Με τον Υπουργό Υποδομών και Μεταφορών κ. Κ. Καραμανλή συναντήθηκε ο Σταύρος Καλογιάννης και συζήτησαν θέματα που αφορούν το κύκλωμα παραγωγής των δημοσίων έργων στην Ελλάδα και τα
έργα υποδομής στην Ήπειρο. Αρχικά ο Σταύρος Καλογιάννης συνεχάρη και ευχαρίστησε τον Υπουργό για την εξασφάλιση χρηματοδότησης του βόρειου τμήματος του αυτοκινητόδρομου Ε65, με την οποία θα ολοκληρωθεί αυτό το πολύ σημαντικό έργο υποδομής. Επεσήμανε για μία ακόμη φορά ότι ο Ε65 θα ήταν πολύ πιο ωφέλιμος για τους Ηπειρώτες και τους Θεσσαλούς, εάν η προηγούμενη Κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ-ΑΝΕΛ δεν άλλαζε αναιτιολόγητα τη χάραξη του βόρειου τμήματος, απομακρύνοντάς την προς τα Γρεβενά.
Συνεχάρη επίσης τον κ. Καραμανλή για την επιτυχή κατάληξη του διαγωνισμού παραχώρησης της Εγνατίας οδού, σύμφωνα με τα ανακοινωθέντα στοιχεία, με την οποία αναμένεται να συντηρηθεί και αναβαθμιστεί ουσιαστικά ο αυτοκινητόδρομος, να ενισχυθεί η διαλειτουργικότητα μεταξύ των αυτοκινητοδρόμων της χώρας, να αναπτυχθούν παρόδιες δραστηριότητες.
Για το τμήμα Ιωάννινα – Κακαβιά συμφωνήθηκε να διερευνηθεί, από πλευράς Υπουργείου, κάθε δυνατότητα χρηματοδότησής του, εν όψει της νέας προγραμματικής περιόδου 2021 – 2027, ώστε να κλείσει αυτή η εκκρεμότητα. Ζήτησε επίσης να εγκριθεί και παραληφθεί η μελέτη του έργου Καλπάκι – Κόνιτσα, ώστε στη συνέχεια να αναζητηθούν πόροι για την κατασκευή του.
Σε ό,τι αφορά το θεσμικό πλαίσιο που διέπει τις κατασκευές, ο Σταύρος Καλογιάννης επανέφερε στη συζήτηση την πρόταση που είχε καταθέσει στο Υπ. Υποδομών για την ψηφιακή μεταρρύθμιση στα δημόσια έργα, η οποία είναι εφαρμόσιμη και μπορεί να χρηματοδοτηθεί από το ΕΣΠΑ, με πολύ σημαντικά οφέλη για την εθνική οικονομία. Η συνδυασμένη χρήση επιμέρους τεχνολογιών, μπορεί να ανατρέψει τις παραδοσιακές τεχνικές εκπόνησης μελέτης και κατασκευής των δημόσιων έργων. Ενδεικτικά, τα τρισδιάστατα κατασκευαστικά μοντέλα, η μοντελοποίηση κατασκευαστικών πληροφοριών (Building Information Modelling, BIM) και τα νέφη σημείων (Point Clouds), παρέχουν τόσο στις Δημόσιες Υπηρεσίες, όσο και στους μελετητές και κατασκευαστές πολύ καλύτερη κατανόηση του σχεδιασμού και επιτρέπουν τον εντοπισμό πιθανών σφαλμάτων στο σχεδιασμό (τα οποία με τις παραδοσιακές τεχνικές σχεδίασης δεν μπορούν να εντοπισθούν μέχρι τη φάση κατασκευής) με λιγότερο κόστος, καλύτερη ποιότητα και λιγότερες επιπτώσεις στο περιβάλλον.
Σε δήλωσή του ο Σταύρος Καλογιάννης ανέφερε: «Ευχαριστώ θερμά τον Υπουργό κ. Καραμανλή για την πολύ ενδιαφέρουσα συζήτηση για όλα τα θέματα που αφορούν την παραγωγή έργων υποδομής και ανάπτυξης στην Ελλάδα. Μετά από μία μεγάλη περίοδο ακινησίας, 2015-2019, τα έργα με την Κυβέρνηση της Νέας Δημοκρατίας έχουν μπει σε ρυθμό και τα αποτελέσματα είναι χειροπιαστά. Εξασφαλίστηκε ήδη η χρηματοδότηση και ξεκινάει η κατασκευή του βόρειου τμήματος του Ε65, προχωράει η παραχώρηση της Εγνατίας οδού, ξεκίνησαν ήδη οι εργασίες επέκτασης του μετρό της Αθήνας, ο βόρειος άξονας της Κρήτης έχει πλέον χρονοδιάγραμμα κατασκευής και πολλά άλλα. Είναι επίσης πολύ σημαντικό ότι η νέα «Γραμμή 4» του μετρό της Αθήνας θα αποτελέσει το πρώτο έργο εφαρμογής του εργαλείου ΒΙΜ στην Ελλάδα. Η χρήση του BIM και συναφών ψηφιακών εργαλείων πρέπει να επεκταθεί σταδιακά στην δημοπράτηση, μελέτη, κατασκευή και λειτουργία όλων των δημόσιων έργων, διευκολύνοντας ουσιαστικά την συνεργασία όλων των εμπλεκόμενων μερών. Σε ό,τι αφορά τον άξονα Ιωάννινα – Κακαβιά, συμφωνήσαμε ότι το Υπουργείο θα εξετάσει αναλυτικά όλα τα χρηματοδοτικά εργαλεία για την προώθηση του έργου, είτε μέσω χρηματοδότησης από ευρωπαϊκά προγράμματα εν όψει του νέου ΕΣΠΑ (2021 – 2027), η οποία παρουσιάζει δυσκολίες, δεδομένου ότι η ΕΕ δεν δίνει προτεραιότητα, εδώ και μια πενταετία, σε έργα υποδομής τα οποία έχουν σημαντικές περιβαλλοντικές επιπτώσεις, όπως τα οδικά, είτε μέσω συνεργασίας με ιδιωτικά κεφάλαια, με σύμπραξη ή παραχώρηση. Σε εύλογο διάστημα θα συναντηθώ εκ νέου με τον κ. Καραμανλή για την περαιτέρω προώθηση των προαναφερόμενων θεμάτων».
Συνεχάρη επίσης τον κ. Καραμανλή για την επιτυχή κατάληξη του διαγωνισμού παραχώρησης της Εγνατίας οδού, σύμφωνα με τα ανακοινωθέντα στοιχεία, με την οποία αναμένεται να συντηρηθεί και αναβαθμιστεί ουσιαστικά ο αυτοκινητόδρομος, να ενισχυθεί η διαλειτουργικότητα μεταξύ των αυτοκινητοδρόμων της χώρας, να αναπτυχθούν παρόδιες δραστηριότητες.
Για το τμήμα Ιωάννινα – Κακαβιά συμφωνήθηκε να διερευνηθεί, από πλευράς Υπουργείου, κάθε δυνατότητα χρηματοδότησής του, εν όψει της νέας προγραμματικής περιόδου 2021 – 2027, ώστε να κλείσει αυτή η εκκρεμότητα. Ζήτησε επίσης να εγκριθεί και παραληφθεί η μελέτη του έργου Καλπάκι – Κόνιτσα, ώστε στη συνέχεια να αναζητηθούν πόροι για την κατασκευή του.
Σε ό,τι αφορά το θεσμικό πλαίσιο που διέπει τις κατασκευές, ο Σταύρος Καλογιάννης επανέφερε στη συζήτηση την πρόταση που είχε καταθέσει στο Υπ. Υποδομών για την ψηφιακή μεταρρύθμιση στα δημόσια έργα, η οποία είναι εφαρμόσιμη και μπορεί να χρηματοδοτηθεί από το ΕΣΠΑ, με πολύ σημαντικά οφέλη για την εθνική οικονομία. Η συνδυασμένη χρήση επιμέρους τεχνολογιών, μπορεί να ανατρέψει τις παραδοσιακές τεχνικές εκπόνησης μελέτης και κατασκευής των δημόσιων έργων. Ενδεικτικά, τα τρισδιάστατα κατασκευαστικά μοντέλα, η μοντελοποίηση κατασκευαστικών πληροφοριών (Building Information Modelling, BIM) και τα νέφη σημείων (Point Clouds), παρέχουν τόσο στις Δημόσιες Υπηρεσίες, όσο και στους μελετητές και κατασκευαστές πολύ καλύτερη κατανόηση του σχεδιασμού και επιτρέπουν τον εντοπισμό πιθανών σφαλμάτων στο σχεδιασμό (τα οποία με τις παραδοσιακές τεχνικές σχεδίασης δεν μπορούν να εντοπισθούν μέχρι τη φάση κατασκευής) με λιγότερο κόστος, καλύτερη ποιότητα και λιγότερες επιπτώσεις στο περιβάλλον.
Σε δήλωσή του ο Σταύρος Καλογιάννης ανέφερε: «Ευχαριστώ θερμά τον Υπουργό κ. Καραμανλή για την πολύ ενδιαφέρουσα συζήτηση για όλα τα θέματα που αφορούν την παραγωγή έργων υποδομής και ανάπτυξης στην Ελλάδα. Μετά από μία μεγάλη περίοδο ακινησίας, 2015-2019, τα έργα με την Κυβέρνηση της Νέας Δημοκρατίας έχουν μπει σε ρυθμό και τα αποτελέσματα είναι χειροπιαστά. Εξασφαλίστηκε ήδη η χρηματοδότηση και ξεκινάει η κατασκευή του βόρειου τμήματος του Ε65, προχωράει η παραχώρηση της Εγνατίας οδού, ξεκίνησαν ήδη οι εργασίες επέκτασης του μετρό της Αθήνας, ο βόρειος άξονας της Κρήτης έχει πλέον χρονοδιάγραμμα κατασκευής και πολλά άλλα. Είναι επίσης πολύ σημαντικό ότι η νέα «Γραμμή 4» του μετρό της Αθήνας θα αποτελέσει το πρώτο έργο εφαρμογής του εργαλείου ΒΙΜ στην Ελλάδα. Η χρήση του BIM και συναφών ψηφιακών εργαλείων πρέπει να επεκταθεί σταδιακά στην δημοπράτηση, μελέτη, κατασκευή και λειτουργία όλων των δημόσιων έργων, διευκολύνοντας ουσιαστικά την συνεργασία όλων των εμπλεκόμενων μερών. Σε ό,τι αφορά τον άξονα Ιωάννινα – Κακαβιά, συμφωνήσαμε ότι το Υπουργείο θα εξετάσει αναλυτικά όλα τα χρηματοδοτικά εργαλεία για την προώθηση του έργου, είτε μέσω χρηματοδότησης από ευρωπαϊκά προγράμματα εν όψει του νέου ΕΣΠΑ (2021 – 2027), η οποία παρουσιάζει δυσκολίες, δεδομένου ότι η ΕΕ δεν δίνει προτεραιότητα, εδώ και μια πενταετία, σε έργα υποδομής τα οποία έχουν σημαντικές περιβαλλοντικές επιπτώσεις, όπως τα οδικά, είτε μέσω συνεργασίας με ιδιωτικά κεφάλαια, με σύμπραξη ή παραχώρηση. Σε εύλογο διάστημα θα συναντηθώ εκ νέου με τον κ. Καραμανλή για την περαιτέρω προώθηση των προαναφερόμενων θεμάτων».
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου