Μπούμερανγκ για την κυβέρνησης η εμμονική πολιτική στα καύσιμα..
Τεράστια πτώση στα έσοδα του Ειδικού Φόρου Κατανάλωσης στα καύσιμα κατέγραψαν τα στοιχεία του Προϋπολογισμού για το διάστημα Ιανουάριος – Απρίλιος 2022, κάτι που αποδίδεται στη ραγδαία πτώση της κατανάλωσης και στην εκτόξευση των τιμών της βενζίνης.
Αυτή η εξέλιξη αναδεικνύει για ακόμα μια φορά την αδυναμία του οικονομικού επιτελείου να αντιληφθεί ότι η μείωση των έμμεσων φόρων, στη συγκεκριμένη περίπτωση του Ειδικού Φόρου Κατανάλωσης στα καύσιμα, θα μπορούσε να τονώσει την κατανάλωση και να εισρεύσουν περισσότερα έσοδα στα κρατικά ταμεία. Σύμφωνα με τα στοιχεία εκτέλεσης του Προϋπολογισμού κατά το πρώτο τετράμηνο του έτους, ο ΕΦΚ στα καύσιμα μειώθηκε κατά 112.000.000 ευρώ έναντι του στόχου, την ώρα που ο ΦΠΑ στα καύσιμα αυξήθηκε κατά 113.000.000 ευρώ, καθώς επιβάλλεται στη λιανική τιμή.
Μπορεί με αυτόν τον τρόπο να έχουν ισοσκελιστεί οι απώλειες στους έμμεσους φόρους που επιβάλλονται στη βενζίνη, ωστόσο μία μείωση του ειδικού φόρου θα είχε άμεσο αποτέλεσμα στις τσέπες των καταναλωτών, καθώς οι τιμές στην αντλία θα μειώνονταν σημαντικά. Πάνω από τον στόχο, όμως, κινήθηκαν τα φορολογικά έσοδα τόσο τον Απρίλιο του 2022 όσο και το πρώτο τετράμηνο του έτους. Σύμφωνα με σχετική ανακοίνωση του υπουργείου Οικονομικών για τα οριστικά στοιχεία του Προϋπολογισμού, τα έσοδα της κατηγορίας «Φόροι» ανήλθαν σε 16,04 δισ. ευρώ, αυξημένα κατά 1,748 δισ. ευρώ ή 12,2%. Μόνο τον Απρίλιο το αντίστοιχο ποσό έφτασε τα 3,95 δισ. ευρώ, αυξημένα κατά 465.000.000 ευρώ ή 13,3% έναντι του στόχου.
Για ακόμα έναν μήνα επιβεβαιώνονται πλήρως οι φωνές που δεν έχουν εισακουστεί στο οικονομικό επιτελείο ότι συντελείται μια τεράστια υπερφορολόγηση των πολιτών, εν μέσω ακρίβειας, την ώρα, μάλιστα, που η κυβέρνηση αρνείται να προχωρήσει σε μειώσεις φόρων. Πάντως, η υπεραπόδοση των φορολογικών εσόδων ανοίγει ένα παράθυρο αισιοδοξίας για τη δημιουργία πρόσθετου δημοσιονομικού χώρου, που θα μπορούσε να χρησιμοποιηθεί για την αποκλιμάκωση των τιμών στα καύσιμα.
Τεράστια πτώση στα έσοδα του Ειδικού Φόρου Κατανάλωσης στα καύσιμα κατέγραψαν τα στοιχεία του Προϋπολογισμού για το διάστημα Ιανουάριος – Απρίλιος 2022, κάτι που αποδίδεται στη ραγδαία πτώση της κατανάλωσης και στην εκτόξευση των τιμών της βενζίνης.
Αυτή η εξέλιξη αναδεικνύει για ακόμα μια φορά την αδυναμία του οικονομικού επιτελείου να αντιληφθεί ότι η μείωση των έμμεσων φόρων, στη συγκεκριμένη περίπτωση του Ειδικού Φόρου Κατανάλωσης στα καύσιμα, θα μπορούσε να τονώσει την κατανάλωση και να εισρεύσουν περισσότερα έσοδα στα κρατικά ταμεία. Σύμφωνα με τα στοιχεία εκτέλεσης του Προϋπολογισμού κατά το πρώτο τετράμηνο του έτους, ο ΕΦΚ στα καύσιμα μειώθηκε κατά 112.000.000 ευρώ έναντι του στόχου, την ώρα που ο ΦΠΑ στα καύσιμα αυξήθηκε κατά 113.000.000 ευρώ, καθώς επιβάλλεται στη λιανική τιμή.
Μπορεί με αυτόν τον τρόπο να έχουν ισοσκελιστεί οι απώλειες στους έμμεσους φόρους που επιβάλλονται στη βενζίνη, ωστόσο μία μείωση του ειδικού φόρου θα είχε άμεσο αποτέλεσμα στις τσέπες των καταναλωτών, καθώς οι τιμές στην αντλία θα μειώνονταν σημαντικά. Πάνω από τον στόχο, όμως, κινήθηκαν τα φορολογικά έσοδα τόσο τον Απρίλιο του 2022 όσο και το πρώτο τετράμηνο του έτους. Σύμφωνα με σχετική ανακοίνωση του υπουργείου Οικονομικών για τα οριστικά στοιχεία του Προϋπολογισμού, τα έσοδα της κατηγορίας «Φόροι» ανήλθαν σε 16,04 δισ. ευρώ, αυξημένα κατά 1,748 δισ. ευρώ ή 12,2%. Μόνο τον Απρίλιο το αντίστοιχο ποσό έφτασε τα 3,95 δισ. ευρώ, αυξημένα κατά 465.000.000 ευρώ ή 13,3% έναντι του στόχου.
Για ακόμα έναν μήνα επιβεβαιώνονται πλήρως οι φωνές που δεν έχουν εισακουστεί στο οικονομικό επιτελείο ότι συντελείται μια τεράστια υπερφορολόγηση των πολιτών, εν μέσω ακρίβειας, την ώρα, μάλιστα, που η κυβέρνηση αρνείται να προχωρήσει σε μειώσεις φόρων. Πάντως, η υπεραπόδοση των φορολογικών εσόδων ανοίγει ένα παράθυρο αισιοδοξίας για τη δημιουργία πρόσθετου δημοσιονομικού χώρου, που θα μπορούσε να χρησιμοποιηθεί για την αποκλιμάκωση των τιμών στα καύσιμα.
newsbreak.gr
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου