Οι υπηρεσίες της Πορτογαλίας παρέλυσαν κυριολεκτικά χθες ύστερα από μεγάλης έκτασης κυβερνοεπίθεση που δέχθηκε η εταιρεία Vodafone, η οποία την χαρακτήρισε «τρομοκρατική ενέργεια».
Ο διευθύνων σύμβουλος της Vodafone Πορτογαλίας έκανε λόγο για «μια εγκληματική ενέργεια» που είχε «σαφώς» στόχο να θέσει το δίκτυο εκτός δράσης με σοβαρό τρόπο, «να καταστήσει όσο το δυνατόν πιο δύσκολη» τη χρήση των υπηρεσιών της εταιρείας.
«[Ήταν] μια στοχευμένη σκόπιμη επίθεση στο δίκτυο, με σκοπό να αφήσουμε τους πελάτες μας χωρίς καμία υπηρεσία», δήλωσε ο Mário Vaz σε συνέντευξη Τύπου στα κεντρικά γραφεία της εταιρείας στο Parque das Nações της Λισαβόνας. «Ο στόχος αυτής της επίθεσης ήταν ξεκάθαρα να καταστήσει το δίκτυό μας μη διαθέσιμο και με ένα επίπεδο σοβαρότητας να καταστήσει το επίπεδο των υπηρεσιών όσο το δυνατόν πιο δύσκολο».
Ο Vaz περιέγραψε την κυβερνοεπίθεση ως «τρομοκρατική» και «εγκληματική» πράξη και είπε ότι η αποκατάσταση της ζημιάς που έγινε θα είναι «μια μακρά διαδικασία».
Η Vodafone Πορτογαλίας έχει ήδη καταφέρει να επαναφέρει ορισμένες υπηρεσίες και είπε ότι θα πρέπει να είναι σε θέση να έχει τις υπηρεσίες δεδομένων κινητής τηλεφωνίας 4G διαθέσιμες την Τρίτη, αλλά «με υψηλό βαθμό αβεβαιότητας».
Όσον αφορά στις βασικές υπηρεσίες στην Πορτογαλία που εξαρτώνται από το δίκτυο της Vodafone, όπως η υπηρεσία ασθενοφόρων INEM και ορισμένες πυροσβεστικές δυνάμεις, ο Vaz αναγνώρισε ότι «υπήρχε επίδραση στην κανονική δραστηριότητα», αλλά ότι η πρόσβαση στην υπηρεσία φωνής και δεδομένων 3G είχε ήδη αποκατασταθεί.
«Συνεχίζουμε να συνεργαζόμαστε πολύ στενά με την ομάδα INEM», πρόσθεσε.
Η εταιρεία είπε ότι δεν υπάρχουν στοιχεία που να αποδεικνύουν ότι παραβιάστηκαν δεδομένα πελατών.
Σε μια δήλωση που κυκλοφόρησε την Τρίτη, η Vodafone εξέφρασε τη λύπη της για την ταλαιπωρία που προκλήθηκε στους πελάτες υπογραμμίζοντας ότι «μια έμπειρη ομάδα» επαγγελματιών στον κυβερνοχώρο διεξάγουν ενδελεχή έρευνα για την υπόθεση «για να κατανοήσουν και να αντιμετωπίσουν την κατάσταση».
«Έχουμε ήδη ανακτήσει υπηρεσίες φωνητικής τηλεφωνίας και υπηρεσίες δεδομένων κινητής τηλεφωνίας είναι διαθέσιμες αποκλειστικά στο δίκτυο 3G σε ολόκληρη σχεδόν τη χώρα, αλλά, δυστυχώς, η διάσταση και η σοβαρότητα της εγκληματικής πράξης συνεπάγεται για όλες τις άλλες υπηρεσίες προσεκτικές και παρατεταμένες εργασίες αποκατάστασης με τη συμμετοχή πολλών εθνικών και διεθνών ομάδων και εξωτερικών συνεργατών», δήλωσε η εταιρεία.
(Maria João Pereira/Lusa.pt)
https://www.euractiv.gr/
Ο διευθύνων σύμβουλος της Vodafone Πορτογαλίας έκανε λόγο για «μια εγκληματική ενέργεια» που είχε «σαφώς» στόχο να θέσει το δίκτυο εκτός δράσης με σοβαρό τρόπο, «να καταστήσει όσο το δυνατόν πιο δύσκολη» τη χρήση των υπηρεσιών της εταιρείας.
«[Ήταν] μια στοχευμένη σκόπιμη επίθεση στο δίκτυο, με σκοπό να αφήσουμε τους πελάτες μας χωρίς καμία υπηρεσία», δήλωσε ο Mário Vaz σε συνέντευξη Τύπου στα κεντρικά γραφεία της εταιρείας στο Parque das Nações της Λισαβόνας. «Ο στόχος αυτής της επίθεσης ήταν ξεκάθαρα να καταστήσει το δίκτυό μας μη διαθέσιμο και με ένα επίπεδο σοβαρότητας να καταστήσει το επίπεδο των υπηρεσιών όσο το δυνατόν πιο δύσκολο».
Ο Vaz περιέγραψε την κυβερνοεπίθεση ως «τρομοκρατική» και «εγκληματική» πράξη και είπε ότι η αποκατάσταση της ζημιάς που έγινε θα είναι «μια μακρά διαδικασία».
Η Vodafone Πορτογαλίας έχει ήδη καταφέρει να επαναφέρει ορισμένες υπηρεσίες και είπε ότι θα πρέπει να είναι σε θέση να έχει τις υπηρεσίες δεδομένων κινητής τηλεφωνίας 4G διαθέσιμες την Τρίτη, αλλά «με υψηλό βαθμό αβεβαιότητας».
Όσον αφορά στις βασικές υπηρεσίες στην Πορτογαλία που εξαρτώνται από το δίκτυο της Vodafone, όπως η υπηρεσία ασθενοφόρων INEM και ορισμένες πυροσβεστικές δυνάμεις, ο Vaz αναγνώρισε ότι «υπήρχε επίδραση στην κανονική δραστηριότητα», αλλά ότι η πρόσβαση στην υπηρεσία φωνής και δεδομένων 3G είχε ήδη αποκατασταθεί.
«Συνεχίζουμε να συνεργαζόμαστε πολύ στενά με την ομάδα INEM», πρόσθεσε.
Η εταιρεία είπε ότι δεν υπάρχουν στοιχεία που να αποδεικνύουν ότι παραβιάστηκαν δεδομένα πελατών.
Σε μια δήλωση που κυκλοφόρησε την Τρίτη, η Vodafone εξέφρασε τη λύπη της για την ταλαιπωρία που προκλήθηκε στους πελάτες υπογραμμίζοντας ότι «μια έμπειρη ομάδα» επαγγελματιών στον κυβερνοχώρο διεξάγουν ενδελεχή έρευνα για την υπόθεση «για να κατανοήσουν και να αντιμετωπίσουν την κατάσταση».
«Έχουμε ήδη ανακτήσει υπηρεσίες φωνητικής τηλεφωνίας και υπηρεσίες δεδομένων κινητής τηλεφωνίας είναι διαθέσιμες αποκλειστικά στο δίκτυο 3G σε ολόκληρη σχεδόν τη χώρα, αλλά, δυστυχώς, η διάσταση και η σοβαρότητα της εγκληματικής πράξης συνεπάγεται για όλες τις άλλες υπηρεσίες προσεκτικές και παρατεταμένες εργασίες αποκατάστασης με τη συμμετοχή πολλών εθνικών και διεθνών ομάδων και εξωτερικών συνεργατών», δήλωσε η εταιρεία.
(Maria João Pereira/Lusa.pt)
https://www.euractiv.gr/
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου