Στο Ταμείο Ανάκαμψης αρνήθηκαν να εντάξουν το κεφαλαιοποιητικό στις χρηματοδοτούμενες δράσεις
Και ξαφνικά προκύπτει θέμα για το νομοσχέδιο για το κεφαλαιοποιητικό σύστημα στην επικούριση
Και ξαφνικά προκύπτει θέμα για το νομοσχέδιο για το κεφαλαιοποιητικό σύστημα στην επικούριση
καθώς σύμφωνα με δημοσίευμα του Euractiv, η ελληνική κυβέρνηση αποφάσισε να αναβάλει το νομοσχέδιο για το ασφαλιστικό ύστερα από τις ενστάσεις της Κομισιόν πως οι προωθούμενες αλλαγές, με τη μετατροπή του συστήματος επικουρικών συντάξεων από αναδιανεμητικό σε κεφαλαιοποιητικό, θα έχουν σοβαρό αντίκτυπο στο δημόσιο χρέος της Ελλάδας.
Υψηλά ιστάμενα πρόσωπα της Κομισιόν είχαν εδώ και καιρό εκφράσει τις αντιρρήσεις τους για το νομοσχέδιο θεωρώντας ότι και οι προ- κορωνοιού δημοσιονομικές αντοχές της χώρας αλλά και η, ακόμα χειρότερη, μετά- κορωνοιό δημοσιονομική κατάσταση δεν επιτρέπουν τέτοια ανοίγματα.
Δεν είχαν πρόβλημα με την μεταρρύθμιση, ως μεταρρύθμιση καθώς κεφαλαιοποιητικά συστήματα έχουν πολλές ευρωπαϊκές χώρες, αλλά κυρίως για τα 70 δις ευρώ δημοσιονομικό άνοιγμα που προκύπτει στον προϋπολογισμό από την ιδιωτικοποίηση των επικουρικών συντάξεων.
Στο Ταμείο Ανάκαμψης αρνήθηκαν να εντάξουν το κεφαλαιοποιητικό στις χρηματοδοτούμενες δράσεις
Οι αποκλειστικές πληροφορίες του BN έχουν ως εξής: Μπροστά στις αντιρρήσεις της Κομισιόν που είχαν διατυπωθεί εδώ και πολύ καιρό, η κυβέρνηση μέσω του Υπουργείου Εργασίας και του Υπουργείου Οικονομικών προσπάθησαν να εντάξουν την ιδιωτικοποίηση των επικουρικών συντάξεων ως έργο του Ευρωπαϊκού Ταμείου Ανάκαμψης. Και αυτή η προσπάθεια έπεσε στο κενό. Οι ευρωπαίοι δεν μπορούσαν να δεχτούν ως αναπτυξιακό το έργο της κεφαλαιοποίησης των συντάξεων για αυτό και δεν το ενέταξαν. Έτσι τα πρώτα χρήματα για να προχωρήσει το έργο δεν διατέθηκαν και η κυβέρνηση έπρεπε να βρει άλλο τρόπο.
Η λύση του ΑΚΑΓΕ και των μεγάλων αποδόσεων
Στο Μαξίμου και τα συναρμόδια υπουργεία βρήκαν τη λύση του σπασίματος του ΑΚΑΓΕ (Ασφαλιστικό Κεφάλαιο Αλληλεγγύης Γενεών), ένας γνώριμός κουμπαράς που πολλοί ήθελαν να σπάσουν… Παράλληλα, τα πρώτα κεφάλαια θα τοκίζονταν από μεγάλες και ψαγμένες αποδόσεις που θα έψαχνε διεθνώς ο νέος οργανισμός Επικούρισης.
Ωστόσο, η Κομισιόν εξέφρασε και πάλι τις αντιρρήσεις της καθώς είναι θολό το τοπίο τόσο του συνολικού δημοσιονομικού κενού της χώρας μας μετά την πανδημία και κυρίως, είναι ακόμα άγνωστο το δημοσιονομικό πλαίσιο εποπτείας που θα ισχύσει για την Ελλάδα μετά το 2022. Εκτός αυτού, δεν μπορεί να δεχτεί ως εγγύηση τις μεγάλες αποδόσεις που θα βρει όταν σχηματιστεί το νέο ταμείο…
Συνήθως, η Κομισιόν δεν παρεμβαίνει σε θέματα τέτοια, όπως το συνταξιοδοτικό αρκεί να μην απειλείται σε μεγάλο βαθμό το χρέος των χωρών. Στην περίπτωσή μας, αυτό συμβαίνει. Άλλωστε, μιλάμε για 70 δις ευρώ σε βάθος 30-40 ετών και πρέπει από τώρα να γραφτεί πρόβλεψη στον προυπολογισμό…
Οι δύο λύσεις που σκέφτεται η κυβέρνηση Μητσοτάκη για το επικουρικό μετά την άρνηση των Ευρωπαίων
Η κυβέρνηση έψαξε να βρει τρόπους για να άρει τις αντιδράσεις των ευρωπαίων. Στο μεταξύ προσπάθησε να κερδίσει χρόνο και έβαλε χρονικά την ψήφισή του μετά το καλοκαίρι, ενώ μέχρι τώρα γνωρίζαμε ότι θα ψηφιστεί μέσα στον Ιούλιο.
Σύμφωνα με τις πληροφορίες του BN, στις χρονοβόρες συσκέψεις συναρμόδιων υπουργών και Μαξίμου, τέθηκαν δύο λύσεις:
1Η λύση: Το νομοσχέδιο να μην ψηφιστεί και να πάει πίσω, για να εξεταστεί καλύτερα συνολικά.
Αυτό θα σήμαινε μεγάλο πισωγύρισμα με μεγάλο πολιτικό κόστος για την κυβέρνηση, όταν μάλιστα η μεταρρύθμιση αυτή είναι στο προεκλογικό της πρόγραμμα.
«Τι θα λέγαμε, ότι το εξαγγείλαμε αλλά δεν ξέραμε πως θα το υλοποιήσουμε;» είπε κυβερνητικός αξιωματούχος.
Η αξιωματική αντιπολίτευση δικαίως θα κορόιδευε την… αριστεία μας…
2η λύση: Να βρεθεί δημοσιονομικό ισοδύναμο προκειμένου να ισορροπήσει το ετήσιο δημοσιονομικό άνοιγμα για την εφαρμογή του κεφαλαιοποιητικού συστήματος στην Ελλάδα.
Ωστόσο, το οικονομικό επιτελείο έπρεπε να ψάξει να βρει από που μπορεί να κόψει – και μάλιστα σε ετήσια βάση- προκειμένου να τροφοδοτήσει την εφαρμογή του κεφαλαιοποιητικού που θέλει 1 δις ευρώ για αρχή και κάθε χρόνο δαπάνη που θα αυξάνεται με γεωμετρική πρόοδο κατ’ έτος.
Τελικά, όπως πληροφορούμαστε, αποφασίστηκε να κόβονται ετησίως κρατικά κονδύλια που θα πήγαιναν στην υγεία, τομέας που έχει χαρακτηριστεί και από την Κομισιόν πολυδάπανος.
Άρα εάν έρθει το νομοσχέδιο, θα έρθει με παράλληλο κόψιμο μεγάλων δαπανών από υγεία.
Στις συζητήσεις του τόσο ο κ. Χατζηδάκης όσο και ο κ. Τσακλόγλου, τονίζουν ότι το νομοσχέδιο θα προχωρήσει. Αυτό σημαίνει ότι η Κομισιόν ενδεχομένως να έχει εγκρίνει τη δεύτερη λύση της κυβέρνησης.
Θα δείξει. Προς το παρόν το νομοσχέδιο βρίσκεται στο συρτάρι για το καλοκαίρι.
Μαξιμιλιανός
www.bankingnews.gr
Υψηλά ιστάμενα πρόσωπα της Κομισιόν είχαν εδώ και καιρό εκφράσει τις αντιρρήσεις τους για το νομοσχέδιο θεωρώντας ότι και οι προ- κορωνοιού δημοσιονομικές αντοχές της χώρας αλλά και η, ακόμα χειρότερη, μετά- κορωνοιό δημοσιονομική κατάσταση δεν επιτρέπουν τέτοια ανοίγματα.
Δεν είχαν πρόβλημα με την μεταρρύθμιση, ως μεταρρύθμιση καθώς κεφαλαιοποιητικά συστήματα έχουν πολλές ευρωπαϊκές χώρες, αλλά κυρίως για τα 70 δις ευρώ δημοσιονομικό άνοιγμα που προκύπτει στον προϋπολογισμό από την ιδιωτικοποίηση των επικουρικών συντάξεων.
Στο Ταμείο Ανάκαμψης αρνήθηκαν να εντάξουν το κεφαλαιοποιητικό στις χρηματοδοτούμενες δράσεις
Οι αποκλειστικές πληροφορίες του BN έχουν ως εξής: Μπροστά στις αντιρρήσεις της Κομισιόν που είχαν διατυπωθεί εδώ και πολύ καιρό, η κυβέρνηση μέσω του Υπουργείου Εργασίας και του Υπουργείου Οικονομικών προσπάθησαν να εντάξουν την ιδιωτικοποίηση των επικουρικών συντάξεων ως έργο του Ευρωπαϊκού Ταμείου Ανάκαμψης. Και αυτή η προσπάθεια έπεσε στο κενό. Οι ευρωπαίοι δεν μπορούσαν να δεχτούν ως αναπτυξιακό το έργο της κεφαλαιοποίησης των συντάξεων για αυτό και δεν το ενέταξαν. Έτσι τα πρώτα χρήματα για να προχωρήσει το έργο δεν διατέθηκαν και η κυβέρνηση έπρεπε να βρει άλλο τρόπο.
Η λύση του ΑΚΑΓΕ και των μεγάλων αποδόσεων
Στο Μαξίμου και τα συναρμόδια υπουργεία βρήκαν τη λύση του σπασίματος του ΑΚΑΓΕ (Ασφαλιστικό Κεφάλαιο Αλληλεγγύης Γενεών), ένας γνώριμός κουμπαράς που πολλοί ήθελαν να σπάσουν… Παράλληλα, τα πρώτα κεφάλαια θα τοκίζονταν από μεγάλες και ψαγμένες αποδόσεις που θα έψαχνε διεθνώς ο νέος οργανισμός Επικούρισης.
Ωστόσο, η Κομισιόν εξέφρασε και πάλι τις αντιρρήσεις της καθώς είναι θολό το τοπίο τόσο του συνολικού δημοσιονομικού κενού της χώρας μας μετά την πανδημία και κυρίως, είναι ακόμα άγνωστο το δημοσιονομικό πλαίσιο εποπτείας που θα ισχύσει για την Ελλάδα μετά το 2022. Εκτός αυτού, δεν μπορεί να δεχτεί ως εγγύηση τις μεγάλες αποδόσεις που θα βρει όταν σχηματιστεί το νέο ταμείο…
Συνήθως, η Κομισιόν δεν παρεμβαίνει σε θέματα τέτοια, όπως το συνταξιοδοτικό αρκεί να μην απειλείται σε μεγάλο βαθμό το χρέος των χωρών. Στην περίπτωσή μας, αυτό συμβαίνει. Άλλωστε, μιλάμε για 70 δις ευρώ σε βάθος 30-40 ετών και πρέπει από τώρα να γραφτεί πρόβλεψη στον προυπολογισμό…
Οι δύο λύσεις που σκέφτεται η κυβέρνηση Μητσοτάκη για το επικουρικό μετά την άρνηση των Ευρωπαίων
Η κυβέρνηση έψαξε να βρει τρόπους για να άρει τις αντιδράσεις των ευρωπαίων. Στο μεταξύ προσπάθησε να κερδίσει χρόνο και έβαλε χρονικά την ψήφισή του μετά το καλοκαίρι, ενώ μέχρι τώρα γνωρίζαμε ότι θα ψηφιστεί μέσα στον Ιούλιο.
Σύμφωνα με τις πληροφορίες του BN, στις χρονοβόρες συσκέψεις συναρμόδιων υπουργών και Μαξίμου, τέθηκαν δύο λύσεις:
1Η λύση: Το νομοσχέδιο να μην ψηφιστεί και να πάει πίσω, για να εξεταστεί καλύτερα συνολικά.
Αυτό θα σήμαινε μεγάλο πισωγύρισμα με μεγάλο πολιτικό κόστος για την κυβέρνηση, όταν μάλιστα η μεταρρύθμιση αυτή είναι στο προεκλογικό της πρόγραμμα.
«Τι θα λέγαμε, ότι το εξαγγείλαμε αλλά δεν ξέραμε πως θα το υλοποιήσουμε;» είπε κυβερνητικός αξιωματούχος.
Η αξιωματική αντιπολίτευση δικαίως θα κορόιδευε την… αριστεία μας…
2η λύση: Να βρεθεί δημοσιονομικό ισοδύναμο προκειμένου να ισορροπήσει το ετήσιο δημοσιονομικό άνοιγμα για την εφαρμογή του κεφαλαιοποιητικού συστήματος στην Ελλάδα.
Ωστόσο, το οικονομικό επιτελείο έπρεπε να ψάξει να βρει από που μπορεί να κόψει – και μάλιστα σε ετήσια βάση- προκειμένου να τροφοδοτήσει την εφαρμογή του κεφαλαιοποιητικού που θέλει 1 δις ευρώ για αρχή και κάθε χρόνο δαπάνη που θα αυξάνεται με γεωμετρική πρόοδο κατ’ έτος.
Τελικά, όπως πληροφορούμαστε, αποφασίστηκε να κόβονται ετησίως κρατικά κονδύλια που θα πήγαιναν στην υγεία, τομέας που έχει χαρακτηριστεί και από την Κομισιόν πολυδάπανος.
Άρα εάν έρθει το νομοσχέδιο, θα έρθει με παράλληλο κόψιμο μεγάλων δαπανών από υγεία.
Στις συζητήσεις του τόσο ο κ. Χατζηδάκης όσο και ο κ. Τσακλόγλου, τονίζουν ότι το νομοσχέδιο θα προχωρήσει. Αυτό σημαίνει ότι η Κομισιόν ενδεχομένως να έχει εγκρίνει τη δεύτερη λύση της κυβέρνησης.
Θα δείξει. Προς το παρόν το νομοσχέδιο βρίσκεται στο συρτάρι για το καλοκαίρι.
Μαξιμιλιανός
www.bankingnews.gr
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου