Η σημερινή συζήτηση στο Περιφερειακό Συμβούλιο Ηπείρου για τα διόδια είναι στην ουσία συζήτηση για ένα ακόμα κοινωνικό αγαθό, αυτό της ελεύθερης, της ασφαλούς και της δωρεάν μετακίνησης το οποίο έχει μετατραπεί σε εμπόρευμα. Έχει μετατραπεί σε εμπόρευμα στην καπιταλιστική κοινωνία που ζούμε όπως δεκάδες άλλα κοινωνικά αγαθά : Η υγεία , η παιδεία, η κοινωνική πρόνοια, οι διακοπές κ.α. Έχει μετατραπεί σε πανάκριβο εμπόρευμα γεμίζοντας τα ταμεία των κατασκευαστικών και άλλων ομίλων και αδειάζοντας τις τσέπες των εργαζομένων.
Αλήθεια ! Σε ποια λογική στηρίζουν την επιβολή των διοδίων όλες οι μέχρι τα σήμερα κυβερνήσεις; Την απάντησε την έδωσε η Ευρωπαϊκή Επιτροπή απαντώντας σε ερώτηση των Ευρωβουλευτών του ΚΚΕ: «Ο χρήστης και ο ρυπαίνων πληρώνουν !!!»Εκείνο όμως που ποτέ δεν εξηγούν είναι το ποιος πληρώνει και ποιος κερδίζει.
Η Λαϊκή Συσπείρωση» πιστεύει ότι είναι απόλυτα δικαιολογημένες οι αντιδράσεις του ελληνικού λαού για το άνευ προηγουμένου χαράτσωμα που υφίστανται κάθε φορά που διασχίζουν κάποιο τμήμα του εθνικού οδικού δικτύου. Οι υπέρογκες αυξήσεις των διοδίων και ο διαρκής πολλαπλασιασμός των σταθμών είσπραξης είναι αποτέλεσμα της πολιτικής των περιβόητων «συμβάσεων παραχώρησης», τύπου ΣΔΙΤ, που προετοίμασε η κυβέρνηση του ΠΑΣΟΚ υπέγραψε η κυβέρνηση της ΝΔ και εφαρμόζει η συγκυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ-ΑΝΕΛ επιβάλλοντας επιπλέον σταθμούς και αυξήσεις! Είναι αποτέλεσμα μιας πολιτικής με βάση την οποία οι δρόμοι και οι άλλες δημόσιες υποδομές ιεραρχούνται, κατασκευάζονται και λειτουργούν με μοναδικό κριτήριο την κερδοφορία του κεφαλαίου και όχι την εξυπηρέτηση των αναγκών των εργαζομένων και της λαϊκής οικογένειας.
Με τον τρόπο αυτό, ενώ ο λαός χρηματοδοτεί τα έργα από την άγρια φορολογία που υφίσταται, και τα κατασκευάζει με το δικό του ιδρώτα, αναγκάζεται να τα χρυσοπληρώνει ξανά και ξανά και για τη χρήση τους. Οι λεγόμενες συμβάσεις παραχώρησης μεταξύ κυβερνήσεων - κεφαλαιοκρατών είναι συμβάσεις λαϊκής αφαίμαξης και ληστείας. Με τις συμβάσεις αυτές, οι κατασκευαστικοί όμιλοι, ενώ συμβάλλουν με 5% έως 8,5% στην κατασκευή των έργων, θα τα εκμεταλλεύονται για τουλάχιστον 30 χρόνια.
Όλα αυτά τα καταλαβαίνει καλά ο λαός και γι' αυτό διαμαρτύρεται. Καταλαβαίνει ότι έχει χρυσοπληρώσει και ΑΠΑΙΤΕΙ να έχει ΔΩΡΕΑΝ-ΣΥΓΧΡΟΝΟΥΣ και ΑΣΦΑΛΕΙΣ αυτοκινητόδρομους. Καταλαβαίνει ότι πληρώνει: Μια φορά με την άγρια φορολόγησή τους που καταλήγει στις τσέπες των κατασκευαστικών ομίλων ως επιδοτήσεις κρατικών κι ευρωενωσιακών κονδυλίων.
Δύο φορές με το δανεισμό των ομίλων που γίνεται με εγγύηση δημοσίου, πάλι με χρήματα του ελληνικού λαού δηλαδή.
Τρεις φορές με το χαράτσι των διοδίων, που οι ανάδοχοι όμιλοι καρπώνονται ακόμα και πριν παραδώσουν το έργο, εξασφαλίζοντας για πολλές δεκαετίες εγγυημένα κέρδη που τους τα χαρίζουν ΕΕ και κυβερνήσεις με τις ληστρικές συμβάσεις παραχώρησης.
Τέσσερις φορές με τα «πανωπροίκια» που ζητούν οι μεγαλοκατασκευαστές εκβιάζοντας με προθεσμίες για να παραδώσουν το έργο, σαν αυτή του μισού δις ευρώ -όλα χρήματα του λαού- που δόθηκε ως έξτρα μποναμάς από την κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ - ΑΝΕΛ σε συνέχεια των προηγούμενων κυβερνήσεων ΝΔ - ΠΑΣΟΚ, για να ..."ξεβαλτώσουν" τα έργα. Καταλαβαίνει ότι από τη ληστρική τιμή των 1,70 Ευρώ που πληρώνει τη βενζίνη το 1Ευρώ είναι φόρος, σύν τέλη κυκλοφορίας σύν ασφάλιστρα, συν υπέρογκους φόρους που πληρώνει για αγορά αυτοκινήτου συν …συν… Εύλογα λοιπόν βροντοφωνάζει:ΔΕΝ ΑΝΤΕΧΟΥΜΕ ΑΛΛΟ!!!
Αυτή η ιστορία με τα διόδια είναι μία ακόμα απόδειξη του γιατί είναι επιτακτική ανάγκη οι οδικοί άξονες, συνολικά οι υποδομές της χώρας, να είναι λαϊκή κοινωνική ιδιοκτησία. Υποδομές που θα κατασκευάζονται με κεντρικό σχεδιασμό και επιστημονική μελέτη, με μοναδικό γνώμονα την ικανοποίηση της ανάγκης της μεταφοράς, με ασφάλεια για όλους, χωρίς να επιβάλλονται χαράτσια για να αυξάνουν την κερδοφορία τους κάποιοι κατασκευαστικοί όμιλοι και οι τράπεζες.”
Η συγκυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ – ΑΝΕΛ, παίρνοντας τη σκυτάλη από τις προηγούμενες κυβερνήσεις, όχι μόνο διατηρεί τους υπάρχοντες σταθμούς διοδίων σε όλη τη χώρα, αλλά τους επεκτείνει. Με την νέα Κοινή Υπουργική Απόφαση, προβλέπεται η λειτουργία συνολικά 38 διοδίων (18 μετωπικών και 20 πλευρικών) στην Εγνατία Οδό.
Η συγκυβέρνηση, που και για τα διόδια παρέδωσε μαθήματα λαϊκής εξαπάτησης, υποκρινόμενη ότι τάχα θα τα καταργούσε, τώρα καλεί τους εργαζόμενους και τα φτωχά λαϊκά στρώματα να πληρώνουν για τη διαδρομή Αθήνα - Ιωάννινα το τίμημα των 37,25 ευρώ και άλλα τόσα για την επιστροφή δηλαδή 74,50 ευρώ συνολικά μόνο για τα διόδια. Ουσιαστικά τους απαγορεύει να κινούνται στην ΙΟΝΙΑ ΟΔΟ αλλά και στους άλλους οδικούς άξονες όπως η ΕΓΝΑΤΙΑ κλπ.
Ενισχυτές της φωνής της κυβέρνησης είναι οι τοπικοί άρχοντες, δήμαρχοι και περιφερειάρχης, που αντιτίθενται στα διόδια με την σημερινή τους μορφή, αλλά υπερθεματίζουν για την ανάγκη έναρξης λειτουργίας αναλογικών διοδίων ή ζητάνε να κατασκευαστούν οι σταθμοί των διοδίων σε άλλες περιοχές.
Ενισχυτές της φωνής της κυβέρνησης είναι και οι απόψεις-προτάσεις της παράταξης της ΑΝΤΑΡΣΥΑ περί μείωσης των διοδίων, να μπει μπροστά το Περιφερειακό Συμβούλιο(!!!)στην διεκδίκηση αυτών των αιτημάτων, να συσταθεί μια Πανηπειρωτική Επιτροπή που θα έχει ευθύνη να υλοποιήσει τα τρία αυτά αιτήματα !!!
Φυσικά λόγος δεν γίνεται για την παράταξη του ΣΥΡΙΖΑ πού όχι μόνο υπεραμύνεται όλων των αντιλαϊκών μέτρων της κυβέρνησης, όχι μόνο ταυτίζεται πλήρως με τις θέσεις της πλειοψηφίας (ΝΔ) αλλά τις περισσότερες φορές της παραδίδει μαθήματα αντιλαικότητας !!!
Η «Λαϊκή Συσπείρωση» από την πλευρά της καλεί τους εργαζόμενους, τους άνεργους, όλο το λαό να παλέψουν για την κατάργηση των διοδίων. Να διεκδικήσουν:
Να ματαιωθεί η κατασκευή των νέων διοδίων.
Να ακυρωθεί κάθε συμφωνία που εκχωρεί τους οδικούς άξονες στους ιδιώτες.
Να σταματήσει η διαδικασία παραχώρησης της Εγνατίας Οδού Α.Ε.
Να καταργηθούν όλα τα διόδια στους οδικούς άξονες όλης της χώρας και να γίνουν όλα τα έργα υποδομής λαϊκή περιουσία, ώστε να κυκλοφορεί ελεύθερα και με ασφάλεια ο λαός, χωρίς να πληρώνει χαράτσια.
Λαϊκή Συσπείρωση Ηπείρου
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου