ΔΙΑΒΆΣΤΕ ΑΚΌΜΗ
- ΑΘΛΗΤΙΚΆ
- ΑΠΟΨΕΙΣ
- ΑΡΤΑ
- ΑΡΧΙΚΉ
- ΑΣΤΥΝΟΜΙΑ
- ΒΊΝΤΕΟ
- ΔΗΜΟ ΔΕΛΒΙΝΑΚΙΟΥ
- ΔΗΜΟΣ
- ΔΗΜΟΣ Β.ΤΖΟΥΜΕΡΚΩΝ
- ΔΗΜΟΣ Γ.ΚΑΡΑΪΣΚΑΚΗ
- ΔΗΜΟΣ ΔΩΔΩΝΗΣ
- ΔΗΜΟΣ ΖΑΓΟΡΙΟΥ
- ΔΗΜΟΣ ΖΙΤΣΑΣ
- ΔΗΜΟΣ ΚΟΝΙΤΣΑΣ
- ΔΗΜΟΣ ΜΕΤΣΟΒΟΥ
- ΔΗΜΟΣ ΠΩΓΩΝΙΟΥ
- ΔΗΜΟΣ ΣΟΥΛΙΟΥ
- ΔΗΜΟΣ ΤΖΟΥΜΕΡΚΩΝ
- ΔΗΜΟΤΙΚΕΣ ΕΚΛΟΓΕΣ
- Δήμου Κ. Τζουμέρκων
- ΔΙΑΚΟΠΕΣ
- ΔΙΕΘΝΗ
- Ε.Ε
- ΕΘΝΙΚΑ ΘΕΜΑΤΑ
- ΕΚΔΗΛΩΣΗ
- ΕΚΛΟΓΕΣ 2015
- ΕΚΛΟΓΕΣ 2019
- ΕΚΛΟΓΕΣ 2023
- ΕΚΛΟΓΕΣ 2024
- ΕΚΛΟΓΕΣ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑ
- ΕΛΛΑΔΑ
- ΕΛΛΑΔΑ.
- ΕΝΟΙΚΙΑΖΕΤΑΙ
- ΖΩΔΙΑ
- ΗΓΟΥΜΕΝΙΤΣΑ
- ΗΠΕΙΡΟ
- ΘΕΣΕΙΣ ΕΡΓΑΣΙΑΣ
- Ι
- ΙΩΑΝΝΙΝΑ
- ΙΩΑΝΝΙΤΩΝ
- ΚΑΙΡΙΚΑ ΝΕΑ
- ΚΕΝΤΡΙΚΑ ΤΖΟΥΜΕΡΚΑ
- ΚΟΙΝΟΝΙΑ
- Ο ΚΟΥΤΣΟΜΠΟΛΗΣ ΣΤΗΝ ΓΕΙΤΟΝΙΑ ΣΑΣ
- ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
- ΠΑΣ ΓΙΑΝΝΙΝΑ
- ΠΕΡΙΕΡΓΑ
- ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑ
- ΠΟΛΙΤΙΚΗ
- ΠΡΕΒΕΖΑ
- ΠΡΟΣΛΗΨΕΙΣ
- ΠΡΟΤΑΣΕΙΣ
- ΠΩΛΕΙΤΑΙ
- ΠΩΛΕΙΤΑΙ ΕΞΟΠΛΙΣΜΟΣ
- ΣΥΝΤΑΓΕΣ
- ΤΟΠΙΚΑ
- ΤΡΑΓΟΥΔΙΑ
- ΥΓΕΙΑ
- ΦΑΡΜΑΚΟΓΛΩΣΣΑ
- ΦΩΤΟ
- ΧΡΗΣΙΜΑ ΤΗΛΕΦΩΝΑ
Δευτέρα 23 Μαΐου 2022
Το πρώτο ελληνικό «υδρογονάδικο» είναι γεγονός
Εγκαινιάστηκε με κάθε επισημότητα ο πρώτος σταθμός ανεφοδιασμού ελαφρών οχημάτων με υδρογόνο. Πρόκειται για έναν 100% ελληνικό σταθμό, αφού όχι μόνο βρίσκεται σε ελληνικό έδαφος – και συγκεκριμένα στο χορό του ΕΚΕΦΕ «Δημόκριτος» αλλά και δημιουργήθηκε από Έλληνες επιστήμονες, με ελληνική τεχνογνωσία.
Αν και σε πρακτικό επίπεδο η έναρξη της λειτουργίας του συγκεκριμένου σταθμού μπορεί να πει κανείς ότι δεν αλλάζει κάτι στον ενεργειακό χάρτη της Ελλάδας, σε συμβολικό επίπεδο είναι βέβαιο ότι έχουμε ανοίξει ένα νέο κεφάλαιο στον τομέα της ενέργειας. Και αυτό όχι μόνο γιατί ένας τέτοιος σταθμός μπορεί, με την διαθέσιμη τεχνολογία και τεχνογνωσία, να εξελιχθεί σε σταθμό πού να ανεφοδιάζει και βαρέα οχήματα – με το υδρογόνο να συμπιέζεται σε διπλάσιες πιέσεις από τη σημερινή (μπορεί δηλαδή πίεση να αυξηθεί στα 400 bar από τα τωρινά 200 bar), αλλά και γιατί πίσω από αυτόν βρίσκεται μία spin off εταιρεία του Δημόκριτου. Κάτι που σημαίνει ότι υπάρχει επιστημονικό δυναμικό που μπορεί να στηρίξει τα επόμενα βήματα της χώρας μας στον τομέα του υδρογόνου – και μάλιστα καινοτομώντας με έναν πρωτότυπο συμπιεστή μεταλλοϋδριδίου που και αθόρυβος είναι, και τροφοδοτείται από φωτοβολταϊκά, προσφέροντας «πράσινο» υδρογόνο.
Υπενθυμίζουμε ότι παρά την επικράτηση των μπαταριών στα ηλεκτρικά επιβατικά αυτοκίνητα στα βαρέα οχήματα μηδενικών ρύπων και δη σε αυτά των διεθνών μεταφορών, η επιλογή του υδρογόνου κερδίζει συνεχώς έδαφος.
Η εκπροσώπηση σε υψηλότατο επίπεδο της κυβέρνησης στα εγκαίνια του σταθμού υδρογόνου δείχνει – και αυτή – τον ανερχόμενο ρόλο του ανεξάντλητου αυτό καυσίμου που μπορεί υπό προϋποθέσεις να συνεισφέρει στην αντιμετώπιση της κλιματικής αλλαγής.
Ενώ φανερώνει επίσης και την αλλαγή της κυβερνητικής στάσης στο ζήτημα αυτό, αφού μέχρι πριν από ένα περίπου χρόνο δεν γινόταν καν λόγος για υδρογόνο. Και ήταν πέρυσι το καλοκαίρι στο συνέδριο του δικτύου πόλεων «Ήλεκτρον» για τις πράσινες μεταφορές και τη βιώσιμη κινητικότητα, που ο τότε Υφυπουργός Μεταφορών, Γιάννης Κεφαλογιάννης, είχε εξαγγείλει τη δημιουργία των πρώτων σταθμών ανεφοδιασμού οχημάτων υδρογόνου στις εισόδους της χώρας και στη συνέχεια εγκατάσταση άλλων στους μεγάλους οδικούς άξονες.
Έρχονται λεωφορεία υδρογόνου
Είναι χαρακτηριστικό ότι ο Υπουργός Ενέργειας Κώστας Σκρέκας μίλησε για την πρόθεση της Κυβέρνησης να αναπτύξει την τεχνολογία του υδρογόνου στη χώρα μας, σε συνεργασία με ιδιωτικούς επενδυτές, ενώ ο Υφυπουργός μεταφορών Μιχάλης Παπαδόπουλος είπε μεταξύ άλλων ότι το Υπουργείο Υποδομών προωθεί τη δημιουργία θεσμικού πλαισίου που θα επιτρέψει την εγκατάσταση σταθμών υδρογόνου – και κατ’ επέκτασιν την υδρογονοκίνηση. Από την πλευρά του ο γενικός γραμματέας μεταφορών Ι. Ξιφαράς ανακοίνωσε ότι στις προθέσεις του υπουργείου είναι η έναρξη της χρήσης υδρογονοκίνητων λεωφορείων στις αστικές συγκοινωνίες.
Ωστόσο, σε σχέση με το αν οι μπαταρίες και το υδρογόνο είναι «εχθροί», ο αντιπρόεδρος του Δημόκριτου Θάνος Στούμπος επεσήμανε ότι το υδρογόνο – για την ακρίβεια η ηλεκτροκίνηση με υδρογόνο – δεν είναι ανταγωνιστικό της ηλεκτροκίνησης με μπαταρίες αλλά συμπληρωματική τεχνολογία.
Ο πρόεδρος του Δημόκριτου Γιώργος Νούνεσης από την πλευρά του μίλησε για τη στροφή που κάνει το μεγάλο αυτό ερευνητικό ίδρυμα επενδύοντας σε νεοφυείς επιχειρήσεις προκειμένου να δώσει ώθηση στην ανάπτυξη της ελληνικής τεχνολογίας. Στη συγκεκριμένη περίπτωση μιλάμε για τη νέα επένδυση που έλαβε η εταιρεία spin-off του ΕΚΕΦΕ «Δημόκριτος» που βρίσκεται πίσω από τη ανάπτυξη και κατασκευή του σταθμού υδρογόνου, η CYRUS A.E., που ξεπερνά το 1 εκατομμύριο ευρώ και έρχεται να συμπληρώσει προηγούμενη επένδυση στην εταιρεία.
Τέλος, σε βιντεοσκοπημένο χαιρετισμό του ο CEO του hydrogen Europe Γιώργος Xατζημαρκάκης μίλησε για τον κομβικό ρόλο που αναμένεται να παίξει η Ελλάδα στην πορεία της αντικατάστασης του φυσικού αερίου από το υδρογόνο.
Τις λεπτομέρειες σχετικά με σταθμό υδρογόνου και τα εγκαίνια μπορείτε να τις διαβάσετε στο σχετικό δελτίο τύπου:
Τον πρώτο στην Ελλάδα σταθμό ανεφοδιασμού μικρών οχημάτων υδρογόνου εγκαινίασαν σήμερα ο Υπουργός Περιβάλλοντος και Ενέργειας κ. Κωνσταντίνος Σκρέκας, ο Υφυπουργός Ανάπτυξης κ. Χρίστος Δήμας, ο Υφυπουργός Μεταφορών κ. Μιχάλης Παπαδόπουλος και ο Διευθυντής και Πρόεδρος Δ.Σ. του Εθνικού Κέντρου Έρευνας Φυσικών Επιστημών «Δημόκριτος» Γιώργος Νούνεσης. Ο σταθμός που καινοτομεί, χρησιμοποιώντας συμπιεστή τεχνολογίας μεταλλοϋδριδίων και λειτουργεί αθόρυβα με πολύ χαμηλές απαιτήσεις ενέργειας, έχει κατασκευαστεί μέσα στις εγκαταστάσεις του ΕΚΕΦΕ «Δημόκριτος», στην Αγία Παρασκευή Αττικής.
Η εγκατάσταση περιλαμβάνει μονάδα παραγωγής «πράσινου» υδρογόνου μέσω ηλεκτρόλυσης νερού με χρήση ηλεκτρικής ενέργειας από φωτοβολταϊκά, καινοτόμο συμπιεστή υδρογόνου στα 200 bar, δεξαμενές αποθήκευσης υδρογόνου σε υψηλή πίεση και σύστημα ανεφοδιασμού των οχημάτων με καύσιμο υδρογόνο.
Το έργο συγχρηματοδοτείται από τη Γενική Γραμματεία Έρευνας και Καινοτομίας – ΓΓΕΚ (ΕΥΔΕ-ΕΤΑΚ) στο πλαίσιο του προγράμματος «Ερευνώ-Δημιουργώ-Καινοτομώ» (H2TRANS, Τ1ΕΔΚ-05294).
Αξίζει να σημειωθεί ότι η ανάπτυξη του όλου έργου βασίζεται κυρίως σε ελληνική τεχνογνωσία, καθώς και ότι η πρωτοποριακή τεχνολογία συμπίεσης του καυσίμου που ο σταθμός υδρογόνου ενσωματώνει αναπτύχθηκε από τη CYRUS ΑΕ, εταιρεία spin-off του ΕΚΕΦΕ «Δημόκριτος».
Την εκδήλωση των εγκαινίων τίμησαν με την παρουσία τους μεταξύ άλλων ο ΓΓΕΚ καθ. Αθ. Κυριαζής, ο Γ.Γ. Χωρικού Σχεδιασμού και Αστικού Περιβάλλοντος Θύμιος Μπακογιάννης, ο Γ.Γ. Μεταφορών Ιωάννης Ξιφαράς, ο Περιφερειάρχης Αττικής Γιώργος Πατούλης, ο Περιφερειάρχης Δυτ. Μακεδονίας Γιώργος Κασαπίδης, Δήμαρχοι και εκπρόσωποι δημοσίων και ιδιωτικών/βιομηχανικών φορέων
Στον χαιρετισμό του, ο Υπουργός Κώστας Σκρέκας τόνισε την αναγκαιότητα ανάπτυξης πρωτοβουλιών και δραστηριοτήτων σχετικά με τις τεχνολογίες υδρογόνου και την περαιτέρω ενίσχυση και προώθηση της διάδοσής τους στον χώρο της Ενέργειας και στον δρόμο για ένα μέλλον απαλλαγμένο από εκπομπές αερίων θερμοκηπίου.
Ο Υφυπουργός Χρήστος Δήμας εξέφρασε την άποψη ότι ο πιλοτικός σταθμός ανεφοδιασμού οχημάτων υδρογόνου υποδηλώνει την έναρξη μιας νέας εποχής πράσινων μεταφορών στην Ελλάδα και αποτελεί το πρώτο ολοκληρωμένο σύστημα παραγωγής, αποθήκευσης και ανεφοδιασμού υδρογονοκίνητων οχημάτων στη χώρα.
Σε μήνυμά του, ο Γιώργος Χατζημαρκάκης, CEO της Hydrogen Europe και Hydrogen Person of the Year 2022, χαιρέτισε τη δημιουργία του πρώτου σταθμού υδρογόνου στην Ελλάδα και παράλληλα υπογράμμισε την αναγκαιότητα η χώρα να ολοκληρώσει την Εθνική Στρατηγική για το υδρογόνο και να προχωρήσει άμεσα στις απαραίτητες ενέργειες, ώστε αυτό να αναγνωριστεί και να ενταχθεί ως φορέας ενέργειας και εναλλακτικό καύσιμο στον εθνικό και περιφερειακό της σχεδιασμό.
Ενώ ο Γιώργος Νούνεσης, Πρόεδρος του ΕΚΕΦΕ Δημόκριτος, δήλωσε ότι: «Ο «Δημόκριτος» έχει δημιουργήσει τον πρώτο σταθμό ανεφοδιασμού μικρών οχημάτων με υδρογόνο, βασισμένο σε ελληνική τεχνογνωσία κατά το μεγαλύτερο μέρος του. Είναι καθετοποιημένη εγκατάσταση, καθώς ξεκινάει από την παραγωγή του υδρογόνου μέχρι την τελική χρήση του και αποτελεί την πρώτη προσπάθεια στη χώρα για να προχωρήσει η διάδοση του υδρογόνου ως καύσιμου.»
Η επένδυση στη CYRUS Α.Ε.
Στο πλαίσιο της εκδήλωσης ανακοινώθηκε και η νέα επένδυση που έλαβε η εταιρεία spin-off του ΕΚΕΦΕ «Δημόκριτος» CYRUS A.E., η οποία ξεπερνά το 1,0 εκατομμύριο ευρώ και έρχεται να συμπληρώσει προηγούμενη επένδυση στην εταιρεία, μία από τις ελάχιστες παγκοσμίως που παράγει συμπιεστές υδρογόνου με χρήση τεχνολογίας μεταλλοϋδριδίων και οι οποίοι λειτουργούν εντελώς αυτόνομα με ενέργεια από φωτοβολταϊκά πάνελ και παροχή νερού βρύσης. Η συμπίεση υδρογόνου με τη χρήση των συμπιεστών της εταιρίας CYRUS παράγει μηδενικό ενεργειακό αποτύπωμα και πολύ χαμηλά επίπεδα ήχου, επιτρέποντας έτσι την εγκατάσταση σταθμών και σε αστικά περιβάλλοντα, κάτι που ως τώρα ήταν εξαιρετικά δύσκολο λόγω των εκπομπών θορύβου των συμβατικών, μηχανικών συμπιεστών.
Η χρηματοδότηση, η οποία προέρχεται από το Uni.Fund, την εισηγμένη στον NASDAQ εταιρία ADVENT Technologies, αλλά και άλλους επενδυτές, θα χρησιμοποιηθεί για εξάπλωση της εταιρείας σε νέες αγορές αλλά και για περαιτέρω ανάπτυξη προϊόντων, συμπεριλαμβανομένου και του νέου μοντέλου του συμπιεστή με εφαρμογή μεταξύ άλλων σε σταθμούς ανεφοδιασμού βαρέων οχημάτων, φορτηγών και λεωφορείων, και ο οποίος αναμένεται να αποτελέσει την ναυαρχίδα της εταιρείας.
Ο Κωνσταντίνος Λαύκας, Partner του Uni.Fund, σημειώνει ότι: «Η περίπτωση της εταιρείας CYRUS αποτελεί ένα μοναδικό παράδειγμα του πώς οραματιζόμαστε τις ελληνικές εταιρείες τεχνοβλαστούς. Η ομάδα έχει ένα διεθνώς αναγνωρισμένο επιστημονικό προφίλ και αναπτύσσει συμπιεστές που βρίσκονται στην αιχμή της τεχνολογίας. Δεν είναι τυχαίο ότι αυτή τη στιγμή μιλάμε για μοναδικό – σε διεθνές επίπεδο – σταθμό, ο οποίος λειτουργεί με τεχνολογία μεταλλοϋδριδίων και παράγει σχεδόν μηδενικά επίπεδα ήχου και περιβαλλοντικών ρύπων. Είμαστε πολύ αισιόδοξοι για την πορεία της εταιρείας, εντός και εκτός Ελλάδας».
ΕΚΕΦΕ ΔΗΜΟΚΡΙΤΟΣ
Το ΕΚΕΦΕ «Δημόκριτος» αναπτύσσει, εκτός των άλλων, σειρά σημαντικών ερευνητικών και αναπτυξιακών δραστηριοτήτων σχετικά με τις τεχνολογίες υδρογόνου και την ευρεία εφαρμογή τους στις μεταφορές, τη βιομηχανία και τον ενεργειακό τομέα. Το υδρογόνο παρέχει τη δυνατότητα αποθήκευσης Ανανεώσιμων Πηγών Ενέργειας (π.χ. ηλιακής, αιολικής) και ένα από τα κύρια συγκριτικά του πλεονεκτήματα είναι ότι αποτελεί ένα από τα ελάχιστα διαθέσιμα καύσιμα με μηδενικές εκπομπές αερίων θερμοκηπίου.
Nikos Loupakis
Μηχανολόγος Μηχανικός - Δημοσιογράφος
Εγγραφή σε:
Σχόλια ανάρτησης (Atom)
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου