Κυριακή 19 Νοεμβρίου 2017

Ποια θα είναι η νέα εικόνα του αεροδρομίου Ιωαννίνων Το χρονοδιάγραμμα για πλήρη ολοκλήρωση των έργων είναι μέχρι 28 Μαϊου 2018

Γράφει ο Γιώργος Κυρούσης

"Κουτσά -στραβά" προχωρούν πλέον οι εργασίες στο κτίριο του αεροδρομίου Ιωαννίνων, και ήδη κατασκευάζεται η προέκταση στην αίθουσα αναχωρήσεων και ο κόμβος.Το κυρίως έργο παρέμβασης στο παλιό κτίριο, θα γίνει μόλις ολοκληρωθεί η πτέρυγα αναχωρήσεων, με την κατεδάφιση του παλιού κεντρικού κτιρίου και του παλιού πύργου ελέγχου.Το χρονοδιάγραμμα για πλήρη ολοκλήρωση των έργων είναι μέχρι 28 Μαϊου 2018. Με του ρυθμούς όμως που προχωρούν οι εργασίες, κανένας δεν πιστεύει στην τήρηση αυτής της...
ημερομηνίας. Οι πλέον απαισιόδοξοι μάλιστα, - κι όχι άδικα με όσα έχουν συμβεί μέχρι τώρα-, δεν πιστεύουν οτι θα ολοκληρωθεί μέχρι τότε, ούτε η αίθουσα αναχωρήσεων που ήδη κατασκευάζεται...Μακάρι να διαψευστούν...Με τα σημερινά όμως δεδομένα και το συνεχές ενδιαφέρον εταιρειών για πτήσεις στο αεροδρόμιο Ιωαννίνων, ήδη εμφανίζονται ελλείψεις για το κτίριο που κατασκευάζεται με κυριότερη. την αδυναμία της αίθουσας αφίξεων να εξυπηρετήσει τους μεγάλους αριθμούς επιβατών που φθάνουν με τα Αιρμπάς. Τώρα μπορεί να γίνει επέκταση της αίθουσας (δεν έχει προβλεφθεί), ώστε να μη έχουμε στο άμεσο μέλλον νέα "ράβε -ξήλωνε". Αυτή πρέπει να είναι η βασική διεκδίκηση πλέον, πέρα απο την κύρια για αποδέσμευση του αεροδρομίου απο το ΤΑΙΠΕΔ.Ας δούμε όμως πώς γίνονται τώρα οι εργασίες και πώς θα λειτουργεί το αεροδρόμιο με την ολοκλήρωσή τους....
ΟΙ ΧΩΡΟΙ ΜΠΡΟΣΤΑ ΑΠΟ ΤΟ ΚΤΙΡΙΟ ΣΤΗΝ ΠΛΕΥΡΑ ΤΗΣ ΠΙΣΤΑΣ
Οι χώροι μπροστά απο το κτίριο προς την πλευρά της έχουν διαμορφωθεί και μάλιστα έχουν βαφτεί τα τοιχία και τα κάγκελα. Προβληματικός φαίνεται κυρίως για τον χειμώνα, ο διάδρομος των ΑμΕΑ με τα αναπηρικά καρότσια για το μήκος του και την κλίση με την οποία κατασκευάστηκε. Αυτό όμως θα φανεί στην πράξη...Επίσης έχουν ασφαλτοστρωθεί οι δρόμοι για να κινούνται τα λεωφορεία που θα μεταφέρουν τους ταξιδιώτες από την αίθουσα αναχωρήσεων στο αεροπλάνο και αντίστροφα στην αίθουσα αφίξεων. Ο ποδαρόδρομος των επιβατών μέσα στην βροχή, το κρύο ή τον ήλιο τερματίζεται. Άλλωστε κατά περίπτωση τα αεροπλάνα μπορεί να σταθμεύουν και στη νέα πίστα, οπότε η απόσταση είναι μεγάλη.Απομένουν μόνο η τοποθέτηση φυτών και γκαζόν στα παρτέρια που είναι έτοιμα σε όλο το μήκος της πρόσοψης του κτιρίου.

ΤΑ ΔΥΟ ΠΑΡΚΙΝΓΚ
Το ένα πάρκινγκ ολοκληρώθηκε και ήδη χρησιμοποιείται. Αυτό είναι προσωρινό για τους επιβάτες. Το δεύτερο και μεγαλύτερο, (προς την πλευρά της πόλης), επίσης ολοκληρώθηκε και δεν απαιτούνται παρά οι διαγραμμίσεις στην άσφαλτο και κάποια μικροέργα στην πρόσβαση.Το πρώτο θα το χρησιμοποιούν οι εργαζόμενοι της ΥΠΑ και διάφορα υπηρεσιακά οχήματα και για το κοινό θα είναι το δεύτερο που θα έχει και φυλάκιο ελέγχου. Έχουν προβλεφθεί και θέσεις λεωφορείων.

Η ΝΕΑ ΑΙΘΟΥΣΑ ΑΝΑΧΩΡΗΣΕΩΝ
Αυτή την στιγμή κατασκευάζεται η νέα πτέρυγα της αίθουσας αναχωρήσεων, με την οπία θα διπλασιστεί ο χώρος της, προσφέροντας μια ικανοποιητική εξυπηρέτηση των επιβατών. Στον χώρο της νέας αίθουσας, θα φιλοξενηθούν προσωρινά όλες οι λειτουργίες του κεντρικού παλιού κτιρίου που θα κατεδαφιστεί. Στα υπόγεια της νέας πτέρυγας θα λειτουργήσουν το μηχανοστάσιο, γεννήτριες λέβητες κ.λ.π. Στον χώρο πάνω απο την αίθουσα (κάτω από την στέγη) θα φιλοξενηθούν συστήματα κλιματισμού κ.λ.π. Συνολικά η αίθουσα αναχωρήσεων θα καλύπτει με άνεση τις ανάγκες, τουλάχιστον με τα δεδομένα που είναι γνωστά μέχρι τώρα. Σε χώρο μεταξύ των αιθουσών αφίξεων και αναχωρήσεων θα λειτουργήσει κυλικείο με τραπεζοκαθίσματα και «Κατάστημα Αφορολογήτων Ειδών, μεγάλη αίθουσα αναμονής, γραφεία κάποιων υπηρεσιών, ενώ το check in, η παραλαβή αποσκευών και ο έλεγχος της Αστυνομίας θα εγκατασταθούν στην αίθουσα αναχωρήσεων και νέας πτέρυγας προς την πλευρά του εθνικού δρόμου. Από εκεί άλλωστε θα είναι και κεντρική είσοδος του κτιρίου.Με την ολοκλήρωση της νέας πτέρυγας, θα αρχίσει η κατεδάφιση ολόκληρου του παλιού κεντρικού κτιρίου και του παλιού πύργου ελέγχου. Κι εκεί το νέο κτίριο θα είναι προκάτ.

Η ΑΙΘΟΥΣΑ ΑΦΙΞΕΩΝ
Στο –έστω συρρικνωμένο σε σχέση με την αρχική μελέτη-, κτίριο του αεροδρομίου που κατασκευάζεται, το πρώτο πρόβλημα για την ομαλή λειτουργία του αεροδρομίου, εντοπίστηκε ήδη και επιτακτικά αναζητά λύση.Πρόκειται για την αίθουσα αφίξεων, ο χώρος της οποίας είναι ακατάλληλος για την εξυπηρέτηση μαζικής άφιξης επιβατών αεροσκάφους Αιρμπάς (170 άτομα) που εκτελούν τις πτήσεις τσάρτερ.Σύμφωνα με την τωρινή μελέτη, θα κατεδαφιστούν οι τουαλέτες που υπάρχουν τώρα, αλλά στον ίδιο χώρο θα προστεθούν γραφεία ενοικίασης αυτοκινήτων, γραφείο απωλεσθέντων, έλεγοι διαβατηρίων απο χώρες εκτός Ε.Ε κ.λ.π.Νέες τουαλέτες, περισσότερες απο τις σημερινές θα υπάρχουν στο νέο κεντρικό κτίριο (φυσικά και στις αναχωρήσεις) για την εξυπηρέτηση όλων των επιβατών. Επίσης μέρος του όλου χώρου θα χρησιμοποιηθεί για ένα δεύτερο μικρότερο του κανονικού κυλικείο.Ο σημερινός παμπάλαιος ταινιόδρομος παράδοσης αποσκευών, θα αντικατασταθεί με νεώτερο, αλλά σε καμιά περίπτωση μόνος του, μαζί με την μικρή χωρητικότητα του χώρου, δεν μπορούν να εξυπηρετήσουν γρήγορα τους επιβάτες, πόσο μάλλον άν έλθουν 2 πτήσεις ταυτόχρονα.Ήδη η πρωϊνή πτήση της DAT έχει προγραμματιστεί με πολύ μικρή διαφορά ώρας, με την πρωϊνή πτήση του δρομολογίου της Aegean –Olympic.
Εύκολα λοιπόν ο καθένας μπορεί να αντιληφθεί τι μπορεί να γίνει. Το πρόβλημα το εντόπισαν ήδη οι ενδιαφερόμενες εταιρείες και έθεσαν το ερώτημα στους υπεύθυνους του αεροδρομίου. Τι μπορεί να γίνει?Μόνη λύση η επέκταση της αίθουσας σε χώρους που είναι διαθέσιμοι, τόσο απο την πλευρά της πίστας, όσο και προς την εθνική οδό. Χρόνος υπάρχει, μια τροποποίηση μελέτης απαιτείται και μια μικρή πρόσθετη χρηματοδότηση και η κατασκευή μπορεί να γίνει προκάτ, όπως και στις άλλες νέες αίθουσες του αεροδρομίου. Σε αντίθετη περίπτωση σε λίγους μήνες θα απαιτηθεί νέο «ράβε-ξήλωνε». Οι τοπικές Αρχές η ΥΠΑ και το αρμόδιο υπουργείο, πρέπει να κινηθούν άμεσα και αποφασιστικά...

Ο ΚΟΜΒΟΣ ΑΕΡΟΔΡΟΜΙΟΥ
Κάποιες εργασίες στον χώρο του αεροδρομίου, έχουν αρχίσει να γίνονται και για τον λόγο αυτό έχει ήδη κλείσει ένα τμήμα του εθνικού δρόμου. Θα κατασκευαστεί νέα λωρίδα κυκλοφορίας απο την πλευρά της πόλης για το αεροδρόμιο, που θα οδηγεί κατευθείαν στην αίθουσα αναχωρήσεων και στο πάρκινγκ, ενώ θα γίνει κόμβος και με λωρίδα εξόδου απο το αεροδρόμιο.

ΤΑ ΕΛΑΦΡΑ ΑΕΡΟΣΚΑΦΗ –ΤΑ ΚΑΥΣΙΜΑ
Δίπλα απο το μεγάλο πάρκινγκ, θα παραμείνει το υπόστεγο της Αερολέσχης ενώ επιπλέον έχουν προβλεφθεί άλλα 3-4 υπόστεγα ελαφρών αεροσκαφών, καθώς και ασφαλτοστρωμένος δρόμος για τα αεροσκάφη, ώστε να έχουν πρόσβαση στην πίστα και τον διάδρομο προσγειώσεων/απογειώσεων.Ο χώρος για τα ελαφρά αεροσκάφη, ανήκει στην Πολεμική Αεροπορία. Αντίθετα ο χώρος όπου λειτουργούσε το Αεροπορικό Απόσπασμα της Π.Α ανήκει στην ΥΠΑ και εκεί (κάτω απο τα τόλ της παλιάς ΔΕΣΕ), θα μπούν οι δεξαμενές καυσίμων για τα αεροσκάφη, απο την Air BP και την ΕΚΟ.Στο νέο κτίριο που κατασκευάστηκε δίπλα απο τον νέο πύργο ελέγχου, θα φιλοξενηθούν τα πυροσβεστικά οχήματα και κάποια γραφεία της ΥΠΑ.-Ολόκληρο το αεροδρόμιο θα καλύπτεται απο σύγχρονο σύστημα ηλεκτρονικού ελέγχου, ώστε να γίνεται άμεσα αντιληπτή η προσπάθεια οποιουδήποτε που θα θελήσει να εισβάλλει απο την περίφραξη, οπότε θα σημαίνει συναγερμός για το συγκεκριμένο σημείο.



Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου