Σάββατο 11 Μαΐου 2024

Η Ευρωπαία Εισαγγελέας φαίνεται ήρθε να καθαρίσει τον βούρκο: Διώξεις σε τρεις πανίσχυρους επιχειρηματίες για το έγκλημα στα Τέμπη!



Η Ελλάδα όπως καλά γνωρίζουμε, είναι μια χώρα που απομυζούν πολιτικοί και ολιγάρχες, μια συμμορία που συγκυβερνά για δεκαετίες τον τόπο. Αυτό άλλωστε συνέβη και στο ΜΑΤΙ όπου τα πυροσβεστικά οχήματα προφύλαξαν τις περιουσίες του Λάτση και του Μυτηληναίου και άφησαν τους ανθρώπους να καούν. Γιαυτό και η δικαιοσύνη τους άφησε ελέυθερους, γιατί έκαναν την δουλειά τους “υπο τις σωστές οδηγίες” αλλά το θέμα είναι τεράστιο…

Στην υπόθεση των Τεμπών η Ευρωπαία Εισαγγελέας εντόπισε τα συμφέροντα τριών πανίσχυρων επιχειρηματιών, επικεφαλής των εταιρειών Άκτωρ και Alstom, που σχετίζονται με το έγκλημα στα Τέμπη και την αμαρτωλή σύμβαση 717 και συγκεκριμένα για «εγκληματικό σχεδιασμό».

Σύμφωνα με ρεπορτάζ του Reporters United, πρόκειται για τους Δημήτρη Κούτρα, επί δεκαετίες διευθυντή και κατόπιν μεγαλομέτοχο της Άκτωρ, τον Αλέξανδρο Εξάρχου που συμμετέχει στο επενδυτικό σχήμα Άκτωρ, Intrakat και τον Σταύρο Βλάχο επικεφαλή της Alstom στην Ελλάδα.

Οι τρεις διευθυντές (Κούτρας, Βλάχος και ο διευθυντής της Κοινοπραξίας, προερχόμενος από την Άκτωρ Σπύρος Καραβάκης)

«Προκάλεσαν στους αρμόδιους υπαλλήλους της ΕΡΓΟΣΕ να τελέσουν την αξιόποινη πράξη της απάτης περί τις επιχορηγήσεις στο πλαίσιο συγχρηματοδοτούμενου επιχειρησιακού προγράμματος» «με πειθώ, φορτικότητα, προτροπές και παραινέσεις έχοντας προσωπική επικοινωνία με τους ως άνω κατηγορουμένους-αυτουργούς (σ.σ.: με τα στελέχη της ΕΡΓΟΣΕ) και επηρεάζοντας την βούλησή τους προς την κατεύθυνση τέλεσης της επίμαχης αξιόποινης πράξης [ΑΠ 9/2023]».

Απάτη περί επιχορήγησης και παροχή ψευδών βεβαιώσεων ότι το έργο προχωρούσε κανονικά, ώστε να συνεχίζεται η ροή των κοινοτικών χρηματοδοτήσεων και να μην υπάρχουν συνέπειες για την κοινοπραξία Άκτωρ-Alstom από τις συνεχείς καθυστερήσεις.

Παράλληλα στο κατηγορητήριο κατά των τριών που συνέταξε η Ευρωπαία εισαγγελέας αναφέρει ότι:

«Ζητούσαν την πληρωμή των […] εργασιών […] ενώ στην πραγματικότητα δεν είχαν εκπονηθεί και εγκριθεί οι απαιτούμενες τεχνικές μελέτες από την εταιρεία Alstom, κατά παράβαση των όρων της Σύμβασης».




Σύμφωνα με το κατηγορητήριο, που παρουσιάζουν οι Reporters United, εφόσον η κοινοπραξία δεν προσκόμισε εγκεκριμένες μελέτες από την Alstom, όπως υποχρεούτο, η ΕΡΓΟΣΕ (κατά προέκταση, το υπουργείο Μεταφορών και η πολιτική ηγεσία του) όφειλε να την κηρύξει έκπτωτη ή να ζητήσει να καταβληθούν ποινικές ρήτρες.

Αυτό δεν συνέβη. Οι διευθυντές των πανίσχυρων ομίλων φέρονται να πίεσαν τους υπαλλήλους της ΕΡΓΟΣΕ να δηλώσουν εγγράφως ότι για τις καθυστερήσεις έφταιγαν άλλοι παράγοντες και όχι η απουσία εγκεκριμένων μελετών από την ίδια την κοινοπραξία.

Να σημειωθεί ότι και οι οι κύριοι Κούτρας και Εξάρχου απαντώντας στις ερωτήσεις του Reporters United, αρνήθηκαν ότι οι καθυστερήσεις στην υλοποίηση της σύμβασης 717 είχαν ως αποτέλεσμα την τραγωδία στα Τέμπη, τον Φεβρουάριο του 2023 ενώ ο Σταύρος Βλάχος απάντησε δια του γραφείου τύπου της Alstom στη Ρουμανία (διότι όχι μόνο τα παίρνουν απο Ελλάδα αλλα και πληρώνουν αλλού φόρους), ότι η εταιρεία δεν σχολιάζει δικαστικές υποθέσεις σε εξέλιξη και συνεργάζεται με τις αρχές.

Παράλληλα η πλευρά Εξάρχου δείχνει τους προηγούμενους Άκτωρ και Alstom.

Όπως ανέφερε o εκπρόσωπος της Intrakat στην απάντησή του προς το Reporters United «Υπήρξε συμφωνία μεταξύ των δύο μερών (TOMH, Alstom) τον Ιανουάριο 2021 και η Alstom ανέλαβε να εκτελέσει όλες τις εναπομείναντες εργασίες και να εισπράξει τα ανάλογα έσοδα, αναλαμβάνοντας παράλληλα τόσο την ευθύνη για το έργο, όσο αποκλειστικά και την διοίκηση της κοινοπραξίας».

Σύμφωνα με το ρεπορτάζ στον Δημήτρη Κούτρα επιβλήθηκε εγγύηση 1.000.000 ευρώ και απαγόρευση εξόδου από τη χώρα, ενώ στον Αλέξανδρο Εξάρχου εγγύηση 500.000 ευρώ χωρίς απαγόρευση εξόδου από τη χώρα.




anazitiseis.gr

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου