Με την αδιαφορία και την κωλυσιεργία χάθηκε η φετινή θερινή περίοδος καθώς αδυνατούν να βρουν λύση για τα καύσιμα - «Ακατάλληλες» οι δεξαμενές υποστηρίζει ο Γ.Γ. Υποδομών.
Απλά χρειάζονται συντήρηση αναφέρει ο Περιφερειάρχης.
Σε κακόγουστο σήριαλ έχει μετατραπεί η υπόθεση του Αεροδρομίου Ιωαννίνων.
Χρόνια κρατά η ιστορία με τις εργασίες εκσυγχρονισμού, αλλά τα όσα έχουν προκύψει τα τελευταία δύο χρόνια με το ζήτημα του ανεφοδιασμού των αεροσκαφών με καύσιμα, δικαιολογημένα έχουν κάνει τους Γιαννιώτες να δηλώνουν ότι «η κοροϊδία πάει σύννεφο» από τους σημερινούς κυβερνώντες.
Η αίσθηση αυτή εντάθηκε μετά από τις δηλώσεις που έκανε με την ευκαιρία της παράδοσης της Ιόνιας Οδού ο (Γιαννιώτης στην καταγωγή) Γενικός Γραμματέας Υποδομών και Μεταφορών κ. Θάνος Βούρδας και τη χθεσινή νέα τοποθέτηση του Περιφερειάρχη Ηπείρου κ. Αλέξανδρου Καχριμάνη για το «ακανθώδες» θέμα των καυσίμων.
Δηλώσεις που έγιναν σε συνέχεια της «κλειστής» σύσκεψης που έγινε στην Αθήνα με τους τέσσερις βουλευτές Ιωαννίνων του ΣΥΡΙΖΑ και τη «μνημειώδη» ανακοίνωση που εξέδωσαν οι τελευταίοι, μεταφέροντας χωρίς καμία επιφύλαξη τα επιχειρήματα της κυβερνητικής πλευράς με τις υποδείξεις προς τους τοπικούς φορείς να υποβάλλουν προτάσεις κλπ.
Μάλιστα ο κ. Βούρδας επανέλαβε και από τα Γιάννενα, ότι «απαιτείται υπευθυνότητα και σοβαρότητα» για να αντιμετωπιστεί το πρόβλημα των καυσίμων κλπ.
Ποια «υπευθυνότητα»;
«Υπευθυνότητα και σοβαρότητα» που ωστόσο δεν φαίνεται να επιδεικνύει μέχρι τώρα το Υπουργείο και η Υπηρεσία Πολιτικής Αεροπορίας.
Πρώτα έσπευσαν να ικανοποιήσουν το αίτημα της εταιρείας που είχε αναλάβει τον ανεφοδιασμό των αεροσκαφών με καύσιμα και να λύσουν πριν της ώρας της τη σύμβαση, με αποτέλεσμα να έχει προκύψει πρόβλημα φέτος που έγινε η αρχή για πτήσεις τσάρτερ από τη Σκανδιναβία.
Κατά δεύτερον, από τις αρχές του χρόνου αν και είχαν ενημερωθεί για το πρόγραμμα των πτήσεων, άφησαν το χρόνο να περάσει ανεκμετάλλευτος, να φθάσουμε Αύγουστο να μην έχει βρεθεί λύση και να ορίζεται συνάντηση των τοπικών φορέων τέλη του μήνα- αρχές Σεπτεμβρίου, ενώ έχει χαθεί πλέον η τουριστική περίοδος καθώς σε λίγες εβδομάδες μπαίνουμε ουσιαστικά στη χειμερινή σεζόν.
Το οξύμωρο είναι ότι Υπουργείο και ΥΠΑ, όπως διαμήνυσαν μέσω των τεσσάρων βουλευτών του ΣΥΡΙΖΑ, ζητούν στοιχεία από τους τοπικούς φορείς για τις πτήσεις που προγραμματίζονται, όταν κάτι τέτοιο είναι πολύ δύσκολο να υπάρξει, καθώς το ενδιαφέρον για το αεροδρόμιο εξαρτάται εν πολλοίς και από τις διευκολύνσεις που θα παρέχονται.
Εκτός από την APOLLO, την καθιέρωση δρομολογίων (τσάρτερ) εξετάζουν κι άλλες αεροπορικές εταιρίες, (να θυμίσουμε ότι στο παρελθόν από το Δήμο Ιωαννιτών είχε γίνει πολύς θόρυβος και είχαν καλλιεργηθεί προσδοκίες και για πτήσεις της Turkish Airlines από την Κωνσταντινούπολη), αλλά τίποτε δεν μπορεί να οριστικοποιηθεί αν δεν βρεθεί λύση με τα καύσιμα.
Στους τοπικούς φορείς «το μπαλάκι»!
Βέβαια από την ανακοίνωση των βουλευτών του ΣΥΡΙΖΑ, προκύπτουν χρήσιμα συμπεράσματα, αλλά υπάρχουν και πολλές ασάφειες τις οποίες ακόμη και ο Δήμαρχος της πόλης Θωμάς Μπέγκας εμφανίστηκε να μην τις αντιλαμβάνεται και για αυτό ζήτησε συνάντηση μαζί τους για επεξηγήσεις.
Εκείνο που έγινε σαφές τόσο από την ανακοίνωση αυτή, όσο και από τις δηλώσεις Βούρδα, είναι ότι η Κυβέρνηση, δηλώνει τη «θετική βούληση» για τη λύση του προβλήματος, μη μπορώντας όμως να «πείσει» τις εταιρείες καυσίμων κλπ, επιχειρεί να «πετάξει το μπαλάκι» των ευθυνών και της εξεύρεσης λύσης στους τοπικούς φορείς οι οποίοι δεν έχουν καμία αρμοδιότητα για το Αεροδρόμιο!
Και εν πάση περιπτώσει το Υπουργείο και η ΥΠΑ είναι οι δύο κρατικοί φορείς που έχουν «επενδύσει» ένα σημαντικό χρηματικό κεφάλαιο για τις εργασίες αναβάθμισης και εκσυγχρονισμού των εγκαταστάσεων του και είναι τουλάχιστον πέραν πάσης λογικής να εμφανίζονται ως μη γνωρίζοντας ποια πρέπει να είναι τα επόμενα βήματα, προκειμένου να στηριχθεί το αεροδρόμιο και η Ήπειρος.
Υπάρχουν βέβαια κάποιες εξηγήσεις: Το κράτος έχει μεν συνέχεια, αλλά η συνέχεια αυτή για να έχει κατάληξη σύμφωνα με το αρχικό σχέδιο, πρέπει να μην επηρεάζεται από ιδεοληψίες και από συμφέροντα.
Και αυτός ο προβληματισμός είναι σήμερα διάχυτος στους Ηπειρώτες, καθώς θεωρούν ανεξήγητη την όλη στάση των κυβερνητικών παραγόντων (μαζί και των βουλευτών ΣΥΡΙΖΑ που αποδέχονται ασμένως τα επιχειρήματα των κυβερνητικών αξιωματούχων), αλλά και ταυτόχρονα σκέπτονται ότι ίσως τελικά να υπάρχει και «δάχτυλος» από κάποιους που δεν επιθυμούν να υπάρχει ένα δεύτερο και ανταγωνιστικό μάλιστα αεροδρόμιο για πτήσεις τσάρτερ στην Ήπειρο.
Παρέμβαση Περιφερειάρχη
Χθες ο Περιφερειάρχης κ. Αλέξανδρος Καχριμάνης, σε δηλώσεις του, έδωσε μια άλλη διάσταση στο ζήτημα των δεξαμενών καυσίμων, που αν και έχουν εγκατασταθεί από το 1993, δεν έχουν χρησιμοποιηθεί ποτέ. Μέχρι πρόσφατα δεν είχε γίνει καμία μνεία γι’αυτές από την Υ.Π.Α., αλλά μόλις προχθές ο Γενικός Γραμματέας Υποδομών έσπευσε να δηλώσει ότι είναι ακατάλληλες για τα σημερινά δεδομένα.
Συγκεκριμένα ο κ. Καχριμάνης, ανέφερε ότι οι δεξαμενές, μετά από μια πρώτη εκτίμηση που έγινε από το τεχνικό γραφείο που της τοποθέτησε, μπορούν να γίνουν λειτουργικές με κάποιες εργασίες συντήρησης (βαψίματα) και αντικατάσταση ορισμένων φίλτρων, αντλιών κλπ.
Έσπευσε μάλιστα να κάνει ένα βήμα περισσότερο, τονίζοντας ότι με το Δήμο Ιωαννιτών, το Δήμο Ζίτσας, ενδεχομένως και με την Περιφερειακή Ένωση Δήμων Ηπείρου, θα μπορούσε η Περιφέρεια να διαδραματίσει έναν ενεργό ρόλο για το αεροδρόμιο, ως προς την ιδιοκτησία και τις μικροσυντηρήσεις.
Αν και η πρόταση του Περιφερειάρχη, έχει σαφή στόχο να στερήσει επιχειρήματα από όσους προβάλλουν προσκόμματα στη λειτουργία του Αεροδρομίου, είναι δύσκολο να έχει αποτέλεσμα, καθώς καθημερινά διαπιστώνεται ότι απέναντι έχει σχηματιστεί ένα «τείχος», που εξακολουθεί να δείχνει αδιαπέραστο.
Να πουν την αλήθεια
Εκείνο που οι Ηπειρώτες ζητούν από τον Υπουργό κ. Σπίρτζη, ιδίως όμως από τον Γενικό Γραμματέα Θ. Βούρδα, αλλά και τους τέσσερις βουλευτές του ΣΥΡΙΖΑ που θα έπρεπε να «κινήσουν γη και ουρανό» και να μην μετατρέπονται σε διακομιστές των απόψεων της ΥΠΑ κλπ, είναι να εμφανιστούν τουλάχιστον ειλικρινείς και να μην δίνουν ψεύτικες ελπίδες στους Ηπειρώτες.
Θα πρέπει ταυτόχρονα να αντιληφθούν ότι εκτός από τα master plan των τοπικών φορέων- όποια κι αν είναι αυτά- υπάρχουν και εθνικοί λόγοι που επιβάλλουν τη λειτουργία του Αεροδρομίου Ιωαννίνων ως διεθνούς. Δίπλα, στους Αγίους Σαράντα και στην Αυλώνα, η Αλβανία σε συνεργασία με την Τουρκία προωθεί την κατασκευή σύγχρονων αεροδρομίων (μάλιστα πληροφορίες λένε ότι τουλάχιστον το ένα μπορεί να κατασκευαστεί μέσα στα δύο επόμενα χρόνια), οπότε το πλέον πιθανό ενδεχόμενο είναι οι Γιαννιώτες, οι Θεσπρωτοί κλπ που θα θέλουν να ταξιδέψουν για Ευρώπη να επιλέγουν εκείνα τα αεροδρόμια.
Τότε βέβαια θα είναι αργά για «δάκρυα» και αυτοί που πρέπει να απολογούνται θα είναι «πρώην» αφήνοντας όμως παρακαταθήκη τις επιπτώσεις της σημερινής τους πολιτικής, που θα συνοδεύουν την Ήπειρο για πολλά χρόνια.
proinoslogos.gr
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου