ΣΗΜΕΙΑ ΑΝΤΙΦΩΝΗΣΗΣ ΤΟΥ ΠΡΟΕΔΡΟΥ ΤΗΣ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑΣ κ. ΠΡΟΚΟΠΙΟΥ ΠΑΥΛΟΠΟΥΛΟΥ ΚΑΤΑ ΤΗΝ ΑΠΟΝΟΜΗ ΤΟΥ ΜΕΤΑΛΛΙΟΥ ΤΗΣ ΙΕΡΑΣ ΜΟΝΗΣ ΤΟΥ ΑΓΙΟΥ ΔΙΟΝΥΣΙΟΥ ΤΟΥ ΕΝ ΖΑΚΥΝΘΩ
Ζάκυνθος, 24.8.2017
Ο Άγιος Διονύσιος ο εν Ζακύνθω, δια του Βίου του, μας άφησε ως πολύτιμη παρακαταθήκη ένα υπόδειγμα ζωής και πράξης σύμφωνης με το πρότυπο της Χριστιανοσύνης και, κυρίως, της Χριστιανικής Διδασκαλίας στην πιο γνήσια έκφρασή της.
Και τούτο διότι καθ’ όλη την διάρκεια της εκκλησιαστικής διαδρομής του ο Άγιος Διονύσιος αναδείχθηκε, κυριολεκτικώς, «αθλοφόρος» της ελευθερίας της συνείδησης, της συγγνώμης και της αγάπης προς τον πλησίον μέχρι θυσίας. Άρα, «αθλοφόρος» της Οικειώσεως, ως υπέρτατης Χριστιανικής αρετής, η οποία εξικνείται από το «Αγαπάτε αλλήλους» ως την κορύφωση της πλήρους ταύτισης με τον «πλησίον», κατά το «Αγαπήσεις τον πλησίον σου ως σεαυτόν» και η οποία αποτρέπει τη ρήξη του κοινωνικού ιστού, ιδιαιτέρως τούτες τις δύσκολες ώρες.
Υπό τα δεδομένα αυτά καθίσταται προφανές ότι ο Βίος του Αγίου Διονυσίου του εν Ζακύνθω ανταποκρίνεται, και δη εμβληματικώς, σε όλα τα χαρακτηριστικά του τρίτου Πυλώνα του κοινού μας Ευρωπαϊκού Πολιτισμού -μετά τους πυλώνες του Αρχαίου Ελληνικού Πνεύματος και της Θεσμικής Κληρονομιάς της Αρχαίας Ρώμης- ήτοι του Πυλώνα της Χριστιανικής Διδασκαλίας. Του Πυλώνα, ο οποίος κληροδότησε στον Ευρωπαϊκό Πολιτισμό ιδίως τις αρχές και τις αξίες του Ανθρωπισμού, της Αλληλεγγύης και της Δικαιοσύνης, κατ’ εξοχήν, υπό την μορφή της Κοινωνικής Δικαιοσύνης.
Και οφείλουμε όλοι οι Ευρωπαίοι, έχοντας πλήρη συνείδηση του Ιστορικού προορισμού της Ευρώπης απέναντι στην Ανθρωπότητα, να συνειδητοποιούμε ότι οι ως άνω αρχές και αξίες είναι οι πνευματικές συντεταγμένες, οι οποίες προσδιορίζουν τον πλανητικό ρόλο που οφείλει να φέρει σε πέρας, με συνέπεια και διάρκεια, η Ευρωπαϊκή Ένωση.
Ζάκυνθος, 24.8.2017
Ο Άγιος Διονύσιος ο εν Ζακύνθω, δια του Βίου του, μας άφησε ως πολύτιμη παρακαταθήκη ένα υπόδειγμα ζωής και πράξης σύμφωνης με το πρότυπο της Χριστιανοσύνης και, κυρίως, της Χριστιανικής Διδασκαλίας στην πιο γνήσια έκφρασή της.
Και τούτο διότι καθ’ όλη την διάρκεια της εκκλησιαστικής διαδρομής του ο Άγιος Διονύσιος αναδείχθηκε, κυριολεκτικώς, «αθλοφόρος» της ελευθερίας της συνείδησης, της συγγνώμης και της αγάπης προς τον πλησίον μέχρι θυσίας. Άρα, «αθλοφόρος» της Οικειώσεως, ως υπέρτατης Χριστιανικής αρετής, η οποία εξικνείται από το «Αγαπάτε αλλήλους» ως την κορύφωση της πλήρους ταύτισης με τον «πλησίον», κατά το «Αγαπήσεις τον πλησίον σου ως σεαυτόν» και η οποία αποτρέπει τη ρήξη του κοινωνικού ιστού, ιδιαιτέρως τούτες τις δύσκολες ώρες.
Υπό τα δεδομένα αυτά καθίσταται προφανές ότι ο Βίος του Αγίου Διονυσίου του εν Ζακύνθω ανταποκρίνεται, και δη εμβληματικώς, σε όλα τα χαρακτηριστικά του τρίτου Πυλώνα του κοινού μας Ευρωπαϊκού Πολιτισμού -μετά τους πυλώνες του Αρχαίου Ελληνικού Πνεύματος και της Θεσμικής Κληρονομιάς της Αρχαίας Ρώμης- ήτοι του Πυλώνα της Χριστιανικής Διδασκαλίας. Του Πυλώνα, ο οποίος κληροδότησε στον Ευρωπαϊκό Πολιτισμό ιδίως τις αρχές και τις αξίες του Ανθρωπισμού, της Αλληλεγγύης και της Δικαιοσύνης, κατ’ εξοχήν, υπό την μορφή της Κοινωνικής Δικαιοσύνης.
Και οφείλουμε όλοι οι Ευρωπαίοι, έχοντας πλήρη συνείδηση του Ιστορικού προορισμού της Ευρώπης απέναντι στην Ανθρωπότητα, να συνειδητοποιούμε ότι οι ως άνω αρχές και αξίες είναι οι πνευματικές συντεταγμένες, οι οποίες προσδιορίζουν τον πλανητικό ρόλο που οφείλει να φέρει σε πέρας, με συνέπεια και διάρκεια, η Ευρωπαϊκή Ένωση.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου