Με τη στροφή της Ευρώπης στο LNG θα αυξηθούν οι τιμές του καυσίμου που θα παραμείνουν στα ύψη στα οποία βρίσκονται τους τελευταίους μήνες, και μάλιστα στην αρχή ενός καλοκαιριού που πολλοί φοβούνται ότι θα είναι καυτό με ότι σημαίνει αυτό στις ανάγκες σε ενέργεια .
Οι πολίτες για ακόμα μια φορά θα πρέπει να αποδεχτούν να ζουν με πανάκριβο ρεύμα (εκτός των καυσίμων), την ίδια στιγμή που οι διακανονισμοί στην ΔΕΗ δεν έχουν τελειωμό. Μια χώρα δύο κατηγοριών πολιτών!
Αλλά αυτό δεν ενδιαφέρει την αμερικανική πλευρά η οποία διαβλέπει έτσι την ευκαιρία της αποκοπής των χωρών από εναλλακτικές πηγές ενέργειας και πρόσδεση στον αποκλειστικό της έλεγχο.
Θεωρητικά οι υψηλές τιμές του καυσίμου θα υπαγορεύσουν αύξηση των επενδύσεων σε κοιτάσματα αερίου. Είναι αμφίβολο όμως σε ποιο βαθμό θα συμβεί αυτό. Όμως βραχυπρόθεσμα δεν μπορεί κανείς να αντικαταστήσει τόσο μεγάλο όγκο αερίου.
Η κυβέρνηση πάντως Κ.Μητσοτάκη σε κάθε περίπτωση προτιμά τις εισαγωγές του πανάκριβου όπως φαίνεται LNG παρά να επενδύσει στις λιγνιτικές μονάδες που παρέχουν και την ενεργειακή αυτονομία καθώς οι τιμές θα εκτοξεύονται (όλες οι χώρες θα προσπαθούν να εκμεταλλευτούν τις υπάρχουσες πηγές λόγω αποκοπής του ρωσικού αερίου).
Για τα δεξαμενόπλοια οι υψηλές τιμές της Ευρώπης ήταν δέλεαρ και τώρα τα φορτία που έρχονται είναι περίπου επταπλάσια από τα αντίστοιχα του περασμένου έτους.
Και οι υψηλές τιμές θα αποβούν προς όφελος των χωρών που εξάγουν LNG: Κατάρ, Αυστραλία και προπαντός ΗΠΑ, με τις φορτώσεις αμερικανικού σχιστολιθικού LNG να έχουν αυξηθεί κατά 50% από το περασμένο έτος. Ο ενεργειακός πλούτος έχει και πολιτική διάσταση.
Η Ουάσιγκτον πέτυχε να εξάγει LNG στην Ευρώπη διαρρηγνύοντας τους ενεργειακούς δεσμούς της με τη Ρωσία, επιτυγχάνοντας έτσι έναν στόχο που είχε επί πολλά χρόνια η Ουάσιγκτον.
Έτσι οι άνθρωποι της ΔΕΣΦΑ κάνουν λόγο για ιστορικό ρεκόρ τον Ιούνιο, όπου θα καταφτάνουν πλοία κάθε δεύτερη ημέρα, από δύο φορτία περίπου την εβδομάδα τον Μάιο και τον Απρίλιο στον τερματικό σταθμό LNG της Ρεβυθούσας
Η αυξημένη κίνηση στη Ρεβυθούσα πρόκειται να συνεχιστεί και τους επόμενους μήνες, καθώς αναμένεται να αυξηθεί η εγχώρια ζήτηση σε ηλεκτρισμό, ενώ παράλληλα συνεχίζονται οι εξαγωγές προς Βουλγαρία, όπου κατευθύνεται περίπου το 30% του LNG που φτάνει στη Ρεβυθούσα. Μικρότερες ποσότητες καταλήγουν στην αγορά της Ρουμανίας.
Σύμφωνα με το τελικό πρόγραμμα εκφορτώσεων του ΔΕΣΦΑ, στη Ρεβυθούσα θα «δέσουν» τον Ιούνιο 14 πλοία από τα αρχικώς 7 προγραμματισμένα.
Συγκεκριμένα, η Μytilineos προγραμματίζει τέσσερα φορτία συνολικής δυναμικότητας 306.078 κυβικών μέτρων. Η Elpedison θα εκφορτώσει τρία καράβια συνολικής δυναμικότητας 87.887 κυβικών μέτρων, η More του ομίλου Motor Oil ένα καράβι δυναμικότητας 73.855 κυβικών μέτρων, η τσεχική MET Energy δύο καράβια συνολικής δυναμικότητας 72.377 κυβικών μέτρων, η ΔΕΗ ένα καράβι δυναμικότητας 29.543 κυβικών μέτρων και η ΔΕΠΑ τρία φορτία συνολικής δυναμικότητας 124.297 κυβικών μέτρων.
Μέχρι τον Ιούλιο, σύμφωνα με το χρονοδιάγραμμα που έχει θέσει το ΥΠΕΝ, ο ΔΕΣΦΑ αναμένεται να προσθέσει στη Ρεβυθούσα μια ακόμη πλωτή δεξαμενή αποθήκευσης που θα αυξήσει τη χωρητικότητά της κατά 150.000 κυβικά μέτρα LNG.
Η προσθήκη κρίθηκε αναγκαία για την ενεργειακή ασφάλεια της χώρας σε περίπτωση πλήρους διακοπής του ρωσικού φυσικού αερίου, και ο ΔΕΣΦΑ προχώρησε στην ανάθεση του έργου μέσω διαγωνισμού με διαδικασίες κατ’ επείγοντος.
Στις 10 του μηνός το Δ.Σ. της εταιρείας προχώρησε στη μίσθωση για διάστημα 12 μηνών στην εταιρεία Gaslog του εφοπλιστή Λιβανού, που συμμετέχει με ποσοστό 20% και στο FSRU Αλεξανδρούπολης.
Μέσα στον επόμενο μήνα ο ΔΕΣΦΑ αναμένεται να ξεκινήσει το market test για τον αγωγό φυσικού αερίου που θα συνδέει την Ελλάδα με τα Σκόπια και θα δώσει τη δυνατότητα τροφοδοσίας της γειτονικής χώρας με LNG που θα φτάνει στο FSRU Αλεξανδρούπολης από διάφορες πηγές.
Οι πολίτες για ακόμα μια φορά θα πρέπει να αποδεχτούν να ζουν με πανάκριβο ρεύμα (εκτός των καυσίμων), την ίδια στιγμή που οι διακανονισμοί στην ΔΕΗ δεν έχουν τελειωμό. Μια χώρα δύο κατηγοριών πολιτών!
Αλλά αυτό δεν ενδιαφέρει την αμερικανική πλευρά η οποία διαβλέπει έτσι την ευκαιρία της αποκοπής των χωρών από εναλλακτικές πηγές ενέργειας και πρόσδεση στον αποκλειστικό της έλεγχο.
Θεωρητικά οι υψηλές τιμές του καυσίμου θα υπαγορεύσουν αύξηση των επενδύσεων σε κοιτάσματα αερίου. Είναι αμφίβολο όμως σε ποιο βαθμό θα συμβεί αυτό. Όμως βραχυπρόθεσμα δεν μπορεί κανείς να αντικαταστήσει τόσο μεγάλο όγκο αερίου.
Η κυβέρνηση πάντως Κ.Μητσοτάκη σε κάθε περίπτωση προτιμά τις εισαγωγές του πανάκριβου όπως φαίνεται LNG παρά να επενδύσει στις λιγνιτικές μονάδες που παρέχουν και την ενεργειακή αυτονομία καθώς οι τιμές θα εκτοξεύονται (όλες οι χώρες θα προσπαθούν να εκμεταλλευτούν τις υπάρχουσες πηγές λόγω αποκοπής του ρωσικού αερίου).
Για τα δεξαμενόπλοια οι υψηλές τιμές της Ευρώπης ήταν δέλεαρ και τώρα τα φορτία που έρχονται είναι περίπου επταπλάσια από τα αντίστοιχα του περασμένου έτους.
Και οι υψηλές τιμές θα αποβούν προς όφελος των χωρών που εξάγουν LNG: Κατάρ, Αυστραλία και προπαντός ΗΠΑ, με τις φορτώσεις αμερικανικού σχιστολιθικού LNG να έχουν αυξηθεί κατά 50% από το περασμένο έτος. Ο ενεργειακός πλούτος έχει και πολιτική διάσταση.
Η Ουάσιγκτον πέτυχε να εξάγει LNG στην Ευρώπη διαρρηγνύοντας τους ενεργειακούς δεσμούς της με τη Ρωσία, επιτυγχάνοντας έτσι έναν στόχο που είχε επί πολλά χρόνια η Ουάσιγκτον.
Έτσι οι άνθρωποι της ΔΕΣΦΑ κάνουν λόγο για ιστορικό ρεκόρ τον Ιούνιο, όπου θα καταφτάνουν πλοία κάθε δεύτερη ημέρα, από δύο φορτία περίπου την εβδομάδα τον Μάιο και τον Απρίλιο στον τερματικό σταθμό LNG της Ρεβυθούσας
Η αυξημένη κίνηση στη Ρεβυθούσα πρόκειται να συνεχιστεί και τους επόμενους μήνες, καθώς αναμένεται να αυξηθεί η εγχώρια ζήτηση σε ηλεκτρισμό, ενώ παράλληλα συνεχίζονται οι εξαγωγές προς Βουλγαρία, όπου κατευθύνεται περίπου το 30% του LNG που φτάνει στη Ρεβυθούσα. Μικρότερες ποσότητες καταλήγουν στην αγορά της Ρουμανίας.
Σύμφωνα με το τελικό πρόγραμμα εκφορτώσεων του ΔΕΣΦΑ, στη Ρεβυθούσα θα «δέσουν» τον Ιούνιο 14 πλοία από τα αρχικώς 7 προγραμματισμένα.
Συγκεκριμένα, η Μytilineos προγραμματίζει τέσσερα φορτία συνολικής δυναμικότητας 306.078 κυβικών μέτρων. Η Elpedison θα εκφορτώσει τρία καράβια συνολικής δυναμικότητας 87.887 κυβικών μέτρων, η More του ομίλου Motor Oil ένα καράβι δυναμικότητας 73.855 κυβικών μέτρων, η τσεχική MET Energy δύο καράβια συνολικής δυναμικότητας 72.377 κυβικών μέτρων, η ΔΕΗ ένα καράβι δυναμικότητας 29.543 κυβικών μέτρων και η ΔΕΠΑ τρία φορτία συνολικής δυναμικότητας 124.297 κυβικών μέτρων.
Μέχρι τον Ιούλιο, σύμφωνα με το χρονοδιάγραμμα που έχει θέσει το ΥΠΕΝ, ο ΔΕΣΦΑ αναμένεται να προσθέσει στη Ρεβυθούσα μια ακόμη πλωτή δεξαμενή αποθήκευσης που θα αυξήσει τη χωρητικότητά της κατά 150.000 κυβικά μέτρα LNG.
Η προσθήκη κρίθηκε αναγκαία για την ενεργειακή ασφάλεια της χώρας σε περίπτωση πλήρους διακοπής του ρωσικού φυσικού αερίου, και ο ΔΕΣΦΑ προχώρησε στην ανάθεση του έργου μέσω διαγωνισμού με διαδικασίες κατ’ επείγοντος.
Στις 10 του μηνός το Δ.Σ. της εταιρείας προχώρησε στη μίσθωση για διάστημα 12 μηνών στην εταιρεία Gaslog του εφοπλιστή Λιβανού, που συμμετέχει με ποσοστό 20% και στο FSRU Αλεξανδρούπολης.
Μέσα στον επόμενο μήνα ο ΔΕΣΦΑ αναμένεται να ξεκινήσει το market test για τον αγωγό φυσικού αερίου που θα συνδέει την Ελλάδα με τα Σκόπια και θα δώσει τη δυνατότητα τροφοδοσίας της γειτονικής χώρας με LNG που θα φτάνει στο FSRU Αλεξανδρούπολης από διάφορες πηγές.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου