Πέμπτη 2 Μαρτίου 2017

Γιάννενα: Όποιος έρχεται, επιστρέφει ξανά





Ένας προορισμός για αναψυχή, με την οικογένεια ή παρέα με φίλους, είναι ο νομός Ιωαννίνων τα τελευταία χρόνια, σύμφωνα με το προφίλ των επισκεπτών, όπως καταγράφηκε σε έρευνα της εταιρίας DatAnalysis, με την υποστήριξη του ΙΙΕΚ ΔΕΛΤΑ Ιωαννίνων, για λογαριασμό της Ένωσης Ξενοδόχων Ιωαννίνων.

Η μελέτη αποτελεί ένα σημαντικό εργαλείο, που μπορεί να χρησιμοποιηθεί σαν «οδηγός» για τους ανθρώπους που δραστηριοποιούνται στον τομέα του τουρισμού, καθώς πραγματοποιείται για τρίτη συνεχόμενη χρονιά, μέσω του διαδικτύου.

Ο νομός Ιωαννίνων, τη χρονιά 2016-2017, φαίνεται «κερδισμένος», καθώς μετά από μια μικρή πτώση, πλησιάζει ξανά τα ποσοστά του 2014-2015, παρουσιάζοντας μια ικανοποιητική αύξηση.

Σε ποσοστό 90% περίπου, σκοπός του ταξιδιού είναι η αναψυχή, ενώ αξίζει να σημειωθεί ότι ενώ πριν λίγα χρόνια τα Γιάννενα ήταν ένας «οικογενειακός» προορισμός, υπάρχει πλέον ραγδαία αύξηση σε εκείνους που επισκέπτονται την περιοχή με φίλους. Μάλιστα, το 2016-17, με φίλους επισκέφθηκε την περιοχή το 30,9% των ερωτηθέντων, όταν το ποσοστό ήταν 18,8 πριν δύο χρόνια και 10,4 πριν έναν χρόνο.

Η προέλευση και το μορφωτικό επίπεδο των τουριστών παραμένουν στα ίδια επίπεδα με τις προηγούμενες χρονιές, παρουσιάζοντας μια άνοδο των ποσοστών του ηλικιακού φάσματος των ατόμων άνω των 45 ετών.

Σε σχέση με τα προηγούμενα χρόνια, έχει μειωθεί λίγο ο αριθμός των επισκεπτών που διανυκτερεύουν για περισσότερες από δύο νύχτες, ωστόσο έχει αυξηθεί αρκετά (φτάνει το 25,5%) το ποσοστό εκείνων που επισκέφθηκε την περιοχή από τρεις έως πέντε φορές την τελευταία διετία και στο 16,4% εκείνων που επισκέφθηκαν την περιοχή δύο με τρεις φορές.

Το ενθαρρυντικό είναι ότι η πλειονότητα των επισκεπτών, σε ποσοστό άνω του 90%, εμφανίζονται ικανοποιημένοι τόσο από τις ξενοδοχειακές παροχές, όσο και από τα καταστήματα εστίασης και τα εμπορικά καταστήματα, ενώ αξιολογούν θετικά το επίπεδο καθαριότητας και του περιβάλλοντος του νομού.

Το Νησί και το Μουσείο Αλή Πασά, το Μουσείο Κέρινων Ομοιωμάτων και το Κάστρο είναι σημαντικοί πόλοι έλξης επισκεπτών, αναδεικνύοντας παράλληλα ότι πρέπει να γίνουν περαιτέρω προσπάθειες ανάδειξης και από άλλους σημαντικούς «πυρήνες» πολιτισμού, όπως το Αρχαιολογικό και Βυζαντινό Μουσείο, αλλά και ο αρχαιολογικός χώρος της Δωδώνης, αφού, από όσους συμμετείχαν στην έρευνα, μόλις το 25,5% τον έχει επισκεφθεί, μέχρι στιγμής.

Στο κομμάτι που αφορά το ποσό ανά άτομο και ανά ημέρα που είναι διατεθειμένοι να δαπανήσουν, παρατηρούμε πολύ σημαντικές αυξομειώσεις, αφού έχει διπλασιαστεί το ποσοστό εκείνων που θα δαπανούσαν λιγότερα από 50 ευρώ, ενώ από την άλλη έχει μειωθεί στο μισό το ποσοστό των ατόμων που θα ξόδευαν περισσότερα από 150 ευρώ.

Αξίζει ακόμη να σημειωθεί πως το μεγαλύτερο ποσοστό των επισκεπτών (58,2%, λίγο αυξημένο σε σχέση με τα προηγούμενα χρόνια), προέρχεται από τη νότια Ελλάδα, με τους περισσότερους επισκέπτες να διανύουν περισσότερα από 250 χιλιόμετρα για να βρεθούν στην περιοχή (85,5%).

Η βασική πλέον πληροφόρηση παρέχεται μέσω του διαδικτύου, αγγίζοντας το 60%, που σημαίνει ότι είναι εξαιρετικά σημαντικό για τις επιχειρήσεις να προβάλλονται και να έρχονται σε επαφή με δυνητικούς πελάτες μέσω του διαδικτύου.


agon.gr

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου