλών εκτος της Γερμανιας χωρών ζητώνταςαντίστοιχα προνόμια. Πιθανόν και δανεικά και τα εσπα...
Δεν ευσταθεί με καμία απολύτως λογική οτι μπορεί να διαμορφωθεί Εθνικό Πλαίσο Οικονομικής Ανάπτυξης, δηλαδή εξόδου απο την κρίση με θετικό πρόσημο, στη βάσητέτοιων παραχωρήσεων και νέοαποικιοκρατικών συμβάσεων. Αντι να παρουμε πισω τον Αερολιμενα Αθηνων απο την Χοκτιεφ και να το παραχωρήσουμε αλλού με καλύτερους όρους, δώσαμε άλλα 14 τουριστικά, κερδοφόρα αεροδρόμια σε μια δεύτερη Χόκτιεφ.
έως το 2020! Δεν υπήρχαν επιλογές? Δεν υπήρχαν ενδιαφερόμενοι σε ενα Διαγωνισμό παραχώρησης 14 αεροδρομίων σε μια χώρα 22 εκατομμυρίων τουριστών, όπου ακόμη και οι χρηματαγορές είναι διατεθειμένες να δανεισουν 1 δισεκατομμύριο για να προχωρήσει η επένδυση σε όποιον την αναλάβει? Πώς βρέθηκε μια εταιρία χωρίς οικονομική επιφάνεια, με ισολογισμό και χρέος χειρότερο απο πολλων ελληνικών να παίρνει τη σύμβαση? Ποιοί ήταν οι ανταγωνιστές και γιατί δεν πήρε δημοσιότητα το θέμα?Πώς κατάφερε μια ημικρατική εταιρία (η Fraport ανήκει στη Λουφτχάνσα - Ομόσπονδο Γερμανικό Κρατίδιο της Έσσης - http://news247.gr/eidiseis/afieromata/poia-einai-h-fraport-poy-pairnei-ta-aerodromia-ths-elladas.3620593.html ). Γιατί έγιναν όλα τόσο γρήγορα?
Ίσως μας βοηθήσει να μάθουμε το πότε έγιναν όλα. Πότε, δηλαδή, πήρε η FRAPORT με σύμβαση τα αεροδρόμια.
Γυρνάμε πίσω στον Αύγουστο του 2015. Ναι, ένα μήνα μετά το Δημοψήφισμα. Η Βουλή καλείται να διαχειριστεί το ΟΧΙ και τα άδεια ταμεία και, γι αυτό, αποφασίζει να αποδεχτεί τα μέτρα (δηλάδη να γίνει το ΟΧΙ να γίνει ΝΑΙ) ψηφίζοντας τα. Έτσι μπήκαμε στο Τρίτο Μνημόνιο με τις ψήφους 222 (Ρεκόρ) βουλευτών, ψηφίζουν τα μέτρα. (http://www.iefimerida.gr/news/221626/psifistike-3o-mnimonio-nai-222-ohi-64-paron-11).
Το Τριτο Μνημονιο οπως ψηφίστηκε απο τους 222 Βουλευτές αναλυτικά εδώ:http://www.tanea.gr/files/1/2015/fek.pdf
Ανάμεσα στα μέτρα είναι και μια υποχρέωση παραχώρησης μέσω ΤΑΙΠΕΔ. Αυτής των 14 αεροδρομίων. Ετσι ξαφνικα μια συγκεκριμένη, φωτογραφική θα μπορουσε να πει κάποιος,ιδιωτικοποίηση έγινε πολιτικό προαπαιτούμενο του Μνημονίου (ανάμεσα σε πολλά άλλα)και συμβατική υποχρέωση μας. Στο κείμενο του μνημονίου υπάρχει συγκεκριμένη αναφορά στην περίπτωση της Fraport συμφωνα με την οποία η Ελλάδα υποχρεώνεται να παραχωρήσει τα αεροδρόμια «στον παραχωρησιούχο που ήδη είχε κερδίσει τον διαγωνισμό του ΤΑΙΠΕΔ» ( https://www.thepressproject.gr/article/108784/Europako-stop-se-Fraport-eggrafo). Ετσι λιγους μήνες μετά, τον Δεκέμβριου του 2015 υπογράφεται η Συμβαση με την FRAPORT. Αναφέρουμε μερικά σημεία της :
- η εταιρεία έχει την δυνατότητα να μειώσει το μίσθωμα που έχει συμφωνηθεί, αν χρειαστούν βελτιωτικά έργα στα αεροδρόμια που αποκτά.
- απαλλάσσεται από ΕΝΦΙΑ, δημοτικά τέλη και έξοδα περιβαλλοντικών μελετών.
- Η Fraport θα μπορεί να αναβάλει την πληρωμή του μισθώματος για λόγους ανωτέρας βίας ή να παρατείνει την διάρκεια της 40ετούς σύμβασης σε περίπτωση που το δημόσιο χρωστά αποζημιώσεις ύψους 5.000.000 ευρώ.
- Δίνεται το ελεύθερο στην εταιρεία να ορίζει Αεροναυτικά τέλη ή μη, χωρίς την παρέμβαση καμίας κρατικής αρχής
- Σε ότι αφορά τους εργαζόμενους, η Fraport δεν δεσμεύεται να διατηρήσει τους υπαλλήλους της ΥΠΑ, ενώ το κράτος οφείλει να αποζημιώσει την εταιρεία σε περίπτωση δικαστικής διαμάχης με όσους τυχόν απολυθούν.
(Διαβάστε εδώ τις κινητοποιήσεις των Εργαζομένων εναντίον της Fraport http://info-war.gr/diastasis-skandalou-gia-fraport-tropologia-akyrosis-gia-ta-14-aerodromia/) .
- Η Εταιρία ζήτησε μέχρι και ειδική άδεια απο το ελληνικό κράτος προκειμένου να μεταφέρει αλλοδαπό και φθηνότερο απο το ντόπιο εργατικό δυναμικό (Fraport: Για φύλακες με μισθό 250 ευρώ τον μήνα εκβιάζουν οι Γερμανοί!
http://www.candianews.gr/2017/03/24/fraport-gia-fylakes-me-mistho-250-evro-ton-mina-ekviazoun-i-germani/).
- σε μια απεργία της εναερίου κυκλοφορίας που αμέσως θα χαρακτηριστεί από τη FRAPORT ως «Γεγονός Ευθύνης του Δημοσίου» επικαλούμενη διαφυγόντα κέρδη, μείωση του δείκτη επιδόσεων κλπ. και θα ενεργοποιούνται άμεσα οι διεκδικήσεις των αποζημιώσεων.
Διαβάστε Ολόκληρη τη Σύμβαση ΕΔΩ: https://www.thepressproject.gr/article/88058/Auti-einai-i-sumbasi-me-tin-Fraport
Σύμπτωση: Πρόεδρος ΤΑΙΠΕΔ τότε και νυν Υφυπουργός Οικονομίας και Αναπτυξης σήμερα, ειναι το ίδιο ''αριστερο'' πρόσωπο και, για τον οποίο ο Γιώργος Καρέλιας ανάφερε οτι ειναι από αυτά «που προωθούν με περισσό ρεαλισμό τη μνημονιακή πραγματικότητα και ανέλαβαν να την προωθήσουν ακόμα περισσότερο κι από υψηλότερη θέση» -http://www.alexpolisonline.com/2016/11/blog-post_98.html )..
ΥΠΕΡΕΞΟΥΣΊΕΣ ΣΤΗ FRAPORT
Τα μέχρι και σήμερα δείγματα γραφής της γερμανικής εταιρίας δείχνουν ότι στόχος της είναι να αποκομίσει όσο το δυνατόν μεγαλύτερες και ταχύτερες υπεραξίες απο τα ελληνικάαεροδρόμια. Όχι με σκοπό να τις επανεπενδύσει, αλλά να μεταφέρει τις υπεραξίες για την κάλυψη δανείων, εξόδων και ζημιών σε άλλες επενδύσεις της εταιρίας στο εξωτερικό. Οιενστάσεις ακουμπούν και στο προηγούμενο της, επίσης γερμανικής, hocktıef, διαχειρίστριας του Αερολιμένα Αθηνών Ελ. Βενιζέλος. Η Γερμανική εταιρια με άνομες και παρασκηνιακές μεθόδους έχει καταφέρει και να μην επενδύσει ένα ευρώ στον Αερολιμένα όλα αυτα τα χρόνια, αλλά και να μην πληρώνει το ΦΠΑ που της αναλογεί. (Διέγραψαν 500 εκατ. ΦΠΑ που χρωστούσε η γερμανική εταιρία στην Ελλάδα http://www.newsbomb.gr/ellada/apokalypseis/story/421304/diegrapsan-500-ekat-fpa-poy-hrostoyse-i-germaniki-hochtief-stin-ellada#ixzz4ccjJWMZO
http://www.newsbomb.gr/ellada/apokalypseis/story/553743/ypothesi-hochtief-na-pos-oi-germanoi-den-plirosan-fpa-kai-efygan-anenoxlitoi )
Η γερμανική Χόκτιεφ, ενώ έχει καθαρά κέρδη απο το Αεροδρόμιο Ελ.Βενιζελος, είναι, συνολικά, μια ζημιογόνος εταιρία, με συνέπεια αντί να επενδύει τα καθαρα κέρδη του Αερολιμένα Αθηνών στον Αερολιμένα Αθηνών, δηλάδη στην ελληνική οικονομία - απ όπου και αντλεί τα κέρδη της- τα στέλνει πεσκέσι στο ταμείο της Εταιρία στα κεντρικά στη Γερμανια για να χρηματοδοτήθουν α) οι ζημιογόνες επενδύσεις της και β) τα υψηλότατα μερίσματα τα οποία απολάμβανουν οι μετόχοι της. Γι αυτό και όλα αυτά τα χρόνια δεν έχει γίνει καμία αναβάθμιση του Ελ.Βενιζελος και εχει απώλεσει το ανταγωνιστικό του πλεονέκτημα. ( "Ελ. Βενιζέλος" : Το ακριβότερο αεροδρόμιο της Ευρώπης, προκαλεί τεράστια ζημιά στην οικονομία-http://www.reporter.gr/Eidhseis/Epicheirhseis/Auxiliary-transport-activities/238321-El-Benizelos-Akribo-moy-aerodromio )
Η πρόσφατη ανακοίνωση οτι θα κατασκευαστεί επιπλέον Τέρμιναλ στο Ελ.Βενιζελος θα γίνει με λεφτά απο ΔανεισμόΤ (όπως και στην Fraport) και με τα Ευρωπαικά ΠΡογραμματα και όχι απο τα κερδη της εταιρίας (όπως και με την Fraport)...
Την ίδια λοιπόν, νεοαποικιοκρατικού τύπου (δηλαδή δεν στα παίρνουμε με τα όπλα, αλλά μέσω διπλωματικών πολιτικών μεθοδεύσεων, τραπεζών και των πολυεθνικών μας)''επενδυτική'' λογικη παρατηρούμε και στην περίπτωση της fraport που πήρε τα 14 αεροδρόμια. Η οποία, fraport, όχι μόνο παίρνει τα αεροδρόμια με δανεικά, αλλά αποφασίζει και για τα λεφτά του ΕΣΠΑ. Συγκεκριμένα, η Γερμανική εταιρία γίνεται απο διαχειριστρια των αεροδρομίων και ΕΡγολαβος τους. Όχι, όμως, με δικά της Λεφτά, από έσοδα της, αλλά με δανεικά από ελληνική τράπεζα και απο ελληνικά ΕΣΠΑ. Όπως αντιλαμβανόμαστε οι χρηματοδοτικές δυσκολίες, από δάνεια μέχρι ΕΣΠΑ, αφορούν μόνον τις ελληνικές εταιρίες. Ακομη και ελληνικές τράπεζες σε Γερμανικές εταιρίες δανείζουν, ακόμη και τα Ελληνικά ΕΣΠΑ σε γερμανικά χέρια πάει η διαχείριση τους.
Συγκεκριμένα στην περίπτωση της FRaport απο το 1 Δισεκατομμύριο τα 357 εκατομμύρια θα πανε εργολαβία...
Η FRAPORT εργολάβος: Η Σύμβαση [σελ. 76 § 4.3.3.] δίνει τη δυνατότητα στη FRAPORT να λειτουργήσει και ως εργολάβος όλων των Δημοσίων έργων που ο παραχωρητής έχει δεσμευτεί να ολοκληρώσει πριν την παράδοση. Στη σελ. 164 § 22.3 προβλέπεται ότι για υπεργολαβίες που θα γίνουν από θυγατρική της FRAPORT δεν χρειάζεται η συναίνεση του Δημοσίου. (https://www.thepressproject.gr/article/88058/Auti-einai-i-sumbasi-me-tin-Fraport)
Συγκεκριμενα ''Oι Fraport Greece και Intrakat υπέγραψαν δύο συμβάσεις συνολικού προϋπολογισμού 357 εκατ. ευρώ, πλέον ΦΠΑ, για την υλοποίηση μελετών και κατασκευαστικών έργων στα 14 περιφερειακά αεροδρόμια, των οποίων η Fraport Greece έχει αναλάβει τη λειτουργία, αναβάθμιση και συντήρηση για περίοδο 40 ετών.(http://www.ergonblog.gr/2017/03/fraport-357-intrakat-14.html,) Η Ιντρακάτ είναι του ομιλου Κόκκαλη, αντιπροσώπου για δεκαετίες αρκετών γερμανικών εταιριών(https://www.thepressproject.gr/article/105338/STAZI-FAKELOS-95363---O-SOKRATIS-KOKKALIS-OS-PRAKTORAS-ROKKOS ). Το αξιοσημείωτο?? Η εργολαβία για τα 14 αεροδρόμια είναι με απευθείας ανάθεση στην Ιντρακατ και οχι μεσω Διαγωνισμού. Ο λόγος? Αφου η Fraport θα αποφασίσει βάσει της Συμβασης το ταμείο, εκείνη αποφασίζει και ποιος εργολάβος θα πάρει τη δουλειά. Βεβαίως, τα λεφτα ειναι του ΕΣΠΑ οχι της fraport ή του Εργολάβου.
Οι απορίες και οι ενστάσεις ειναι πολλές, έχουν, όμως, κοινό σημείο αναφοράς και αυτο είναι οτι η οικονομική σύμβαση με την fraport και οι πολιτικές μεθοδευσεις μεσω των οποίων επιβλήθηκε ειναι εκτός λογικής ανάπτυξης, εκτός οποιασδήποτε οικονομικής λογικής, ακόμη και της πιο ορθόδοξης. Στο βαθμό που η σύμβαση θα προχωρήσει και η Γερμανική ημικρατική εταιρία fraport αναλάβει τα αεροδρομία τοτε θα 'εχουμε ως εθνική οικονομία στερηθεί ενα βασικό έσοδο αλλά και βασικότερα, θα έχουμε δημιουργήσει ένα πολύ αρνητικό προηγούμενο (precedent). Ενα προηγούμενο το οποιο θα επικαλούνται οι ημικρατικές και ιδιωτικές πολυεθνικές και αλλών εκτος της Γερμανιας χωρών ζητώνταςαντίστοιχα προνόμια. Πιθανόν και δανεικά και τα εσπα...
Δεν ευσταθεί με καμία απολύτως λογική οτι μπορεί να διαμορφωθεί Εθνικό Πλαίσο Οικονομικής Ανάπτυξης, δηλαδή εξόδου απο την κρίση με θετικό πρόσημο, στη βάσητέτοιων παραχωρήσεων και νέοαποικιοκρατικών συμβάσεων. Αντι να παρουμε πισω τον Αερολιμενα Αθηνων απο την Χοκτιεφ και να το παραχωρήσουμε αλλού με καλύτερους όρους, δώσαμε άλλα 14 τουριστικά, κερδοφόρα αεροδρόμια σε μια δεύτερη Χόκτιεφ.
διαλύσαμε την Ολυμπιακή Αεροπορία, τον Εθνικο αερομεταφορέα μας, διότι η Κομισιόν (Βερολινο-Βρυξέλλες) έκρινε παράνομες τις κρατικές ενισχύσεις σε κρατική εταιρία. Κατανοητό? Κατανοητό. Πρόσφατα, 14 ελληνικά αεροδρόμια αγοράστηκαν από την Frau Fraport. Σωστά? Σωστά. Μέτοχοι της Fraport είναι το Ομοσπονδιακό Κρατίδιο της Έσσης και ο Εθνικός Αερομεταφορέάς της Γερμανίας η Lufthansa. Δηλαδή, η κρατική Lufthansa εφαγε την κρατική Ολυμπιακή. Η διαφορά? Οτι η Ολυμπιακή είχε μέτοχο το Υπουργειο Οικονομικων, ενω η Λουφτχανσα τη γερμανική τοπική αυτοδιοίκηση. Θα μπορούσαμε δηλαδη και εμεις να τη δουμε γερμανικά και να ειχαμε παραχωρησει την Ολυμπιακή στην περιφέρεια της Μακεδονίας, και τότε δεν θα ήταν κρατική. Το γερμανικο κόλπο ειναι απλο. η δικη της περιφερειακή αυτοδιοικηση δεν ειναι ''κρατικη'', είναι ''ομόσπονδη'' και οικονομικα ''αυτόνομη''. λες και σε άλλο κρατος πληρωνουν φόρους τα ομοσπονδιακά κρατίδια,, όχι στο Βερολίνο. Να χουμε να δουλευομαστε δηλαδη. Και τωρα εσυ δεν εχεις ολυμπιακη, αεροδρόμια και ελληνικο κρατος, αλλά εχεις Λουφτβαφε και 14 αεροδρομια να ανηκουν σε Γερμανικα ''ομοσπονδιακά κρατίδια'', αλλά οχι σε γερμανικό κρατός... Κατανοητό? Κατανοητό. Σε δουλεύουν? Ναι. Οι Γερμανοι? Ναι. Και οι δικοί σου? Ναι. και αυτοί.
politicologio
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου