Είναι γνωστό πως η στάθμευση αποτελεί ένα από τα παλαιότερα και ανεπίλυτα προβλήματα της πόλης μας. Είναι πλέον διαπιστωμένο πως τα οχήματα στην πόλη είναι πολύ περισσότερα από τις θέσεις στάθμευσης, οπότε η παράνομη στάθμευση αποτελεί μόνιμη πληγή.
Κι αν για τα αυτοκίνητα είναι γνωστό πως οι νόμιμες θέσεις στάθμευσης είναι λιγότερες από αυτές που είναι αναγκαίες, εκείνο που ίσως είναι λιγότερο γνωστό είναι ότι δεν υπάρχουν παρά ελάχιστες νόμιμες θέσεις παρκινγκ για μηχανάκια.
Έτσι, οι Αρτινοί μοτοσικλετιστές σταθμεύουν όπου βρουν κι όπου τους βολεύει.
Το πιο επώδυνο για τους αυτοκινητιστές είναι να εγκλωβιστούν από παρκάρισμα βέσπας κάθετα, ανάμεσα σε δυο αυτοκίνητα!
Όμως δεκάδες μηχανάκια είναι παρκαρισμένα διάσπαρτα, παντού όπου υπάρχει κενό, στη διάβαση, στο πεζοδρόμιο ή σε στάση του λεωφορείου, σε αύλειους χώρους εκκλησιών, σε πεζόδρομους.
Έτσι με έκπληξη οι μηχανόβιοι της Άρτας, είδαν ξαφνικά ειδικές ράμπες, με μπλε χρώμα, να δημιουργούνται σε κεντρικούς δρόμους της πόλης.
Οι ράμπες αυτές, προστατευμένες με κολωνάκια, προσφέρουν εύκολη θέση για τα μηχανάκια και βρίσκονται οι περισσότερες κοντά στη κεντρική οδό της πόλης, τη Ν. Σκουφά, με αρκετές από αυτές επί της Β. Κων/νου και την Β. Πύρρου, δίπλα σε τράπεζες και λοιπά.
Η έκπληξη διαδέχθηκε την ικανοποίηση, αφού στις επιλεγμένες αυτές θέσεις, μπορεί κάποιος, να αφήσει άνετα το μηχανάκι του και να πάει να κάνει τη δουλειά του.
Ήδη, τις θέσεις αυτές όσοι κυκλοφορούν με μηχανάκι στη πόλη, τις τιμούν δεόντως.
Εδώ θα ήταν χρήσιμο να θυμίσουμε πως η στάση ή στάθμευση οχήματος απαγορεύεται:
-Επάνω σε διαβάσεις πεζών ή ποδηλατιστών και σε απόσταση μικρότερη από πέντε (5) μέτρα από αυτές.
-Σε απόσταση μικρότερη από δώδεκα (12) μέτρα από στάσεις αστικών, υπεραστικών, ηλεκτροκίνητων λεωφορείων και τροχιοδρομικών οχημάτων.
-Σε εισόδους και εξόδους κόμβων και σε απόσταση μικρότερη από δέκα (10) μέτρα από τη νοητή προέκταση της πλησιέστερης οριογραμμής του κάθετου οδοστρώματος.
-Σε πεζοδρόμια, πλατείες, ειδικά ερείσματα που προορίζονται για πεζούς ως και ποδηλατοδρόμους, εκτός αν επιτρέπεται σε αυτούς η στάθμευση με ειδική σήμανση.
-Σε απόσταση μικρότερη από είκοσι (20) μέτρα από φωτεινούς σηματοδότες και δώδεκα (12) μέτρα από πινακίδες υποχρεωτικής διακοπής πορείας (STOΡ), ως και σε θέση, στην οποία το όχημα κρύβει από τους χρήστες της οδού τη θέα των πινακίδων σήμανσης και σηματοδοτών.
Όμως δεκάδες μηχανάκια είναι παρκαρισμένα διάσπαρτα, παντού όπου υπάρχει κενό, στη διάβαση, στο πεζοδρόμιο ή σε στάση του λεωφορείου, σε αύλειους χώρους εκκλησιών, σε πεζόδρομους.
Έτσι με έκπληξη οι μηχανόβιοι της Άρτας, είδαν ξαφνικά ειδικές ράμπες, με μπλε χρώμα, να δημιουργούνται σε κεντρικούς δρόμους της πόλης.
Οι ράμπες αυτές, προστατευμένες με κολωνάκια, προσφέρουν εύκολη θέση για τα μηχανάκια και βρίσκονται οι περισσότερες κοντά στη κεντρική οδό της πόλης, τη Ν. Σκουφά, με αρκετές από αυτές επί της Β. Κων/νου και την Β. Πύρρου, δίπλα σε τράπεζες και λοιπά.
Η έκπληξη διαδέχθηκε την ικανοποίηση, αφού στις επιλεγμένες αυτές θέσεις, μπορεί κάποιος, να αφήσει άνετα το μηχανάκι του και να πάει να κάνει τη δουλειά του.
Ήδη, τις θέσεις αυτές όσοι κυκλοφορούν με μηχανάκι στη πόλη, τις τιμούν δεόντως.
Εδώ θα ήταν χρήσιμο να θυμίσουμε πως η στάση ή στάθμευση οχήματος απαγορεύεται:
-Επάνω σε διαβάσεις πεζών ή ποδηλατιστών και σε απόσταση μικρότερη από πέντε (5) μέτρα από αυτές.
-Σε απόσταση μικρότερη από δώδεκα (12) μέτρα από στάσεις αστικών, υπεραστικών, ηλεκτροκίνητων λεωφορείων και τροχιοδρομικών οχημάτων.
-Σε εισόδους και εξόδους κόμβων και σε απόσταση μικρότερη από δέκα (10) μέτρα από τη νοητή προέκταση της πλησιέστερης οριογραμμής του κάθετου οδοστρώματος.
-Σε πεζοδρόμια, πλατείες, ειδικά ερείσματα που προορίζονται για πεζούς ως και ποδηλατοδρόμους, εκτός αν επιτρέπεται σε αυτούς η στάθμευση με ειδική σήμανση.
-Σε απόσταση μικρότερη από είκοσι (20) μέτρα από φωτεινούς σηματοδότες και δώδεκα (12) μέτρα από πινακίδες υποχρεωτικής διακοπής πορείας (STOΡ), ως και σε θέση, στην οποία το όχημα κρύβει από τους χρήστες της οδού τη θέα των πινακίδων σήμανσης και σηματοδοτών.
-Πάνω στις νησίδες ασφαλείας ως και στις διαχωριστικές νησίδες. ιβ) Στους αυτοκινητόδρομους και τις οδούς ταχείας κυκλοφορίας, εκτός των χώρων στάθμευσης, που καθορίζονται με σήμανση.
-Σε ειδικούς χώρους στάθμευσης οχημάτων ατόμων με μειωμένη κινητικότητα.
-Σε χώρους στάθμευσης αποκλειστικά για συγκεκριμένο όχημα ατόμων με μειωμένη κινητικότητα.
-Παράπλευρα άλλου οχήματος, σε στάση ή στάθμευση, εκτός αν άλλως ορίζεται με ειδική σήμανση.
Κατ’ εξαίρεση, τα δίτροχα ποδήλατα, μοτοποδήλατα και μοτοσικλέτες χωρίς καλάθι, μπορούν να σταθμεύουν το ένα παράπλευρα με το άλλο σε διπλή σειρά.
-Σε απόσταση μικρότερη από πέντε (5) μέτρα προ και μετά από πυροσβεστικό σημεία.
-Προ της εισόδου και εξόδου της προοριζόμενης για τη διακίνηση ασθενών προς και από νοσοκομεία, κλινικές και σταθμούς πρώτων βοηθειών γενικά.
-Σε ειδικούς χώρους στάθμευσης επιβατηγών αυτοκινήτων δημόσιας χρήσης (ΤΑXI).
-Στις εισόδους και εξόδους των πεζόδρομων ως και πάνω σ’ αυτούς.
-Σε ειδικούς χώρους στάθμευσης οχημάτων ατόμων με μειωμένη κινητικότητα.
-Σε χώρους στάθμευσης αποκλειστικά για συγκεκριμένο όχημα ατόμων με μειωμένη κινητικότητα.
-Παράπλευρα άλλου οχήματος, σε στάση ή στάθμευση, εκτός αν άλλως ορίζεται με ειδική σήμανση.
Κατ’ εξαίρεση, τα δίτροχα ποδήλατα, μοτοποδήλατα και μοτοσικλέτες χωρίς καλάθι, μπορούν να σταθμεύουν το ένα παράπλευρα με το άλλο σε διπλή σειρά.
-Σε απόσταση μικρότερη από πέντε (5) μέτρα προ και μετά από πυροσβεστικό σημεία.
-Προ της εισόδου και εξόδου της προοριζόμενης για τη διακίνηση ασθενών προς και από νοσοκομεία, κλινικές και σταθμούς πρώτων βοηθειών γενικά.
-Σε ειδικούς χώρους στάθμευσης επιβατηγών αυτοκινήτων δημόσιας χρήσης (ΤΑXI).
-Στις εισόδους και εξόδους των πεζόδρομων ως και πάνω σ’ αυτούς.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου