Στην Ευρώπη το κόστος κατασκευή χιλίων μέτρων ενός αυτοκινητόδρομου σπάνια ξεπερνά το 1.200.000 ευρώ. Στην Ελλάδα η αντίστοιχη δαπάνη μπορεί να ξεπεράσει όπως φαίνεται ακόμα και τα 82 εκατομμύρια ευρώ!
Τόσο κόστισε η κατασκευή 1.050 μέτρων έργου σύνδεσης της παράκαμψης της Πάτρας με τη νέα και την παλαιά εθνική οδό Κορίνθου-Πατρών! Πριν από 20 χρόνια ήταν ήδη υπερβολικά κοστολογημένο κατά τον αρχικό προϋπολογισμό (12.544.000 ευρώ), ωστόσο μετά τις ανατιμήσεις έφτασε να κοστίζει το υπέρογκο ποσό των 82.687.000 ευρώ
Πρόκειται για υπόθεση που χειρίστηκε το Σώμα Επιθεωρητών Δημοσίων Έργων και εστάλη στην εισαγγελία για τα περαιτέρω, αλλά δεν έχει συμπεριληφθεί στην ετήσια έκθεση της γενική επιθεωρήτριας Δημόσιας Διοίκησης, Μαρίας Παπασπύρου, καθώς αυτή ολοκληρώθηκε προ ημερών και δεν συμπεριέλαβε τα πορίσματα των τελευταίων εβδομάδων.
Η Μαρία Παπασπύρου αποκάλυψε, επίσης, ότι διαβιβάστηκε στην Εισαγγελία Πρωτοδικών Πειραιά υπόθεση προμήθειας από τον ΟΛΠ οκτώ γερανογεφυρών ανυψωτικής ικανότητας 40 τόνων, καθώς διαπιστώνονται σοβαρές ευθύνες εμπλεκομένων οργάνων του ΟΛΠ, που ζημίωσαν τον Οργανισμό με δεκάδες εκατομμύρια ευρώ. Ο έλεγχος ξεκίνησε επί προηγούμενου νομοθετικού καθεστώτος του ΟΛΠ και ολοκληρώθηκε με το σημερινό επί COSCO.
Διαπιστώθηκαν πολλαπλές αστοχίες κατά τις φάσεις κατασκευής των έργων υποδομής για την εγκατάσταση και παραλαβή των γερανογεφυρών και του αναγκαίου τροχαίου υλικού κίνησής τους. Αυτό είχε ως συνέπεια μετά από πέντε χρόνια από την παραλαβή τους να παραμένουν σε αχρηστία, λόγω τεχνικών προβλημάτων, με αποτέλεσμα η ζημιά του ΟΛΠ να εκτιμάται σε σχεδόν 21 εκατ. ευρώ, χωρίς να συνυπολογίζεται το ενδεχόμενο επιστροφής της εγγύησης καλής εκτέλεσης ύψους 2,4 εκατ. ευρώ και η ζημία που επήλθε για τον Οργανισμό από τη μη λειτουργία τους.
Προ ημερών το Συμβούλιο της Επικρατείας, «πάγωσε» τις διαδικασίες του διαγωνισμού για την επιλογή αναδόχου, αναφορικά με την επέκταση του επιβατικού λιμένα στη νότια ζώνη του ΟΛΠ.
Στο Ανώτατο Ακυρωτικό Δικαστήριο έχουν προσφύγει οι εταιρείες «Τέρνα Ανώνυμος Τουριστική, Τεχνική και Ναυτιλιακή Εταιρεία» και «J&P- ΑΒΑΞ Α.Ε.». Οι εταιρείες στρέφονται κατά της Αρχής Εξέτασης Προδικαστικών Προσφυγών και του ΟΛΠ.
Το νομικό ζήτημα που τέθηκε στο ΣτΕ ήταν κατά πόσο ο ΟΛΠ, όταν κάνει δημόσιους διαγωνισμούς, πρέπει να τηρεί το ευρωπαϊκό δίκαιο ή όχι.
Η πρόεδρος του Δ΄ Τμήματος Μαρία Καραμανώφ, ύστερα από εισήγηση του συμβούλου Επικρατείας Ηλία Μάζου, έκανε δεκτές τις αιτήσεις των δύο εταιρειών και ανέστειλε προσωρινά την εκτέλεση των δύο σχετικών αποφάσεων, της Αρχής Εξέτασης Προδικαστικών Προσφυγών.
Η αναστολή ισχύει μέχρις ότου εκδοθούν οι οριστικές αποφάσεις του Δ΄ Τμήματος.
Η γενική επιθεωρήτρια Δημόσιας Διοίκησης προανήγγειλε, επίσης, την έκδοση δεύτερου πορίσματος εντός του Δεκεμβρίου για τις φονικές πλημμύρες στη Μάνδρα, ενώ το πόρισμα για την τραγωδία στο Μάτι θα καθυστερήσει, εξαιτίας γραφεικρατικών δυσχερειών που παρουσιάζει ο σχετικός διοικητικός έλεγχος στη συγκέντρωση των απαραίτητων εγγράφων από τη δημόσια διοίκηση.
Τόσο κόστισε η κατασκευή 1.050 μέτρων έργου σύνδεσης της παράκαμψης της Πάτρας με τη νέα και την παλαιά εθνική οδό Κορίνθου-Πατρών! Πριν από 20 χρόνια ήταν ήδη υπερβολικά κοστολογημένο κατά τον αρχικό προϋπολογισμό (12.544.000 ευρώ), ωστόσο μετά τις ανατιμήσεις έφτασε να κοστίζει το υπέρογκο ποσό των 82.687.000 ευρώ
Πρόκειται για υπόθεση που χειρίστηκε το Σώμα Επιθεωρητών Δημοσίων Έργων και εστάλη στην εισαγγελία για τα περαιτέρω, αλλά δεν έχει συμπεριληφθεί στην ετήσια έκθεση της γενική επιθεωρήτριας Δημόσιας Διοίκησης, Μαρίας Παπασπύρου, καθώς αυτή ολοκληρώθηκε προ ημερών και δεν συμπεριέλαβε τα πορίσματα των τελευταίων εβδομάδων.
Η Μαρία Παπασπύρου αποκάλυψε, επίσης, ότι διαβιβάστηκε στην Εισαγγελία Πρωτοδικών Πειραιά υπόθεση προμήθειας από τον ΟΛΠ οκτώ γερανογεφυρών ανυψωτικής ικανότητας 40 τόνων, καθώς διαπιστώνονται σοβαρές ευθύνες εμπλεκομένων οργάνων του ΟΛΠ, που ζημίωσαν τον Οργανισμό με δεκάδες εκατομμύρια ευρώ. Ο έλεγχος ξεκίνησε επί προηγούμενου νομοθετικού καθεστώτος του ΟΛΠ και ολοκληρώθηκε με το σημερινό επί COSCO.
Διαπιστώθηκαν πολλαπλές αστοχίες κατά τις φάσεις κατασκευής των έργων υποδομής για την εγκατάσταση και παραλαβή των γερανογεφυρών και του αναγκαίου τροχαίου υλικού κίνησής τους. Αυτό είχε ως συνέπεια μετά από πέντε χρόνια από την παραλαβή τους να παραμένουν σε αχρηστία, λόγω τεχνικών προβλημάτων, με αποτέλεσμα η ζημιά του ΟΛΠ να εκτιμάται σε σχεδόν 21 εκατ. ευρώ, χωρίς να συνυπολογίζεται το ενδεχόμενο επιστροφής της εγγύησης καλής εκτέλεσης ύψους 2,4 εκατ. ευρώ και η ζημία που επήλθε για τον Οργανισμό από τη μη λειτουργία τους.
Προ ημερών το Συμβούλιο της Επικρατείας, «πάγωσε» τις διαδικασίες του διαγωνισμού για την επιλογή αναδόχου, αναφορικά με την επέκταση του επιβατικού λιμένα στη νότια ζώνη του ΟΛΠ.
Στο Ανώτατο Ακυρωτικό Δικαστήριο έχουν προσφύγει οι εταιρείες «Τέρνα Ανώνυμος Τουριστική, Τεχνική και Ναυτιλιακή Εταιρεία» και «J&P- ΑΒΑΞ Α.Ε.». Οι εταιρείες στρέφονται κατά της Αρχής Εξέτασης Προδικαστικών Προσφυγών και του ΟΛΠ.
Το νομικό ζήτημα που τέθηκε στο ΣτΕ ήταν κατά πόσο ο ΟΛΠ, όταν κάνει δημόσιους διαγωνισμούς, πρέπει να τηρεί το ευρωπαϊκό δίκαιο ή όχι.
Η πρόεδρος του Δ΄ Τμήματος Μαρία Καραμανώφ, ύστερα από εισήγηση του συμβούλου Επικρατείας Ηλία Μάζου, έκανε δεκτές τις αιτήσεις των δύο εταιρειών και ανέστειλε προσωρινά την εκτέλεση των δύο σχετικών αποφάσεων, της Αρχής Εξέτασης Προδικαστικών Προσφυγών.
Η αναστολή ισχύει μέχρις ότου εκδοθούν οι οριστικές αποφάσεις του Δ΄ Τμήματος.
Η γενική επιθεωρήτρια Δημόσιας Διοίκησης προανήγγειλε, επίσης, την έκδοση δεύτερου πορίσματος εντός του Δεκεμβρίου για τις φονικές πλημμύρες στη Μάνδρα, ενώ το πόρισμα για την τραγωδία στο Μάτι θα καθυστερήσει, εξαιτίας γραφεικρατικών δυσχερειών που παρουσιάζει ο σχετικός διοικητικός έλεγχος στη συγκέντρωση των απαραίτητων εγγράφων από τη δημόσια διοίκηση.
ereportaz
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου