Σύνδεση της Ιόνιας με τον αναπτυξιακό σχεδιασμό της Ηπείρου ζητά το ΤΕΕ
Την αισιοδοξία πως η Ιόνια Οδός μπορεί να ολοκληρωθεί εντός των χρονοδιαγραμμάτων που έχουν τεθεί εξέφρασε ο πρόεδρος του Τεχνικού Επιμελητηρίου Ελλάδας Χρήστος Σπίρντζης, ο οποίος, συνοδευόμενος
από τον πρόεδρο του Τμήματος Ηπείρου του ΤΕΕ Χρίστο Παπαβρανούση και άλλα μέλη της διοικούσας επιτροπής, επισκέφθηκε το εργοτάξιο της Ιόνιας Οδού στην περιοχή της Μυροδάφνης και συνομίλησε με τους υπευθύνους της κατασκευάστριας εταιρείας.
Ωστόσο, ο χαρακτήρας της επίσκεψης δεν αφορούσε μόνο την ενημέρωση για την εξέλιξη του έργου, αλλά εντασσόταν και στο πλαίσιο ένταξης στον σχεδιασμό για την παραγωγική ανασύνταξη της χώρας των έργων που θα συμβάλουν στην ισόρροπη ανάπτυξη της ελληνικής περιφέρειας.
Ο κ. Σπίρντζης τόνισε την ανάγκη η ελληνική να δώσειπροτεραιότητα στα έργα ανάπτυξης, να ενεργοποιηθεί το Πρόγραμμα Δημοσίων Επενδύσεων, ώστε η Ιόνια Οδός να συνδεθεί και με τα αστικά κέντρα, και με τις βιομηχανικές περιοχές, και με τις τουριστικές περιοχές.
«Να μη ζήσουμε για μια ακόμη φορά αυτό που έγινε στην Εγνατία. Έχουμε έναν υπέροχο δρόμο, που όμως δε συνδέει κανένα λιμάνι, καμία βιομηχανική περιοχή, καμία τουριστική περιοχή με την Εγνατία. Είναι ένας δρόμος για να περνάνε από την Ανατολή και Δύση και το ανάποδο. Αυτό δεν πρέπει να γίνει γιατί όλη η Δυτική Ελλάδα ήταν σε επίπεδο υποδομών για πάρα πολλά χρόνια εγκαταλελειμμένη και είναι μια ευκαιρία αυτό το έργο να αποτελέσει ένα βασικό μοχλό για την ανάπτυξή της», τόνισε χαρακτηριστικά.
Όπως σημείωσε, ο σχεδιασμός αυτός θα έπρεπε να γίνει πολύ νωρίτερα και πρόσθεσε πως ο σχεδιασμός με βάση τον οποίο ξεκίνησε η Ιόνια Οδός, είχε γίνει στο πόδι. «Οι αρχικές συμβάσεις βασίστηκαν σε έναν πολύ πρόχειρο σχεδιασμό, σε προμελέτες επί της ουσίας. Ούτε η χάραξη δεν ήταν οριστική, ούτε μελέτες εφαρμογής δεν υπήρχαν και όλα αυτά τα προβλήματα τα αντιμετωπίζουμε σε όλα τα έργα που γίνονται στο πόδι, γιατί θέλει ο κάθε Υπουργός να διαφημίσει τα έργα που βγήκαν επί εποχής του», ανέφερε.
Ο πρόεδρος του ΤΕΕ σημείωσε πως όλη η ενδοχώρα είναι αδικημένη σε επίπεδο υποδομών γενικότερα, κάνοντας λόγο για ένα στρεβλό μοντέλο ανάπτυξης που πρέπει να εγκαταλειφθεί. «Δε μπορεί η χώρα να συνεχίσει να κινείται στο δίπολο Αθήνα – Θεσσαλονίκη. Δε μπορεί να κάνουμε παραγωγική δομή, όταν το 80% και των δραστηριοτήτων και του πληθυσμού της χώρας βρίσκεται στο μητροπολιτικό κέντρο της Αθήνας και της Θεσσαλονίκης. Για να υπάρξει ένα πραγματικό σχέδιο αποκέντρωσης, που σημαίνει ότι θα στραφούμε στην παραγωγική και μεταποιητική δραστηριότητα, πρέπει να υπάρχει σύνδεση των έργων με βάση έναν κεντρικό σχεδιασμό. Και όχι αποσπασματικά έργα, κανένας σχεδιασμός για κάθετους άξονες, για σιδηροδρομικές και άλλες υποδομές και όχι μόνο. Αυτή τη στιγμή δεν έχουμε ένα σχέδιο για το ποια είναι τα πλεονεκτήματα της Ηπείρου, σε ποιους παραγωγικούς τομείς, που χωροθετούνται, ποια κίνητρα θα δοθούν, ώστε ανάλογα να σχεδιαστούν και οι υποδομές. Δε θέλουμε να γίνονται πλέον έργα για τα έργα. Πρέπει να γίνονται έργα που να εξυπηρετούν την παραγωγική ανασυγκρότηση», σημείωσε μεταξύ άλλων.
από τον πρόεδρο του Τμήματος Ηπείρου του ΤΕΕ Χρίστο Παπαβρανούση και άλλα μέλη της διοικούσας επιτροπής, επισκέφθηκε το εργοτάξιο της Ιόνιας Οδού στην περιοχή της Μυροδάφνης και συνομίλησε με τους υπευθύνους της κατασκευάστριας εταιρείας.
Ωστόσο, ο χαρακτήρας της επίσκεψης δεν αφορούσε μόνο την ενημέρωση για την εξέλιξη του έργου, αλλά εντασσόταν και στο πλαίσιο ένταξης στον σχεδιασμό για την παραγωγική ανασύνταξη της χώρας των έργων που θα συμβάλουν στην ισόρροπη ανάπτυξη της ελληνικής περιφέρειας.
Ο κ. Σπίρντζης τόνισε την ανάγκη η ελληνική να δώσειπροτεραιότητα στα έργα ανάπτυξης, να ενεργοποιηθεί το Πρόγραμμα Δημοσίων Επενδύσεων, ώστε η Ιόνια Οδός να συνδεθεί και με τα αστικά κέντρα, και με τις βιομηχανικές περιοχές, και με τις τουριστικές περιοχές.
«Να μη ζήσουμε για μια ακόμη φορά αυτό που έγινε στην Εγνατία. Έχουμε έναν υπέροχο δρόμο, που όμως δε συνδέει κανένα λιμάνι, καμία βιομηχανική περιοχή, καμία τουριστική περιοχή με την Εγνατία. Είναι ένας δρόμος για να περνάνε από την Ανατολή και Δύση και το ανάποδο. Αυτό δεν πρέπει να γίνει γιατί όλη η Δυτική Ελλάδα ήταν σε επίπεδο υποδομών για πάρα πολλά χρόνια εγκαταλελειμμένη και είναι μια ευκαιρία αυτό το έργο να αποτελέσει ένα βασικό μοχλό για την ανάπτυξή της», τόνισε χαρακτηριστικά.
Όπως σημείωσε, ο σχεδιασμός αυτός θα έπρεπε να γίνει πολύ νωρίτερα και πρόσθεσε πως ο σχεδιασμός με βάση τον οποίο ξεκίνησε η Ιόνια Οδός, είχε γίνει στο πόδι. «Οι αρχικές συμβάσεις βασίστηκαν σε έναν πολύ πρόχειρο σχεδιασμό, σε προμελέτες επί της ουσίας. Ούτε η χάραξη δεν ήταν οριστική, ούτε μελέτες εφαρμογής δεν υπήρχαν και όλα αυτά τα προβλήματα τα αντιμετωπίζουμε σε όλα τα έργα που γίνονται στο πόδι, γιατί θέλει ο κάθε Υπουργός να διαφημίσει τα έργα που βγήκαν επί εποχής του», ανέφερε.
Ο πρόεδρος του ΤΕΕ σημείωσε πως όλη η ενδοχώρα είναι αδικημένη σε επίπεδο υποδομών γενικότερα, κάνοντας λόγο για ένα στρεβλό μοντέλο ανάπτυξης που πρέπει να εγκαταλειφθεί. «Δε μπορεί η χώρα να συνεχίσει να κινείται στο δίπολο Αθήνα – Θεσσαλονίκη. Δε μπορεί να κάνουμε παραγωγική δομή, όταν το 80% και των δραστηριοτήτων και του πληθυσμού της χώρας βρίσκεται στο μητροπολιτικό κέντρο της Αθήνας και της Θεσσαλονίκης. Για να υπάρξει ένα πραγματικό σχέδιο αποκέντρωσης, που σημαίνει ότι θα στραφούμε στην παραγωγική και μεταποιητική δραστηριότητα, πρέπει να υπάρχει σύνδεση των έργων με βάση έναν κεντρικό σχεδιασμό. Και όχι αποσπασματικά έργα, κανένας σχεδιασμός για κάθετους άξονες, για σιδηροδρομικές και άλλες υποδομές και όχι μόνο. Αυτή τη στιγμή δεν έχουμε ένα σχέδιο για το ποια είναι τα πλεονεκτήματα της Ηπείρου, σε ποιους παραγωγικούς τομείς, που χωροθετούνται, ποια κίνητρα θα δοθούν, ώστε ανάλογα να σχεδιαστούν και οι υποδομές. Δε θέλουμε να γίνονται πλέον έργα για τα έργα. Πρέπει να γίνονται έργα που να εξυπηρετούν την παραγωγική ανασυγκρότηση», σημείωσε μεταξύ άλλων.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου